De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma sep 20, 2010 9:56 am

Oscarito schreef: ik heb Real Madrid - Ajax gezien maar dat was echt te triest voor woorden, wat een verschil met 15/16 jaar geleden toen Ajax Real van de mat tikte.
Het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar dat heeft er ook wel mee te maken dat de Europese topclubs beter zijn geworden. Het Ajax van Van Gaal zou ook keihard zijn weggespeeld, afgelopen woensdag. Op Bernabeu kun je nu eenmaal niet meer met Kiki Musampa komen aanzakken. AR zei het laatst al, wedstrijden als REal-Ajax waren vroeger een soort interlands. Tegenwoordig hebben die topclubs echter op iedere positie zowat het beste van het beste rondlopen.

Ergo: de Nederlandse top is achteruit gegaan, en de Europese top vooruit.

Arthur

Bericht door Arthur » ma sep 20, 2010 10:06 am

Ik ben het met Cruijff eens dat Ajax Ajax niet meer is, maar ik vind dat maar heel beperkt de schuld van de leidinggevenden.

Naar mijn idee is 80% van de oorzaak het hele simpele feit dat we onze beste spelers veel te snel kwijtraken aan het buitenland. Hierdoor mis je a) de kwaliteit om onderscheidend voetbal te spelen en b) de continuïteit waardoor doorbrekende jeugdspelers zich kunnen optrekken aan de ervaren toppers die er al zijn.

Het is een feit dat er veel incompetente lieden in ons bestuur zitten en hebben gezeten, maar dat was ook het geval toen we nog wel echt Ajax waren. Het is toch echt 'Bosman' geweest die onze club heeft vermoord.

Zolang de grote clubs in het buitenland ongestraft honderden miljoenen schuld mogen hebben, zal Ajax nooit terug kunnen komen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 20, 2010 10:11 am

Ajax Rules schreef:
GangstaRiB schreef:In tegenstelling tot andere stukken heeft Cruijff in deze 100% gelijk.
Zelfs als dat zo zou zijn, zou het voor 100% irrelevant zijn.
Hoezo?
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 20, 2010 10:55 am

Pas als Platini zijn woord gaat houden en die regel van 6+5 invoert en daarnaast ook nog eens clubs met teveel schulden gaat weigeren kan Ajax weer onderscheidend gaan voetballen. Tot die tijd is het gewoon zaak om te overleven. Het spel in de competitie moet echter wel beter. Tegen Real moet je gewoon geluk hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma sep 20, 2010 10:59 am

Arthur schreef:Ik ben het met Cruijff eens dat Ajax Ajax niet meer is, maar ik vind dat maar heel beperkt de schuld van de leidinggevenden.

Naar mijn idee is 80% van de oorzaak het hele simpele feit dat we onze beste spelers veel te snel kwijtraken aan het buitenland. Hierdoor mis je a) de kwaliteit om onderscheidend voetbal te spelen en b) de continuïteit waardoor doorbrekende jeugdspelers zich kunnen optrekken aan de ervaren toppers die er al zijn.

Het is een feit dat er veel incompetente lieden in ons bestuur zitten en hebben gezeten, maar dat was ook het geval toen we nog wel echt Ajax waren. Het is toch echt 'Bosman' geweest die onze club heeft vermoord.

Zolang de grote clubs in het buitenland ongestraft honderden miljoenen schuld mogen hebben, zal Ajax nooit terug kunnen komen.
Eens.

En eigenlijk is het gewoon een kwestie van 'tijden veranderen'.

Vergelijk het met de wereldeconomie: Griekenland, Italië (Romeinse tijd), Spanje, Portugal, Nederland, Oostenrijk (Habsburgse tijd), Groot-Brittannië, Rusland... Allemaal hebben ze een tijd gehad waarin ze op economisch, wetenschappelijk en militair gebied wereldmachten waren. Maar nu niet meer. Shit happens. Gouden eeuwen gaan voorbij.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma sep 20, 2010 11:01 am

Even serieus, we spelen één keer een boutwedstrijd tegen Willem II (dat kwam vroeger natuurlijk nooit voor) en worden weggespeeld tegen een club met een begroting van 442 miljoen euro. En overigens, met een SCHULD van 240 miljoen euro.

