Nogmaals, ik zeg niet meer dan dat ik Ricardo Kishna een betere speler vindt dan van Velzen. Als Man Utd toch op zoek was naar een linker winger uit de Ajax opleiding dan was R. Kishna een betere optie, in aanleg een betere speler. Dan hoeft de speler in kwestie toch niet 'per se' een toptalent te zijn? Wat zeg nou zelf, die Engelsen kopen alles wat een beetje recht tegen een bal aan kan aantrappen. Veel van de jeugdspelers die naar Engeland verkassen zijn echt niet zo bijzonder als de Engelse media/fans ons doen geloven.Oscarito schreef:Manchester United zou als topclub toch alleen de toptalenten moeten binnenhalen? Daar hamer jij überhaupt iedere keer op. Ik zou dan zeggen dat niemand van Ajax geschikt is voor die club in plaats van dat ze de verkeerde speler hebben opgepikt want wat moeten ze met iets anders dan top of vind je misschien toch dat er een toptalent bij Ajax rondloopt?
De B-junioren
Moderator: mods
Re: De B-junioren
Het is voor die clubs toch vooral een vrij goedkope hobby? Je haalt gewoon een hele groep spelers op die ergens een keer indruk hebben gemaakt en dan zie je wel wie het haalt. Als er één goede tussenzit hebben ze de totale investering er al dik uit.
Jammer dat het zo gaat maar we moeten er ook niet al te ingewikkeld over doen. Ajax haalt immers ook spelers op uit de jeugdopleiding van andere clubs.
Jammer dat het zo gaat maar we moeten er ook niet al te ingewikkeld over doen. Ajax haalt immers ook spelers op uit de jeugdopleiding van andere clubs.
Nil volentibus arduum
Daar gaat het Ajax in dit geval niet om, Marillion. Manchester wil geen vergoeding betalen aan Ajax. Ajax betaalt altijd fors voor spelers die ze van buiten aantrekken.
Nog een boel werk voor Pronk, de B1 verliest vandaag met 1-4 van Twente B1.
Ploeg van niks. Helemaal dolgedraaid door vooral Edilson Coelho.
Ik was erbij. In de beginfase raakte Ajax twee keer buitenkant paal. Daarna nog een schot van Panka, verder nog een kans voor Ricardo Kishna in het zijnet en een hard afstandsschot van Ralph recht op de keeper. De 1-0 kwam tot stand uit een voorzet vanaf rechts, binnengekopt door Jordi Bitter. FC Twente raakte in de eerste helft de lat en was gevaarlijk middels een lopende man, maar die faalde 1-op-1. Tegen het einde van de eerste helft verdedigde Sir Ralph (liet meerdere malen z'n man uit z'n rug lopen en moet tactisch nog heel veel leren) roekeloos uit. Twente weer in balbezit, pass op een middenvelder dwars door de verdediging en 1-1.
Tweede helft nog wat kansjes voor Ajax, maar ongelukkig in de afronding. Spannende tweede helft, ik vond de ploegen gelijkwaardig, totdat Hidde de bal besloot in te leveren. Rechtsback van Twente stak het veld over en schoot door de benen van Leeuwenburgh. Daarna ging Pronk 1-op-1 achterin spelen en dat was de nekslag. FC Twente counterde van 1-2 naar 1-4.
Opvallend dat Edilson Coelho niet bij het Nederlands elftal zit. Goede speler is dat. Stond ook in de belangstelling van Ajax toen hij nog bij Go Ahead zat.
Conclusie: Matige verdediging. Voor de B1 is te hopen dat Nelinho snel weer fit is. Jordi van Duijn ken ik niet. Trage opbouw. Foute passes of zomaar de bal inleveren. Middenvelders lopen te weinig vrij en bezitten weinig tactisch inzicht. Aanval is redelijk, maar kwam ook niet echt uit de verf.
Nog genoeg werk aan de winkel voor Pronk. Al met al denk ik dat deze ploeg tevreden mag zijn als ze bij de eerste drie eindigen.
Jongens met potentie: Panka en Kishna. Rest is niet veel.
Tweede helft nog wat kansjes voor Ajax, maar ongelukkig in de afronding. Spannende tweede helft, ik vond de ploegen gelijkwaardig, totdat Hidde de bal besloot in te leveren. Rechtsback van Twente stak het veld over en schoot door de benen van Leeuwenburgh. Daarna ging Pronk 1-op-1 achterin spelen en dat was de nekslag. FC Twente counterde van 1-2 naar 1-4.
Opvallend dat Edilson Coelho niet bij het Nederlands elftal zit. Goede speler is dat. Stond ook in de belangstelling van Ajax toen hij nog bij Go Ahead zat.
