NEC 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » vr sep 24, 2010 7:52 am

Soms zit het mee en soms zit het tegen... :eusa_silenced.gif:

Had Potje graag gezien tegen jullie...maar wie weet...Come ON, Treffers! :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr sep 24, 2010 11:36 am

Wethouder waarschuwt NEC: 'Laatste keer'
Floris Tas, wethouder van de gemeente Nijmegen, heeft NEC laten weten geen nieuwe claims van de club meer te accepteren. De zogenaamde Eendrachtdeal is de allerlaatste steun voor de eredivisionist.

Donderdag werd bekend dat Nijmegen de noodlijdende voetbalclub te hulp schiet. NEC ziet af van het kooprecht van trainingscomplex De Eendracht en ontvangt in ruil daarvoor 2,2 miljoen euro van de gemeente.

Dinsdag zal wethouder Tas de definitieve overeenkomst opstellen, met daarin keiharde zakelijke regels. Hij houdt daarbij ook rekening met de opvatting van de raadsmeerderheid 'dat de huur van het stadion direct moet worden opgezegd als NEC de afgesproken huursom niet tijdig betaalt'. NEC moet een garantiefonds opbouwen om de huurpenningen ook na 2013 te kunnen betalen.

Daarnaast moet NEC de gemeenteraad drie keer per jaar van informatie voorzien, zo meldt De Gelderlander. Doel is dat de gemeente op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van de 'saneringsoperatie' bij de club, die tot een gezonde begroting moet leiden.
Hij lult natuurlijk, want als NeC weer een keer komt (en dat gaat er dik in zitten natuurlijk) dan steken ze gewoon weer nieuw geld erin... maar nu even "groot zijn" natuurlijk. Hij had gewoon tijdens die vergadering moeten zeggen dat deze onzin niet door ging... maar neeeeej... allemaal achteraf. "laatste keer".
Volgens mij zeiden ze dat de vorige keren ook...

BAH!!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 26, 2010 10:38 am

Voorbeschouwing: N.E.C. - Feyenoord

Komende zondagmiddag om 14:30 uur treedt N.E.C. aan tegen Feyenoord. De Rotterdammers hebben met trainer Mario Been en de geblesseerde rechtsback, Daniel 'Dani' Fernández Artola nog wat oud-N.E.C. bloed in de gelederen.

Afbeelding

Oud-trainer van N.E.C. Mario Been zal, ondanks zijn warme gevoelens voor N.E.C., zijn oude club niet willen sparen. Het belooft dus een hete middag te worden.

Wat goed te maken
N.E.C. heeft wat goed te maken tegenover de eigen aanhang, want afgelopen zondag was het spel in het Goffertstadion tegen AZ weinig spraakmakend. De enige doelpuntenmaker in het duel was de bonkige AZ-spits Jonathas waardoor er met 0-1 werd verloren. Alsof dat nog niet alles was vlogen de Nijmegenaren ook nog eens uit de beker door in een chaotische wedstrijd te verliezen van 1e divisionist FC Dordrecht. Ook Feyenoord heeft niet bepaald een succesvolle week achter de rug. Zondag verloor het team van Mario Been vrij kansloos van een veel volwassener Ajax. Enkel in de laatste tien minuten wist Feyenoord nog iets van tegenwicht te bieden aan de Amsterdammers. Helaas kon niet worden voorkomen dat er in eigen huis met 1-2 verloren werd en net als N.E.C. gingen de Rotterdammers ook verassend uit het bekertoernooi. Zij verloren woensdag van Roda JC. De Limburgers waren na strafschoppen de gelukkige winnaars.

Creatief
N.E.C. en Feyenoord hebben afgelopen zomer zeer creatief moeten omspringen met het budget. Beide clubs stonden er financieel wel eens beter voor en hebben daarom veel spelerscontracten niet verlengd. Toch heeft N.E.C. met de huurlingen Niki Zimling en Thomas Chatelle en met de transfers van Leroy George en Nathaniel Will vier directe versterkingen weten aan te trekken. Bij Feyenoord is aanvaller Fedor Smolov de enige opvallende nieuwkomer na onder andere het vertrek van het "dure trio" Landzaat, Makaay en Hofland.

Zespuntenwedstrijd
N.E.C. wordt wel eens "het Feyenoord van het Oosten" genoemd. Bloed, zweet en tranen en vechtend te allen tijde zijn veel gehoorde kreten in de Goffert en dat sluit naadloos aan bij het "Geen woorden, maar daden" van de Rotterdammers. N.E.C. en Feyenoord staan op dit moment in de competitie beiden op zeven punten en de wedstrijd zondag mag daarmee met recht als een zogeheten 'zespuntenwedstrijd' worden beschouwd. Beide teams zullen ongetwijfeld volop in de strijd gaan om de overwinning in de wacht te slepen.