Weet je wat, het zal allemaal wel dat we zo'n club helaas niet hebben kunnen verslaan met flitsend 4-3-3 voetbal. Feit is dat we van de afgelopen 19 competitiewedstrijden er 18 gewonnen hebben. Als we het tegen Groningen niet hadden weggegeven zouden we nu het all-time clubrecord hebben geëvenaard, in de fucking Kuip. Ben benieuwd wat Johan 'over vernederingen gesproken, hoe ging mijn afscheidswedstrijd ook alweer' Cruijff hiervan had gezegd.

Het maakt mij op zich vrij weinig uit, ik kan gelukkig zelf m'n mening vormen en ik vind dat we, zéker vergeleken met enkele jaren geleden, nu echt op de goede weg zijn. We staan bovenaan, we spelen Champions League, we hebben veel eigen jeugd in het elftal staan, de sfeer in het stadion is goed, ik ben nu niet ontevreden. Zeikstralen hebben altijd wel wat te zeiken, daar ga ik me niet druk om maken. Maar wat ik wel jammer vind is dat zo'n prachtige voetballer als Johan Cruijff voor mij steeds meer verwordt tot een ouwe zeikerd aan de zijlijn, waar ik eigenlijk gewoon een hekel aan krijg. Dat is zo zonde, voor zo'n clubicoon.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 20, 2010 11:03 am

Eens Thijs.

In Nederland zijn we op de goede weg. Europees doen we het ook niet onaardig vind ik.
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma sep 20, 2010 11:05 am

Eens met Thijs.

Ik vind het de laatste anderhalf jaar weer hartstikke leuk hoor, bij Ajax. Leuker dan in de vier jaar daarvoor. Club wordt ook tamelijk capabel geleid, op dit moment.

We spelen in principe weer mee voor de titel in Nederland, met één of misschien twee concurrenten. We doen het óf heel aardig (tot na de winterstop) in de Europa League, óf we plaatsen ons voor de CL (maar lopen daar wel de grenzen van het haalbare aan). Dat is het ongeveer. Dat is haalbaar.

Het gaat helemaal niet slecht met Ajax, de laatste 16 of 18 maanden. En nu weer lekker voetballen.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 20, 2010 11:06 am

Ik hoop dat het gat met de top wel kleiner wordt met de nieuwe regels. Als we Suarez na dit jaar nog een jaar zouden kunnen houden heb je misschien kans dat Wiel, Steek en Jantje ook nog blijven. Dan kan je wat opbouwen.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 20, 2010 11:09 am

Kowalczyk schreef: En nu weer lekker voetballen.

K.
Die laatste zin zegt toch wel iets hoor. Het is best schokkend om te zien dat ons positiespel beroerder is dan van vrijwel alle andere eredivisieclubs.
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma sep 20, 2010 11:13 am

LucaS schreef:Die laatste zin zegt toch wel iets hoor. Het is best schokkend om te zien dat ons positiespel beroerder is dan van vrijwel alle andere eredivisieclubs.
Dat vind ik helemaal niet.

Wat ik wel vind, is dat mensen die steen en been klagen over het vorige en het huidige seizoen ook eens naar zichzelf moeten kijken, en zich moeten afvragen of hun eisen wel reëel zijn. Ajax was jarenlang zwaar onder de maat, maar de laatste anderhalf jaar presteert de club aardig naar de mogelijkheden, vind ik persoonlijk. Zowel nationaal als internationaal.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 20, 2010 11:23 am

Ik vind ons spel ook niet super ofzo. Het kan en moet gewoon veel beter. Anita en Van der Wiel worden amper vrijgespeeld aan de zijlijn waardoor zij kunnen voorzetten. De bezetting voor het doel is ook niet geweldig. Er zijn weinig vaste patronen in ons spel. Dat kan en moet echt wel beter.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 20, 2010 11:23 am

Ach Cruijff kreeg de kans er iets aan te doen, maar liep na 2 scheten tegenwind als een haas weg... wat een slapjanus!

