Feyenoord 2010-2011
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Re: Feyenoord 2010-2011
Zij zijn er altijd!
Smolov: 'Ik denk dat het winnen van de landstitel ook mogelijk is'
Donderdag, 29 juli 2010 om 20:19
Voor Fedor Smolov kan het seizoen niet snel genoeg beginnen. De aanvaller uit Rusland, die wordt gehuurd van Dinamo Moskou, kijkt met een tevreden gevoel terug op zijn eerste week bij Feyenoord. Een tussentijdse terugkeer zou in principe mogelijk zijn, maar volgens Smolov is dat geen optie. "Ik wil het hele seizoen voor Feyenoord spelen", vertelt Smolov op de clubsite. "Wie weet wat er dan na dit jaar gebeurt. Ook volgend seizoen wil ik graag in Europa spelen."
Feyenoord is volgens hem de ideale ploeg om zich verder te ontwikkelen. "Het is voor mij een grote stap om uit Rusland te vertrekken om voor Feyenoord te gaan spelen, maar ik denk dat dit een goede stap is. Ik heb een erg goede indruk van het team gekregen de afgelopen week. Ik merk aan deze groep dat de jongens echt iets willen bereiken, kampioen willen worden. Ik denk dat de titel winnen ook mogelijk is, al heb ik de andere teams in de competitie nog niet aan het werk gezien. Er zit in ieder geval genoeg talent in de groep."
Smolov kijkt uit naar het eerste duel met FC Utrecht. "Ik ben er klaar voor. Het is goed dat ik nu nog ruim een week heb om de jongens beter te leren kennen en te wennen aan de manier van spelen. Het is belangrijk om te weten hoe de ploeg in bepaalde situaties reageert of hoe problemen in het veld worden opgelost. Ik wil nu zo snel mogelijk echt onderdeel uit gaan maken van het team en de andere spelers goed leren begrijpen in het veld. De meeste jongens spelen al een paar jaar met elkaar samen, maar ik ben net nieuw. Het is logisch dat je dan eerst even moet wennen."
Ik sluit niet uit dat ik 'm later in het seizoen nog eens naar boven haal maar ik moest opeens aan deze uitspraak van Dhr. Smolov denken en kon het niet laten. Hoe zou hij er nu over denken?

Nil volentibus arduum
Janssen wijst Feyenoord af
Willem Janssen tijdens Feyenoord - Roda JC in de KNVB-beker. FOTO PRO SHOTS
ENSCHEDE - Willem Janssen heeft geen belangstelling in Feyenoord. De felbegeerde middenvelder van Roda JC - volgend jaar zomer transfervrij - ziet een overgang naar de Rotterdamse club niet als een vooruitgang. ,,Ik heb gezegd dat ik niet naar een club ga die geen verbetering is ten opzichte van Roda."
,,En volgens mij staat Feyenoord op dit moment derde van onder", zegt Janssen tegen de Limburgse radio- en televisiezender L1. Volgens Voetbal International speelt Janssen volgend seizoen bij landskampioen FC Twente, terwijl ook Ajax en PSV genoemd worden.
De 24-jarige heeft al aangegeven zijn verbintenis in Kerkrade niet te willen verlengen. Zaakwaarnemer Louis Laros liet weten elke Limburgse aanbieding naast zich neer te leggen. Janssen was door de leiding van Roda JC uitgenodigd voor een gesprek, maar stond niet voor open.
bron: AD
Gaat lekker daar
Willem Janssen tijdens Feyenoord - Roda JC in de KNVB-beker. FOTO PRO SHOTS
ENSCHEDE - Willem Janssen heeft geen belangstelling in Feyenoord. De felbegeerde middenvelder van Roda JC - volgend jaar zomer transfervrij - ziet een overgang naar de Rotterdamse club niet als een vooruitgang. ,,Ik heb gezegd dat ik niet naar een club ga die geen verbetering is ten opzichte van Roda."