Wedstrijdselectie
De selectie voor het duel N.E.C.-Feyenoord ziet er als volgt uit: Rémy Amieux, Jasper Cillessen, Lorenzo Davids, Marco van Duin, Rens van Eijden, Erton Fejzullahu, Youri Loen, Bram Nuytinck, Mark Otten, Lasse Schöne, Adnan Secerovic, Bas Sibum, Björn Vleminckx, Rick ten Voorde, Nathaniel Will, Niels Wellenberg, Ramon Zomer en Niki Zimling.

Geschorst: John Goossens
Geblesseerd: Gabor Babos, Thomas Chatelle, Leroy George, Dammyano Grootfaam, Cayfano Latupeiris

http://www.nec-nijmegen.nl/

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 26, 2010 10:46 am

Come on Enniesee! :necsjaal.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 26, 2010 10:47 am

...laten we hopen; de selectie is aardig uitgedund... :excited.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 26, 2010 12:04 pm

Het is jammer dat George niet mee doet... maar verder kan dit NEC toch niet winnen van zelfs dit Feyenoord... come onnn... als je van Dordrecht al weet te verliezen ben je diep gezonken

terwijl het zo goed ging in het begin van het seizoen.

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 26, 2010 3:21 pm

:necsjaal.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 26, 2010 3:40 pm

Heerlijk die lillike boze koppen... :drecul.gif: :cheer.gif:

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » zo sep 26, 2010 3:52 pm

Is NEC eindelijk eens ergens goed voor. :headbang.gif:
Tijd voor iets nieuws.

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 26, 2010 3:54 pm

:headbang.gif:

Alles komt goed olee oleeeee...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 26, 2010 5:47 pm

Was een prima wedstrijd.... had ik niet verwacht.
Alleen die Vlemincks... die heeft nu weer laten zien er geen drol van te kunnen... wat een slechte speler blijft dat toch.

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 26, 2010 5:53 pm

Die was anders aardig balvast en won veel duels. Die andere spits had best wat meer mogen scoren.

Schone is een mooie speler!
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 26, 2010 6:42 pm

Ik vond het niet best met Bjorn...
Fejzalahu had moeten scoren inderdaad, maargoed... die jongen speelt vandaag weer voor het eerst mee.

Ik wordt schijtziek van dat irritante gedrag van Bjorn... maargoed, we moeten her er maar mee doen. Hij is verre van gevaarlijk als spits...

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 27, 2010 7:30 am

Zal je niet verbazen dat ik een andere mening heb...
Vleem zie ik echt wel als toegevoegde waarde...

Lasse is idd een klasse apart; zal 'm missen, ook in de buurtsuper... :'(

Enniewee...
NEC overklast Feyenoord

zondag 26 september 2010 | 16:22 | Laatst bijgewerkt op: maandag 27 september 2010 | 07:31

Afbeelding
Niki Zimling in duel met Feyenoorder Georginio Wijnaldum. Lasse Schöne kijkt op de achtergrond toe.
Foto: ANP

NIJMEGEN - NEC heeft zich drie dagen na het bekerechec in Dordrecht heel knap hervonden. De Nijmeegse ploeg won zondagmiddag dikverdiend van Feyenoord: 3-0. NEC controleerde de wedstrijd van begin tot eind.

Door de afwezigheid van vier flankspelers (Thomas Chatelle, Leroy George en Cayfano Latupeirissa met blessures, John Goossens vanwege een schorsing) moest NEC-coach Wiljan Vloet flink sleutelen voor het duel met de Rotterdammers, die ook al met een bekerkater aan de wedstrijd begonnen. Erton Fejzullahu startte voor de eerste keer dit seizoen in de eredivisie bij NEC, de Zweed vormde een aanvalskoppel met Björn Vleminckx. Lorenzo Davids startte links op het middenveld, Lasse Schöne in een vrije rol op rechts.

De aangepaste speelwijze paste NEC prima. Vooral op het viermans middenveld had de Nijmeegse ploeg de zaken goed op orde, met de balansbewakers Niki Zimling, Bas Sibum en Davids die alle drie goed dreef waren. NEC voetbalde verzorgd en geduldig en was geen schim meer het elftal dat donderdag in de beker er nog tegen FC Dordrecht uitketste.

De thuisploeg kwam in de 19e minuut dan ook terecht op voorsprong. Sibum stuurde Davids op links weg, die vond Schöne: 1-0.

Ook in het vervolg van de wedstrijd kreeg NEC nog een aantal geweldige kansen om Feyenoord al vroeg knock-out te slaan. In de eerste helft treuzelden Fejzullahu (36e minuut) en de veelvuldig mee opkomende Nathaniel Will (37e) beiden te lang.

In het begin van de tweede helft hield doelman Rob van Dijk de Rotterdammers nog lang overeind. Fejzullahu en Vleminckx testten Van Dijk beiden een keer in de korte hoek, twee keer zonder succes. En Niki Zimling raakte de kruising, ook weer nadat Van Dijk er met de vingertoppen bij zat.