Conclusie: Matige verdediging. Voor de B1 is te hopen dat Nelinho snel weer fit is. Jordi van Duijn ken ik niet. Trage opbouw. Foute passes of zomaar de bal inleveren. Middenvelders lopen te weinig vrij en bezitten weinig tactisch inzicht. Aanval is redelijk, maar kwam ook niet echt uit de verf.
Nog genoeg werk aan de winkel voor Pronk. Al met al denk ik dat deze ploeg tevreden mag zijn als ze bij de eerste drie eindigen.
Jongens met potentie: Panka en Kishna. Rest is niet veel.
Laatst gewijzigd door D_skilled op zo sep 05, 2010 5:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rosheuvel is tactisch juist wel sterk.
De enige dan. Emran, Pijpker (kan er helemaal niets van), Abdel en Panka (geen echte middenvelder) moesten steeds gecoacht worden.
Bron: FCtwente.nlFC Twente B1 wint bij Ajax B1
FC Twente B1 heeft zondag een goede overwinning behaald tegen Ajax B1. Het team van trainer Frank Tempelman won in Amsterdam met 4-1. De Twentse goals kwamen op naam van Abdul Nury, Janik Jesgarzewski, Edilson Coelho en Kevin Lo-Sie-Sen.
FC Twente begon wat onzeker aan de wedstrijd. De eerste kans van de wedstrijd viel dan ook voor Ajax te noteren. In de vijfde minuut van de wedstrijd zorgde een communicatiestoornis tussen Daniel Tole en Coen Gortemaker dat een aanvaller van Ajax vrij voor doelman Timo Plattel kon opduiken. Het schot van de Ajacied raakte de paal.
Hierna gooide het team van trainer Frank Tempelman alle schroom van zich af en begonnen zij te voetballen. Na twintig minuten was Jan-Willem Kamp dicht bij de openingstreffer. Zijn afstandschot spatte echter uiteen op de lat. Kort daarna kwam Ajax enigszins onverwachts aan de leiding. Een voorzet vanaf de rechterkant werd fraai met het hoofd afgewerkt door een Ajax aanvaller. (1–0)
Twee minuten later had Ajax op 2–0 kunnen komen na een foute ingooi van Derre Kwee. Doelman Timo Plattel voorkwam erger. Even later was het wederom Timo Plattel die zich onderscheidde door een venijnig afstandschot onschadelijk te maken. FC Twente bleef goed voetballen en creëerde een aantal goede mogelijkheden om de stand gelijk te trekken. De verdiende gelijkmaker kwam dan ook voor rust op het scorebord te staan. Abdul Nury scoorde in de veertigste minuut de 1–1 op aangeven van Eddy Coelho.
Ook in de tweede helft was er een moeizaam beginnend FC Twente te zien. Verder deden beide elftallen niets voor elkaar onder in het eerste gedeelte van de tweede helft. Na een uur spelen kwam FC Twente op een 1–2 voorsprong door Janik Jesgarzewski na goed storend werk op het middenveld. FC Twente counterde in de slotfase naar een 1–4 eindstand. De doelpunten werden gescoord door Edilson Coelho en Kevin Lo-Sie-Sen.
Na de wedstrijd vond de loting plaats voor de volgende ronde van het bekertoernooi. Daniel Tole trok voor FC Twente een uitwedstrijd tegen Heerenveen/Emmen uit de koker.
Zondag 5 september
Ajax B1 - FC Twente B1 1-4 (1-1)
Scoreverloop
Ajax 1-0
Nury 1-1
Jesgarzewski 1-2
Coelho 1-3
Lo-Sie-Sen 1-4
Opstelling FC Twente B1: Plattel, Kwee, Gebben, Tole, Gortemaker, Kamp, Elfert (75' Lo-Sie-Sen), Nury (72' Samoel), Massoma, Jesgarzewski, Coelho.
Komt redelijk overeen met wat ik eerder heb geschreven. Ajax voetbalde niet eens onaardig.
Vandaag met 5-1 gewonnen van Heerenveen B1.
Ze speelde goed. Score had veel hoger moeten uitvallen. 9-1 was niet gek geweest. Volgende week vrijdag: Feyenoord - Ajax.
Iedereen haalde een voldoende.
Knap met 2-3 gewonnen bij Feyenoord.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Benji schreef:Knap met 2-3 gewonnen bij Feyenoord.
Yep...
Ajax B1 wint met 2-3 bij feyenoord B1
Datum: 01-10-2010
Laatste gewijzigd: 01-10-2010
Categorie: Ajax Nieuws
Ajax B1 heeft vrijdagavond de uitwedstrijd bij Feyenoord B1 met 2-3 gewonnen. Door de zege komt Ajax B1 naast koploper Feyenoord B1; beide team behaalden 12 punten uit 5 wedstrijden.