,,En volgens mij staat Feyenoord op dit moment derde van onder", zegt Janssen tegen de Limburgse radio- en televisiezender L1. Volgens Voetbal International speelt Janssen volgend seizoen bij landskampioen FC Twente, terwijl ook Ajax en PSV genoemd worden.
De 24-jarige heeft al aangegeven zijn verbintenis in Kerkrade niet te willen verlengen. Zaakwaarnemer Louis Laros liet weten elke Limburgse aanbieding naast zich neer te leggen. Janssen was door de leiding van Roda JC uitgenodigd voor een gesprek, maar stond niet voor open.
bron: AD
Gaat lekker daar

Dat heb je goed ingeschat. Hoewel, als tiener (en als student ook nog wel) was ik heel fanatiek. Ik leefde de hele week naar zo'n wedstrijd toe, kreeg het met mijn studietijd nog aan de stok met een NEC'er, ging mee naar vrijwel alle uitwedstrijden en ben ik soms toch een beetje mee gaan doen met de harde kern die dus altijd bij mij in het vak stond (niet met vechten, maar spreekkoren richting scheidsrechters, tegenstanders etc, hoewel ik het nooit gehad heb op kreten als "Kankerjoden", "Rotterdam, ******stad, in de oorlog lag je plat" etc., al was het maar omdat mijn eigen familie flink heeft geleden tijdens de oorlog. Later ben ik dat groepsgedoe (verplichte combi en dan niet weten met wie je in zo'n bus zit, de grootste idioten of normale mensen etc.) zat geworden, heb ik beseft dat je de grootst mogelijke mongolen van de samenleving tegenkomt als je naar bepaalde uitwedstrijden (NEC-Vitesse bijvoorbeeld) gaat en ben ik veel rustiger geworden, gewoon met vrienden voetbal kijken, na afloop een biertje drinken, op de één of andere manier vind ik het ook veel minder belangrijk allemaal. Denk ik als een scheidsrechter een fout maakt in het nadeel van Vitesse: "Ach, het is ook maar een mens."Ramona schreef:Ach, niet iedereen roept dat natuurlijk. Verder geloof ik niet dat Wouter zoiets zou roepen, eerlijk gezegd.
Ik zeg ook niet dat Ajax-supporters een patent hebben op debiel gedrag. In Arnhem wordt elk jaar tegen Feyenoord het bekende liedje over het bombardement gezongen bijvoorbeeld, terwijl Arnhem zelf tijdens de Slag nota bene ook helemaal platgeschoten is. En als je regelmatig naar uitwedstrijden bent geweest, weet je dat er overal behalve bij Heerenveen, Sparta, Volendam en RKC substantiële groepen debielen rondlopen. Bij NEC heb ik gezien hoe vaders met kinderen stenen naar supportersbussen smeten (en later heb ik er nog eentje herkend die bij TV Gelderland hypocriet aan het klagen was over die Arnhemmers die een stoelleuning op zijn auto hadden gegooid, anderhalf uur na de wedstrijd), bij Twente was het (de laatste keer dat ik daar was is wel een jaar of acht geleden) altijd hommeles, bij Groningen zijn we een keer belaagd, bij Ajax probeerde een keer een pillenslikkende idioot een half uur na de wedstrijd in zijn eentje over die wand het uitvak in te klimmen, bij NAC werd er zwaar vuurwerk het uitvak in gegooid, in Arnhem ADO-supporters in het uitvak die oerwoudgeluiden maakten naar een donkere vader met kinderen voor ons, in Bremen vonden Vitessenaren het nodig vonden om een standje van een oude man om te smijten en te plunderen...En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat dat betreft vind ik dat eenzijdige gezeik op de Feyenoord-aanhang hier buitengewoon hypocriet. Natuurlijk heb je daar ook een hoop primaten die het denkniveau van een baviaan niet onstijgen, maar dat is bij bijna alle clubs zo.
