Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Feest

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » wo sep 01, 2010 2:34 pm

Hij was tenminste niet hypocriet over z'n gebruik. Ouwe zuipschuit!

Chris

Bericht door Chris » wo sep 01, 2010 2:37 pm

Khraa schreef:Dat vind ik jammer. Ik heb erg goede herinneringen aan de tijd van Mart Smeets en Jean Nelissen in de tour.
Ik ook! Mooi duo. Jean was een echte kenner. Kon ook altijd genieten van zijn reportages bij de Avondetappe! Altijd iets unieks!
Chris a.k.a Giiser

elliquido

Bericht door elliquido » do sep 02, 2010 1:58 pm

http://www.l1.nl/mediaplayer_landingpag ... /1_4624974

ja mensen, een kijkje in de keuken van de laatste dagen. brrrrr
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 03, 2010 6:35 pm

Vuelta:masseur Team Sky overleden

Een masseur van de Vuelta-equipe van Team Sky is vrijdag overleden aan de gevolgen van een nog onbekend virus. De 38-jarige Txema Gonzalez was een van de teamleden die begin deze week door het geheimzinnige virus werden besmet.

Drie wielrenners van de ploeg hebben de Ronde van Spanje al moeten verlaten met ziekteverschijnselen. John Lee Augustyn en Ben Swift stapten maandag af en Juan Antonio Flecha deed dat vrijdag.

" Dit is een klap. We wisten dat het niet goed met hem ging, maar dit had niemand verwacht", verklaarde Vuelta-directeur Javier Guillen. Het peloton zal zaterdag voor de start van de achtste etappe een minuut stilte in acht nemen.
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 04, 2010 4:53 pm

Bah wat een koerstactiek van Rabobank. Menchov zakt er doorheen en Laurens ten Dam moet wachten. Pffff.

peter

Bericht door peter » zo sep 05, 2010 8:59 pm

LL Sanchez is rond met Rabobank, zo meldt nu.nl.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 07, 2010 1:36 pm

De jongste Schleck door z'n ploeg uit de Vuelta gezet wegens overtreden van de teamregels, maar het is geen doping. Spannend.... :666.gif:

Zal wel met een sisser aflopen, hooikoorts spray genomen zonder dokter te raadplegen o.i.d.

Edit: O'Grady ook. Pfft alcoholgebruik na het avondeten.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Duke

Bericht door Duke » di sep 07, 2010 2:35 pm

Andy Schleck en O'Grady uit Vuelta gezet

Andy Schleck en Stuart O'Grady (beide Saxobank) zijn uit de Ronde van Spanje gezet. Ploegleider Bjarne Riss kwam tot dat besluit, omdat beide coureurs de interne regels hebben overtreden. Schleck en O' Grady hadden na het avondeten nog alcohol gedronken.

Schleck, de nummer twee in de Ronde van Frankrijk van dit jaar, en O'Grady zijn aan hun laatste koersen bezig bij de ploeg van Riis. Zij vertrekken na dit seizoen naar een nieuwe Luxemburgse formatie.

Schleck stond in het klassement al op ruim een half uur achterstand van de Spaanse leider Igor Anton. O'Grady zelfs al op anderhalf uur
Telegraaf

Zeer onprofessioneel van de heren, maar goed, ze gaan toch weg bij Saxo. :excited.gif:

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » di sep 07, 2010 4:29 pm

Kai Reus stopt met wielrennen. Triest voor die jongen dat hij helemaal niet meer terug kan komen na z'n crash.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 07, 2010 9:20 pm

Duke schreef:
Andy Schleck en O'Grady uit Vuelta gezet

Andy Schleck en Stuart O'Grady (beide Saxobank) zijn uit de Ronde van Spanje gezet. Ploegleider Bjarne Riss kwam tot dat besluit, omdat beide coureurs de interne regels hebben overtreden. Schleck en O' Grady hadden na het avondeten nog alcohol gedronken.

Schleck, de nummer twee in de Ronde van Frankrijk van dit jaar, en O'Grady zijn aan hun laatste koersen bezig bij de ploeg van Riis. Zij vertrekken na dit seizoen naar een nieuwe Luxemburgse formatie.