Thijs

Bericht door Thijs » ma sep 20, 2010 11:24 am

LucaS schreef: Die laatste zin zegt toch wel iets hoor. Het is best schokkend om te zien dat ons positiespel beroerder is dan van vrijwel alle andere eredivisieclubs.
Vind ik echt onzin. Die hele winning-streak van 14 wedstrijden in de competitie vorig jaar, we waren gewoon ongelofelijk dominant. Mooi voetbal toen gezien hoor, we wonnen alles met ongeveer 4 doelpunten verschil en dat was echt niet omdat we alle ballen maar richting Suarez pompten. (Met zulk voetbal kan een teamspeler als Siem de Jong ook niet zes keer op rij scoren)

Net als dat gelul dat 'het Nederlandse voetbal' elk jaar zwakker wordt en volgens sommigen nu nauwelijks het niveau van de IJslandse tweede divisie overstijgt. Twente kan gewoon mee met Internationale en kan daarna niet winnen van tien man Heracles, FC Utrecht beukt Celtic met 4-0 van de mat en houdt Napoli daarna op 0-0 en heeft daarna veel moeite met VVV, AZ staat bovenaan in de EL-poule en in de kelder van de eredivisie, en wij eh...hebben gewonnen van Dinamo Kiev. :hypocrite.gif:

Het is altijd wel wat. Of het is een Mickey Mouse-league, want op de topclubs staat geen maat, óf het complete voetbal is slecht, want de topclubs kunnen niet eens van die clubjes winnen. We zijn maar gewoon een klein landje in Europa hoor, waar veel minder geld te besteden is dan in al die landen waar wij het per saldo nog niet eens zo slecht tegen doen.

Mijn punt is: bij sommige mensen is nu eenmaal alles kut, romantiseren het verleden (lees: ik herinner me alleen die fantastische 0-2 in Madrid maar vergeet duizend kutwedstrijden in die jaren daarvoor die net zo goed bij de geschiedenis van Ajax horen) en die mensen kunnen amper meer genieten van een leuke overwinning. Je kunt het gewoon nooit meer goed doen. Ik kan vast wat voorspellingen plaatsen van meningen na bepaalde wedstrijden.

Ajax wint met 6-0 van MVV (lijkt me gewoon een normale, zelfs goede uitslag):Ja, dat MVV, kom nou, daar moet je gewoon de dubbele cijfers tegen halen, dat is een veredelde amateurclub, ik zag amper combinatievoetbal, en dat tegen deze semi-profs!

Ajax speelt met 1-1 gelijk tegen AC Milan: Ach, dat AC Milan, daar moet je dus thuis van winnen als je wat wil betekenen. Vergane glorie, die club. Konden niet eens van Catania winnen. En hoe Vertonghen stond te schutteren tegen Ibrahimovic, hij scoorde gewoon! Kan toch niet! Hoop dat we geen Europees meer halen, we gaan toch alleen maar af.

Ajax wint van Auxerre en wordt derde in de poule: Ja, logisch, dat Auxerre. Stonden laatst nog onderin de Franse competitie. En van zo'n dorp als Auxerre MOET je ook gewoon winnen. Nu loten we vast Juve weer waar we er kansloos afgaan. Pffff. En de kaartjes zullen wel 100 euro zijn.

Ajax wordt kampioen: Wat een Mickey Mouse-competitie zeg. Het zegt genoeg dat wij met zo'n elftal kampioen worden. Twente was zó slecht, en PSV, hahaha. Pffff. En Feyenoord is zielig. En in Utrecht konden ze ook niks. We zijn dan wel kampioen, maar blij? Nee, zeker niet! Volgend jaar is het vast weer kut.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 20, 2010 11:29 am

WP_LeGeNd schreef:Ach Cruijff kreeg de kans er iets aan te doen, maar liep na 2 scheten tegenwind als een haas weg... wat een slapjanus!
Dat is wat mij betreft de bottom line ja. Hij werd toen opeens ziek zwak en misselijk of zo. Ben eigenlijk alweer vergeten waarom hij het precies liet afweten, maar het kwam niet sterk over.

