Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Jöhnk » wo okt 13, 2010 10:01 am

Duke schreef:Je zag gewoon dat die verdediger helemaal de klus kwijt was door die actie van Afellay. :smallgrin.gif:
Lustig van Rosenborg was inderdaad helemaal de kluts kwijt.

Het was gewoon niet zo'n bijzondere actie, want hij speelde niemand uit. In feite kapte hij gewoon terug. De voorzet daarna was natuurlijk wel uitstekend. De 'actie' had Quincy Owusu ook nog wel gekund, maar de voorzet niet.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 13, 2010 10:06 am

Overigens mocht Huntelaar wel erg vrij inkoppen, of, positief gesteld, hij kwam erg goed voor z'n man.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 13, 2010 11:02 am

Italië zal wel een reglementaire 3-0 overwinning krijgen na dat bespottelijke gedrag van die Serviërs. Ergens wel jammer, want dit was een vrij cruciaal duel en ik had Italië graag gezien in de geformeerde opstelling (4-4-2 zonder dravers op de buitenkant).

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 13, 2010 11:26 am

Die actie van Ibrahim was toch een lachertje?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo okt 13, 2010 11:38 am

Nou ja, misschien was het nuttig dat hij de bal even bij hield. Maar daarvoor moet ik het terugzien.

Echt geniaal was het in ieder geval niet. Qua esthetiek was de eerste goal natuurlijk verreweg de mooiste. Dat was voetbal zoals het bedoeld is.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 13, 2010 11:57 am

Hij wilde een actie maken maar hij was natuurlijk niet veel opgeschoten. Die back kon/kan er weinig van. Hij deed de bewegingen echt in slowmotion..

Voorzet was perfect natuurlijk :biggthumpup.gif:

De eerste goal was geniaal! Echt schitterend gewoon..
IK GELOOF!!!!!!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo okt 13, 2010 11:59 am

Even een genietmomentje van Ibi voor Lucas.

http://www.youtube.com/watch?v=oWb64KL8C9M
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 13, 2010 12:12 pm

Die kans van Lens was pas echt briljant.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo okt 13, 2010 12:29 pm

We kunnen de campings wel weer gaan boeken in ieder geval! Twee keer winnen van Hongarije en we zijn er in principe al, staan we 9 punten voor op zowel Zweden als Hongarije. Daarna thuis tegen San Marino en dan ben je al door.

En dat betekent natuurlijk dat wij keihard een groepshoofd worden, want nummer 1/2 van de wereld, en dus komen te spelen in Kharkiv of Gdansk. Aangezien Kharkiv ongeveer bij China ligt, doe mij maar Gdansk!

(En als het Gdansk wordt ga ik daar eens wat kroegbazen mailen, want met wat cd's met oranjehitjes en wat oranje prullaria aan de muur moet je daar echt een fantastisch lopende oranjekroeg van de grond zien te krijgen. :hypocrite.gif: )
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 13, 2010 12:41 pm

Bertje schreef:Die kans van Lens was pas echt briljant.
Ohja, zonde inderdaad!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo okt 13, 2010 3:41 pm

Van Marwijk baalt van 'trieste' uitspraken Hiddink

Bert van Marwijk en Guus Hiddink. FOTOMONTAGE RED/AD
ROTTERDAM - Bert van Marwijk vaalt van het feit dat ook Guus Hiddink zich negatief heeft uitgelaten over het spel van Oranje op het WK. Vooral het feit dat de bondscoach van Turkije zich pas drie maanden na de verloren finale tegen Spanje hierover uitlaat, is in het verkeerde keelgat van de keuzeheer van Nederland geschoten.

,,Ik heb eigenlijk geen zin meer om mij tegen dit soort onzin te verdedigen", zegt Van Marwijk tegenover VI radio.

,,Ik las vandaag in een krant dat een journalist blij was met het feit dat Zweden voetbalde tegen Nederland. De meeste teams trekken een muur op en dat is ook zo. Dat is gewoon veel moeilijker voetballen. En dat zouden dat soort coaches zoals Guus zelf ook moeten weten."

,,Het is triest dat Guus dat soort uitspraken drie maanden na het WK doet. En die uitspraken gedaan heeft vlak voor zijn wedstrijden tegen Duitsland en Azerbadjan (beide verloren, red.), die voor hem niet zo gunstig zijn verlopen. Ja goed, ik wens Guus veel succes en ik hoop dat hij zich nu een keer kwalificeert voor een groot toernooi." (RED)

13/10/10 16u20
AD

Ik hoop dat hij zich niet kwalificeert. :neutral.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 13, 2010 3:42 pm

Als zo veel mensen het zeggen, zit er misschien iets in, van Marwijk
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » wo okt 13, 2010 3:51 pm

ik wens Guus veel succes en ik hoop dat hij zich nu een keer kwalificeert voor een groot toernooi.

