Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Lionel » vr nov 05, 2010 5:00 pm

Prima zaak.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 05, 2010 5:14 pm

Verkopen in de winterstop, Ajax kan het zich niet veroorloven dat hij gratis de deur uit loopt
I think I lost my fucking headache

Alexander

Bericht door Alexander » vr nov 05, 2010 5:16 pm

Verkopen in de winterstop, helemaal mee eens. Altijd een Urby fan geweest, maar Ajax kan het zich niet permitteren dat die jongen gratis weggaat.

999

Bericht door 999 » vr nov 05, 2010 5:18 pm

Mwah, ik denk niet dat Urby in de WINTERSTOP wil vertrekken ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 05, 2010 5:29 pm

dan de rest van het seizoen op de bank

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr nov 05, 2010 5:33 pm

Ja, goed idee. Dan loopt 'ie gratis de deur uit EN kunnen we geen gebruik meer van 'm maken. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 05, 2010 5:50 pm

Als je het van te voren vertelt kiest hij eieren voor zijn geld. En zo niet, dan is het een wijze les voor de volgende

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr nov 05, 2010 11:00 pm

Emanuelson wil naar buitenland en vertrekt definitief bij Ajax
Vrijdag, 5 november 2010 om 22:53

Woensdag kwam al het bericht naar buiten dat Urby Emanuelson waarschijnlijk niet zijn contract zou verlengen bij Ajax en die annonce is inmiddels bekrachtigd. De veelzijdige linkspoot heeft een aflopend contract en zal aan het einde van het seizoen de Amsterdammers achter zich laten. “Ik wil me in een buitenlandse competitie verder ontwikkelen”, zegt het jeugdproduct in Voetbal International.
/

Ajax bood Emanuelson nog wel een nieuwe driejarige verbintenis aan, maar daar gaat Emanuelson dus niet op in. “Het financiële aspect heeft de doorslag niet gegeven”, benadrukt Emanuelson aan het weekblad. “Deze keuze is gebaseerd op sportieve overwegingen. Het was een ontzettend moeilijk besluit, want Ajax is mijn leven. Maar het is tijd voor een volgende stap in mijn carrière.”

RTV Noord-Holland kwam vrijdag tevens met de mededeling dat Ajax voor Emanuelson nog een fikse salarisverhoging in petto had, maar die gaat Ajax niet nogmaals opkrikken. “Hij zou in de top vijf van best betaalde spelers bij Ajax komen”, zei trainer Martin Jol daarover. De 24-jarige linkshalf kwam dit seizoen tot dusverre tot twaalf Eredivisieduels, waarin hij eenmaal wist te scoren.

VZ
Verkopen in de winter dus.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 05, 2010 11:22 pm

Ik zou er voor kiezen om hem tot het einde van het seizoen te houden en dan afscheid te nemen. Ik wil niet dat er in de winterstop ook maar enige vorm van excuus ontstaat waarom we geen kampioen zouden kunnen worden. De landstitel is, in alle opzichten, het enige dat voor mij echt belangrijk is.

Urby wens ik veel succes. Ik hoop voor hem dat een nieuwe omgeving hem wel stimuleert om meer uit zichzelf te halen. Want laten we eerlijk zijn. Bij Ajax is dat onvoldoende gelukt als je kijkt naar zijn potentie.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za nov 06, 2010 12:09 am

Ik snap wérkelijk niet dat er hier zoveel posters zijn die vinden dat we Urby in de winter moeten verkopen. Ik vind dat echt een hele bizarre gedachtengang. We hebben het over een belangrijke basisspeler, die als hij vertrekt zou worden vervangen door een speler die zeker een klasse minder is (Sulejmani). Bovendien levert Emanuelson met nog een half jaar contract maximaal een paar ton op. Sowieso niet meer dan een miljoen. Volslagen zinloos dus om hem te verkopen in de winter: het verwakt je elftal en levert niets op.

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 06, 2010 12:09 am

Mee eens.

Ik denk dat Urby in een andere omgeving kan uitgroeien tot een topspeler als linksback. Hij is technisch perfect, snel, heeft een schitterende tackle. Hoop dat hij naar Arsenal gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 06, 2010 12:15 am

Scherrer schreef:Ik snap wérkelijk niet dat er hier zoveel posters zijn die vinden dat we Urby in de winter moeten verkopen. Ik vind dat echt een hele bizarre gedachtengang. We hebben het over een belangrijke basisspeler, die als hij vertrekt zou worden vervangen door een speler die zeker een klasse minder is (Sulejmani). Bovendien levert Emanuelson met nog een half jaar contract maximaal een paar ton op. Sowieso niet meer dan een miljoen. Volslagen zinloos dus om hem te verkopen in de winter: het verwakt je elftal en levert niets op.
Precies, zou echt een slechte beslissing zijn. Willen we nu kampioen worden of niet?
Stel nu dat Anita tegen een blessure oploopt. Dan kunnen we hem ook nog als back gebruiken. Of gaan we dan de rest van het jaar met Atouba spelen? Begrijp me niet verkeerd. Ik zie Atouba, als cultheld, graag nog eens in actie. Maar niet ten koste van het kampioenschap.
Rishi schreef:Mee eens.