Welk eenzijdige gezeik? Ik lees de laatste drie pagina's door maar ik zie geen onvertogen woord over de Feyenoord aanhang staan, behalve dan dat ze het beste/grootste legioen van Nederland/Europa hebben, maar dat PSV-uit helaas niet uitverkocht is. In een ander topic loopt die Epi Drost wel wat te klagen, maar veel bijval krijgt hij niet.Wouter schreef:Wat dat betreft vind ik dat eenzijdige gezeik op de Feyenoord-aanhang hier buitengewoon hypocriet.

Ik betwijfel trouwens of andere clubs ook supportersgroeperingen hebben die smeken om een nederlaag.

- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
@ Wouter:
Mooi betoog, vrijwel geheel mee eens.
Twee dingen.
1. Bij Heerenveen is de laatste tijd vrij veel gezeik, ook voor en tijdens wedstrijden tegen Ajax. Er is daar een groep aan het ontstaan die wel degelijk voor heel veel overlast zorgt. Onvermijdelijke ontwikkeling wanneer een club groot wordt. Zelfs Heerenveen is niet 'lief' meer, tegenwoordig.
2. Qua publiek is Feyenoord toch echt wel heel anders dan Ajax. Chargerend gezegd: 'Tokkie-gehalte' ligt hoger. De gemiddelde Kuip-ganger staat wat lager op de sociale ladder dan de gemiddelde ArenA-ganger. Er staan in De Kuip ook wel significant meer figuren opgefokt te doen dan in de ArenA; de woede zit ze ook iets meer in het systeem, is mijn indruk. Het sociologische profiel is in De Kuip wat anders.
Dat heeft zeker niet alleen negatieve effecten. De sfeer in De Kuip is lang niet meer zo goed als 'ie was (sfeer in de ArenA doet er al een tijdje niet meer voor onder), maar in het algemeen heb ik wel de indruk dat de gemiddelde Feyenoord-bezoeker meer begaan is met de club. Als Ajax verliest, merk je (in het trappenhuis, op weg naar buiten) vaak dat het de meeste mensen gewoon geen reet kan schelen. Die lopen alweer te lachen en te bellen met thuis. Bij Feyenoord zitten shagrokende gezinnen in Feyenoord-trainingspak die de hele week ziek zijn van een nederlaag.
Ik denk dat bij Feyenoord een groter deel van het publiek de wedstrijd intens beleeft, maar dat ook een groter deel van het publiek bereid is om schuimbekkend naar het Maasgebouw te trekken en eventueel slaags te raken met de politie. Bij Ajax is dat een betrekkelijk kleine groep F-Siders en Vak 410'ers. De rest is al gauw geneigd de schouders op te halen. Jammer dan. Dan niet.
K.
Mooi betoog, vrijwel geheel mee eens.
Twee dingen.
1. Bij Heerenveen is de laatste tijd vrij veel gezeik, ook voor en tijdens wedstrijden tegen Ajax. Er is daar een groep aan het ontstaan die wel degelijk voor heel veel overlast zorgt. Onvermijdelijke ontwikkeling wanneer een club groot wordt. Zelfs Heerenveen is niet 'lief' meer, tegenwoordig.
2. Qua publiek is Feyenoord toch echt wel heel anders dan Ajax. Chargerend gezegd: 'Tokkie-gehalte' ligt hoger. De gemiddelde Kuip-ganger staat wat lager op de sociale ladder dan de gemiddelde ArenA-ganger. Er staan in De Kuip ook wel significant meer figuren opgefokt te doen dan in de ArenA; de woede zit ze ook iets meer in het systeem, is mijn indruk. Het sociologische profiel is in De Kuip wat anders.
Dat heeft zeker niet alleen negatieve effecten. De sfeer in De Kuip is lang niet meer zo goed als 'ie was (sfeer in de ArenA doet er al een tijdje niet meer voor onder), maar in het algemeen heb ik wel de indruk dat de gemiddelde Feyenoord-bezoeker meer begaan is met de club. Als Ajax verliest, merk je (in het trappenhuis, op weg naar buiten) vaak dat het de meeste mensen gewoon geen reet kan schelen. Die lopen alweer te lachen en te bellen met thuis. Bij Feyenoord zitten shagrokende gezinnen in Feyenoord-trainingspak die de hele week ziek zijn van een nederlaag.
