FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Lionel

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » do sep 16, 2010 8:20 am

Ajax had tegen Inter ook meer kunnen voetballen en Twente zou ook geslacht worden door Madrid.
IK GELOOF!!!!!!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » do sep 16, 2010 8:26 am

Baseman schreef:Grappig alleen dat je dit blijkbaar niet mag zeggen...Twente moet de hemel in geprezen worden en Inter speelde zijn beste wedstrijd ooit, tuurlijk.
Je mag het wel zeggen - maar het komt wel erg zuur over, alsof je het moeilijk kunt verkroppen dat Twente alom geprezen wordt. Een debutant in de CL houdt de winnaar van de CL op een gelijkspel met leuk aanvallend voetbal. Het is niet zo gek dat die club daar complimenten voor krijgt, toch?

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » do sep 16, 2010 8:29 am

Rishi schreef:Ajax had tegen Inter ook meer kunnen voetballen en Twente zou ook geslacht worden door Madrid.
Tsja en als Twente tegen Inter de instelling had gehad van zeg een Demy de Zeeuw tegen Real gisteravond dan had Twente ook van Inter verloren.

Dit soort wedstrijden is vaak een mentale kwestie. En met de mentaliteit van Twente zit het erg goed. Kun jij hetzelfde zeggen van Ajax spelers?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 16, 2010 9:52 am

Epi Drost schreef:
GangstaRiB schreef: Wat wil je in godsnaam?? Vorig jaar won Salzburg of FC Basel zijn openingswedstrijd tegen Real Madrid... maar daar horen we nu toch ook niks meer over? 2-2 tegen Inter, goed resultaat maar ga nou niet doen alsof Twente z'n naam voor altijd gevestigd heeft in Europa... Zet je Twente bril even af.

Inter's frustratie richtte zich vooral tegen Janssen, die zich natuurlijk VOORBEELDIG gedroeg........
Als jij je Ajax bril eens afzet zie je dat de internationale media zonder uitzondering lovend zijn over Twente, en dan hebben we het niet eens over het resultaat maar over het vertoonde spel. Of Inter nou wel of niet alles gaf doet niets maar dan ook helemaal niets af aan het feit dat Twente fris van de lever, met een beresterke mentaliteit en een positieve aanvallende instelling stond te ballen. Als je van deze wedstrijd niet hebt kunnen genieten en er geen waardering voor op kunt brengen dan vraag ik me af waarom je nog voetbal kijkt want veel leuker dan dit wordt het niet hoor als het om Nederlandse clubs in Europa gaat.
Joh... niemand misgunt Twente het succes. Maar kom nou niet aanzetten met internationale media.... Engelse media worden lyrisch als je een bal 5 meter normaal over de grond kan passen. Ik zou zeggen: geniet van het succes, maar denk niet dat de hele wereld ineens weet wie of wat FC Twente is... zo werkt het helaas niet voor jullie.
Whitey on the moon.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » do sep 16, 2010 1:35 pm

GangstaRiB schreef:
Joh... niemand misgunt Twente het succes. Maar kom nou niet aanzetten met internationale media.... Engelse media worden lyrisch als je een bal 5 meter normaal over de grond kan passen. Ik zou zeggen: geniet van het succes, maar denk niet dat de hele wereld ineens weet wie of wat FC Twente is... zo werkt het helaas niet voor jullie.
Ik zal mijn leeftijd niet verklappen maar er zijn echt jaren voorbijgegaan zonder dat ik maar een moment heb wakker gelegen over het feit dat de hele wereld ons niet kent.

