Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » za sep 18, 2010 7:58 pm

Cancelara ook.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo sep 19, 2010 10:15 am

Daar geloof ik niets van. Cancellara zal echt naar een topteam vertrekken.

Mosquera staat al een tijdje in de belangstelling van Vacansoleil. Zou ik een matige aankoop vinden, want die jongen is al 34 en ik moet maar zien of hij nog eens kan pieken. Die gozer rijdt namelijk alleen de Vuelta en doet voor de rest wat voorbereidingskoersjes door Spanje.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo sep 19, 2010 10:56 am

Zal Cancellara niet 'gewoon' naar de Schlecks gaan? Gezien de manier waarop hij nu opeens bij Riis vertrekt lijkt het daar wel op.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 19, 2010 4:11 pm

Dat verwacht ik ook. Zou ook verklaren waarom er wat onvrede is over de manier waarop Cancellara uit de Vuelta is vertrokken. Ik ben benieuwd wat er straks overblijft bij Riis naast Contador. Uiteindelijk zal er wel een goede ploeg staan maar er is daar wel sprake van een serieuze uittocht.

Als ik Vacansoleil was zou ik niet zo snel aan Mosquera beginnen. Wat Peter zegt. Hij is al op leeftijd en laat zich alleen in Spanje zien. Maar misschien dat de sponsor het wil om daar naam te maken?
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo sep 19, 2010 4:14 pm

Marillion schreef:Dat verwacht ik ook. Zou ook verklaren waarom er wat onvrede is over de manier waarop Cancellara uit de Vuelta is vertrokken. Ik ben benieuwd wat er straks overblijft bij Riis naast Contador. Uiteindelijk zal er wel een goede ploeg staan maar er is daar wel sprake van een serieuze uittocht.

Als ik Vacansoleil was zou ik niet zo snel aan Mosquera beginnen. Wat Peter zegt. Hij is al op leeftijd en laat zich alleen in Spanje zien. Maar misschien dat de sponsor het wil om daar naam te maken?
Misschien is het onderdeel van een soort wildcard-beleid? Voor dit seizoen had Vacansoleil Brice en Romain Feillu gecontracteerd, omdat ze dachten dat ze daarmee een grotere kans zouden hebben om in de Tour te komen (wat is mislukt). Misschien hopen ze met Ricco (Giro) en Mosquera (Vuelta) meer succes te hebben en op basis van die renners een wildcard te krijgen voor die twee grote rondes?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo sep 19, 2010 6:18 pm

Marillion schreef:Dat verwacht ik ook. Zou ook verklaren waarom er wat onvrede is over de manier waarop Cancellara uit de Vuelta is vertrokken. Ik ben benieuwd wat er straks overblijft bij Riis naast Contador. Uiteindelijk zal er wel een goede ploeg staan maar er is daar wel sprake van een serieuze uittocht.

Dat laatste stond ook in het artikel in het AD, het sportieve is natuurlijk niet de enige factor die een rol speelt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 20, 2010 8:10 pm

Iemand toevallig het charme offensief van Ricco bij Holland Sport gezien? Da's niet helemaal uit de verf gekomen.... :smallgrin.gif:

De afspraak stevig ingekort, hij was niet van plan om voor de 2e keer het Eyserbos op te rijden en de verhalen van Boogerd waren ook niet direct enthousiast. Fietsen kan het ventje wel maar aan z'n PR kan hij nog wel wat werken. Gaat geen rustig jaar worden bij Vacansoleil.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 20, 2010 10:33 pm

Schitterend gewoon. Wat een gast.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 21, 2010 9:44 am

Waar komt ineens dat geld vandaan bij Vacansoleil? Nu hebben ze ook al Mosquera aangetrokken, de nr. 2 van de afgelopen Vuelta.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter

Bericht door peter » di sep 21, 2010 9:56 pm

Marillion schreef:Iemand toevallig het charme offensief van Ricco bij Holland Sport gezien? Da's niet helemaal uit de verf gekomen.... :smallgrin.gif:

De afspraak stevig ingekort, hij was niet van plan om voor de 2e keer het Eyserbos op te rijden en de verhalen van Boogerd waren ook niet direct enthousiast. Fietsen kan het ventje wel maar aan z'n PR kan hij nog wel wat werken. Gaat geen rustig jaar worden bij Vacansoleil.
Dat wisten ze al toen hij binnen kwam wandelen. Die kerel schoffeert een ieder, maar kan wel verrekte hard fietsen. Sowieso gek dat ze hem twee uur lang een interview willen laten houden een dag voor een wedstrijd, maar dat even terzijde.

Die drie knechten heb ik ook gezien, maar dat is een zeer merkwaardige zet inderdaad. Ik ken er zelfs nog wel twee van, maar dat zijn geen straffe renners. Overigens hebben ze nu wel een aardig teampje met Leukemans, Bozic, Hoogerland, Poels Carrara, Marcato, Ricco, Ongarato, Devolder en Mosquera. Moet nog wel wat bij om echt een rol van betekenis te kunnen gaan spelen, maar wie weet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 25, 2010 9:45 am

Ze zijn in ieder geval absoluut interessant genoeg om uitnodigingen te krijgen voor belangrijke wedstrijden. Ik verwacht dat ze sowieso één a twee grote rondes kunnen rijden. En ook in de klassiekers kunnen ze om de prijzen meedoen. Zowel op de stenen als in de Ardennen klassiekers.

Vacansoleil heeft zich prima ontwikkelt. Ze hebben niet zo'n nederlands gezicht in vergelijking met Rabobank of Skil. Het is wat meer een internationaal gezelschap. Dat is overigens slechts een constatering en geen veroordeling hoor. Het gaat om kwaliteit. Bovendien hebben ze wel degelijk het nodige nederlands talent in de ploeg.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do sep 30, 2010 7:28 am

ALBERTO CONTADOR BETRAPT

GEELONG - Tijdens een dopingtest op de laatste rustdag van de Tour de France is Alberto Contador betrapt op de spierversterker clenbuterol.

De internationale wielerunie UCI en het anti dopingagentschap WADA weigeren te spreken over een positieve test. De gevonden hoeveelheid van 50 picogram in het dopinglab van Keulen is zo klein dat er een nader onderzoek zal volgen. De hoeveelheid is vierhonderd keer kleiner dan de testnorm van de WADA-laboratoriums. Voor clenbuterol staat bij de dopingcontroles echter een nul-norm.

De drievoudig Tourwinnaar geeft zelf als reden dat hij het slachtoffer is van een voedingssuplement. Waarschijnlijk is er sprake dat hij in Pau een biefstuk heeft gegeten van een koe die met clenbuterol vet is gemest.

De UCI is uiterst voorzichtig in haar berichtgeving. Op 24 augustus werd het bericht al aan Contador doorgegeven. Bij de contra-expertise werd dezelfde hoeveelheid clenbuterol gevonden. De Madrileen besloot gisteren om het nieuws zelf wereldkundig te maken. De UCI heeft Contador gedurende het onderzoek geschorst. Dat heeft geen invloed op het programma van de Astana-kopman, omdat hij na de Tour de France zijn seizoen al afgesloten heeft.
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » do sep 30, 2010 9:52 am

In deze geloof ik in zijn onschuld, maar ze hebben bij de UCI nu een vet probleem. Een Chinees is in het begin van dit jaar ook 'betrapt' op het eten van dergelijk vlees en toen hebben ze deze persoon een schorsing van twee jaar gegeven.