Feyenoord stelde daar nagenoeg niets tegenover. Een doelpunt van Kelvin Leerdam (via Ramon Zomer) werd afgekeurd wegens buitenspel. En NEC ontsnapte één keer, bij 1-0 in de 77e minuut. Luc Castaignos stond opeens oog in oog met Jasper Cillessen. Maar de jonge Feyenoord-spits schoot wild naast, waarna een paar minuutjes later invaller Rick ten Voorde ietwat gelukkig voor de beslissing zorgde: 2-0. Bram Nuytinck kopte in blessuretijd zelfs nog de 3-0 binnen.

Karakteristieken:

NEC - Feyenoord 3-0 (1-0)

Scoreverloop: 19. Schöne 1-0; 83. Ten Voorde 2-0; 90+ Nuytinck 3-0.

NEC: Cillessen; Will, Van Eijden, Zomer, Amieux (46. Nuytinck); Schöne, Sibum, Zimling, Davids; Fejzullahu (80. Otten), Vleminckx (80. Ten Voorde).

http://www.gelderlander.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 27, 2010 8:15 am

Voor de fans...

Afbeelding

"Het is lekker om een wedstrijd te hebben waarvan je denkt: 'Ha, ik ben terug!'"
Geplaatst op: 26-09-10 om: 22:30 door:

Door: Steven de Jel

Lasse Schöne staat na de wedstrijd tegen Feyenoord als laatste speler nog interviews af te geven. In een bijna verlaten Goffert staat hij met een champagnefles die hij heeft gekregen omdat hij door de kijkers van Eredivisielive is gekozen tot Man of the Match. Of die uitverkiezing terecht was? “Ik vind van wel.”

Vaak geeft een speler dat niet direct toe. Dan begint hij eerst over alle andere spelers die ook goed waren. Maar tegen de Rotterdammers blonk de Deen zo uit, dat hij het er ook alleen maar mee eens kon zijn. “Ik speelde vandaag weer op mijn oude niveau. Het is lekker om na lang blessureleed een wedstrijd te hebben waarvan je denkt: ‘ha, ik ben terug’. Dat is persoonlijk erg lekker.”

“Ik had meteen een goed gevoel nadat de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd had gefloten. We zaten er boven op, creëerde kansen en dat geeft als team een goed gevoel. We speelden allemaal goed. De bewegelijkheid van Erton Fejzullahu en Lorenzo Davids, Björn Vleminckx die balvast was, Bas Sibum en Niki Zimling die alle duels wonnen en ballen afpakte en een verdediging die gewoon goed stond. En als je als team goed staat, is het ook makkelijker aanvallen.”

Dat het team zo goed speelde, had volgens Schöne vooral te maken met vertrouwen. “Dat hadden we de wedstrijden hiervoor ook wel, maar het kwam er niet uit. Het is heel moeilijk om aan te wijzen waardoor dat komt. Ik ga ook geen excuses verzinnen, de bekerwedstrijd tegen Dordrecht was gewoon een blamage, maar daar moet je je snel overheen zetten. Gelukkig hadden we na drie dagen al weer een wedstrijd en kwam het er vandaag kwam het er wel uit. Dan is het heerlijk om het op deze manier recht te zetten, voor eigen publiek, te laten zien dat het echt een incident was. We hebben laten zien hoe goed we kunnen voetballen en nu moeten we deze lijn doortrekken.”

De middenvelder vindt ook dat er niet te negatief moet worden gedaan. “De wedstrijden tegen AZ en Dordrecht waren slecht, maar daarvoor hebben we het ook gewoon goed gedaan. We hebben tien punten en staan zevende, dus dat is eigenlijk heel goed. Dat moeten mensen niet vergeten. Die twee wedstrijden waren twee incidenten en die moet je zo snel mogelijk vergeten en vooruit kijken. Als we zo blijven voetballen, moeten we bij de eerste negen kunnen eindigen. Maar dan moeten we wel scherp blijven en niet te veel van die incidenten komen.”

http://www.forzanec.nl

Ramona

Bericht door Ramona » di sep 28, 2010 7:17 am

Het is een beetje achterhaald, maar wellicht toch een leuk interview over Patrick...

Voetbalzone interviewde Patrick Kluivert
Geplaatst op: 27-09-10 om: 13:06 door:

Door: Chiron

Afbeelding

De hemel kleurt grijs boven Nijmegen. Kleine regendruppels toucheren de grond van een stad die trots is op het bestaan van haar plaatselijke voetbaltrots. Het leven dat aan een zijde draadje hangt op deze dinsdagmorgen. De dag voordat de gemeente het lot van NEC zal bezegelen tijdens een raadsvergadering.