Ik denk dat Urby in een andere omgeving kan uitgroeien tot een topspeler als linksback. Hij is technisch perfect, snel, heeft een schitterende tackle. Hoop dat hij naar Arsenal gaat.
Ik betwijfel of hij het gaat redden hoor. Bij Ajax heeft hij laten zien dat hij niet de instelling heeft die hoort bij het spelen in de top. Hij maakt ook al jaren dezelfde fouten. Maar goed, misschien kan een nieuwe omgeving hem wel inspireren, want voetballen kan hij wel.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 06, 2010 12:23 am

Nigel de Jong, Van der Vaart.. Die zijn ook gegroeid. Vooral mentaal.
IK GELOOF!!!!!!

T82

Bericht door T82 » za nov 06, 2010 9:18 am

Nu mist Urby het talent van Van der Vaart en het doorzettingsvermogen van De Jong. Net de punten waardoor zij zijn gekomen waar ze nu zijn. Nee, Urby wordt een tweede Babel. Hooguit net ietsje beter.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za nov 06, 2010 11:14 am

Scherrer schreef:Ik snap wérkelijk niet dat er hier zoveel posters zijn die vinden dat we Urby in de winter moeten verkopen. Ik vind dat echt een hele bizarre gedachtengang. We hebben het over een belangrijke basisspeler, die als hij vertrekt zou worden vervangen door een speler die zeker een klasse minder is (Sulejmani). Bovendien levert Emanuelson met nog een half jaar contract maximaal een paar ton op. Sowieso niet meer dan een miljoen. Volslagen zinloos dus om hem te verkopen in de winter: het verwakt je elftal en levert niets op.
Ik hoop dat we hem nog wel voor 1.5-2mln kunnen verkopen. Stukje salaris wat we kwijt zijn (800k) en dat is gelijk een reden om hem te verkopen, wat mij betreft. Ajax moet goed op het geld letten en ik vind niet dat Urby een garantie is voor de titel. Je kan ook met Lodeiro, een fitte Mido en Eriksen erbij spelen, zonder dat je Mickey hoeft op te stellen.

Ik denk alleen niet dat er een (aansprekende) club zal komen in de winter. Misschien dat clubs als Sevilla, Roma en eventueel Marseille in de race zijn, maar zijn dat de clubs waar Urby voor wil spelen?

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 06, 2010 3:17 pm

Rishi schreef:Nigel de Jong, Van der Vaart.. Die zijn ook gegroeid. Vooral mentaal.
Urby is niet weerbaar genoeg. Hij heeft veel talent, maar in z'n koppie zit het niet altijd goed. Je maakt als speler niet voor niets vaak dezelfde concentratiefouten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za nov 06, 2010 3:49 pm

Peter schreef:
Ik hoop dat we hem nog wel voor 1.5-2mln kunnen verkopen. Stukje salaris wat we kwijt zijn (800k) en dat is gelijk een reden om hem te verkopen, wat mij betreft. Ajax moet goed op het geld letten en ik vind niet dat Urby een garantie is voor de titel. Je kan ook met Lodeiro, een fitte Mido en Eriksen erbij spelen, zonder dat je Mickey hoeft op te stellen.

Ik denk alleen niet dat er een (aansprekende) club zal komen in de winter. Misschien dat clubs als Sevilla, Roma en eventueel Marseille in de race zijn, maar zijn dat de clubs waar Urby voor wil spelen?
Ik meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat hij 1,5 miljoen per jaar pakt.
Whitey on the moon.

Rednose

Bericht door Rednose » za nov 06, 2010 6:48 pm

Opzouten.
Is zelden of nooit echt belangrijk. Is een net-niet speler.
Wat mij betreft in winterstop, hoe eerder hoe beter!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 07, 2010 10:25 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Nigel de Jong, Van der Vaart.. Die zijn ook gegroeid. Vooral mentaal.
Urby is niet weerbaar genoeg. Hij heeft veel talent, maar in z'n koppie zit het niet altijd goed. Je maakt als speler niet voor niets vaak dezelfde concentratiefouten.
Door het niet constant zijn in zijn spel gaat hij het bij geen ene club redden misschien een middenmoot clubje uit spanje

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 07, 2010 5:42 pm

Na afloop was hij duidelijk, het spel wordt toegespitst op Suarez en El Hamdaoui. En als die twee niet in de wedstrijd zitten toevallig dan is het niets.

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 07, 2010 5:56 pm

Inderdaad. Zo bedoelde hij het vast niet, maar het was in feite vernietigende kritiek op de 'tactiek' van Jol.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 07, 2010 6:05 pm

Ajax heeft de spelers niet voor een andere tactiek.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 07, 2010 6:07 pm

Dan heeft Jol de verkeerde spelers gehaald.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 07, 2010 6:08 pm

Dat zou pas opgaan als bijvoorbeeld Suarez eerst zou zijn verkocht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 07, 2010 6:31 pm

Natuurlijk heeft Ajax spelers voor een andere taktiek. Zet Josephzoon en Zegelaar op de vleugels en je hebt een heel andere taktiek.

Plaats reactie