De prijzen voor de CL-wedstrijden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door brigade zuid » do sep 02, 2010 9:58 pm

STATEMENT VAK410 CHAMPIONS LEAGUE

Aan het begin van deze week hebben wij opgeroepen om voorlopig geen passepartout te kopen. In de ijdele hoop dat de toegangsprijzen voor de groepsfase van de Champions League herzien zouden worden. Tevergeefs. De ware aard van de bestuurders van onze club is deze week wederom blootgelegd.

VAK410 zal tijdens de wedstrijden onder luid protest in het stadion aanwezig zijn. Het is aan een ieder individu te bepalen om een passepartout aan te schaffen. VAK410 zal zich blijven inzetten voor gezonde toegangsprijzen. De komende periode zullen zowel voor, tijdens en na Ajax wedstrijden op eigen wijze protesten zichtbaar zijn.

Mocht je van de wedstrijden in de groepsfase geen minuut willen missen? Koop dan een kaart voor een ander vak of blijf thuis voor de televisie.

TEGEN HET MODERNE VOETBAL

ULTRAS VAK410

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 02, 2010 10:13 pm

Maw: we willen zelf ook wel erg graag naar die wedstrijden. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do sep 02, 2010 10:20 pm

Tja ik vind het ook altijd van die vage verhalen van ze.

Beloki

Bericht door Beloki » do sep 02, 2010 10:22 pm

brigade zuid schreef:Tja ik vind het ook altijd van die vage verhalen van ze.
Eens. Dit was wel een heel erg weinig principieel ´protest´, zeg.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 02, 2010 11:34 pm

Het blijven natuurlijk ook gewoon supporters..
IK GELOOF!!!!!!

Nihad

Bericht door Nihad » vr sep 03, 2010 9:53 am

Misschien is het wel heel fout, maar ik hoop eigenlijk dat het drie onwijze zaadwedstrijden worden die Ajax met 0-1 verliest.

De tering wat heb ik er de pest in. Ik had net zo lief EL gespeeld als het zo moet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 9:59 am

Rishi schreef:Het blijven natuurlijk ook gewoon supporters..

Dat weten ze bij Ajax ook.

Niemand van de directie neemt de moeite om uitleg te geven. Zo typerend.
Het stinkt aan alle kanten!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr sep 03, 2010 10:39 am

Boabdil schreef:Misschien is het wel heel fout, maar ik hoop eigenlijk dat het drie onwijze zaadwedstrijden worden die Ajax met 0-1 verliest.

De tering wat heb ik er de pest in. Ik had net zo lief EL gespeeld als het zo moet.
Zo voel ik het eerlijk gezegd ook. Voor mij is de lol er alweer goeddeels af.

Ik heb in het verleden wel vaker gezegd dat ik het eigenlijk gewoon niet zo leuk vind, die Champions League. Zo poenerig en plastic. Eigenlijk vind ik een avondje Toekomst of een dagje Ermelo in de voorbereiding leuker. Dat neemt niet weg dat het ook mij niet koud laat: Milan, Madrid, de CL-hymne, de extase na de uitschakeling van een club van het kaliber Dynamo Kiev. Ik wil het heus wel af en toe meemaken, zo'n CL-campagne. De laatste jaren begon ik er zelfs weer heel erg naar uit te kijken, omdat het alweer zo lang geleden was. De Hunkering, zullen we maar zeggen.

Maar nu? De hele Ajax-aanhang heeft jarenlang gehunkerd naar de Champions League, dan hálen we het een keer en loopt iedereen nog voor het begonnen is alweer met een gevoel van "tssss, ik ben blij dat dit niet elk jaar is". Het is ongelooflijk, maar dat heeft Ajax gepresteerd.

K.
Still alive...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr sep 03, 2010 10:59 am

Wat ik het ergst vind, is dat Ajax liegt. Altijd opnieuw, en op zó'n intens beledigende manier. Ze nemen niet eens de moeite om een goeie kutsmoes voor ons te verzinnen. Zelfs van de lulverhalen die ze bedenken druipt de desinteresse af.