Die van Marwijk moet altijd reageren he. Heerlijk hoe slecht hij om kan gaan met kritiek haha. Doet het nu qua prestaties leuk met het Ned. Elftal, maar heeft in weze nog nooit wat gepresteerd. Een Uefa Cup met Feyenoord en dan houdt het wel weer op. Voor zo'n man is het dus gewoon lastig om er boven te gaan staan, want op de één of andere manier wil hij zichzelf zo graag bewijzen. Dat merk ik altijd aan alles en zeker in reacties naar collega's toe.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo okt 13, 2010 5:35 pm

Ik vind de UEFA-Cup met Feyenoord anders een bovenmenselijke prestatie, net als de WK-finale met Nederland halen. Zeg niet dat het ineens een wereldcoach is, maar om nou te zeggen dat hij nooit wat gepresteerd heeft vind ik overdreven.

Ik hoop trouwens ook dat Guus het niet haalt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

peter

Bericht door peter » wo okt 13, 2010 5:40 pm

Die UEFA cup kun je volledig op het conto van de vrije trappen van Pi-Air schrijven. Voor de rest heeft hij daar niets laten zien en ook bij Dortmund was het huilen met de pet op. Ik vind het een realistische coach, maar vooral ook een middelmatige coach.

Duke

Bericht door Duke » wo okt 13, 2010 5:42 pm

Peter schreef:ik wens Guus veel succes en ik hoop dat hij zich nu een keer kwalificeert voor een groot toernooi.

Die van Marwijk moet altijd reageren he. Heerlijk hoe slecht hij om kan gaan met kritiek haha. Doet het nu qua prestaties leuk met het Ned. Elftal, maar heeft in weze nog nooit wat gepresteerd. Een Uefa Cup met Feyenoord en dan houdt het wel weer op. Voor zo'n man is het dus gewoon lastig om er boven te gaan staan, want op de één of andere manier wil hij zichzelf zo graag bewijzen. Dat merk ik altijd aan alles en zeker in reacties naar collega's toe.
Wie begint er nu? :excited.gif:

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » wo okt 13, 2010 5:53 pm

Guus zegt toch alleen dat hij vindt dat de spelopvatting van Oranje te verdedigend is en dat het geen enkel kijkplezier oplevert? Dat is kritiek, maar Bert van Marwijk komt altijd maar niet verder dan 'ik vind hem triest' en 'Ik hoop dat Guus Hiddink zich een keertje plaatst'. Hij moet eens in gaan op de kritiek en niet gelijk op de man gaan spelen. Is lastig, want Bert van Marwijk kan niet omgaan met kritiek, maar misschien is het toch een keertje goed. Waarom lukt het nu opeens wel tegen Zweden en hebben we in al die potjes ervoor een bedroevend spelbeeld gezien? Een keer een inhoudelijke reactie zou welkom zijn, al verwacht ik er niets van.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 13, 2010 6:04 pm

Zweden had zich niet eens gekwalificeerd voor het WK. Zo goed waren/zijn ze dus niet.

En ik vond het gewoon bullshit dat Hiddink, juist hij die altijd lult over dat bepaalde dingen not done zijn enzo, nu kritiek uit op Bert van Marwijk. Dat hij eventjes zegt dat het spel niet zo fraai was oke.. Maar ik heb de wedstrijden van het EK in 88 gezien en dat was ook geen mooi team. En tijdens het WK 98 werd er misschien wel goed gevoetbald maar was het lang niet allemaal zo overtuigend hoor zoals Nederland nu de wedstrijden won.

Zeker niet als je het spelersmateriaal vergelijkt.

Hiddink moet gewoon zijn bek houden. Met Rusland twee keer verliezen van Slovenie (Of was het Slowakije?)... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo okt 13, 2010 6:08 pm

Hiddink, de uitvinder van het betonvoetbal, heeft niet zoveel recht van spreken vind ik.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 13, 2010 6:14 pm

Inderdaad..
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 14, 2010 6:29 am

Hiddink is een absolute topcoach, maar hij laat zijn teams inderdaad niet aanvallend en attractief voetballen.
Hij is er juist enorm goed in om een klimaat te scheppen waarin alle spelers zich erg goed voelen en een hele degelijke organisatie neer te zetten, waarbij het spelen op de 0 en het kunnen 'doodmaken' van een wedstrijd heel belangrijk zijn.

Dat maakt hem niet echt de aangewezen persoon om kritiek te uiten op Van Marwijk, al helemaal niet 3 maanden na het WK. Dat gaat nergens over, het maakt het er voor Hiddink ook niet handiger op dat hij zelf nogal matig presteert met Turkije. Ik kan de reactie van Van Marwijk dan ook goed begrijpen.

PS: Peter, wat hebben de clubprestaties van Van Marwijk te maken met zijn prestaties als bondscoach?
Van Marwijk heeft in zijn eerste toernooi de finale van het WK behaald en daarbij een record reeks overwinningen neergezet, het kan slechter zullen we maar zeggen...

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 14, 2010 10:33 am

Helemaal mee eens..
IK GELOOF!!!!!!

Duke

Bericht door Duke » do okt 14, 2010 10:43 am

Guus heeft het druk met tennissen in Amsterdam

Guus Hiddink vindt zichzelf een romanticus. Of zoals hij het deze week in het weekblad NUsport omschrijft: ,,Ik ben liever supporter van een illusie dan aanhanger van voetbal dat niets bij me losmaakt."