We krijgen erkenning van de internationale media en dat is gewoon leuk om te lezen. Anders dan sommigen hier zien die wel dat Janssen die vrije trap niet scoort omdat Inter er niets aan deed maar omdat hij gewoon een fabuleus linkerbeen heeft. Bijvoorbeeld.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do sep 16, 2010 1:58 pm

Beste Epi, tegen Italiaanse ploegen ben/lijk je altijd beter. Geniet er nou maar gewoon ff twee weken van, over 14 dagen speel je uit tegen Bremen of de Spurs en ga je er gewoon weer keihard vanaf.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » do sep 16, 2010 2:11 pm

El Clavo schreef:Beste Epi, tegen Italiaanse ploegen ben/lijk je altijd beter. Geniet er nou maar gewoon ff twee weken van, over 14 dagen speel je uit tegen Bremen of de Spurs en ga je er gewoon weer keihard vanaf.
Ik vond niet perse dat Twente beter was dan Inter. Het gelijke spel werd behaald door strijdlust, lef, mentale kracht, en een geniaal moment van Janssen.

Overigens zo goed zijn Bremen en Spurs niet. Bremen hebben we vorig jaar thuis nog verslagen (en ik denk dat wij nu sterker zijn) en Spurs maakt nou niet bepaald een stabiele indruk, niet in Europa en ook niet in de premiership. Ik moet het nog zien bij Twente thuis. Ik denk niet dat thuis punten halen genoeg is om verder te komen maar we snoeren wel de mond van al die mensen die drie maanden geleden zeiden dat het zo vervelend was dat Twente kampioen werd omdat het niets in de CL te zoeken heeft. Ik weet zeker dat Twente het beste uit het spelersmateriaal gaat halen in de komende CL wedstrijden. Wederom, dat zal waarschijnlijk niet goed genoeg zijn om verder te komen, maar het is wel genoeg voor mij als Twente supporter.

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 16, 2010 2:16 pm

Epi Drost schreef:Anders dan sommigen hier zien die wel dat Janssen die vrije trap niet scoort omdat Inter er niets aan deed maar omdat hij gewoon een fabuleus linkerbeen heeft. Bijvoorbeeld.
Om mezelf maar even te quoten:
Maar constateren dat Inter niet op zijn top speelde doet niets af aan de hele knappe prestatie van Twente, jammer dat sommigen dat verschil niet kunnen/willen zien.
Stel je dus niet zo aan en doe je oogkleppen af...dat geroep om erkenning wordt irritant, calimero gedrag.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 16, 2010 2:27 pm

Epi Drost schreef:
El Clavo schreef:Beste Epi, tegen Italiaanse ploegen ben/lijk je altijd beter. Geniet er nou maar gewoon ff twee weken van, over 14 dagen speel je uit tegen Bremen of de Spurs en ga je er gewoon weer keihard vanaf.
Ik vond niet perse dat Twente beter was dan Inter. Het gelijke spel werd behaald door strijdlust, lef, mentale kracht, en een geniaal moment van Janssen.

Overigens zo goed zijn Bremen en Spurs niet. Bremen hebben we vorig jaar thuis nog verslagen (en ik denk dat wij nu sterker zijn) en Spurs maakt nou niet bepaald een stabiele indruk, niet in Europa en ook niet in de premiership. Ik moet het nog zien bij Twente thuis. Ik denk niet dat thuis punten halen genoeg is om verder te komen maar we snoeren wel de mond van al die mensen die drie maanden geleden zeiden dat het zo vervelend was dat Twente kampioen werd omdat het niets in de CL te zoeken heeft. Ik weet zeker dat Twente het beste uit het spelersmateriaal gaat halen in de komende CL wedstrijden. Wederom, dat zal waarschijnlijk niet goed genoeg zijn om verder te komen, maar het is wel genoeg voor mij als Twente supporter.
Moeten we nou veren in je reet blijven steken?
Whitey on the moon.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do sep 16, 2010 2:32 pm

Epi heeft kennelijk toch het idee dat het succes van Twente maar tijdelijk is, dus dan moet je de veren pakken (en tot vervelens toe naar vragen) waar je kan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 16, 2010 2:34 pm

