Ajax - AC Milan 28-09-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door peter » wo sep 29, 2010 9:52 pm

Ik lees overigens dat wimpey Suarez zeer sterk vond spelen, maar dan ben ik bang dat hij na 45 minuten de tv heeft uit gedaan. In de tweede helft was hij namelijk erg pover. Niet de slechtste, want daar kwam Sulejmani speciaal voor in het veld, maar toch.

En Seedorf? Seedorf is een held. Wat een persoonlijkheid.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 29, 2010 9:53 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Ik mag die jongen wel. Is altijd zijn eigen gang gegaan, tegen de heersende opvattingen in.
Goede kerel idd. Zelfs voor JC was hij afg. week aardig. Opmerkelijk, want JC heeft hem een x-aantal keren ten overstaan van TV-kijkend NL volledig afgekraakt. Volgens JC deugt er niets aan de voetballer Seedorf. Een van de redenen om JC's commentaren met een kiepwagen zout te nemen.

Ik vond Seedorf gisteren de beste man van het veld. Enorm intelligent spelend, altijd daar waar tijd en ruimte is. Dan weer op links, Anita werd behandeld, dus duikt ie op rechts op voor de assist op Zlatan. Seedorf en Ibra hebben Ajax gisteren gespaard, wanneer ze vol gas zouden hebben gegeven, waren we er hard af gegaan.

Ik snap weinig van de mediaberichtgeving n.a.v. deze pot. Ajax was m.i. op het eerste half uur na ronduit slecht. Helemaal nadat Sulejmani erin kwam. Aanfluiting, die gast... VD Wiel kreeg van het AD een 7. Keek ik ook van op. De belabberd spelende Robinho ontglipte hem keer op keer.

De Zeeuw heeft op dit niveau niets te zoeken, Siem mist in de as handelingssnelheid (al herpakte ie zich na rust wat) en Enoh zakt veel te vaak te ver in. Urby, Toby en El Ham vielen me positief op. Geen toppers, maar wel bruikbaar. Suarez, Vertonghen en Steek zeer sterk.

Individueel hebben we best aardige spelers, maar het loopt bepaald niet over van spelintelligentie. Als elftal stond het zowel bij balbezit als bij balverlies niet goed. Bij balbezit staat alles op een kluitje en krijg je van dat korte priegelwerk. Bij balverlies geeft de ploeg juist een zee aan ruimte weg.
Zet Seedorf bij ons neer (dromen mag), dan heb je een dirigent die het ziet en een autoriteit waarnaar iedereen luistert. Seedorf is gewoon een grote, spelers als FdB, Davids en Reiziger waren op 34-jarige leeftijd tot op de draad versleten. Seedorf zou op z'n dooie akkertje de beste speler in de Nederlandse competitie zijn. :biggthumpup.gif:
:biggthumpup.gif:

Ach, het zal niemand echt hebben verbaasd. Zo loopt het meestal thuis tegen Italiaanse ploegen. Ze laten het initiatief aan de thuisploeg maar zelf krijgen ze de kansen.

Zoals ik al zei: de gogme is bij Ajax ver te zoeken. Het is om je dood te ergeren hoe onbenullig er gespeeld wordt. Dat moeten ze dan compenseren met blinde ijver. Ik heb waardering voor hun inzet, hoor, maar tegelijkertijd denk ik: zouden ze wel beseffen dat je niet alleen voetbalt met je benen maar ook met je hersens?
Het stinkt aan alle kanten!

Khraa

Bericht door Khraa » wo sep 29, 2010 9:55 pm

Sulejmani maakte nog wel een mooie (en verdomd snelle) rush.

Dat Sulejmani slecht speelde, kwam ook doordat het middenveld en de rest van de aanval dramatisch was in de 2e helft.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Rednose

Bericht door Rednose » wo sep 29, 2010 10:07 pm

Enganche schreef:
Rednose schreef:Eigenlijk grappig.....staat mij bij dat we hier bijna allemaal om verdedigers (vooral links) en buitenspelers riepen.
Misschien ben ik het vergeten, maar het staat mij bij dat er zelfs gevloekt werd als er een middenvelder in beeld kwam als aankoop.
Misschien is de voetbalkennis hier toch iets minder groot dan wij onszelf toerekenen? :1evil.gif:
Ik wilde er niet over beginnen, maar nu je er zo expliciet naar vraagt: ik heb voorafgaand aan het seizoen nog aangegeven dat het middenveld van Ajax bijvoorbeeld minder is dan dat van Twente en PSV. Volgens mij reageerde Rishi of AR daar toen nogal verrast op.
Ik moet zelf bekennen dat ik meer had verwacht van dit middenveld, dacht dat het zou groeien.
En toen De Zeeuw kwam vond ik hem echt een van de betere spelers, nu is hij dat op een of andere manier helemaal kwijt lijkt het wel (nou ja, zondag was hij echt niet zo slecht)
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 30, 2010 6:41 am

