Auxerre - AFC AJAX 03-11-2010
Moderator: mods
Re: Auxerre - AFC AJAX 03-11-2010
Dit wordt weer een hele zware pot, ze doen het alweer wat aardiger in de competitie en hebben maar nipt met 0-1 verloren van RM. Een overwinning wordt niet makkelijk, zal een zware opgave worden voor plek 2
Steek moet op z'n qui vive zijn:
Engelse scheids bij Auxerre - Ajax
01 november 2010
De UEFA heeft Mark Clattenburg aangewezen als scheidsrechter voor het Champions League-duel AJ Auxerre - Ajax. De Engelsman heeft woensdagavond de leiding over Ajax’ vierde duel in poule G van de Champions League. De 35-jarige Clattenburg wordt in het Stade de l'Abbé-Deschamps geassisteerd door zijn landgenoten Darren Cann en Simon Beck. Lee Probert is vierde official.
De vijfde en zesde man, ook wel additional assistant referees genoemd, luisteren naar de namen Kevin Friend en Anthony Taylor.
Clattenburg floot Ajax in het verleden twee keer eerder. Op 4 oktober 2007 had hij de leiding over Ajax - Dinamo Zagreb (2-3). Vorig jaar had hij de leiding over Ajax – Slovan Bratisla (5-0). In die wedstrijd was Luis Suarez vier keer trefzeker.
Het Champions League-duel Auxerre - Ajax begint woensdag om 20:45 uur.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het een belachelijke beslissing is.Zlatan Son of God schreef:Geen Ajaxfans toegestaan in Auxerre. Een opluchting die stad is zo lelijk daar wil je ook niet zijn.
Ben benieuwd of ik wel bij mijn hotel kan komen.....
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Uiteindelijk is het gewoon een verkapte combi geworden. Alles wat een Europese uitwedstrijd zo mooi maakt wordt door die irritante Fransen verboden.
- Je moet de hele dag in één of andere schrale fanzone verblijven.
- Je mag je niet in het centrum van de stad bevinden.
- Totaal alcoholverbod, je mag ook geen alcohol mee de stad innemen.
Flikker toch op met dat hele Frankrijk. Uit de EU gooien, wegsnijden en verschepen naar Antarctica.
- Je moet de hele dag in één of andere schrale fanzone verblijven.
- Je mag je niet in het centrum van de stad bevinden.
- Totaal alcoholverbod, je mag ook geen alcohol mee de stad innemen.
Flikker toch op met dat hele Frankrijk. Uit de EU gooien, wegsnijden en verschepen naar Antarctica.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ach, ze zijn Nancy, Lyon en paris SG nog niet vergeten en ook een paar jaar terug tegen Auxerre na de uitschakeling werd het er ook niet vriendelijker op. Nederlandse supporters hebben nou eenmaal een slechte naam.
-
Ik snap wel waarom ze het doen, maar ik denk oprecht dat je het met deze benadering alleen maar meer in de hand werkt. Waarom zou er in dat provinciedorpje wat misgaan? Auxerre is het Heerenveen van Frankrijk, alleen doe je nu net alsof het WO III is.
Niet dat ik bij zoveel Europese uitwedstrijden ben geweest, maar overal waar de politie nauwelijks aanwezig was en iedereen rustig z'n gang liet gaan ging het goed. Iedereen drinkt een biertje, er wordt wat gelachen, gevoetbald op een pleintje, en op het eind gaat iedereen naar het stadion.
Pas bij volledig gedemilitariseerde zones, militaire ME-polotons en blaffende honden gaat het los. En dat merk ik aan mezelf, ik heb nooit in mijn leven ook maar enige agressieve/baldadige gevoelens, bij wat dan ook...Ben een hele rustige normale jongen, maar onbewust raak ik steeds een beetje meer opgefokt als er 10.000 agenten om me heen staan.
Vier keer gefouilleerd, bij elke scheet die ik laat word ik bijna op m'n bek getimmerd, als ik eindelijk in zo'n vak sta voel ik me ook echt een compleet doorgedraaide koekwaus.
Er zou eens een goed psychologisch onderzoek naar moeten komen.