Overigens roept Cruijff al 20 jaar dat de opleiding (in Nederland) niet deugt (sinds hij in Barcelona zit dus). Maar ik vind juist dat Nederland gewoon heel behoorlijke spelers heeft. Spelers die steeds vroeger weggaan welliswaar.

Alexander

Bericht door Alexander » ma sep 20, 2010 11:35 am

Cruijff heeft natuurlijk voor 100% gelijk, vreemd dat mensen echt vinden dat Ajax goed speelt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 20, 2010 11:44 am

Thijs schreef:
LucaS schreef: Die laatste zin zegt toch wel iets hoor. Het is best schokkend om te zien dat ons positiespel beroerder is dan van vrijwel alle andere eredivisieclubs.
Vind ik echt onzin. Die hele winning-streak van 14 wedstrijden in de competitie vorig jaar, we waren gewoon ongelofelijk dominant. Mooi voetbal toen gezien hoor, we wonnen alles met ongeveer 4 doelpunten verschil en dat was echt niet omdat we alle ballen maar richting Suarez pompten. (Met zulk voetbal kan een teamspeler als Siem de Jong ook niet zes keer op rij scoren)

Net als dat gelul dat 'het Nederlandse voetbal' elk jaar zwakker wordt en volgens sommigen nu nauwelijks het niveau van de IJslandse tweede divisie overstijgt. Twente kan gewoon mee met Internationale en kan daarna niet winnen van tien man Heracles, FC Utrecht beukt Celtic met 4-0 van de mat en houdt Napoli daarna op 0-0 en heeft daarna veel moeite met VVV, AZ staat bovenaan in de EL-poule en in de kelder van de eredivisie, en wij eh...hebben gewonnen van Dinamo Kiev. :hypocrite.gif:

Het is altijd wel wat. Of het is een Mickey Mouse-league, want op de topclubs staat geen maat, óf het complete voetbal is slecht, want de topclubs kunnen niet eens van die clubjes winnen. We zijn maar gewoon een klein landje in Europa hoor, waar veel minder geld te besteden is dan in al die landen waar wij het per saldo nog niet eens zo slecht tegen doen.

Mijn punt is: bij sommige mensen is nu eenmaal alles kut, romantiseren het verleden (lees: ik herinner me alleen die fantastische 0-2 in Madrid maar vergeet duizend kutwedstrijden in die jaren daarvoor die net zo goed bij de geschiedenis van Ajax horen) en die mensen kunnen amper meer genieten van een leuke overwinning. Je kunt het gewoon nooit meer goed doen. Ik kan vast wat voorspellingen plaatsen van meningen na bepaalde wedstrijden.

Ajax wint met 6-0 van MVV (lijkt me gewoon een normale, zelfs goede uitslag):Ja, dat MVV, kom nou, daar moet je gewoon de dubbele cijfers tegen halen, dat is een veredelde amateurclub, ik zag amper combinatievoetbal, en dat tegen deze semi-profs!

Ajax speelt met 1-1 gelijk tegen AC Milan: Ach, dat AC Milan, daar moet je dus thuis van winnen als je wat wil betekenen. Vergane glorie, die club. Konden niet eens van Catania winnen. En hoe Vertonghen stond te schutteren tegen Ibrahimovic, hij scoorde gewoon! Kan toch niet! Hoop dat we geen Europees meer halen, we gaan toch alleen maar af.

Ajax wint van Auxerre en wordt derde in de poule: Ja, logisch, dat Auxerre. Stonden laatst nog onderin de Franse competitie. En van zo'n dorp als Auxerre MOET je ook gewoon winnen. Nu loten we vast Juve weer waar we er kansloos afgaan. Pffff. En de kaartjes zullen wel 100 euro zijn.