Khraa schreef:Sulejmani maakte nog wel een mooie (en verdomd snelle) rush.

Dat Sulejmani slecht speelde, kwam ook doordat het middenveld en de rest van de aanval dramatisch was in de 2e helft.
Je zag idd weer zijn explosiviteit en snelheid in een paar acties. Sulejmani heeft gewoon een paar goals nodig. De komende weken zal hij zijn kans krijgen met de absentie van Anita.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jesse

Bericht door Jesse » do sep 30, 2010 7:15 am

De Zeeuw: 'Denk dat ik heb laten zien dat ik in de basis hoor'

Demy de Zeeuw kon dinsdagavond opgelucht ademhalen. De middenvelder werd in de wedstrijden tegen Feyenoord en FC Twente verrassend buiten de basiself gehouden door Martin Jol, maar mocht tegen AC Milan weer starten en speelde een goed duel. “Ik denk dat ik nu in een grote wedstrijd heb laten zien dat ik in de basis hoor”, zei De Zeeuw.

De middenvelder werd in de afgelopen competitiewedstrijden vervangen door Rasmus Lindgren en kreeg van Martin Jol te horen dat hij de Zweed ‘op het moment’ beter vond spelen. Tegen Milan stond De Zeeuw echter toch weer aan de aftrap en hij beschaamde het vertrouwen van Jol niet. “Ik snakte naar een goede prestatie, want ik was te lang aan het kwakkelen", zei de international in De Telegraaf.

Gregory van der Wiel had met volle teugen genoten van de sfeer en het niveau in de ArenA. "Dit is het podium waar me met z'n allen heen willen”, zei de vleugelverdediger. “Het is leuk om in de Eredivisie mee te ballen, maar hier ben je ooit voetballer voor geworden. Ik ben trots op mijn team. We hebben ongelooflijk veel strijdlust getoond."

Toch was de rechtsback ook kritisch. "Net als tegen Twente kwamen we in de problemen door hun lopende middenvelders. We moeten achterin vele beter communiceren. Als we de bal er op het middenveld niet 'uit kunnen halen', moeten we als verdedigers niet op één lijn staan. Als AC Milan beter met de kansen was omgesprongen, had het ons zelfs het verdiende punt gekost."
VZ
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 30, 2010 7:52 am

Wie helpt De Zeeuw uit de droom?
Whitey on the moon.

T82

Bericht door T82 » do sep 30, 2010 8:30 am

Ik ga hier niet beweren dat De Zeeuw een wereldvoetballer is, maar wordt hij met betrekking tot de wedstrijd tegen Milan niet té hard aangepakt? Hij was volgens mij niet zó slecht als sommigen hier doen voorkomen.

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 30, 2010 9:08 am

Oh nee hoor. Hij was slecht!
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 30, 2010 9:15 am

T82 schreef:Ik ga hier niet beweren dat De Zeeuw een wereldvoetballer is, maar wordt hij met betrekking tot de wedstrijd tegen Milan niet té hard aangepakt? Hij was volgens mij niet zó slecht als sommigen hier doen voorkomen.
Hangt er vanaf wat je van De Zeeuw verwacht. Ik zal vooral een De Zeeuw die hopeloos uit positie liep en in balbezig niks toevoegde.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 30, 2010 9:32 am

Hij voegt inderdaad geen fuck toe. Enoh pakte nog wel eens een bal af. Zet dan liever Lindgren neer. Die breekt tenminste af.
IK GELOOF!!!!!!