"NEC heeft Nijmegen op de kaart gezet", zegt een supporter met het gezicht vol zorgen. Omroep Gelderland peilt de gemoedstoestand van de meest trouwe aanhangers. Paniekerig, zo zou je het kort, maar krachtig kunnen omschrijven. Twintig meter verderop wordt er gelachen. De bal rolt vluchtig, maar niet altijd in de goede richting. Een hakje van Bas Sibum sterft voor de tweede keer op rij in schoonheid. "He, is het hier circus of zo?" Sibum zwijgt, maar vertoont een lichte grijns en gooit zijn armen in de lucht. Hij weet dat Patrick Kluivert gelijk heeft. Ook Kluivert, sinds dit seizoen als trainer stage lopende bij de manschappen van hoofdcoach Wiljan Vloet, combineert zijn opmerking met een lach. "Het is ontzettend belangrijk om de boodschap goed over te kunnen brengen. Nu ik merk dat dit me lukt krijg ik steeds meer plezier in het trainer zijn. Je moet als trainer boven en tussen de spelers kunnen staan. Ik wil niet de schoolmeester spelen. Voetballers moeten plezier houden in het spelletje. Dat is de basis tot succes", vertelt hij een half uur later aan tafel in de kantine van het stadion.

Het beroep van spits heeft hij inmiddels ingeruild voor het trainersvak. Maar de Amsterdammer heeft te veel bereikt om er niet even bij stil te staan. Oranje´s topscorers aller tijden met veertig doelpunten, matchwinnaar van de Champions League-finale in 1995 en topscorer van het EK 2000. Een kleine greep uit een verguld assortiment. Als profvoetballer piekte Kluivert ontzettend vroeg. Waar topspitsen als Ruud van Nistelrooij en Didier Drogba vooral furore maken in hun nadagen was Kluivert vanaf de dag dat hij zijn jeugd inruilde voor volwassenheid een spits die het predicaat ´wereldtop´ met recht mocht opstempelen. De medaille had ook een keerzijde. "Het leven van een spits heeft maar een beperkte houdbaarheidsdatum", weet Kluivert als geen ander. Toen hij in 2007 bij PSV ging spelen was Kluivert niet meer de aanvaller die met name bij Ajax en Barcelona het verschil maakte. Maar een ander talent ontkiemde tijdens zijn verblijf in de lichtstad. "Bij PSV merkte ik dat ik me verantwoordelijk ging voelen voor de jonge spelers. Ik vond het belangrijk om ze mee te laten delen in mijn ervaringen zodat zij er beter van konden worden. Dat gevoel is zich steeds meer gaan ontwikkelen, maar ik was in het begin nog niet helemaal overtuigd van mijn trainerskwaliteiten. Uiteindelijk heeft mijn vrouw me over de drempel getrokken en gezegd dat ik er iets mee moest gaan doen. Toen ben ik informatie gaan inwinnen over het volgen van de trainerscursus. Op dat moment was het ook het laatste jaar dat je als ex-profvoetballer de verkorte trainerscursus kon gaan doen."

Gezien zijn voetbalverleden kwam Kluivert daarvoor in aanmerking. Louis van Gaal, Guus Hiddink, Frank Rijkaard, Sir Bobby Robson, Radomir Antic, Carles Rexach, Dick Advocaat, Fabio Capello. Stuk voor stuk toptrainers, en allemaal hadden ze ooit de voetballer Kluivert onder hun hoede. Hij neemt als beginnend trainer een behoorlijke bagage aan kennis mee. "Het is een voor de hand liggend antwoord, maar ik heb van iedere trainer wel iets geleerd. Ik moet wel eerlijk zeggen dat een trainer als Louis van Gaal een voorbeeld voor me is. Hij is de man die me een kans heeft gegeven bij Ajax en me vervolgens ook naar Barcelona heeft gehaald. Ik heb ontzettend veel van hem geleerd. Als trainer denk ik ook offensief, soms te aanvallend. Dat zit toch in je als Nederlander. Ik heb in vijf verschillende landen gewerkt als voetballer, maar in mijn ogen is de Nederlandse voetbalopleiding het beste. In Italië, Frankrijk, Spanje en Engeland ligt de focus met name op het eerste elftal. De jeugdopleiding van Nederland staat ook het dichtst bij me. Natuurlijk ontwikkel ik mijn eigen visie, dat is belangrijk. Ik ben niet iemand die de stijl van een trainer probeert te kopiëren, daarvoor sta ik te dicht bij mezelf."

Kluivert was als speler al iemand die tactisch gezien wist wat er gevraagd werd. Zijn voetbalinhoudelijke inzicht en de ervaring met het werken onder topcoaches zorgden ervoor dat hij in 2009 slaagde voor de cursus Coach Betaald Voetbal. Toch wil hij nog niet de stap maken om als hoofdtrainer aan de slag te gaan. "Als journalisten de kans krijgen sabelen ze je meteen neer. Kijk maar naar Marco van Basten. Via de weg der geleidelijkheid wil ik er in alle rust naar toe werken om in de toekomst ergens aan de slag te gaan als eindverantwoordelijke. Ik ben iemand die snel leert, maar ik ben er nog niet klaar voor. Zoals bekend heb ik al stage gelopen bij PSV en AZ. Mijn zaakwaarnemer Rob Jansen adviseerde mij om bij NEC mee te gaan lopen. Rob is ook mijn klankbord. Hij is geen trainer, maar heeft wel de vereiste diploma´s op zak. Een man die weet waar hij over praat."