Alexander

Bericht door Alexander » do sep 30, 2010 10:29 am

Gaat snel vandaag, ook Mosquera positief bevonden...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 30, 2010 10:44 am

Contador: Dopinggebruik in wielrennen is verleden tijd

Alberto Contador. FOTO ANP
BERLIJN - De Spaanse wielrenner Alberto Contador heeft er genoeg van dat dopingdiscussies de wielersport blijven beheersen. Dat meldde de drievoudige winnaar van de Ronde van Frankrijk woensdag in de Duitse krant Bild.

,,Het gebruik van verboden middelen is verleden tijd", aldus Contador. De Spanjaard verwees onder meer naar de afgelopen Ronde van Frankrijk, waarin geen enkel geval van doping bekend werd. ,,De wielersport kent de strengste controles. Het wordt tijd dat de sport zelf weer op de voorgrond komt te staan."

Contador heeft altijd verklaard zelf nooit bij doping betrokken te zijn geweest. Zijn naam is in het verleden wel herhaaldelijk in verband gebracht met Eufemiano Fuentes, de arts die de spil is in een groot Spaans dopingschandaal. (ANP)

29/09/10 13u05
ad

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do sep 30, 2010 11:01 am

Die Contador heeft er kijk op. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » do sep 30, 2010 11:14 am

Lees net ergens dat er ook een huiszoeking bij Ricco is geweest en dat daar ook verdachte producten zijn gevonden.

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 30, 2010 12:07 pm

Klopt, gaat lekker bij met name Vacansoleil:
Dopingzaken zetten wielerwereld op de kop

UPDATE GEELONG/ROTTERDAM - De wielerwereld staat opnieuw op zijn kop door grote dopingzaken. Drievoudig tourwinnaar Alberto Contador is voorlopig door de internationale wielrenunie UCI geschorst omdat op de tweede rustdag van de Tour een minieme hoeveelheid van het verboden clenbuterol bij hem is gevonden.

Even later kwam naar buiten dat de Spanjaard Ezequiel Mosquera en een teamgenoot tegen de lamp zijn gelopen.

Mosquera, onlangs door de Nederlandse ploeg Vacansoleil voor volgend seizoen vastgelegd, testte positief in de Ronde van Spanje. Daarin eindigde de 34-jarige coureur als tweede.

En daar kwam vanochtend nog een derde en vierde zaak bij. Bij een huiszoeking bij Riccardo Riccò (Vacansoleil) zijn een vijftigtal verdachte ampullen aangetroffen. De Italiaanse wielrenner van Vacansoleil had die verstopt in een kast. Ook bij Donato Cannone, een ex-ploegmaat van bij Ceramica Flaminia, werden vreemde ampullen gevonden, waaronder cortisone. De invallen van de antidopingbrigade zijn in het kader van het onderzoek dat de naam 'Cobra-Red' heeft meegekregen, verwijzend naar de bijnaam van Riccò. Eerder werd Riccò's schoonbroer Enrico Rossi al opgepakt.

Contador reageerde al met de mededeling dat hij de verboden stof middels vervuilde voeding binnengekregen moet hebben. De Spaanse vedette, komend seizoen onder contract bij de Deense ploeg van Bjarne Riis, heeft de Nederlandse biochemist Douwe de Boer gevraagd hem bij te staan om zijn onschuld te bewijzen. De UCI en WADA weigeren in het geval van Contador - bij wie 50 picogram clenbuterol werd gevonden - voorlopig van een positieve test te spreken. Ze willen verder wetenschappelijk onderzoek afwachten alvorens echte conclusies te trekken.

Formeel heeft Contador de dopingreglementen overtreden. Bij clenbuterol is in de reglementen geen ondergrens aangegeven. ,,Een molecuul in het lichaam en de sporter is de pineut. Dat is onzin. WADA moet net als bij andere stoffen een ondergrens vaststellen. Die zou op zo'n 200 picogram moeten komen te liggen'', gaf De Boer donderdag aan.

