Goh, wie zou het zijn?

Moderator: mods
*LOL* Inderdaad...Thijs schreef:Pleit wel voor 'm dat hij erg baalt van die nederlaag. Kon mij namelijk geen reet schelen.
Volgens mij praten we hier over een beslissing van de officier van justitie; die bepaalt bij deze snelheden of hij een transactie aanbiedt, of een dagvaarding bij de kantonrechter de deur uit doet.Kowalczyk schreef:Hij gaat op voor 300 eurootjes... Check.
Eerstvolgende thuiswedstrijd collecte op Zuid en 410?![]()
K.
Haha, ik snap die eppo's ook niet die al een half uur gevolgd worden maar niks doorhebben. Je kijkt toch in je achteruitkijkspiegel? Twee kerels die je al een hele tijd volgen, en op de achterbank een gast met een grote camera van 80.000 euro op z'n schouder. Ik zou even m'n voeten van het gas halen in ieder geval, haha.beelzebub schreef: Sindsdien ben ik heel voorzichtig als ik zwarte Volvo's inhaal met 2 of 4 mannen erin.
Had je vast een goede advocaat.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben ook ooit eens langs de weg gezet. Maar ben vervolgens vrijgesproken door de kantonrechter!
Ik ging alleen!Duke schreef:Had je vast een goede advocaat.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben ook ooit eens langs de weg gezet. Maar ben vervolgens vrijgesproken door de kantonrechter!
Voel je je dan niet vreselijk kwetsbaar?Pride of Amsterdam schreef:Met de auto hou ik me (over het algemeen) ook wel aan de snelheid hoor... maar op de motor wil ik me nog wel eens laten gaan.
Daar heb ik ook een bloedhekel aan. Ze moeten mensen in de stad en in woonwijken lekker aanpakken.Thijs schreef:Vind het ook wel een verschil als je 's avonds laat wat harder over een lege snelweg scheurt dan te hard door een woonwijk rijden. Soms staat de verkeerspolitie gewoon op een lullige plek om te incasseren, daar hou ik niet van.
Tsja, in welk opzicht. Ik reed op een weg die voorheen een rijksweg was waar je gewoon 100 mocht nu 132. Tegenwoordig mag je er nog maar 70 ivm geluidsoverlast en milieueisen. (voor de mensen die Utrecht een beetje kennen, het is die weg die langs het FC Utrecht stadion gaat... daar wil je natuurlijk zo snel mogelijk langs.LucaS schreef:Voel je je dan niet vreselijk kwetsbaar?Pride of Amsterdam schreef:Met de auto hou ik me (over het algemeen) ook wel aan de snelheid hoor... maar op de motor wil ik me nog wel eens laten gaan.
'Meer files door 130 op snelweg'
Uitgegeven: 12 oktober 2010 08:05
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2010 08:05
AMSTERDAM - Het verhogen van de maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur zorgt juist voor meer files. Ook leidt het tot meer verkeersslachtoffers, verwachten experts van het voornemen van het aanstaande kabinet-Rutte, schrijft Trouw dinsdag.
© ANPReizigers die nu nog over het spoor naar de Randstad reizen, worden door de hogere maximumsnelheid uit de trein gelokt, verwacht verkeersadviesbureau Goudappel Coffeng volgens de krant.
Het baseert zich op eerste berekeningen voor een rapport dat deze week aan het ministerie van Verkeer wordt aangeboden.
Vooral op de knooppunten Muiderberg bij Amsterdam en Oudenrijn bij Utrecht zouden hierdoor meer files ontstaan.
De ANWB, die zich enthousiast toonde toen bekend werd dat de maximumsnelheid wordt verhoogd, verwacht ook dat meer mensen voor de auto kiezen. Toch zou het moeilijk zijn om te bepalen of dat tot meer files leidt.
Ongelukken
Wel verwachten ANWB en Goudappel Coffeng meer ongelukken en meer verkeersslachtoffers. Jaarlijks vallen ongeveer zestig doden en vijfhonderd gewonden op de snelweg. Bij hogere snelheidsverschillen neemt de kans op een ongeluk toe en ongelukken zorgen weer voor verwondingen en files.
Het KLPD geeft als handhaver volgens de krant liever geen mening, maar is wel bezorgd. Een woordvoerder wijst erop dat veel automobilisten expres net niet harder dan 160 rijden om een gang naar de rechter te voorkomen.
"Die snelheid gaat dus naar 170. Daar moet de overheid goed over nadenken." Hij wijst erop dat de remweg bij hogere snelheden snel toeneemt.
© Novum
www.nu.nl
Bij die wegwerkzaamheden is het zo verdomde irritant dat ze je stukken 70 laten rijden als er pionnetjes aan de kant staan. Ik rijd dagelijks door Belgie en daar staan over het algemeen de borden voor 90 er allleen als er echt gewerkt wordt.LucaS schreef:Ben ik nou de enige die zich aan de snelheid houdt? Soms lijkt het er wel op, als ik bij wegwerkzaamheden me aan de 90 of 70 hou, haalt werkelijk iedereen me in. Gelukkig komt er nieuwe regering die de snelheid gaat verhogen en vast ook de politie gaat vertellen dat ze boeven moeten gaan vangen ipv wegpiraten lastigvallen.