Daarbij doelt de voormalige oefenmeester van Oranje op het optreden van het Nederlandse elftal bij het laatste WK. Hiddink vindt dit Nederlands elftal niet leuk meer. Het is veel te zakelijk en 'zakelijke dingen moet je aan zakenmensen overlaten'. Dat vinden ook al zijn vrienden en iedereen die hij ontmoet in de voetbalwereld. En dat zijn er nogal wat, als we Guus mogen geloven.

Tijdens het WK knapte Hiddink dus volledig af op Oranje. Dat staat gek genoeg haaks op de openingszinnen van zijn Telegraafcolumn op de dag voor de finale: ,,Net als iedereen zit ik morgen als supporter voor de buis. Lekker thuis in Amsterdam het Nederlands elftal aanmoedigen. En maar hopen dat ze winnen." Inmiddels ligt het anders.

Eigenlijk lijkt Hiddink überhaupt wel klaar met Nederland: ,,Vroeger was je echt trots op Nederland. Nu is dat toch wat minder", zegt hij namelijk in Voetbal International. Want voor de Nederlandse media had Hiddink de dag voor de crucialewedstrijd tegen Duitsland alle tijd: ,,Ach, op zo'n dag voor de wedstrijd kun je toch niet zoveel doen." Dus zette Hiddink met het Nederlandse journaille eens een goede boom op over Marinus van der Lubbe, D66, Hannie Schaft en de bediening in Nederlandse restaurants.

Over voetbal werd bijna niet gesproken. Enkel de WK's van 1974, 1978 en natuurlijk 1998 werden nog even aangehaald als de visitekaartjes van het Nederlandse voetbal. Volgens Hiddink herinnert iedereen zich nog hoe Oranje er in 1998 met penalty's uitvloog tegen Brazilië, terwijl van het laatste WK alleen de verschrikkelijke overtreding van Nigel de Jong zal blijven hangen.

En zo oreerde Hiddink, lurkend aan een immense bolknak, nog een tijdje door. Met een relaxedheid die door de jaren heen zijn handelsmerk is geworden. Het maakte hem wereldberoemd en een coach om trots op te zijn. Al won hij internationaal heel weinig.

Toch bekruipt je de laatste jaren ook het gevoel dat het woord 'ontspannen' niet geheel de lading meer dekt. 'Blasé' lijkt steeds meer op zijn plaats. Als tijdens het interview voor de wedstrijd tegen de Duitsers plotsklaps paniek ontstaat over de blessure van spelverdeler Arda Turan, gelast Hiddink een persconferentie in met de woorden: ,,We moeten even laten voelen wie hier de baas is..."

Zijn Turkse elftal wordt de volgende dag echter helemaal weggespeeld door de Duitsers en plots heeft een ietwat aangeslagen Hiddink het over het leerprocesvan zijn jonge ploeg. Dat klinkt nogal vreemd als je bedenkt dat hij dezelfde ploeg in zijn column van 29 mei nog 'gretig en evenwichtig' noemde.

Bovendien menen de Turkse media dat er van verandering onder Hiddink hoegenaamd geen sprake is. Hij zou voortbouwen op het elftal van de ontslagen Fatih Terim, maar ondertussen wel drie keer zoveel verdienen. Voor dat astronomische salaris heeft Hiddink nog verdomd weinig laten zien, menen de Turkse journalisten. Ook zichzelf niet, want de Turkse bondscoach wordt zelden gesignaleerd aan de Bosporus. Laat staan elders in het land.

De Turkse media gaan natuurlijk wel voorbij aan het feit dat Guus het erg druk heeft met voetbal en tennispartijtjes tegen mensen als Sjaak Swart, Freek de Jonge of Piet Keizer. Mensen die hem opvingen, toen hij met Rusland verrassend werd uitgeschakeld door Slovenië.

Leek dat nog een incident, na afgelopen dinsdag wordt het toch een ander verhaal. Daarbij doel ik natuurlijk niet op het 'zakelijke' optreden van Oranje, maar op de tweede nederlaag van Turkije ineen week tegen Azerbeidzjan. Een land dat nog nooit eerder een officiële kwalificatiewedstrijd wist te winnen! Op zich een prachtig verhaal natuurlijk. Iets wat Hiddink moet aanspreken. Als romanticus. (WILFRED GENEE)
www.ad.nl

:smallgrin.gif:

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 14, 2010 11:48 am

:biggthumpup.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do okt 14, 2010 12:57 pm

Peter schreef:Italië zal wel een reglementaire 3-0 overwinning krijgen na dat bespottelijke gedrag van die Serviërs. Ergens wel jammer, want dit was een vrij cruciaal duel en ik had Italië graag gezien in de geformeerde opstelling (4-4-2 zonder dravers op de buitenkant).
Ben benieuwd of de servische spelers ook geschorst worden. Die stonden het gedrag van de fans gewoon aan te moeidingen. Walgelijk gedrag!

Plaats reactie