Ajax wordt kampioen: Wat een Mickey Mouse-competitie zeg. Het zegt genoeg dat wij met zo'n elftal kampioen worden. Twente was zó slecht, en PSV, hahaha. Pffff. En Feyenoord is zielig. En in Utrecht konden ze ook niks. We zijn dan wel kampioen, maar blij? Nee, zeker niet! Volgend jaar is het vast weer kut.
Heel goed, mag ik er het positiespel (heerlijk modewoordje) was weer niet goed aan toevoegen.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 20, 2010 11:45 am

Thijs schreef:Even serieus, we spelen één keer een boutwedstrijd tegen Willem II (dat kwam vroeger natuurlijk nooit voor) en worden weggespeeld tegen een club met een begroting van 442 miljoen euro. En overigens, met een SCHULD van 240 miljoen euro.

Weet je wat, het zal allemaal wel dat we zo'n club helaas niet hebben kunnen verslaan met flitsend 4-3-3 voetbal. Feit is dat we van de afgelopen 19 competitiewedstrijden er 18 gewonnen hebben. Als we het tegen Groningen niet hadden weggegeven zouden we nu het all-time clubrecord hebben geëvenaard, in de fucking Kuip. Ben benieuwd wat Johan 'over vernederingen gesproken, hoe ging mijn afscheidswedstrijd ook alweer' Cruijff hiervan had gezegd.

Het maakt mij op zich vrij weinig uit, ik kan gelukkig zelf m'n mening vormen en ik vind dat we, zéker vergeleken met enkele jaren geleden, nu echt op de goede weg zijn. We staan bovenaan, we spelen Champions League, we hebben veel eigen jeugd in het elftal staan, de sfeer in het stadion is goed, ik ben nu niet ontevreden. Zeikstralen hebben altijd wel wat te zeiken, daar ga ik me niet druk om maken. Maar wat ik wel jammer vind is dat zo'n prachtige voetballer als Johan Cruijff voor mij steeds meer verwordt tot een ouwe zeikerd aan de zijlijn, waar ik eigenlijk gewoon een hekel aan krijg. Dat is zo zonde, voor zo'n clubicoon.
Je kan je erbij neerleggen, of je maakt je zorgen. Cruijff maakt zich dus zorgen.

Ajax in Europa: Het verschil qua budget is al jarenlang hetzelfde, maar dat betekent niet dat Ajax zich hoeft te laten afslachten.

Ajax in Nederland: leuk die wining streak, maar vorig jaar zijn een aantal wedstrijden (waaronder PSV en Twente thuis) met grote cijfers gewonnen, maar het had ook niet raar geweest als Ajax in de eerste helft op een onoverbrugbare achterstand was gezet.

Adriaanse knikkerde er met AZ ook gerenomeerde clubs uit. AZ had een nóg veel kleiner budget dat Ajax. Met een dergelijke aanpak moet in ieder geval een beter positiespel op de mat gebracht kunnen worden. En daar is nu niet echt sprake van.
Whitey on the moon.

gaizka

Bericht door gaizka » ma sep 20, 2010 11:46 am

Jöhnk schreef:
Oscarito schreef: ik heb Real Madrid - Ajax gezien maar dat was echt te triest voor woorden, wat een verschil met 15/16 jaar geleden toen Ajax Real van de mat tikte.
Het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar dat heeft er ook wel mee te maken dat de Europese topclubs beter zijn geworden. Het Ajax van Van Gaal zou ook keihard zijn weggespeeld, afgelopen woensdag. Op Bernabeu kun je nu eenmaal niet meer met Kiki Musampa komen aanzakken. AR zei het laatst al, wedstrijden als REal-Ajax waren vroeger een soort interlands. Tegenwoordig hebben die topclubs echter op iedere positie zowat het beste van het beste rondlopen.

Ergo: de Nederlandse top is achteruit gegaan, en de Europese top vooruit.
Zeker niet, het Ajax van van Gaal is vergelijkbaar met huidige Barcelona. Tegen het positiespel van dat Ajax zou dit Real weinig in te brengen hebben gehad.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 20, 2010 11:52 am

GangstaRiB schreef:
Thijs schreef:Even serieus, we spelen één keer een boutwedstrijd tegen Willem II (dat kwam vroeger natuurlijk nooit voor) en worden weggespeeld tegen een club met een begroting van 442 miljoen euro. En overigens, met een SCHULD van 240 miljoen euro.