Niet dat ik bij zoveel Europese uitwedstrijden ben geweest, maar overal waar de politie nauwelijks aanwezig was en iedereen rustig z'n gang liet gaan ging het goed. Iedereen drinkt een biertje, er wordt wat gelachen, gevoetbald op een pleintje, en op het eind gaat iedereen naar het stadion.
Pas bij volledig gedemilitariseerde zones, militaire ME-polotons en blaffende honden gaat het los. En dat merk ik aan mezelf, ik heb nooit in mijn leven ook maar enige agressieve/baldadige gevoelens, bij wat dan ook...Ben een hele rustige normale jongen, maar onbewust raak ik steeds een beetje meer opgefokt als er 10.000 agenten om me heen staan.
Vier keer gefouilleerd, bij elke scheet die ik laat word ik bijna op m'n bek getimmerd, als ik eindelijk in zo'n vak sta voel ik me ook echt een compleet doorgedraaide koekwaus.
Er zou eens een goed psychologisch onderzoek naar moeten komen.
Un peu de respect s'il vous plait...Thijs schreef:Flikker toch op met dat hele Frankrijk. Uit de EU gooien, wegsnijden en verschepen naar Antarctica.

"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"
-
Pardonnez-moi, Cedric. J'adore la France, j'ai beaucoup du respect pour la grande nation, et je taime du pain, du vain et du boursain.Cedric_AeF schreef:Un peu de respect s'il vous plait...Thijs schreef:Flikker toch op met dat hele Frankrijk. Uit de EU gooien, wegsnijden en verschepen naar Antarctica.

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
oke merendeel zal wel vast staan..
ooijer geschorst. Wie zet je daar neer? Ik vermoed olequer.
Anita ook mee dus zal jammer genoeg urby spelen.
De rest dezelfde 11-tal of hij moet opeens voor Lindgren-Zeeuw kiezen.
ooijer geschorst. Wie zet je daar neer? Ik vermoed olequer.
Anita ook mee dus zal jammer genoeg urby spelen.
De rest dezelfde 11-tal of hij moet opeens voor Lindgren-Zeeuw kiezen.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Update 1 november: Naar aanleiding van het bericht dat Ajax- supporters geweerd zouden worden uit het centrum van Auxerre en de gehele dag nabij het stadion zouden moeten blijven, heeft er overleg plaatsgevonden met de Franse autoriteiten. Inmiddels is toegezegd dat het centrum van Auxerre wel bezocht mag worden. Echter zal er weinig te doen zijn in het centrum, mede doordat er een alcoholverbod van kracht is. Indien supporters er voor kiezen om toch het centrum in te gaan, raadt Ajax hen aan om eerst om te wisselen. Dit in verband met aangekondigde politiecontroles rondom het stadion.
In Auxerre en omgeving zal een algeheel alcoholverbod gelden. Daarnaast zullen er in de stad diverse controlepunten van de politie zijn. Supporters die een (Nederlands) stadionverbod hebben, zullen door de Franse politie preventief worden aangehouden.
Ajax heeft bij de gemeente Auxerre en de UEFA bezwaar gemaakt tegen deze, in zijn ogen, buitenproportionele veiligheidsmaatregelen. Desalniettemin roept Ajax haar supporters op om niet zonder kaart af te reizen naar Auxerre en zich te onthouden van wanordelijkheden (waaronder het afsteken van vuurwerk). Zoals al eerder op deze website is vermeld, komt Ajax regelmatig voor bij de tuchtcommissie van de UEFA. Door deze strenge veiligheidsmaatregelen zal er nog meer aandacht zijn voor het gedrag van de supporters. Incidenten kunnen het aanzien van de club dan ook in ernstige mate schaden.
Supporters die een kaartje hebben gekocht voor deze wedstrijd ontvangen een informatiebrief. Deze brief is ook via onderstaande link te downloaden.
In Auxerre en omgeving zal een algeheel alcoholverbod gelden. Daarnaast zullen er in de stad diverse controlepunten van de politie zijn. Supporters die een (Nederlands) stadionverbod hebben, zullen door de Franse politie preventief worden aangehouden.