De voorste linie van trainer Wiljan Vloet profiteert van de ervaring die Kluivert met zich meebrengt, maar de 79-voudig international richt zich op alle facetten van het vak. "Toevallig was ik net de spitsen aan het trainen, maar als coach maak ik onderdeel uit van het totale proces. Tijdens de thuiswedstrijden zit ik op de tribune en ben ik via een elektronisch oortje verbonden met de bank. Natuurlijk praat ik veel met de aanvallers, vooral met Björn Vleminckx. De spitspositie is mijn expertise gezien mijn verleden. Ik praat vanuit mijn eigen ervaringen en dat proberen we vervolgens trainbaar te maken. Je kijkt natuurlijk ook hoe buitenspelers lopen, met en zonder bal." Kluivert is 34 en vertoont fysiek nog altijd geen ongemakken. Edgar Davids en Clarence Seedorf razen nog altijd over de velden. De spits in Kluivert zal nooit sterven, maar inmiddels is de trainer al geboren. "Natuurlijk houd ik nog altijd als voetballer van het spelletje, maar het vervolg van mijn carrière heeft definitief een wending gekregen. Als trainer."

Bron: http://www.voetbalzone.nl

http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 29, 2010 7:22 am

Jong NEC koploper!
din. 28 september 2010

Hoewel het bij het 'grote' NEC nog niet iedere week wil vlotten, lukt het bij onze talenten van Jong NEC stukken beter. Vandaag stond het team van Jack de Gier mét debutant Adnan Secerovic op de Eendracht tegenover Jong Helmond Sport. Met maarliefst 4-0 werd de nummer dertien (1-na-laatste) van de beloftencompetitie verslagen.

Aan het einde van de eerste helft was het Youri Loen die onze ploeg aan een voorsprong hielp: na prima voorbereidend werk van Furkan Alakmak tikte hij de 1-0 binnen. Nog voor rust besliste Bram Nuytinck net als afgelopen zondag het duel door de 2-0 prima binnen te koppen vanuit een hoekschop.

Na rust gingen de beloften door met waar ze voor de rust mee waren geëndigd: scoren. Adnan Secerovic verzuimde in eerste instantie nog om zijn debuut te verzilveren door een penalty binnen te schieten, maar tien minuten later was het aanvoerder Joost Ebergen die de 3-0 alsnog binnenwerkte. Net als Bram Nuytinck scoorde tot slot ook Rick ten Voorde zowel in de Eredivisie als de beloftencompetitie: 4-0.

Door de ruime zege staan onze beloften op de eerste plek. Wel moet hierbij gezegd worden dat PSV over een gelijk aantal punten beschikt maar het moet afleggen op doelgemiddelde. Ook Jong FC Groningen / Cambuur kan de koppositie nog overnemen: zij moeten morgen als laatste spelen tegen Jong Feyenoord / Excelsior; bij een eventuele overwinning komen ook de Noorderlingen ook op een gelijk aantal punten.

Afbeelding
Niet alleen Feyenoord en Jong Helmond Sport kennen de kopkwaliteiten van Nuytinck, ook de tegenstander van aankomende zaterdag weet hoe het is om kopballen te incasseren van de verdediger!

http://www.detrouwehonden.nl/

:headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 30, 2010 1:03 pm

Vooruitblik: NAC Breda-NEC
don. 30 september 2010

Zaterdagavond gaat ons NEC op bezoek bij NAC, voor de 'kleine klassieker' (ik schrijf het wel, maar heb geen idee waarom deze wedstrijd dit stempel heeft). We staan gezamenlijk met NAC en Excelsior op een gedeelde 7e plaats, met 10 uit 7. Mooi moment dus om een gaatje met de geel-zwarte ratten te slaan! NAC heeft thuis namelijk nog niet verloren, maar ons cluppie doet het meestal erg goed in Breda. Er zijn namelijk maar weinig tegenstanders waar NEC-uit positieve statistieken kan voorleggen, in de 30 duels in Breda werd er maar 8x verloren, 11x gelijk gespeeld en 11x gewonnen!

De laatste nederlaag tegen de Brabanders is dan ook alweer vier jaar geleden, 8 april 2006 werd het 2-1 door goals van: Boutahar, Diba en Leonardo. Overigens is Leonardo (door afwezigheid van Babos) de enige speler van toen, die zaterdag ook weer in actie zal komen. Vorig seizoen werd het een heerlijk duel in Breda, met veel doelpunten en spektakel. Grote man(netje) bij NEC was verrader/messias (kies maar uit) Saidi Ntibazonkiza. De kleine Burundees schoot met twee doelpunten NEC naar een 3-3 gelijkspel. Maar hij vertoont momenteel zijn kunstjes in de Poolse Ekstraklasse bij Cracovia Krakow en dat is na 7 duels de trotse drager van de rode lantaarn.