Ik denk dat bij Feyenoord een groter deel van het publiek de wedstrijd intens beleeft, maar dat ook een groter deel van het publiek bereid is om schuimbekkend naar het Maasgebouw te trekken en eventueel slaags te raken met de politie. Bij Ajax is dat een betrekkelijk kleine groep F-Siders en Vak 410'ers. De rest is al gauw geneigd de schouders op te halen. Jammer dan. Dan niet.
K.
Still alive...
Ik kan me hier ook in vinden. Alleen de laatste alinea (van Ko) wekt de indruk dat er maar twee opties zijn, of schuimbekkend rellen of ongeinteresseerd de schouders ophalen. Ik denk dat veel/de meeste Ajacieden in het gebied daartussen zitten.
I think I lost my fucking headache
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
En toch merk je meer gelatenheid na een verlies. Zo van 'kut, maar volgende week winnen we gewoon weer'. Dat is bij feyenoord wel anders.
Overigens heeft Sparta ook best een aardige groep. Hebben toen ze nog in de Eerste divisie regelmatig met onder andere de Eagles en Cambuur heel wat geknokt.
Overigens heeft Sparta ook best een aardige groep. Hebben toen ze nog in de Eerste divisie regelmatig met onder andere de Eagles en Cambuur heel wat geknokt.
Ben het absoluut met Ko eens.
Ben ooit weleens met een vriend meegeweest naar een wedstrijd in de voorbereiding van feyenoord tegen Tottenham. En dat was een heel normaal vak. Zonder te veel te willen chargeren schatte ik het iq in dat vak (heeeel veeeeel) lager in dan als ik in de Arena om me heen kijk. Wellicht een idee voor de iq test van BNN. Een soortgelijk vak van beide stadions laten meedoen in de IQ test op tv...
Los daarvan zie ik bij Ajax ook zat mensen die het buskruit niet hebben uitgevonden, maar gemiddeld toch een stuk minder....
Ben ooit weleens met een vriend meegeweest naar een wedstrijd in de voorbereiding van feyenoord tegen Tottenham. En dat was een heel normaal vak. Zonder te veel te willen chargeren schatte ik het iq in dat vak (heeeel veeeeel) lager in dan als ik in de Arena om me heen kijk. Wellicht een idee voor de iq test van BNN. Een soortgelijk vak van beide stadions laten meedoen in de IQ test op tv...
Los daarvan zie ik bij Ajax ook zat mensen die het buskruit niet hebben uitgevonden, maar gemiddeld toch een stuk minder....
Is 1995 echt zolang geleden??
Ja, daar ben ik het ook mee eens. De keren dat ik in de Kuip ben geweest, viel me dat ook op.
Misschien komt het doordat Ajax voorheen een klein stadion had, waardoor nooit echt grote groepen supporters de club konden bezoeken. En in de Meer had je dan ook nog weinig goedkope plaatsen.
Misschien komt het doordat Ajax voorheen een klein stadion had, waardoor nooit echt grote groepen supporters de club konden bezoeken. En in de Meer had je dan ook nog weinig goedkope plaatsen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Kowalczyk
- Contacteer:
De verschillen worden wel kleiner, trouwens. Maar dat is een mondiale trend: voetbalclubs gaan steeds meer op elkaar lijken, en het publiek gaat in die trend mee. Oude verschillen verdwijnen steeds meer naar de achtergrond, zowel de leuke die je graag had behouden (markante clubculturen, typen humor en temperament op de tribune die typerend zijn voor een bepaalde club), als de vervelende.