Ajax heeft bij de gemeente Auxerre en de UEFA bezwaar gemaakt tegen deze, in zijn ogen, buitenproportionele veiligheidsmaatregelen. Desalniettemin roept Ajax haar supporters op om niet zonder kaart af te reizen naar Auxerre en zich te onthouden van wanordelijkheden (waaronder het afsteken van vuurwerk). Zoals al eerder op deze website is vermeld, komt Ajax regelmatig voor bij de tuchtcommissie van de UEFA. Door deze strenge veiligheidsmaatregelen zal er nog meer aandacht zijn voor het gedrag van de supporters. Incidenten kunnen het aanzien van de club dan ook in ernstige mate schaden.
Supporters die een kaartje hebben gekocht voor deze wedstrijd ontvangen een informatiebrief. Deze brief is ook via onderstaande link te downloaden.
Die Franse ploegen bakken er anders weinig van in Europa. En niet alleen dit jaar.joey schreef: Wie denkt dat dan? Ik in elk geval niet. De Franse competitie is stukken sterker dan de onze.
Auxerre zou er in de heenwedstrijd met 5-0 zijn afgegaan zonder die kaart voor Ooijer.
0-1
Vlak voor tijd.
Vlak voor tijd.
Maar hij kreeg die kaart, en terecht. Waarom?wimpey schreef: Auxerre zou er in de heenwedstrijd met 5-0 zijn afgegaan zonder die kaart voor Ooijer.
Welke Nederlandse ploeg doet/deed beter dan?wimpey schreef:Die Franse ploegen bakken er anders weinig van in Europa. En niet alleen dit jaar.joey schreef: Wie denkt dat dan? Ik in elk geval niet. De Franse competitie is stukken sterker dan de onze.
Kijk eens naar de verschillen in begroting, Cedric.
Rennes en St. Etienne staan daar bovenaan. Me dunkt dat dat geen europese subtop is, laat staan beter.
En met het WK nog fris in het geheugen kunnen we toch wel concluderen dat het Franse voetbal niet al teveel voorstelt.
Ajax moet daar gewoon winnen, basta.
Rennes en St. Etienne staan daar bovenaan. Me dunkt dat dat geen europese subtop is, laat staan beter.
En met het WK nog fris in het geheugen kunnen we toch wel concluderen dat het Franse voetbal niet al teveel voorstelt.
Amen!
Oppleuren met die Fransen.. Die bakken er helemaal niks van.
Oppleuren met die Fransen.. Die bakken er helemaal niks van.
IK GELOOF!!!!!!
Nou Thijs, met zoveel respect zou je de taal wat beter moeten kennen.Thijs schreef:Pardonnez-moi, Cedric. J'adore la France, j'ai beaucoup du respect pour la grande nation, et je taime du pain, du vain et du boursain.Cedric_AeF schreef:Un peu de respect s'il vous plait...Thijs schreef:Flikker toch op met dat hele Frankrijk. Uit de EU gooien, wegsnijden en verschepen naar Antarctica.

Ik neem aan de Wimpey helemaal geen Frans voetbal ziet, want zijn comment is puur emotie zonder een kennis basis.wimpey schreef:Kijk eens naar de verschillen in begroting, Cedric.
Tainio: 'Auxerre is vooral in thuisduels erg sterk'
Ajax hoopt woensdagavond ook de terugwedstrijd tegen AJ Auxerre tot een goed resultaat te brengen. In de huidige selectie van de Amsterdammers bevindt zich één speler die de komende opponent door en door kent.
'Ik heb daar zeven-en-een-half jaar van mijn loopbaan doorgebracht', vertelt Teemu Tainio op de clubwebsite. De Fin verruilde in 1997 FC Haka voor de Franse ploeg. In 2005 verkaste hij naar Tottenham Hotspur, alvorens hij via Sunderland en Birmingham City bij Ajax terecht kwam.
'Dit is de eerste keer dat ik Auxerre als tegenstander ontmoet', aldus de middenvelder. 'Bovendien betreft het een Champions League-duel. Dat maakt het dubbel speciaal.'