Je kan je erbij neerleggen, of je maakt je zorgen. Cruijff maakt zich dus zorgen.

Ajax in Europa: Het verschil qua budget is al jarenlang hetzelfde, maar dat betekent niet dat Ajax zich hoeft te laten afslachten.

Ajax in Nederland: leuk die wining streak, maar vorig jaar zijn een aantal wedstrijden (waaronder PSV en Twente thuis) met grote cijfers gewonnen, maar het had ook niet raar geweest als Ajax in de eerste helft op een onoverbrugbare achterstand was gezet.

Adriaanse knikkerde er met AZ ook gerenomeerde clubs uit. AZ had een nóg veel kleiner budget dat Ajax. Met een dergelijke aanpak moet in ieder geval een beter positiespel op de mat gebracht kunnen worden. En daar is nu niet echt sprake van.
Hier ben ik het ook wel mee eens. Zo slecht als Cruijff het wilt laten overkomen is het niet maar het moet wel beter. Ik heb wel het gevoel dat ht nu ook gewoon beter gaat. In de jeugd, met de financien en het bestuur staat er ook gewoon.

Het gaat goed, maar het kan en moet gewoon beter.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs

Bericht door Thijs » ma sep 20, 2010 12:07 pm

GangstaRiB schreef: Je kan je erbij neerleggen, of je maakt je zorgen. Cruijff maakt zich dus zorgen.

We zijn één wedstrijd onderweg! We hebben de zwaarste poule uit de hele CL geloot, en daarin begonnen we met de zwaarste uitwedstrijd, en die hebben we verloren. Met 2-0. Ook al gedraagt iedereen zich nog steeds alsof we met 15-0 hebben verloren. (Als ik al die wedstrijden moet opnoemen die wij met 9-0 hadden moeten winnen terwijl het maar 2-0 werd ben ik denk ik tot kerst 2017 zoet.) Vooralsnog zijn wij gewoon 'de derde van de vier', dus zou een derde plek 'normaal' zijn. Een tweede plek zou werkelijk fantastisch zijn en een vierde plek slecht. Klaar. In 2003 werden we ook totaal weggeblazen in Valencia, alsof die wedstrijd zoveel met 'Ajax-voetbal' te maken had. Alleen toen speelden we heel gelukkig gelijk en denkt iedereen er met een glimlach aan terug.
Ja, en het had ook niet raar geweest dat wij een pingel in 2007 hadden gekregen bij Twente 2 minuten voor tijd, dat Vitesse had gewonnen in de laatste wedstrijd in 2008 tegen PSV, en dat Twente vorig seizoen een keertje NIET in de laatste minuut had gewonnen. Dan waren we drie van de laatste vier jaar kampioen geworden. En nu staan we trouwens weer bovenaan, waarin we de uitwedstrijd bij de huidige nr. 3 al hebben gehad en ook de Klassieker (afgelopen 3 jaar niet gewonnen) in winst om hebben gezet.
Ja, en dat was een one day fly. Net zoals je die wel meer hebt in het voetbal. Wij kunnen ook best een jaartje ver komen in Europa, maar structureel? No way. Zolang andere clubs zich in de schulden mogen steken zonder consequenties en onze zelf opgeleide spelers in het buitenland vier keer zoveel kunnen verdienen als hier gaan wij geen Europacupje meer pakken.

Ik zeg nu niet dat we de pannen van het dak spelen hoor, en Ajax kan ook beter spelen dan dit. Maar om te doen alsof we aan de rand van de afgrond staan, dat IEDEREEN weg moet (ok, leuk, wie komt er dan in de plaats?) en dat het alleeeen maar slechter gaat met Ajax? Gewoon pure onzin.