21-11-2009 NAC Breda NEC 3-3
22-11-2008 NAC Breda NEC 1-1
20-04-2008 NAC Breda NEC 1-3
14-10-2006 NAC Breda NEC 0-2
08-04-2006 NAC Breda NEC 2-1

Wiljan Vloet zal het zaterdag nog steeds zonder Babos en Chatelle moeten doen, bij NAC missen ze de geblesseerden Gilissen, Lurling en mogelijk ook oud-NEC'er Snoyl. Naast Snoyl staat ook oud-NEC'er Milano Koenders onder contract, in Nijmegen voetballen geen oud-ratten.

De NEC-supporters die zaterdag naar Breda afreizen, mogen zich weer opmaken voor een avondje in het aquarium. Tel daarbij de verplichte buscombi en het vroege aanvangstijdstip bij op en we weten alweer genoeg. Dat wordt weer met 100 man een avondje tegen plexiglas en een net koekeloeren. Maar goed, altijd nog beter dan die verjaardag van de schoonmoeder of dat verplichte etentje bij de buren. Als je je aangesproken voelt, sterkte d'r mee. COME ON NEC!!!

Afbeelding

Totaal
Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren DV DT
Thuis
45 16 14 15 63 60
Uit 41 10 13 18 45 60
Totaal 86 26 27 33 108 120

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 01, 2010 7:31 am

Jacco en Carlos geven inzage
don. 30 september 2010

In een extra editie van GoffertGeluiden geven Jacco en Carlos vandaag uitgebreid uitleg over de financiële huishouding bij onze stevig sanerende club. Hierbij gaan ze uiteraard ook in op de onlangs door de gemeenteraad goedgekeurde Eendracht-deal en geven ze een prognose voor de komende jaren. Uiteraard wederom hulde voor de openheid van ons bestuur, al blijft het natuurlijk moeilijk te verkroppen dat het überhaupt ooit zo ver heeft kunnen komen in de Goffert.

Allereerst gaan de beide heren in op de indeling van de club in categorie 1 van de KNVB licentiecommissie. Het bestuur zag begin dit jaar de bui blijkbaar al hangen en is naar eigen zeggen, nog voordat de tussentijdse begroting die aanleiding gaf tot deze indeling was ingediend, aan het puzzelen geslagen. Dit blijkt ook uit de vroegtijdige waarschuwing die Jacco in april al gaf. Hoe het in eerste instantie zo ver heeft kunnen komen laten de heren helaas in het midden, al kunnen we daar zelf wel steekwoorden als financiële depressie en tegenvallende transferinkomsten bij bedenken. Regeren is vooruitzien, alleen bij een voetbalclub nooit al te ver klaarblijkelijk.

Wat betekent het nou praktisch gezien om in categorie 1 te zitten? Allereerst moet een club in categorie 1 een plan van aanpak overhandigen aan de licentiecommissie, waarin wordt aangegeven hoe de club binnen 3 jaar (of 9 'meetmomenten', zoals het officieel heet) weer structureel in categorie 2 terecht kan komen. Momenteel is NEC nog in afwachting of het ingediende plan van aanpak goedgekeurd wordt door de licentiecommissie. Misschien nog wel belangrijker, als aan het eind van het eerste seizoen in categorie 1 (voor ons dus juni 2011) blijkt dat de genomen acties leiden tot een liquiditeitstekort, dan eist de KNVB de garantie dat dit tekort wordt afgedekt. De straf voor het niet nakomen van deze garantstelling: het kwijtraken van de prof-licentie!

In dit licht bezien was de Eendracht-deal absoluut cruciaal. Deze deal, waarin NEC afziet van het recht tot terugkoop van de Eendracht voor een gelimiteerde som (rond de 3 ton) in ruil voor een bedrag dat een afspiegeling is van de huidige terreinwaarde, werd al sinds 2008 bediscussieerd met de gemeente. De deal levert de club eenmalig €2.220.000 op. Dit geld is niet vrij te besteden maar wordt gebruikt om achterstallige en toekomstige leningen van de gemeente tot medio 2011 af te lossen. Bovendien wordt de huur van de Eendracht verhoogd, waardoor de gemeente per saldo geen rode cent kwijt is. Hoe ver vooruit de stadionhuur hiermee gedekt is (2011 of 2013?), wordt niet helemaal duidelijk uit het stuk en wellicht kan hier op de supportersavond wat meer duidelijkheid over gegeven worden. Er wordt namelijk gezegd dat de gemeente nu eist dat NEC de huur van 2011 tot 2013 vooruit betaalt, maar of dit bedrag ook uit die Eendracht-som komt of dat voor dit doel de al eerder aangekondigde lening (met als onderpand de kaartrecettes van de komende 3 jaar) is bedoeld, is ons niet helemaal helder. Volgt u het allemaal nog?