Feyenoord B1 begon goed aan de wedstrijd en scoorde al na 1 minuut. Ajax boog deze achterstand al snel om in een 1-2 voorsprong door goals van Emran Barakzai en Ricardo Kishna. Nog voor rust maakte de thuisploeg gelijk vanaf elf meter. Ajax-doelman Leeuwen-burgh redde in de eerste helft twee keer goed op de inzetten van Feyenoord.
Na rust maakte Jordi Bitter de winnende treffer voor de Amsterdammers. Aangever bij deze treffer was Boban Lazic. Bitter, die in de zomer overkwam van Haarlem, scoorde dit seizoen al 7 goals in 5 wedstrijden.
Opstelling Ajax B1:
Peter Leeuwenburgh; Sir-Ralph Owusu, Jordi van Duijn (10. Joey Papamelodias), Bas Kuipers, Hidde Prijs (Abdel El Hasnaoui); Emran Barakzai, Danzell Gravenberch (Queensy Menig), Darren Rosheuvel; Boban Lazic, Jordi Bitter (Serhat Cakmak), Ricardo Kishna (Derwin Martina)
Bron: www.ajaxshowtime.com
http://www.afcasupportersclub.nl/
Ik ken geen ene naam uit die hele opstelling. 

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Daily Blind
Lazic kan er in iedergeval niks van!
De B1 van Ajax heeft de bekerwedstrijd die vandaag in een erg nat Eindhoven werd gespeeld gewonnen met 0-1, verdiende overwinning daar Ajax veel gevaarlijker was en over het algemeen beter speelde.
Ik hoorde dat ze 4-4-2 speelde. Door afwezigheid (interland) en blessures paste Pronk het systeem aan aan de beschikbare spelers. Zie je een coach van Ajax zelden doen, trouwens.
- Daily Blind
Klopt. Gewoon een B2 speler doorschuiven en in de spits zetten. Het gaat om opleiden en duidelijkheid, dus een vast systeem!D_skilled schreef:Ik hoorde dat ze 4-4-2 speelde. Door afwezigheid (interland) en blessures paste Pronk het systeem aan aan de beschikbare spelers. Zie je een coach van Ajax zelden doen, trouwens.
- Daily Blind
Nu ik zaterdag de B2 aan het werk heb gezien begrijp ik dat ze geen B2 speler hebben doorgeschoven. Wat een bedroevend niveau. Op Nieuwenhuizen na zit er 0,0 talent in die groep. En een trainer die alleen maar ziet wat er fout gaat en er niks mee kan doen. De woorden jammer, helaas, wat een pech waren veel te horen. Waarop de aanvoerder (rechtsbuiten) reageerde wat nou jammer.. Het is gewoon slecht. Dit was de beste actie van Ajax zijnde. Overigens vind ik dat Nieuwenhuizen erg stil staat in de otnwikkeling, zowel voetbal technisch als fysiek. Hij gaat het op deze manier niet halen ben ik bang.Zlatan Son of God schreef:Klopt. Gewoon een B2 speler doorschuiven en in de spits zetten. Het gaat om opleiden en duidelijkheid, dus een vast systeem!D_skilled schreef:Ik hoorde dat ze 4-4-2 speelde. Door afwezigheid (interland) en blessures paste Pronk het systeem aan aan de beschikbare spelers. Zie je een coach van Ajax zelden doen, trouwens.
Een slecht A2, B1 en B2.. De C heb ik dit jaar nog niet genoeg gezien om te kunnen oordelen.. Maar het is duidelijk dat het talent tegenwoordig bij de tegenstanders zit.
Wederom genoten van de linskbuiten van Vitesse. Een fantastische voetballer die betrokken was bij alle 8 de doelpunten! eindstand: 8-1
Yup. Ploeg met zeer weinig talent. De enige spelers die me kunnen bekoren zijn de rechtsbuiten (Becker) en de rechtsback (Terry, pas een tweede jaars C-junior). Nieuwenhuys mist gif en vuur in z'n spel en staat zoals gezegd stil in z'n ontwikkeling, die gaat het niet redden, helaas.
De C1 is niet slecht, lopen een paar goede spelers rond. Speelde gister Vitesse C1 in de eerste helft van de mat. Toch vind ik het geen bijzonder elftal. Idem voor de C2.
De C1 is niet slecht, lopen een paar goede spelers rond. Speelde gister Vitesse C1 in de eerste helft van de mat. Toch vind ik het geen bijzonder elftal. Idem voor de C2.