Bij clubs als Feyenoord en ADO Den Haag heeft een flinke groep geteisem jarenlang de dienst uitgemaakt. Die clubs kun je nu gewoon bezoeken 'met je zoontje' (zoals dat altijd wordt genoemd in het voetbal). In Engeland geldt dat ook voor bijvoorbeeld Millwall: vroeger 100% debielen op de tribune, tegenwoordig (bijna) een club als elke andere.
West Ham een arbeidersclub en Chelsea gegoede middenklasse? Mwah, vroeger was dat zo, en je voelt het nog wel een béétje, maar eigenlijk komt nu overal hetzelfde voetbalpubliek. Er zit wat minder specifieke kleur en smaak aan, helaas, en dat geldt bij Ajax en Feyenoord ook.
Jammer? Ja. Natuurlijk. Maar ik wil er niet te veel over mekkeren. Tijden veranderen nu eenmaal. Het voetbal ook.
K.
Bij clubs als Feyenoord en ADO Den Haag heeft een flinke groep geteisem jarenlang de dienst uitgemaakt. Die clubs kun je nu gewoon bezoeken 'met je zoontje' (zoals dat altijd wordt genoemd in het voetbal). In Engeland geldt dat ook voor bijvoorbeeld Millwall: vroeger 100% debielen op de tribune, tegenwoordig (bijna) een club als elke andere.
West Ham een arbeidersclub en Chelsea gegoede middenklasse? Mwah, vroeger was dat zo, en je voelt het nog wel een béétje, maar eigenlijk komt nu overal hetzelfde voetbalpubliek. Er zit wat minder specifieke kleur en smaak aan, helaas, en dat geldt bij Ajax en Feyenoord ook.
Jammer? Ja. Natuurlijk. Maar ik wil er niet te veel over mekkeren. Tijden veranderen nu eenmaal. Het voetbal ook.
K.
Still alive...
Sinds de opening van de Arena is het bij Ajax heel anders geworden. Het stadion zit vol dagjesmensen. Daar heb ik nooit aan kunnen wennen. 
Het eigene verdwijnt inderdaad steeds meer. Zonde is dat.

- Kowalczyk
- Contacteer:
Ja, maar nogmaals: tijden veranderen.
Je kunt wel honderd keer zeggen dat je terugverlangt naar de tijd dat je aan de balie van je bank geld opnam, en dat juffrouw Dijkstra je dan vier briefjes van 25 gulden meegaf. Had je 100 gulden in je portemonnee, na een 'menselijke' transactie. Ónze, Hollandse gulden. Biljetten met Frans Hals en Michiel de Ruyter erop.
Maar ja, dat is niet meer zo. De gulden is afgeschaft, de euro is ingevoerd en die trek je uit de pinautomaat, als je überhaupt nog aan contant geld doet. Financieel verkeer is een digitale aangelegenheid geworden.
Is dat een vooruitgang? In sommige opzichten wel; in bepaalde andere opzichten aantoonbaar niet. De samenleving is bijvoorbeeld gevoelig geworden voor digitale storingen. Als de digitale netwerken plat gaan, ligt het hele land plat. Dat brengt risico's met zich mee (ook op het gebied van terreur). Transacties zijn, in het algemeen, minder 'menselijk' en persoonlijk geworden. De euroconversie heeft het leven in Nederland duurder gemaakt; dat is óók onprettig. En de euro is niet zo heel stabiel als gehoopt: als Spanje, Griekenland en Portugal hun economie in de soep laten draaien (en dat is van oudsher de nationale specialiteit, daar), betalen wij daar de rekening voor, omdat we zo nodig samen dezelfde munteenheid moesten hebben.
Economen die daar in 2001 op wezen (pas op, we moeten ons op monetair vlak niet met die olijvenlanden inlaten!) werden toen uitgelachen: wat een kleine, provinciale attitude, met je guldentjes, durf toch eens groot te denken. De burgers is niets gevraagd: de euro kwam er gewoon. Take it or leave it (waarbij leave it natuurlijk geen optie was, want je moet toch dingen betalen).