Epi Drost schreef:
Wouter schreef:
Natuurlijk. Waarom zou Inter in Godsnaam een Champions League-wedstrijd laten lopen zo lang ze zich niet geplaatst hebben voor de volgende ronde? Twente heeft gewoon super gespeeld, mooi combinatievoetbal bij balbezit en er meteen fel opzitten bij balverlies. Mooi hoor, zelfs ik als Arnhemmer heb zitten genieten achter de televisie.
Dankjewel. Gelukkig denkt de meerderheid er precies zo over.
Prima toch? Dan snap ik niet waar je je zo druk over maakt, er is hier voldoende respect voor de prima prestatie van Twente tegen Inter. Al vond ik de eerste goal van Twente een keepersfout.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do sep 16, 2010 2:50 pm

Epi Drost schreef:

Joh, Inter dacht dat ze er al waren na die 0-1 van Sneijder. Mooie vrije trap van Janssen, maar die had de keeper natuurlijk gewoon moeten hebben en hebben jullie Melitto al een winstpremie gegeven?

Nogmaals, geniet er echt van, want dit zijn wedstrijden die je 9 van de 10 keer 'gewoon' verliest en nu deze ene keer dus niet.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » do sep 16, 2010 2:55 pm

El Clavo schreef: Joh, Inter dacht dat ze er al waren na die 0-1 van Sneijder. Mooie vrije trap van Janssen, maar die had de keeper natuurlijk gewoon moeten hebben en hebben jullie Melitto al een winstpremie gegeven?
Zucht.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do sep 16, 2010 3:25 pm

Prachtig gespeeld van Twente natuurlijk. Inter was niet top, maar dat doet niets af aan het spel van Twente. Wat ik niet begrijp is dat veel mensen de poule van Twente als 'zwaar' betitelen. Zoals Epi zegt zijn Werder en de Spurs geen hoogvliegers hoor, zeker niet voor de CL.

Twente kan gewoon doorgaan in deze poule, net als Ajax door had moeten gaan in deze poule. Het zou mooi zijn als Twente 2e wordt en Ajax 2e of 3e.
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 16, 2010 4:21 pm

Vond de sfeer trouwens wel bedroevend, hoor. In de tweede helft lag volgens mij iedereen te pitten. Je hoorde wat Ole Ole Ole, maar dan hield het wel op. Weinig opwinding om nou dat punt binnen te slepen.

Twente kan overigens gewoon de volgende ronde (EL minimaal) bereiken. Werder nu een paar keer gezien en daar pak je zeker thuis punten tegen (Samp overklastte ze compleet). Spurs is verdedigend labiel, dus ook daar kun je thuis punten pakken. Nee, dit is geen gelopen koers, hoor.

Nadeel is wel dat ze nu in de picture zijn en de betere spelers worden opgepikt. Met name Janssen staat er nu goed op, hoor. Wedstrijd van zijn leven ook, al vond ik het middenveld van Inter ook lamlendig. Ook Ruiz liet zien dat hij een niveautje hoger aan kan. Luuk de Jong heeft potentie al moet daar de handelingsnelheid omhoog.

Daar staat tegenover dat een Brama door het ijs zakte op dit niveau. Geen schande natuurlijk, al zal dit heus wel weer gevolgen hebben voor Oranje. Gezien en te licht bevonden imo.

Op basis van de tweede helft had ik ook wat meer verwacht van Douglas, trouwens. Eerste helft vaak zonder bal wat druistig, maar wel degelijk. Met bal kan 'ie helemaal niets. Ik zag hem in die tweede helft een aantal keren opstomen om vervolgens (ala de Zeeuw) de bal in de voeten van de tegenstander te schuiven. Lucio doet dat ook wel eens, maar hoe simpel die Douglas een bal kwijtraakt is echt kolderiek bijna. Gewoon een simpele mandekker en meer moet je niet van hem verwachten.

In ieder geval mooi dat we op dinsdag en woensdag weer naar de CL kunnen kijken met Nederlandse inbreng ook. Als je dan ziet dat Twente gewoon met branie en lef voetbalt, dan is dat een visitekaartje voor het Nederlandse voetbal.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 16, 2010 7:30 pm

Jinne schreef:Epi heeft kennelijk toch het idee dat het succes van Twente maar tijdelijk is
Epi is een doorsnee Tukker met een minderwaardigheidscomplex, hetgeen zich uit in extreem defensief gedrag jegens een ieder die niet voor de fanfare uitloopt v.w.b. FC Twente.