De 30-jarige Tainio heeft goede herinneringen overgehouden aan zijn tijdperk in Frankrijk. 'Ik kwam daar binnen als achttienjarige jongen en ben er volwassen geworden. Bovendien hebben we twee keer de Franse beker gewonnen en één keer het eindtoernooi van de Champions League gehaald.'
Bij Auxerre was clubicoon Guy Roux jarenlang de trainer van Tainio. 'De hele club draaide om hem', aldus de middenvelder. 'Hij was een vaderfiguur voor de jonge jongens. Ik heb enorm veel respect voor hem.' (Roux is nu niet meer betrokken bij Auxerre, red.)
In 2005 was Tainio al eens van de partij in een duel tussen Ajax en Auxerre. Destijds trakteerde hij de Amsterdammers met zijn Franse collega's op de uitschakeling in de UEFA Cup.
De Fin ziet veel gelijkenissen tussen Auxerre en Ajax. 'Eigenlijk is Auxerre het kleine broertje van Ajax. Ze stoppen veel energie in de ontwikkeling van jonge spelers om ze daarna misschien te verkopen.'
Tainio verwacht dat het elftal van Martin Jol allesbehalve een gemakkelijke avond krijgt. 'Auxerre is vooral in thuisduels erg sterk.' In Amsterdam won Ajax met 2-1.
Blij met de punten ...
Rennes en St. Etiennen zijn wél europese top?Kilroy schreef: Ik neem aan de Wimpey helemaal geen Frans voetbal ziet, want zijn comment is puur emotie zonder een kennis basis.

Wij gaan over ruim 3 uur rijden en aan boord flink hard zuipen. Die 2 informatiebrieven die Ajax per e-mail stuurde logen er niet om. Volledige drooglegging van de stad (van restaurants tot en met supermarkten aan toe), zeer strenge controle, ze maken er een soort van politiestaat van.
Het tweeluik met Auxerre daar verheugde ik me vooraf flink op, maar heb nu een beetje een onderbuikgevoel dat het tegen gaat vallen. De lol is er op voorhand alweer een beetje vanaf en ik ga als ik daar morgen rond 8 uur 's ochtends waarschijnlijk behoorlijk bezopen aan kom dus vooral een beetje brak zitten wezen en op mijn hoede zijn om niet in een Franse cel te belanden. Hoop dat het allemaal meevalt, maar om op deze manier Ajax achterna te reizen wordt steeds minder plezierig...
Het tweeluik met Auxerre daar verheugde ik me vooraf flink op, maar heb nu een beetje een onderbuikgevoel dat het tegen gaat vallen. De lol is er op voorhand alweer een beetje vanaf en ik ga als ik daar morgen rond 8 uur 's ochtends waarschijnlijk behoorlijk bezopen aan kom dus vooral een beetje brak zitten wezen en op mijn hoede zijn om niet in een Franse cel te belanden. Hoop dat het allemaal meevalt, maar om op deze manier Ajax achterna te reizen wordt steeds minder plezierig...
Nee, maar ze zijn wel stukken beter dan Roda JC, Groningen, Heerenveen of AZ.wimpey schreef:
Rennes en St. Etiennen zijn wél europese top?
En voor de duidelijkheid: ik ben absoluut geen fan van Ligue 1.

- Daily Blind
Met Alcohol op was die stad misschien nog wel leuk geweest. Ik zou gewoon met vrienden in een klein plaatsje buiten Auxerre gaan pilsen en dan op tijd richting het stadion. Geniet ervan.. Ik sla een wedstrijdje over.. Milan uit maar weer.Cruijff schreef:Wij gaan over ruim 3 uur rijden en aan boord flink hard zuipen. Die 2 informatiebrieven die Ajax per e-mail stuurde logen er niet om. Volledige drooglegging van de stad (van restaurants tot en met supermarkten aan toe), zeer strenge controle, ze maken er een soort van politiestaat van.
Hoop op een overwinning ( desnoods op de counter-Twente manier gisteren ) .. , en een goed resultaat voor ons in Milaan.
Blij met de punten ...
-
Ik ben best wel een beetje zenuwachtig!