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 20, 2010 12:16 pm

Ik vind het flauw om mensen die zeggen dat er geen sprake meer is van herkenbaar Ajaxvoetbal of goed positiespel weg te zetten als zuur en zeurderig. Integendeel, ik volg Ajax fantiek, leef dagen voor een wedstrijd naar een wedstrijd toe, en inderdaad, over de resultaten valt niets te klagen. Maar om nou te zeggen dat er goed gevoetbald wordt, soms wel, soms niet. Je mag toch wel vaststellen dat er niet veel meer van een goede veldbezetting en superieur combinatievoetbal te zien is? En nee, dat is er inderdaad al heel lang niet meer. Wanneer had Ajax voor het laatst een echte linksbuiten?
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 20, 2010 12:17 pm

Maar dat zegt hij toch ook niet?

Het gaat nu ook goed maar het spel, vooral in Nederland, moet gewoon beter hoor. En aankopen als Atouba moeten ook gewoon niet meer voorkomen. Er zijn nog genoeg punten die verbeterd moeten worden.

En dat mag best gezegd worden. Dat Cruijff doet alsof alles fout is, is gewoon onzin. Maar wie neemt JC nog serieus?
IK GELOOF!!!!!!

Khraa

Bericht door Khraa » ma sep 20, 2010 12:18 pm

2001, Jesper Gronkjaer?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 20, 2010 12:25 pm

Thijs schreef:
We zijn één wedstrijd onderweg! We hebben de zwaarste poule uit de hele CL geloot, en daarin begonnen we met de zwaarste uitwedstrijd, en die hebben we verloren. Met 2-0. Ook al gedraagt iedereen zich nog steeds alsof we met 15-0 hebben verloren. (Als ik al die wedstrijden moet opnoemen die wij met 9-0 hadden moeten winnen terwijl het maar 2-0 werd ben ik denk ik tot kerst 2017 zoet.) Vooralsnog zijn wij gewoon 'de derde van de vier', dus zou een derde plek 'normaal' zijn. Een tweede plek zou werkelijk fantastisch zijn en een vierde plek slecht. Klaar. In 2003 werden we ook totaal weggeblazen in Valencia, alsof die wedstrijd zoveel met 'Ajax-voetbal' te maken had. Alleen toen speelden we heel gelukkig gelijk en denkt iedereen er met een glimlach aan terug.
Hier lees ik weer een aantal excuses waarom het niet erg is. Ook hier geldt: je kan je erbij neerleggen, of je maakt je zorgen over de manier waarop je van het veld geblazen bent.
Ja, en het had ook niet raar geweest dat wij een pingel in 2007 hadden gekregen bij Twente 2 minuten voor tijd, dat Vitesse had gewonnen in de laatste wedstrijd in 2008 tegen PSV, en dat Twente vorig seizoen een keertje NIET in de laatste minuut had gewonnen. Dan waren we drie van de laatste vier jaar kampioen geworden. En nu staan we trouwens weer bovenaan, waarin we de uitwedstrijd bij de huidige nr. 3 al hebben gehad en ook de Klassieker (afgelopen 3 jaar niet gewonnen) in winst om hebben gezet.
Als je op 1 punt of 1 doelpunt het kampioenschap mist, ben je in mijn ogen niet bijster goed bezig. Zoals je aangeeft waren we afhankelijk van anderen.
Ja, en dat was een one day fly. Net zoals je die wel meer hebt in het voetbal. Wij kunnen ook best een jaartje ver komen in Europa, maar structureel? No way. Zolang andere clubs zich in de schulden mogen steken zonder consequenties en onze zelf opgeleide spelers in het buitenland vier keer zoveel kunnen verdienen als hier gaan wij geen Europacupje meer pakken.

Ik zeg nu niet dat we de pannen van het dak spelen hoor, en Ajax kan ook beter spelen dan dit. Maar om te doen alsof we aan de rand van de afgrond staan, dat IEDEREEN weg moet (ok, leuk, wie komt er dan in de plaats?) en dat het alleeeen maar slechter gaat met Ajax? Gewoon pure onzin.
Ik heb even geen gegevens bij me, maar AZ heeft meer dan een seizoen indruk gemaakt in Europa met Adriaanse en daarna Van Gaal.

Ik zeg niet dat we aan de rand van de afgrond staan, maar er is heel veel ruimte voor verbetering. Jol heeft een goede basis gelegd, maar de progressie lijkt nu te haperen.
Whitey on the moon.

Plaats reactie