Schleck stond in het klassement al op ruim een half uur achterstand van de Spaanse leider Igor Anton. O'Grady zelfs al op anderhalf uur
Telegraaf

Zeer onprofessioneel van de heren, maar goed, ze gaan toch weg bij Saxo. :excited.gif:
Lijkt me makkelijk scoren. Als Schleck op 1 minuut van het Rood stond, zouden ze hem toch echt niet hebben weggestuurd, denk ik.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 07, 2010 9:47 pm

Maar dan had hij waarschijnlijk ook geen wijn gedronken.

peter

Bericht door peter » di sep 07, 2010 9:55 pm

Schleck zat sowieso al als een amateur op de fiets. Hij zou zogenaamd zijn broer helpen, maar volgens mij heeft hij weer iets teveel gefeest. Net zoals vorig jaar.

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 08, 2010 9:00 am

Alexander schreef:Kai Reus stopt met wielrennen. Triest voor die jongen dat hij helemaal niet meer terug kan komen na z'n crash.
Nou ja, hij was blijkbaar goed bezig om weer op niveau te komen.
Alleen heeft hij nu de ziekte van Pfeiffer gekregen en heeft hij daarom besloten om er (voorlopig) even mee te stoppen. Wel triest inderdaad, maar hopelijk komt hij nog terug.

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 08, 2010 11:21 am

Uit het AD:
Kai Reus is tegenslagen 'zat' en last sabbatical in

ROTTERDAM - Kai Reus keert de wielerploeg van Rabobank voor minimaal één jaar de rug toe. Dat heeft hij vanmiddag bekendgemaakt. ,,Mijn lichaam werkt niet mee. Alles zit tegen. Ik neem een jaar rust.'' Of Reus definitief stopt, wilde hij vanmiddag tegen Rabosport nog niet zeggen. ,,Ik wil er over een jaar als groot coureur weer staan,'' zei Reus.

Op een opleving na in de Ronde van Groot-Brittannië, vorig jaar, is Reus na zijn dramatische val in 2007 nooit meer de oude geweest. Hij kwam ruim drie jaar geleden zwaar ten val tijdens een trainingsrit in Frankrijk. Hij droeg geen helm en ging in de afdaling van een berg onderuit. Reus liep daarbij ernstig letsel aan het hoofd op en moest lang revalideren.

Dit jaar zag Reus een groot deel van zijn seizoen in rook opgaan, nadat in maart de ziekte van Pfeiffer werd geconstateerd. ,,Als je wedstrijden niet kunt uitrijden, moet je een beslissing nemen,'' zei Reus vanmiddag. ,,Ik ben al die tegenslagen meer dan zat. Ik wil niet zeggen dat er geen wielertoekomst meer voor me is, maar ik moet even afstand nemen. Dat doet me heel veel, zeker. Ik ben drie jaar bezig om terug te komen, maar de ziekte van Pfeiffer is een breekpunt geweest. Nu kies ik voor mezelf.''

Alexander

Bericht door Alexander » wo sep 08, 2010 4:17 pm

Haha, Menchov in de eerste de beste beklimming als 1 van de eerste eraf... Wat een kutploeg is het toch die Rabobank.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 08, 2010 9:14 pm

Schleck en O'Grady waren om 5 uur 's morgens weer bij het hotel.... :smallgrin.gif:
Ik had ze overigens niet naar huis gestuurd. Zo kom je er wel erg makkelijk vanaf. Gewoon op de fiets zetten en de hele dag bidons laten ophalen bij de auto.

Van Kai Reus vind ik het echt heel erg jammer. Hij was absoluut één van de grotere talenten van zijn lichting. Nu zegt dat lang niet alles maar hij had in ieder geval potentieel. Ik heb het idee dat hij mentaal nooit over die valpartij is heengekomen en eerlijk gezegd zie ik dat ook niet meer gebeuren. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik denk niet dat we hem ooit nog als professional op de fiets zullen zien zitten.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo sep 08, 2010 9:38 pm

Marillion schreef: Van Kai Reus vind ik het echt heel erg jammer. Hij was absoluut één van de grotere talenten van zijn lichting. Nu zegt dat lang niet alles maar hij had in ieder geval potentieel. Ik heb het idee dat hij mentaal nooit over die valpartij is heengekomen en eerlijk gezegd zie ik dat ook niet meer gebeuren.
Ik zag ooit een keer het programma vaders en zonen van Hugo Borst met Kai Reus en toen had ik al zoiets van die gaat de top nooit meer halen. Hij is gewoon veranderd na dat ongeluk, ook mentaal en voor topsport niet ten goede.