Dan op naar de transfers van de afgelopen zomer. Het moge inmiddels duidelijk zijn dat de club met handen en voeten gebonden was en dus bitter weinig kon uitrichten qua transfersommen. In totaal heeft NEC dan ook 'slechts' €100.000 besteed, en wel aan de transfer van Amieux. Alle andere nieuwkomers waren ofwel transfervrij (Will en George), ofwel gehuurd (Zimling en Chatelle). Daar tegenover stond de verkoop van Ntibazonkiza (toch nog €525.000 voor onze enfant terrible). Verder werden enkele spelers op meer of minder nette manier 'afgevloeid' om de salariskosten te drukken: El-Akchaoui, Pothuizen en Radomski waren hier ondermeer het slachtoffer van. In totaal wist NEC voor dit seizoen de personeelslasten met een kleine miljoen euro te drukken, geen misselijke snoeiactie voor zo'n relatief korte periode. Dat dit niet altijd even prettig was moge duidelijk zijn. Ook werden salarissen bevroren en werd er stevig gesnoeid in uitgaven als parkeerbeheer en programmaboekjes. In totaal worden de lasten over het lopende jaar ten opzichte van vorig seizoen naar het zich doet aanzien teruggebracht met zo'n 1,5 miljoen euri.

Zijn we nu helemaal uit de rode cijfers dan? Helaas gaat het zo snel nog niet, al zijn we volgens Jacco en Carlos wel op de goede weg. Afgelopen seizoen hadden we nog een negatief bedrijfsresultaat van ruim 1,5 miljoen eurootjes. Een deal (jaja, deals zijn duidelijk populair op Stadionplein 1) met de investeerders, waarbij investeringen werden omgezet in transferrechten, leverde ons voor dat seizoen nog wel een netto positief resultaat op van 1,5 miljoen, maar inmiddels is NEC wel zo'n beetje uitgeput wat 'deal'-mogelijkheden betreft. Dit seizoen is de verwachting dat we met de Eendracht deal meegerekend op een netto verlies van zo'n 2 ton uitkomen, waarbij het bedrijfsresultaat een verlies van zo'n 7,5 ton laat zien. De verwachting is wel dat we aan het eind van seizoen 2011-2012 een positief bedrijfsresultaat boeken. Dat is dus het resultaat zonder allerhande schimmige dealtjes en transferopbrengsten. Het netto resultaat kan dus nog een stuk hoger liggen als we een leuke transferklapper weten te maken, maar in ieder geval is het hoopgevend om te zien dat zulke klappers en deals over een jaar of 2 hopelijk niet meer noodzakelijk zullen zijn om de broek op te kunnen houden.

Afbeelding
Rekent u even mee?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr okt 01, 2010 7:53 am

Davids: "Ik sta overal voor open"
don. 30 september 2010

Na lang bivakkeren op de bank mocht Lorenzo Davids afgelopen weekend eindelijk weer eens opdraven in de basis bij NEC. Ongetwijfeld een bittere pil voor een speler die in 2008-2009 in alle 34 competitieduels meespeelde en vorig seizoen ook bijna alle wedstrijden meedeed en bovendien gekozen werd tot speler van het jaar. Dit seizoen bleef zijn optreden in de hoofdmacht, afgezien van de wedstrijd tegen Feyenoord, echter beperkt tot een korte invalbeurt uit tegen Willem II en een volle wedstrijd tegen PSV.

Tegen de Rotterdammers speelde hij een zeer degelijke wedstrijd op een voor hem toch wat onwennige plek, hangend op linksbuiten. Naast het vele controlerende werk dat hij opknapte, stond hij ook nog eens aan de basis van de openingstreffer van Lasse Schöne. Wellicht dat het spelen tegen zijn oude ploeg Feyenoord toch iets extra's losmaakt in de middenvelder, bovendien de ploeg waar nu de coach rond loopt die hem in 2007 naar NEC haalde? "Dat is speciaal, zeker, omdat mijn oude coach daar nu trainer is. Voor mij is Feyenoord nog steeds een grote club met een goede ploeg", beaamt Davids tegenover SEG.

Een mooi moment dus om voor het eerst dit seizoen voor eigen publiek te laten zien dat hij het voetbal nog altijd niet verleerd is: "De 3-0 overwinning van afgelopen weekend op Feyenoord was een mooie ervaring. We begonnen sterk en kwamen na een assist van mij vrij snel op 1-0. Daarna moet je de nul zien te houden en dat is uiteindelijk goed gelukt. In de eerste helft kregen we nog meer kansen, maar die maakten we niet af. Daardoor kreeg Feyenoord weer hoop en kregen zij ook mogelijkheden. Bij 1-1 waren zij voor de winst gegaan, maar na onze 2-0 was het gelukkig over. Zaterdag tegen NAC moeten we ook weer met lef spelen. Dan hebben we niks te vrezen."