Nou, die sceptische economen hebben dus gelijk gekregen: de euro was misschien niet zo'n goed idee als we toen dachten, en de omrekenformule voor de Nederlandse gulden (2,20371) heeft het leven in Nederland duurder gemaakt. Die omrekensleutel is gekozen door de Nederlandse regering van toen, maar hij was veel te ambitieus. De sleutel die de Duitse regering koos (2 DMark = 1 euro) was veel reëler, met als gevolg dat álles in Duitsland nog altijd goedkoper is dan hier, ondanks dezelfde euro.
Allemaal waar. Welkom in het land van de voldongen feiten. Maar hoe waar het ook is, mensen die heimwee naar de gulden en de baliemedewerker van de bank hebben, vind ik toch een beetje treurig. Ik wil niet zo iemand zijn, in elk geval.
Ook niet waar het Ajax betreft.
K.
Je kunt wel honderd keer zeggen dat je terugverlangt naar de tijd dat je aan de balie van je bank geld opnam, en dat juffrouw Dijkstra je dan vier briefjes van 25 gulden meegaf. Had je 100 gulden in je portemonnee, na een 'menselijke' transactie. Ónze, Hollandse gulden. Biljetten met Frans Hals en Michiel de Ruyter erop.
Maar ja, dat is niet meer zo. De gulden is afgeschaft, de euro is ingevoerd en die trek je uit de pinautomaat, als je überhaupt nog aan contant geld doet. Financieel verkeer is een digitale aangelegenheid geworden.
Is dat een vooruitgang? In sommige opzichten wel; in bepaalde andere opzichten aantoonbaar niet. De samenleving is bijvoorbeeld gevoelig geworden voor digitale storingen. Als de digitale netwerken plat gaan, ligt het hele land plat. Dat brengt risico's met zich mee (ook op het gebied van terreur). Transacties zijn, in het algemeen, minder 'menselijk' en persoonlijk geworden. De euroconversie heeft het leven in Nederland duurder gemaakt; dat is óók onprettig. En de euro is niet zo heel stabiel als gehoopt: als Spanje, Griekenland en Portugal hun economie in de soep laten draaien (en dat is van oudsher de nationale specialiteit, daar), betalen wij daar de rekening voor, omdat we zo nodig samen dezelfde munteenheid moesten hebben.
Economen die daar in 2001 op wezen (pas op, we moeten ons op monetair vlak niet met die olijvenlanden inlaten!) werden toen uitgelachen: wat een kleine, provinciale attitude, met je guldentjes, durf toch eens groot te denken. De burgers is niets gevraagd: de euro kwam er gewoon. Take it or leave it (waarbij leave it natuurlijk geen optie was, want je moet toch dingen betalen).
Nou, die sceptische economen hebben dus gelijk gekregen: de euro was misschien niet zo'n goed idee als we toen dachten, en de omrekenformule voor de Nederlandse gulden (2,20371) heeft het leven in Nederland duurder gemaakt. Die omrekensleutel is gekozen door de Nederlandse regering van toen, maar hij was veel te ambitieus. De sleutel die de Duitse regering koos (2 DMark = 1 euro) was veel reëler, met als gevolg dat álles in Duitsland nog altijd goedkoper is dan hier, ondanks dezelfde euro.
Allemaal waar. Welkom in het land van de voldongen feiten. Maar hoe waar het ook is, mensen die heimwee naar de gulden en de baliemedewerker van de bank hebben, vind ik toch een beetje treurig. Ik wil niet zo iemand zijn, in elk geval.
K.
Still alive...
Erg flauw Ko. Om in een feyenoord topic zo diep in te gaan op financien en veranderende tijden. 

joey schreef:Sinds de opening van de Arena is het bij Ajax heel anders geworden. Het stadion zit vol dagjesmensen. Daar heb ik nooit aan kunnen wennen.
Hoe kun je dan spreken over dagjesmensen ?.Ajax verkoopt 40.000ste seizoenkaart
Blij met de punten ...