T82

Bericht door T82 » do sep 30, 2010 9:46 am

Ik had het gevoel dat De Zeeuw in de eerste helft ondanks een enkele domme actie wel aardig speelde, maar misschien moet ik het zonder de spanning eens terugkijken.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 30, 2010 10:52 am

T82 schreef:Ik had het gevoel dat De Zeeuw in de eerste helft ondanks een enkele domme actie wel aardig speelde, maar misschien moet ik het zonder de spanning eens terugkijken.
Ik vind dat je gelijk hebt. De Zeeuw speelde de eerste 35 - 40 minuten een goede wedstrijd. Daarna werd hij slordiger en begin de 2e helft was gewoon het pijpje leeg. Maar dat gold wel voor meer Ajacieden.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do sep 30, 2010 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do sep 30, 2010 11:14 am

De Zeeuw was zeker niet zo belabberd bezig als in veel andere wedstrijden van de laatste weken/maanden. Eén van zijn betere optredens sinds het WK (maar ja, daar was niet veel voor nodig).

K.
Still alive...

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do sep 30, 2010 11:21 am

Zijn we niet te kritisch over De Zeeuw. Hij heeft vorig seizoen toch goed gespeeld, zeker tijdens de tweede helft. Dat hij het nu wat minder doet is na zo'n WK ook niet echt verrassend. Hij heeft tenslotte nauwelijks rust gehad en moet er vrijwel direct weer staan. Kan me voorstellen dat dat moeizaam is.
Op Stekelenburg na zijn eigenlijk alle WK-gangers nog niet echt in goede doen. Bij de een (De Zeeuw, Eriksen) valt dat wat meer op dan bij de ander (Enoh, Suarez). Maar hun niveau van eerder dit jaar hebben ze allemaal nog niet gehaald.
Tijd voor iets nieuws.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 30, 2010 11:28 am

Zo gaat dat meestal met mensen. Iemand wordt gestigmatiseerd en daar kom je bijna niet vanaf. Ik weet nog wel dat vorig jaar Enoh door de meeste werd 'afgezeken'. Elk foutje wordt dan ook uitvergroot. Stekelenburg is een goed voorbeeld hierin. Nu kan hij ook niks fout meer doen, terwijl hij er de laatste weken ook wel een paar keer flink naast zat.

Let op, daarmee wil ik beide niet tekort doen. Stekelenburg is fantastisch in vorm (absolute top) en De Zeeuw heeft nog maar weinig laten zien dit seizoen.
Daarnaast heeft De Zeeuw zijn karakter/uitstraling natuurlijk niet mee. Als je voorop loopt met je mening, dan wordt je af en toe ook geschoren. Blijft voorop staan dat hij met zijn karakter iets toevoegt aan Ajax, maar dan moet hij wel zijn gewone niveau halen.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do sep 30, 2010 11:33 am

Inderdaad, Stekelenburg is een goed voorbeeld. Maar zo zijn er veel meer. Chivu en Zlatan kan ik me nog wel herinneren.
Veel Ajax-fans hebben de neiging om te snel een speler de grond in te boren als hij even slecht speelt. Dan klopt er helemaal niets meer aan hem. En dan raar staan te kijken als spelers vervolgens weggaan omdat ze het gezeik zat zijn.
Tijd voor iets nieuws.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do sep 30, 2010 11:37 am

Liberty schreef:Inderdaad, Stekelenburg is een goed voorbeeld. Maar zo zijn er veel meer. Chivu en Zlatan kan ik me nog wel herinneren.
Veel Ajax-fans hebben de neiging om te snel een speler de grond in te boren als hij even slecht speelt. Dan klopt er helemaal niets meer aan hem. En dan raar staan te kijken als spelers vervolgens weggaan omdat ze het gezeik zat zijn.
Huh? Welke talentvolle speler is er dan weggegaan omdat hij het gezeik zat was?

Ik kom niet verder dan Fikkie 'apport' S. Maar dat was niet bepaald iemand die kwaliteiten bezat.
Laatst gewijzigd door Scherrer op do sep 30, 2010 11:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jesse

Bericht door Jesse » do sep 30, 2010 11:37 am

Is die uit zichzelf weggegaan? Dacht dat hij weg moest?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 30, 2010 11:38 am

De Zeeuw kan zeker beter dan dit, afgelopen dinsdag vond ik hem de eerste helft trouwens niet slecht. Hij is niet in vorm, dat mag duidelijk zijn, maar daar zijn ook oorzaken voor aan te wijzen. Er is wat mij betreft in ieder geval geen reden om hem af te branden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do sep 30, 2010 11:41 am

Scherrer schreef:
Liberty schreef:Inderdaad, Stekelenburg is een goed voorbeeld. Maar zo zijn er veel meer. Chivu en Zlatan kan ik me nog wel herinneren.
Huh? Welke talentvolle speler is er dan weggegaan omdat hij het gezeik zat was?