Over zijn toekomst bij NEC houdt Lorenzo zich in het interview op de vlakte. Toch is het zeker geen sinecure, aangezien het contract van de neef van Edgar bij NEC na dit seizoen af loopt. Aan het eind van vorig seizoen zei hij hierover nog in De Gelderlander: "Ik heb nog een jaar te gaan. Gezien de financiële situa­tie zal NEC spelers moeten verko­pen. Ik denk dat mijn kans gaat ko­men." Een speler op de bank versiert echter niet zo gemakkelijk een mooie transfer. Tegenover SEG blijft hij dan ook wat vaag: "Ik ben bezig aan mijn laatste contractjaar, maar heb verder nog geen concrete plannen. Ik sta overal voor open."

Mocht hij advies nodig hebben aangaande transfers dan kan hij in ieder geval wel altijd bij zijn grote neef terecht. "We waren met de familie vorige week nog bij elkaar, omdat mijn oom, de vader van Edgar, was overleden. Ik heb hem ook weer even gesproken. Voor advies kan ik altijd bij hem terecht, maar ik moet het toch zelf doen. Hij is voetballiefhebber en probeert zo lang mogelijk te blijven spelen. Knap dat hij nog zo fit is. Ik kan veel van hem leren."
detrouwehonden.nl

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 02, 2010 8:30 am

Babos: "Natuurlijk wist ik al dat hij heel goed is"
zat. 2 oktober 2010

Het is al een tijdje een gesprekspunt onder NEC supporters: wat moet er met de keeperspositie gebeuren? Bij veel clubs een vraag uit armoede, maar bij NEC één uit pure luxe. Sinds de blessure van Gábor Babos een maand geleden is immers duidelijk dat we een meer dan uitstekende vervanger in huis hebben. De grote vraag is dan ook waar Wiljan Vloet straks voor gaat kiezen: routine in de goal of de toekomst. We zijn zo vrij ons hier niet over uit te spreken en Wiljan veel succes te wensen met het doorhakken van deze lastige knoop.

Dat het tussen de twee 'concurrenten' wel goed zit bewijzen de mooie woorden van Babos in De Gelderlander vandaag. De Hongaar is vol lof over zijn vervanger: "Voor Jasper was mijn blessure een ideale kans om te laten zien dat hij een toekomst als keeper heeft. Natuurlijk wist ik al dat hij heel goed is. Hij heeft alles in zich om een fantastische keeper te worden. Jasper is fysiek sterk, hij kan goed meevoetballen, is niet zenuwachtig te krijgen en heeft uitstraling."

Dat zit dus wel goed. Babos, die hard bezig is aan zijn rentree te werken, gaat zelfs nog een stapje verder en kijkt alvast vooruit. De keeper ziet twee prachtige scenario's vor onze club: "Of NEC weet dat het de komende vijftien jaar geen keepersprobleem heeft of hij levert de club straks de grootste transfer uit de geschiedenis op." Mooie woorden dus van de huidige rots in de branding voor zijn opvolger!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 02, 2010 9:46 am

We missen vandaag toch belangrijke spelers Ramoon... mmm... ik hoop het maar, maar om eerlijk te zijn... kweet niet.

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 02, 2010 9:55 am

De nodige spelers worden idd gemist; maar Goossens is er wel weer bij... :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 02, 2010 9:57 am

Inmiddels is ook Fejzullahu definitief afgehaakt met een hamstringblessure. Met de blessures van Chatelle, George, Latupeirissa, Amieux, Babos en Grootfaam heeft Vloet dus 7 spelers minder om uit te kiezen. Vooral voorin is het nu dun gezaaid. Voor Vloet zijn er dus de nodige kopzorgen voor het duel van morgen. Tegenover Omroep Gelderland sprak hij eerder vandaag: "We hebben weer de nodige pech. Daar word je ondertussen wel een beetje gek van. Dus moeten we weer puzzelen en schuiven. Het is hectisch om telkens op het laatst beslissingen te moeten nemen, maar toch staat er tegen NAC weer een fantastisch elftal. Het zou alleen zo lekker zijn om eens vier of vijf wedstrijden in dezelfde samenstelling te kunnen spelen. Dan komen er meer vastigheden. Tegen NAC verwacht ik een mooie wedstrijd, wij zijn wel aan elkaar gewaagd."

Met die Feszallahu komt het volgens mij ook nooit meer goed.

T82

Bericht door T82 » za okt 02, 2010 10:39 am

banjavi schreef:We missen vandaag toch belangrijke spelers Ramoon... mmm... ik hoop het maar, maar om eerlijk te zijn... kweet niet.
De afgelopen tien jaar in Breda zijn voor NEC... Koenders speelt bij NAC in de basis overigens.

Gesloten