Ach, treurig...Kowalczyk schreef:Ja, maar nogmaals: tijden veranderen.
K.
Stel, je gaat elk jaar op vakantie naar een heerlijk rustig Grieks eilandje met maar één hotel en een leeg strand. En dan, op een dag, kom je er weer en hebben ze er in de tussentijd een all-inclusive resort voor duizend gasten gebouwd die gillend en krijsend door het leven gaan en jouw rust verstoren. De leuke restaurantjes zijn weg, in plaats daarvan staat het er nu vol fastfood restaurants en andere ellende. Het is er een volgende Torremolinos geworden. Wat dan? Kun je er iets aan doen? Nee. Vind je het jammer? Ja. Mag dat, het jammer vinden terwijl je er niets aan kan doen? Ja. Verlies hoort bij het leven. Het is heel normaal om stil te staan bij het feit dat je iets bent kwijtgeraakt. Zeker als je er ooit veel waarde aan hebt gehecht. Treurig? Nee, maar je moet wel accepteren dat er iets veranderd is. En niet, in dit geval, elk jaar naar dat eilandje blijven gaan en op een strandstoel gaat zitten mopperen dat het niet meer zo is als vroeger.
Zo ook met Ajax. Ik heb het inmiddels geaccepteerd. Het heeft wat tijd gekost, want Ajax is me van jongs af zo dierbaar geweest, maar inmiddels is het probleem opgelost, hoor. Mij zien ze niet meer in de Arena, ik doe voortaan wat anders in mijn vrije tijd. Ajax heeft mij niet meer genoeg te bieden.
-
- AT Toto winner 10/11
Leuk verhaal, Ko, maar bovenstaande is natuurlijk niet zo makkelijk. Sterker, het is complete quatsch. Het is echt niet zo dat je als land een omwisselkoers kon 'kiezen'. Je hebt namelijk ook te maken met de onderlinge wisselkoersen. De wisselkoers tussen de gulden en de D-mark was ongeveer 1,10 gulden voor 1 D-mark. Kortom, de D-mark was meer waard en dus kon Duitsland 2,00 D-mark omruilen voor 1 euro, terwijl Nederland daar 2,20 gulden voor nodig had. Het is dus absolute lariekoek om te zeggen dat Nederland de koers ook op 2,00 gulden per euro had moeten zetten, want dan was de waarde van nederland namelijk in één klap met 10% gestegen ten opzichte van Duitsland en dat kan natuurlijk niet.Kowalczyk schreef:Nou, die sceptische economen hebben dus gelijk gekregen: de euro was misschien niet zo'n goed idee als we toen dachten, en de omrekenformule voor de Nederlandse gulden (2,20371) heeft het leven in Nederland duurder gemaakt. Die omrekensleutel is gekozen door de Nederlandse regering van toen, maar hij was veel te ambitieus. De sleutel die de Duitse regering koos (2 DMark = 1 euro) was veel reëler, met als gevolg dat álles in Duitsland nog altijd goedkoper is dan hier, ondanks dezelfde euro.
En toch Joey heb ik niet het idee dat je het echt geaccepteerd hebt. Je wilt het misschien niet zijn maar uit je posts blijkt dat je nog (tegen wil en dank waarschijnlijk) emotioneel erg betrokken bent bij Ajax.
Je gaat dan wellicht niet meer naar "het eilandje op je strandstoel zitten" Maar je checkt nog wel elke dag je oude vakantiefoto's en vakantiereiswijzer :). Ik heb af en toe sterk het idee dat je zo op Ajax afgeeft om je zelf wijs te maken dat je de goede beslissing hebt genomen niet meer naar Ajax te gaan, terwijl je het ergens ook wel erg mist.
Kom op Joey trek jezelf over dat heuveltje, geef het moderne ajax een plaatsje en doe jezelf een plezier en kom er weer voor uit dat je Ajax supporter bent. Kom weer naar de Arena en geniet van het heden en zet het niet langer af tegen het verleden.....!!