Frank

Bericht door Frank » do sep 09, 2010 10:37 pm

Rabobank haalt Australiër Matthews

(Novum) - De Australiër Michael Matthews is de zevende nieuwe wielrenner die volgend seizoen bij de Rabobankploeg rijdt. Matthews, die eind september pas twintig wordt, tekende een contract voor twee seizoenen. Hij komt over van Team Jayco Skins, een Australische procontinental-ploeg. Matthews rijdt momenteel de Tour de l'Avenir.

Matthews is een allrounder die dit jaar tweede werd in de Ronde van Vlaanderen voor beloften. Ook bij de Australische kampioenschappen voor beloften deed hij het goed. Zowel op de tijdrit als de wegwedstrijd werd hij derde. Erik Breukink zag het talent van Matthews in koersen waar ook de Rabonk Continental-ploeg aan meedeed. "Hij heeft een goede tijdrit, gaat goed omhoog en heeft rappe benen aan de finish. Hij geldt als een toptalent."

Rabobank legde eerder al Luis Léon Sanchez, Matti Breschel, Maarten Wynants, Theo Bos en de talenten Coen Vermeltfoort en Tom-Jelte Slagter uit de eigen Continental-ploeg vast. Allemaal tekenden ze voor twee seizoenen.
nieuws.nl
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 13, 2010 9:50 pm

Knap staaltje van Gesink in Canada. Eerder al 3e in Quebec en nu een overwinning in Montreal. Het is misschien geen koers met historie maar wel een lastig parcours en sterke concurrentie. Als hij deze vorm kan vasthouden/aanscherpen kan hij in het najaar wellicht wat klaarspelen in Lombardije.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » ma sep 13, 2010 9:53 pm

Niets van gezien helaas. Ik volg de Vuelta wel, maar dat is niet al teveel. Saaie koers.

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 14, 2010 6:24 am

Het zit Ten Dam niet mee dit seizoen:
Laurens ten Dam moet pechseizoen na val beëindigen

GIJON - Laurens ten Dam heeft vandaag een toch al pechvol seizoen noodgedwongen moeten beëindigen. De wielrenner van Rabobank liep bij een val in de zestiende etappe van de Ronde van Spanje een breuk in zijn linkerpols op. Dat meldt zijn ploeg.

De pols van de renner is inmiddels in het gips gezet. Naast een gebroken pols hield Ten Dam ook schaafwonden aan heup en schouder over aan de val. Voor het herstel van de pols staat vier weken voorgeschreven, maar omdat het seizoen dan al zo goed als klaar is, komt de onfortuinlijke renner dit jaar niet meer in actie.

Ten Dam reageerde teleurgesteld op het vroegtijdige einde van zijn seizoen. ,,Drie keer ga ik dit jaar echt heel hard op mijn kokosnoot en drie keer breek ik iets. Vallen overkomt iedereen en doe je vaker. Ik ook, maar ik heb tot dit jaar bij de profs nog nooit iets gebroken.''

De renner laat zich door al het blessureleed niet uit het veld slaan. ,,Het is nu vreselijk balen, maar we moeten er geen al te groot drama van maken. Dit was een compleet verloren seizoen en dat wil ik ook in gedachten zo snel mogelijk achter me laten. Ik wil weer vooruit kijken. Naar volgend seizoen.''

Ten Dam kwam maandag in het begin van de rit ten val en werd meteen naar het ziekenhuis afgevoerd. Toen al vreesde de ploegleiding voor een breuk in zijn pols. Ten Dam brak zijn linkerpols dit jaar ook al in de Ronde van Zwitserland. Die kwetsuur kostte hem deelname aan de Ronde van Frankrijk. Hij maakte ook deel uit van de WK-selectie. Wie hem daarin vervangt maakt bondscoach Leo van Vliet dinsdag bekend. (RED/ANP)
www.ad.nl

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 14, 2010 6:36 am

De laatste aankoop van Rabo:
Barredo laatste aanwinst bij Raboploeg

ROTTERDAM - Carlos Barredo rijdt volgend jaar voor Rabobank. Dat heeft de wielerploeg maandag bekendgemaakt. De 29-jarige Spanjaard tekent voor twee jaar bij de equipe en is volgens de ploegleiding de laatste aanwinst voor het komend wielerseizoen.