Hij stond eerder dit jaar in een soortgelijke zaak de Chinese wielrenner Li Fuyu bij. ,,Contador heeft het voordeel dat hij gedurende het seizoen zo vaak wordt gecontroleerd, ook tijdens de Tour. Je kunt zijn hele seizoen reconstrueren. Dat hebben we gedaan. Daar komt uit dat het door voedsel moet zijn gekomen'', aldus De Boer. ,,Clenbuterol wordt nog steeds gebruikt om de vleesproductie te verhogen.''

Directeur Herman Ram van de Dopingautoriteit spreekt in het geval van Contador van een ,,uitzonderlijke situatie''. In zijn ogen is wel degelijk sprake van een positieve bevinding. ,,In het persbericht spreekt de UCI van een "adverse analytical finding". Dat is de vaste (formele) benaming van een positieve bevinding. Als hier nog alleen sprake was van een afwijkend resultaat ("atypical finding") zou er helemaal geen bekendheid aan gegeven zijn en zou er geen schorsing zijn opgelegd'', aldus Ram. ,,Er is dus sprake van een positief resultaat, maar met de bijzonderheid dat de UCI zelf aangeeft dat nader onderzoek nodig is. Dat is vreemd.''

Het grootste deel van de wielerwereld is nu in Geelong, waar de wereldkampioenschappen worden afgewerkt. Technisch directeur Erik Breukink van de Rabobankploeg zuchtte in Australië diep toen hij het dopingnieuws hoorde. ,,Het zou jammer zijn als het echt een zaak is'', zei hij over Contador. ,,Raar dat dit nu naar buiten komt. Contador is al beschadigd.''

www.ad.nl

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 30, 2010 12:10 pm

Er is gelukkig ook sportief nieuws:
Cancellara schrijft geschiedenis met vierde wereldtitel

UPDATE GEELONG - Hij wekte irritatie op door voortijdig de Vuelta te verlaten, twijfelde over deelname aan de mondiale tijdrit en zei ook donderdag zich niet 100 procent te voelen. Blijkbaar heeft Fabian Cancellara niet eens zijn beste benen nodig om zijn overmacht in het tijdrijden te demonstreren. Vandaag liet hij zich in het Australische Geelong voor de vierde keer tot 's werelds beste kronen.

Cancellara was ook op het atypische tijdritparkoers veruit de beste. De Brit David Millar, in 2003 de beste maar naderhand wegens doping gediskwalificeerd, gaf ruim een minuut toe. Het brons was voor de Duitser Tony Martin, die onderweg nog lek was gereden. Koos Moerenhout voldeed met de zesde plaats, op 2 minuten en 41 seconden van de ongenaakbare 'Spartacus'. De 36-jarige Raborenner kon leven met zijn laatste optreden bij een WK tijdrijden. ,,Top zes, dan doe je mee met de wereldtop.''

Aan de tijd van Cancellara hoefde Moerenhout echter niet te denken. Wie wel eigenlijk? Millar misschien in de beginfase. De Schot was als een speer vertrokken en moest halfweg het 45,6 kilometer lange parkoers slechts 11 seconden toegeven. ,,Mijn tactiek was simpel. Erin vliegen en dan maar zien waar het schip strandt. Het deed zeer op het einde.''

Cancellara was weer eens de man van de regelmaat. De weken voorafgaand aan de wereldtitelstrijd Down Under was er twijfel gerezen over de vorm van de 29-jarige Zwitser. De twijfel werd gevoed door diens vroegtijdige vertrek uit de Ronde van Spanje, dat door de ploegleiding van Saxo Bank werd bekritiseerd. Teambaas Bjarne Riis verweet de renner die bij hem vertrekt a-collegiaal gedrag. De renner zelf uitte twijfels over zijn deelname aan de tijdrit.