Achterdocht zit er bij Tukkers ingebakken.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » do sep 16, 2010 7:53 pm

Peter schreef:Vond de sfeer trouwens wel bedroevend, hoor. In de tweede helft lag volgens mij iedereen te pitten. Je hoorde wat Ole Ole Ole, maar dan hield het wel op. Weinig opwinding om nou dat punt binnen te slepen.

Twente kan overigens gewoon de volgende ronde (EL minimaal) bereiken. Werder nu een paar keer gezien en daar pak je zeker thuis punten tegen (Samp overklastte ze compleet). Spurs is verdedigend labiel, dus ook daar kun je thuis punten pakken. Nee, dit is geen gelopen koers, hoor.

Nadeel is wel dat ze nu in de picture zijn en de betere spelers worden opgepikt. Met name Janssen staat er nu goed op, hoor. Wedstrijd van zijn leven ook, al vond ik het middenveld van Inter ook lamlendig. Ook Ruiz liet zien dat hij een niveautje hoger aan kan. Luuk de Jong heeft potentie al moet daar de handelingsnelheid omhoog.

Daar staat tegenover dat een Brama door het ijs zakte op dit niveau. Geen schande natuurlijk, al zal dit heus wel weer gevolgen hebben voor Oranje. Gezien en te licht bevonden imo.

Op basis van de tweede helft had ik ook wat meer verwacht van Douglas, trouwens. Eerste helft vaak zonder bal wat druistig, maar wel degelijk. Met bal kan 'ie helemaal niets. Ik zag hem in die tweede helft een aantal keren opstomen om vervolgens (ala de Zeeuw) de bal in de voeten van de tegenstander te schuiven. Lucio doet dat ook wel eens, maar hoe simpel die Douglas een bal kwijtraakt is echt kolderiek bijna. Gewoon een simpele mandekker en meer moet je niet van hem verwachten.

In ieder geval mooi dat we op dinsdag en woensdag weer naar de CL kunnen kijken met Nederlandse inbreng ook. Als je dan ziet dat Twente gewoon met branie en lef voetbalt, dan is dat een visitekaartje voor het Nederlandse voetbal.
Bedankt voor het compliment maar misschien moet ik wat links posten hier. De Volkskrant (een Amsterdamse krant toch) schrijft jubelend over de sfeer, net zoals UEFA.com en de Italiaanse pers, de Engelse Guardian verbaast zich over Douglas de sterke Braziliaan en waarom speelt die nog niet bij een hele grote club, de Italianen hebben het over de weergaloze Ruiz, de Fransen en Duitsers over de fantastische linkerpoot van Janssen (die trouwens als de op een na beste speler van de CL ronde is verkozen op UEFA.com, achter Messi), en iedereen heeft het erover dat Twente wel eens de verrassing van de CL zou kunnen worden. Niet dat ik het eens ben met dat laatste trouwens.

Wat Brama betreft heb je gelijk, maar ja 90 minuten achter Sneijder aansjouwen daar wordt geen speler vrolijk van. Ook Luuk de Jong nog niet klaar voor dit niveau.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do sep 16, 2010 7:57 pm

Er schijnt nu wat schot in te zitten vwb Douglas en het Ned. elftal toch? Ik hoorde ergens dat v. Halst en Hans Jorritsma van de week een gesprek hadden gehad over Douglas.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » do sep 16, 2010 7:58 pm

wimpey schreef:
Jinne schreef:Epi heeft kennelijk toch het idee dat het succes van Twente maar tijdelijk is
Epi is een doorsnee Tukker met een minderwaardigheidscomplex, hetgeen zich uit in extreem defensief gedrag jegens een ieder die niet voor de fanfare uitloopt v.w.b. FC Twente.

