Wat ooit het handelsmerk was van het Nederlandse voetbal, het positiespel, is nu de achillespees van de Nederlandse ploegen geworden. Nog meer jammer en ook helaas.

Moderator: mods
Exact. Pijnlijk dat de commentator en Youri Mulder en Mario Been dit niet zagen ook. Al kan ik het van die laatste twee nog wel begrijpen ook.joey schreef:Twente kwam zwaar tekort, zelfs tegen de Spurs. Jammer maar helaas.
Wat ooit het handelsmerk was van het Nederlandse voetbal, het positiespel, is nu de achillespees van de Nederlandse ploegen geworden. Nog meer jammer en ook helaas.
Ik heb het alleen net even teruggezien, maar bij die tackle van Rosales ging die Spurs-speler toch al voordat er contact was en bij dat duel tussen Wisgerhof en Crouch werd er toch van twee kanten getrokken? Die handsbal was terecht, maar dan had Twente ook een strafschop moeten krijgen.Jöhnk schreef:Ik vond overigens alle drie de penalty's terecht.
Mee eens, die penalty was zwaar onterecht!Khraa schreef:Volgens mij heeft de speler zijn hand langs het lichaam op het moment van raken, door de kracht van de bal zwaait de arm opzij (dat is de beweging die de assistent maakt)
Volgens mij ging die bal tegen de borst van Crouch.Twente genaaid ?.Nou persoonlijk vind ik dat grote onzin ... Ruiz mist trouwens de kans van de wedstrijd .. vrij voor de keeper ..GangstaRiB schreef:Aangschoten hands of niet. Armen langs het lichaam of niet. Het feit is dat Twente de penalty's tegen kreeg en de Spurs niet. 5 minuten daarvoor maakt Crouch hands in het 16-meter gebied van de Spurs. En laten we die 100 karaats elleboog niet vergeten.
Twente is echt super genaaid, of ze nou goed of slecht speelden......
Ruiz was trouwens weer een klasse apart. Die krijgt het voor elkaar om in een overvol strafschopgebied steekpasses te versturen of 2 man uit te spelen. Geweldig.
Iets vaker PL kijken. Bale is een zéér groot talent en heeft juist een goede trap.Peter schreef:Bale is misschien een atleet en een snelle jongen, maar die voorzetten doen pijn aan je ogen. Absoluut middelmatige traptechniek als je het mij vraagt.
Ik zou de beelden nog maar eens nakijken als ik jou was.999 schreef:Volgens mij ging die bal tegen de borst van Crouch.Twente genaaid ?.Nou persoonlijk vind ik dat grote onzin ... Ruiz mist trouwens de kans van de wedstrijd .. vrij voor de keeper ..GangstaRiB schreef:Aangschoten hands of niet. Armen langs het lichaam of niet. Het feit is dat Twente de penalty's tegen kreeg en de Spurs niet. 5 minuten daarvoor maakt Crouch hands in het 16-meter gebied van de Spurs. En laten we die 100 karaats elleboog niet vergeten.
Ruiz was trouwens weer een klasse apart. Die krijgt het voor elkaar om in een overvol strafschopgebied steekpasses te versturen of 2 man uit te spelen. Geweldig.
Wat denk jij dat ik gedaan heb ?.Maar goed, dit is typisch het Studio S. gehalte.Die kwamen in de rust ook met dat Twente grote kansen had gehad, vervolgens zie je als eerste een schotje van +- 3 meter buiten de zestien wat anderhalve meter naast gaat.Ik heb Twente betere wedstrijden zien spelen.GangstaRiB schreef:Ik zou de beelden nog maar eens nakijken als ik jou was.999 schreef:Volgens mij ging die bal tegen de borst van Crouch.Twente genaaid ?.Nou persoonlijk vind ik dat grote onzin ... Ruiz mist trouwens de kans van de wedstrijd .. vrij voor de keeper ..GangstaRiB schreef:Aangschoten hands of niet. Armen langs het lichaam of niet. Het feit is dat Twente de penalty's tegen kreeg en de Spurs niet. 5 minuten daarvoor maakt Crouch hands in het 16-meter gebied van de Spurs. En laten we die 100 karaats elleboog niet vergeten.
Van der Vaart is momenteel Nederlands beste middenvelder
FC Twente is gisteravond niet in de eerste plaats weggespeeld door een ontketend Tottenham Hotspur, maar in de maling genomen door een op White Hart Lane verdwaalde Noor in een scheidsrechterspak.
De man weigerde Huddlestone in de eerste helft rood te geven voor een elleboog, beloonde theater van Crouch met een strafschop en gaf in de tweede helft ten onrechte een penalty aan Tottenham voor hands dat geen hands was.
Zo irritant als Hauge tref je ze nog zelden aan, alleen op hoogtijdagen, zo lijkt het. In een finale van het WK bijvoorbeeld of op een mooie Champions League-avond in Londen. Het bracht een smet op het optreden van FC Twente, de ploeg werd kort gehouden door een scheidsrechter uit een land waar de Engelse Premier League de populairste sportcompetitie op de nationale televisie is.
Het optreden van Hauge stelde ook de demonstratie van Rafael van der Vaart in een onverdiende schaduw. Want eigenlijk had na de wedstrijd de van Real Madrid overgenomen middenvelder het onderwerp van de nabespreking moeten zijn. Hij kreeg terecht twee gele kaarten voor evenzovele domme overtredingen ter hoogte van de middenlijn. Maar de gedrevenheid en de pure klasse van Van der Vaart brachten iedere liefhebber, op 2000 Tukkers na, bovenop de banken in het sfeervolle stadion van de thuisploeg. Van der Vaart miste een strafschop, kreeg rood, maar speelde tóch fantastisch, dan moet je dus goed in het kwadraat geweest zijn. Dat was hij ook en onderstreepte die 'flow' met een weergaloos doelpunt.
Binnenkort speelt het Nederlands elftal tegen Moldavië en Zweden. Wie Van der Vaart gisteravond bezig zag, zal het onbetamelijk vinden als deze international geen basisplaats heeft in beide interlands. Deze Van der Vaart is op dit moment de meest aanvallende, creatieve en gedreven middenvelder van ons land.
Dat niet iedereen dat ziet, maakt een woede in hem los die hem gisteravond zelfs bij een Spurs-vriendelijke scheidsrechter op rood kwam te staan. Die irritatie moet hij nog even onder controle zien te krijgen.
(CHRIS VAN NIJNATTEN)
Meen je dit nou? Ruiz liep zich constant vast en zijn schotjes op doel waren van weinig niveau. Nee, ik vond Ruiz geen klasse apart. Heel matig zelfs.GangstaRiB schreef: Ruiz was trouwens weer een klasse apart. Die krijgt het voor elkaar om in een overvol strafschopgebied steekpasses te versturen of 2 man uit te spelen. Geweldig.