Ik kom niet verder dan Fikkie 'apport' S. Maar dat was niet bepaald iemand die kwaliteite bezat.
Officieel vertrekt natuurlijk niemand vanwege gezeik om zijn prestaties. Want dat zeg je niet. Staat ook zo zielig.

Maar Van der Vaart kan best zo'n speler zijn geweest die het gezeik zat was en is vertrokken. Ook die kreeg in die tijd een hoop gezeik over zich heen. Hij ging naar HSV toe, niet bepaald een topclub. Dat doe je dus omdat je weg wilt. En zo kunnen er meer zijn.

Of denk jij soms dat het leuk is om voor alles en nog wat te worden uitgemaakt op het internet of tijdens een training omdat je een periode slecht speelt. Natuurlijk moet je er boven staan, maar wanneer het einde van je contract nadert kan en zal het soms wel degelijk een rol spelen.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 30, 2010 11:50 am

Nigel?
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 30, 2010 11:51 am

Ajaciedjuh schreef:Zo gaat dat meestal met mensen. Iemand wordt gestigmatiseerd en daar kom je bijna niet vanaf. Ik weet nog wel dat vorig jaar Enoh door de meeste werd 'afgezeken'. Elk foutje wordt dan ook uitvergroot. Stekelenburg is een goed voorbeeld hierin. Nu kan hij ook niks fout meer doen, terwijl hij er de laatste weken ook wel een paar keer flink naast zat.

Let op, daarmee wil ik beide niet tekort doen. Stekelenburg is fantastisch in vorm (absolute top) en De Zeeuw heeft nog maar weinig laten zien dit seizoen.
Daarnaast heeft De Zeeuw zijn karakter/uitstraling natuurlijk niet mee. Als je voorop loopt met je mening, dan wordt je af en toe ook geschoren. Blijft voorop staan dat hij met zijn karakter iets toevoegt aan Ajax, maar dan moet hij wel zijn gewone niveau halen.
Ik denk dat sommige Ajax supporters een bepaald niveau willen zien op het veld en dat daar spelers als De Zeeuw niet aan kunnen voldoen. De Zeeuw deed tegen AC Milan 'weinig fout', maar meer zat er ook niet meer in. En dat is best een treurige gedachte. En op dat soort momenten hoor je Cruijff spreken over het totaal gebrek aan positiespel.

Enoh hetzelfde, hij komt 3 keer voor z'n man en verovert de bal, en iedereen staat op de banken. Maar als hij vervolgens 10 keer de bal op zeer knullige wijze verspeelt of hij laat z'n man lopen die daaruit scoort. Sommigen zien daar een lichtpunt in, maar met Ajax heeft het niks te maken.
Whitey on the moon.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do sep 30, 2010 11:58 am

Ja, maar mensen moeten realistisch zijn. Als we al types als Xavi of Iniesta opleiden dan lopen ze 3 jaar later de deur uit naar clubs als Man Utd of Barcelona. Als ze uberhaupt het eerste al halen en niet eerder worden weggehaald.
Dat is gewoon de realiteit van het huidige voetbal. Ajax kan nog best goede spelers opleiden of zelfs scouten, maar die zijn ook zo weer vertrokken. En dan houd je dus De Zeeuw en Enoh over. Kan je dan wel over janken, maar meer is er nu niet mogelijk denk ik.
Tijd voor iets nieuws.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 30, 2010 12:06 pm

Liberty schreef:Ja, maar mensen moeten realistisch zijn. Als we al types als Xavi of Iniesta opleiden dan lopen ze 3 jaar later de deur uit naar clubs als Man Utd of Barcelona. Als ze uberhaupt het eerste al halen en niet eerder worden weggehaald.
Dat is gewoon de realiteit van het huidige voetbal. Ajax kan nog best goede spelers opleiden of zelfs scouten, maar die zijn ook zo weer vertrokken. En dan houd je dus De Zeeuw en Enoh over. Kan je dan wel over janken, maar meer is er nu niet mogelijk denk ik.
En ik denk van wel. Want clubs als Twente leggen beter positiespel op de mat. Dus het moet mogelijk zijn.
Whitey on the moon.

Plaats reactie