Achterdocht wel maar een minderwaardigheidscomplex nou nee. Eerder het tegenovergestelde. Heb je ook een psychologische verklaring voor de zure reacties van sommigen hier?

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » do sep 16, 2010 8:00 pm

brigade zuid schreef:Er schijnt nu wat schot in te zitten vwb Douglas en het Ned. elftal toch? Ik hoorde ergens dat v. Halst en Hans Jorritsma van de week een gesprek hadden gehad over Douglas.
Volgende week ontmoeten Van Marwijk en Douglas elkaar in het bijzijn van ik geloof Van Halst. Douglas krijgt juridische ondersteuning van Twente.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do sep 16, 2010 8:03 pm

Epi Drost schreef:
wimpey schreef:

Achterdocht wel maar een minderwaardigheidscomplex nou nee. Eerder het tegenovergestelde. Heb je ook een psychologische verklaring voor de zure reacties van sommigen hier?
Kijk jij wel eens in de Ajax-topics op deze site? Die van wedstrijden of van indivisuele spelers bijvoorbeeld.

Zou je eens moeten doen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 16, 2010 8:04 pm

Epi Drost schreef:
Peter schreef:Vond de sfeer trouwens wel bedroevend, hoor. In de tweede helft lag volgens mij iedereen te pitten. Je hoorde wat Ole Ole Ole, maar dan hield het wel op. Weinig opwinding om nou dat punt binnen te slepen.

Bedankt voor het compliment maar misschien moet ik wat links posten hier. De Volkskrant (een Amsterdamse krant toch) schrijft jubelend over de sfeer
Misschien dat de Volkskrant niet wordt bezorgd in Tukkerland, maar voor de rest is het gewoon een landelijke krant. Maar als de Volkskrant zegt dat de sfeer top is, dan is dat de waarheid natuurlijk. Stom om daar aan te twijfelen. Kan ook aan mij liggen, maar ik vond het niets bijzonder qua sfeer. Leuk spandoek, maar in de tweede helft kon je speld horen vallen.

Wouter

Bericht door Wouter » do sep 16, 2010 9:59 pm

maar die had de keeper natuurlijk gewoon moeten hebben
Nou, dat vond ik niet. Die bal was snoeihard en perfect geplaatst. Het was eerder een mirakel dat Caesar die tweede vrije trap nog uit de kruising tikte.
Ajax had tegen Inter ook meer kunnen voetballen en Twente zou ook geslacht worden door Madrid.
Twente had waarschijnlijk ook verloren in Madrid, ja, maar dat laat onverlet dat er wel heel grote verschillen waren tussen het vertoonde spel van Twente enerzijds en Ajax anderzijds hoor. Het positiespel van Twente was beter en bovendien zat Twente er veel feller op, zeker in de eerste helft. Toen verdedigde Twente goed vooruit. Het allerbelangrijkste verschil was misschien wel Janssen, die een topwedstrijd speelde, echt als een geweldige spelverdeler. Bij Ajax was er niemand die een fatsoenlijke pass gaf.

Epi is soms wel erg lyrisch misschien, maar geef hem eens ongelijk. Ik praatte een jaar of twaalf geleden ook zo over Vitesse... :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 16, 2010 10:22 pm

Epi Drost schreef: Heb je ook een psychologische verklaring voor de zure reacties van sommigen hier?
Een Ajacied is nooit tevreden. Een Tukker daarentegen vat opbouwende kritiek als een persoonlijke aanval op.

Een rechtstreeks gevolg van het huizenhoog opkijken tegen 'vreemd volk'. De Tukker keert in zichzelf en zoekt steun bij fellow-Tubanters. Eager to please ook, Tukkers. Dankbaar volk, dat door hun naiviteit een easy prooi is voor doortrapte niet-Tukkers. Het is niet de meest snuggere groepering.

Wouter

Bericht door Wouter » do sep 16, 2010 10:26 pm

Wat moet het heerlijk zijn als je wereld zo simpel is, wimpey... :biggrin.gif:

Gesloten