Barredo is al de achtste versterking voor de ProTourploeg. Eerder legde Rabobank Luis Leon Sanchez, Matti Breschel, Maarten Wynants, Theo Bos, Michael Matthews en uit de eigen opleidingsploeg Tom Slagter en Coen Vermeltfoort vast. Barredo won zondag nog een etappe in de Ronde van Spanje.

Volgens technisch directeur Erik Breukink is Barredo vooral als meesterknecht in zware bergetappes gehaald. ''Barredo kan in de grote bergetappes lang meegaan met de kopmannen. Dat heeft hij vaak genoeg bewezen. Bovendien hebben we het gevoel dat hij prima bij onze ploeg past.''
En wat betreft Gesink:
Gesink: Mooiste overwinning van carrière

UPDATE MONTREAL - Robert Gesink bestempelde zijn zege in de Grote Prijs van Montreal als de mooiste overwinning van zijn carrière. De Nederlandse wielrenner schreef gisteren (plaatselijke tijd) in de Canadese stad voor het eerst een ProTourwedstrijd op zijn naam.

De Rabo-renner veroverde gisteren zijn eerste zege in een wedstrijd die deel uitmaakt van de ProTour door in de slotronde alert te reageren op een uitval van de Amerikaan Levi Leipheimer. Op de slotklim achterhaalde hij Leipheimer en knalde over hem heen. ,,Ik realiseer me dat ik iets bijzonders heb neergezet'', zei hij na afloop euforisch.

Vooral de wijze waarop hij won, maakte veel los. Op weg naar de top van de klim liet hij iedereen achter zich, waarna nog tien vlakke kilometers volgden. De Rabo-kopman, vrijdag al derde in Quebec, slaagde erin het gat met achtervolgers als de Canadees Ryder Hesjedal, de Spanjaard Samuel Sanchez en de Noor Edvald Boasson Hagen in stand te houden. Uiteindelijk eindigde de Slowaak Peter Sagan op vier seconden als tweede, voor Hesjedal, de Spanjaard Haimar Zubeldia, de Belg Maxime Montfort en Sanchez.

De lastige koers over geaccidenteerd terrein, zestien ronden van 12,1 kilometer met de venijnige col aan het begin, werd gekenmerkt door een lange ontsnapping van vier man, onder wie Maarten Tjallingii. De kopgroep kreeg een maximale voorsprong van 4 minuten. De vluchters kregen gezelschap van nog vijf man, maar de voordelige marge was toen al geslonken tot minder dan een minuut.

Dat was vooral een gevolg van het werk van de renners van Garmin, die Hesjedal goed naar de finale wilden brengen. Gesink en Sanchez reden attent en gemakkelijk mee met de Canadese kopman. Met nog een kleine 25 kilometer te gaan probeerde eerst Cyril Gautier het op de col en een ronde later Leipheimer. Gesink wachtte tot het juiste moment. ,,Vijf ronden voor het einde begon de finale, maar ik heb altijd goed in de koers gezeten. Het was moeilijk geduldig te zijn.''

Na zijn demarrage was de slotfase lastig. De wind was een sterke tegenstander. ,,Ik was alleen. Het was pijn lijden en hard knokken. In de laatste kilometer was nog een bocht van 180 graden. Daar moest ik uit stilstand weer optrekken. Dat is het laatste dat je met verzuurde benen wilt doen.''

De prachtige zege riep de vraag op waarom Gesink de WK in Australië laat schieten. ,,Nee. 24 uur in het vliegtuig zitten is geen goede voorbereiding. Het parkoers daar is bovendien niet lastig genoeg voor mij. Ik kan daar echt het verschil niet maken. Wat ik hier heb laten zien verandert er niets aan'', aldus Gesink, die zich nu concentreert op de Ronde van Lombardije die 16 oktober wordt verreden.
http://www.ad.nl

peter

Bericht door peter » za sep 18, 2010 5:04 pm

Mooie strijd tussen Mosquera en Nibali gezien. Laatstgenoemde kon stand houden en zal de Vuelta besluiten in de rode trui. Knap jaar heeft die jongen achter de rug. Derde in de Giro en eerste in de Vuelta en dat met je 25 jaar. Poeh.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 18, 2010 5:21 pm

Maar deze Vuelta was wel een ballenronde hoor. Kijk de top-10 maar eens door. Zeer zwak bezet.

Duke

Bericht door Duke » za sep 18, 2010 5:38 pm

Mosquera gaat trouwens naar Vacansoleil, volgens het AD.

Salvador Dali

Plaats reactie