Je gaat dan wellicht niet meer naar "het eilandje op je strandstoel zitten" Maar je checkt nog wel elke dag je oude vakantiefoto's en vakantiereiswijzer :). Ik heb af en toe sterk het idee dat je zo op Ajax afgeeft om je zelf wijs te maken dat je de goede beslissing hebt genomen niet meer naar Ajax te gaan, terwijl je het ergens ook wel erg mist.
Kom op Joey trek jezelf over dat heuveltje, geef het moderne ajax een plaatsje en doe jezelf een plezier en kom er weer voor uit dat je Ajax supporter bent. Kom weer naar de Arena en geniet van het heden en zet het niet langer af tegen het verleden.....!!

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Haha, ik denk ook dat Rijkaard wel een punt heeft hier.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Kowalczyk
- Contacteer:
Spot on, Rijkaard.
Ik wilde net posten dat ik helemaal mee kan gaan in Joey's voorbeeld van het Griekse eilandje, maar dat ik - als ik eenmaal zo ver was - ook niet meer fulltime op een discussieforum over dat eiland actief zou zijn, om twintig keer per dag posten dat het eiland om zeep geholpen is.
Als je dat wel doet, kunnen er twee dingen aan de hand zijn: óf je bent een beetje een vervelende klier, die graag wentelt in zijn eigen zuurheid en er behagen in schept om enthousiaste vakantiegangers in te wrijven dat het eiland van hun keuze ooit leuk was, maar nu niet meer, óf je houdt eigenlijk nog zielsveel van dat Griekse eiland, en vindt stiekem dat het nog niet verloren is.
Of een delicate combinatie van de twee, dat kan ook.
K.
Ik wilde net posten dat ik helemaal mee kan gaan in Joey's voorbeeld van het Griekse eilandje, maar dat ik - als ik eenmaal zo ver was - ook niet meer fulltime op een discussieforum over dat eiland actief zou zijn, om twintig keer per dag posten dat het eiland om zeep geholpen is.
Als je dat wel doet, kunnen er twee dingen aan de hand zijn: óf je bent een beetje een vervelende klier, die graag wentelt in zijn eigen zuurheid en er behagen in schept om enthousiaste vakantiegangers in te wrijven dat het eiland van hun keuze ooit leuk was, maar nu niet meer, óf je houdt eigenlijk nog zielsveel van dat Griekse eiland, en vindt stiekem dat het nog niet verloren is.
Of een delicate combinatie van de twee, dat kan ook.
K.
Still alive...
- Kowalczyk
- Contacteer:
(Ik dénk dat Joey nu een verband gaat leggen tussen Johan Cruijff en zichzelf...)
K.

K.
Still alive...
Tja, liefdesverdriet, hè? Soms heb je een terugval.
Ik zie haast geen wedstrijden van Ajax meer. Mijn vriendin weet niet wat ze meemaakt. We gaan nu zomaar naar de bioscoop of uit eten op het moment dat Ajax speelt. Dat was vroeger ondenkbaar.

Ik zie haast geen wedstrijden van Ajax meer. Mijn vriendin weet niet wat ze meemaakt. We gaan nu zomaar naar de bioscoop of uit eten op het moment dat Ajax speelt. Dat was vroeger ondenkbaar.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Dat gebeurt hier ook wel eens, ja...joey schreef:Mijn vriendin weet niet wat ze meemaakt. We gaan nu zomaar naar de bioscoop of uit eten op het moment dat Ajax speelt. Dat was vroeger ondenkbaar.
Hè, lekker over Ajax lullen in het Feyenoord-topic...

K.
Still alive...
Dat is het begin van het einde, Ko.Kowalczyk schreef:Dat gebeurt hier ook wel eens, ja...joey schreef:Mijn vriendin weet niet wat ze meemaakt. We gaan nu zomaar naar de bioscoop of uit eten op het moment dat Ajax speelt. Dat was vroeger ondenkbaar.