,,Ik was ook vandaag niet 100 procent'', vertelde hij donderdag nadat het Zwitserse volkslied weer eens had geklonken. Cancellara werd de eerste renner die vier mondiale titels tijdrijden achter zijn naam mocht schrijven. ,,Ik heb geschiedenis geschreven. Dat was mijn motivatie. Qua fitheid kan het allemaal wat beter. Ik vond het bovendien een lastig parkoers en had ook nog eens te maken met hoge verwachtingen. Als ik bij een tijdrit aan de start sta, verwachten mensen dat ik met één been win. Zo simpel is het dus niet. Dit was de zwaarste van mijn vier behaalde wereldtitels.''

Het Nederlandse wielrennen zal Koos Moerenhout nog missen. De routinier, zondag voor het laatst aan de start, overtuigde met zijn zesde plaats waar nationaal kampioen Jos van Emden (36e) verzoop. ,,Koos is de eerste aan wie ik denk als ik een WK-selectie samenstel. Hij is een stabiele factor, ook voor de wegrace'', roemde bondscoach Leo van Vliet.

Moerenhout zat op een stoel langs het drukbevolkte parkoers uit te hijgen. ,,Ik heb er vrede mee. Vanaf de Tour heb ik me gefocust op dit WK. Ik heb mijn familie tekortgedaan. Het was koers, koers, koers. Dit had niet veel langer moeten duren.''

999

Bericht door 999 » do sep 30, 2010 12:16 pm

Sportief is Wielrennen al lang niet meer ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 30, 2010 1:25 pm

Contador betrapt op het eten van 'vervuild vlees'....
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » do sep 30, 2010 1:27 pm

Wat heel goed kan, maar dan moet je je wel even inlezen.

Khraa

Bericht door Khraa » do sep 30, 2010 1:30 pm

T kan wel, maar het is wel weer heeeeeeeel toevallig.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

peter

Bericht door peter » do sep 30, 2010 1:46 pm

Mwah, je hebt kans dat het daar in zit. Die jongen is nooit positief bevonden en op de rustdag vindt men 0,00000000005 gram (50 picogram) aan dat spul in zijn urine, waarbij het de volgende/vorige dag weg was. Bij dergelijke 'doseringen' moet je je twijfels toch echt wel hebben, hoor. Er is geen ondergrens en dat maakt het zo ridicuul. Ze hebben alleen die Chinees aan het begin van het jaar ook geschorst, terwijl het daar ook lag aan vervuild vlees, dus daarom wordt het nu lastig. Nu doen alsof het heel toevallig is en dat Contador een dopingzondaar is, is in mijn ogen volstrekte nonsens.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do sep 30, 2010 1:47 pm

Mensen die dat vleesverhaaltje geloven zijn toch wel heel erg naief hoor.
Dopingjager Damsgaard: "Contador liet bloed aftappen"

In het verleden liet Vinokourov zich al eens verleiden tot een bloedtransfusie. Is dit ook gebeurd bij zijn ploegmakker Contador?
Dopingexpert Rasmus Damsgaard heeft een andere gedachte over de positieve dopingtest van Alberto Contador in de voorbije Tour de France. "Vervuilde voeding? Niets van, waarschijnlijk is Alberto Contador onvoorzichtig geweest bij een bloedtransfusie", zegt de Deense dopingjager aan TV 2 Sporten.

"Op de rustdag heeft hij zichzelf met lichaamseigen bloed ingespoten, dat enkele maanden eerder was afgetapt. Destijds zal in zijn urine clenbuterol hebben gezeten. De enige andere mogelijkheid is dat het dopinglab fouten heeft gemaakt bij het testen van het A- en B-staal. Schier onmogelijk. Dit is vergelijkbaar met wat Floyd Landis heeft meegemaakt."

Landis kende tijdens de Tour van 2006 een geweldige inzinking net voor de rustdag in de bergrit naar La Toussuire. Hij nam testosteron op de rustdag en maakte een fenomenale wederopstanding de dag nadien, waardoor hij de Tour alsnog naar zijn hand zette.
De Morgen

Plaats reactie