"We hebben een vergelijking gemaakt met de andere clubs in onze poule."

Dat is gewoon niet waar. Ja, ze hebben de vergelijking gemaakt en vervolgens besloten alsnog véél duurder te zijn dan AC Milan en Real Madrid. Bij AC Milan heb je voor 65 euro een passe-partout tegenover de eretribune, tweede ring, ter hoogte van de middenlijn. Kost bij Ajax meer dan 240 euro, zo'n zelfde plek. Bij Auxerre zijn de goedkoopste passe-partouts 50 of 60 euro (bij Ajax is de goedkoopste passe-partout 97 euro, en dat is dan al mét korting) en voor 130 zit je op de eretribune (bij Ajax zijn de duurste p.p.'s meer dan 250 euro). Bij Real Madrid doen ze niet aan passe-partouts, maar kun je voor een paar tientjes je seizoenkaart ook geldig maken voor Europese duels.

Ajax is verreweg, maar dan ook echt verreweg de duurste club in deze poule, qua ticketprijzen. De club uit potje 3 vraagt evenveel voor een passe-partout als de clubs uit de potten 1 en 2 sámen. We hebben het hier niet over een tientje verschil, maar echt over dikke verschillen. Het is gewoon niet waar dat Ajax zich iets gelegen heeft laten liggen aan de prijzen van de andere clubs in de groep. Waarom zeggen ze dat dan? Elke mongool kan na twee minuten googelen vaststellen dat het gelul is. Wie verzint in godsnaam dat dát als reactie gezegd moet worden tegen de pers?

"We begrijpen niet goed waar de onvrede vandaan komt. We willen juist heel graag iets voor onze vaste supporters doen. Daarom hebben ze allemaal het recht om hun eigen stoel te kopen en krijgen ze een korting van 15%."

Ja, doeiiiii. Dat is al jaren zo. Het recht op je eigen stoel bestaat al twintig jaar. En die seizoenkaarthouderskorting ook. Waar sláát het op om die dingen nu ineens te presenteren als een 'gebaar richting de aanhang'? Dat is toch geen antwoord op de (zinnige) vraag waarom de tickets bij Ajax verreweg het duurst zijn van de hele groep, en waarom ze tweemaal zo duur zijn als in 2006...? Die standaard-tegemoetkoming staat toch volledig los van de (zinnige) vragen over de extreme prijsstelling? Waarom zo'n ontwijkend, laf kut-antwoord? Informeer je mensen, godverdomme, stelletje hufters! Wees in elk geval één keertje eerlijk!

Het is zó onsympathiek... Ik vind het echt om te janken. Wat een teloorgang van deze club, en waar hij voor hoort te staan.

Een paar jaar geleden was er de ophef over de (wederom) duurder geworden seizoenkaarten. Toen gaf Ajax ook zo'n leuk antwoord, via de traditionele seizoenkaartbrief, aan het begin van het seizoen. Ja, de seizoenkaarten waren inderdaad duurder geworden. Dat viel te verklaren door het feit dat de losse kaarten duurder geworden waren.

Dat stond er dus écht. Serieus. Wat is daar in godsnaam de bedoeling van? Moeten wij dan denken: "Oooohh, oké, nu snappen we het. Natuurlijk: de losse kaarten zijn duurder geworden, dat is overmacht, daar kan Ajax ook niks aan doen. Dus dan moet je wel mee hè, met die seizoenkaartprijzen. Als die losse kaarten maar steeds duurder worden, dan heb je als directie op een gegeven moment geen andere keus meer."

Ik bedoel: waaróm...?

Ze denken écht dat we debiel zijn en willen gewoon - op de ultrakorte termijn - zo veel mogelijk geld uit onze zakken kloppen. Net zo onsympathiek en poenerig als elke andere KUTclub van tegenwoordig. En ja, dat vind ik erg ja, dat ze me hebben gedwongen om tot die conclusie te komen. Alleen mensen met een tien meter dikke betonnen plaat voor hun kop geloven nog dat het anders is.

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 03, 2010 11:01 am

:biggthumpup.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 11:13 am

Zo gaat het toch met alles? Ik verbaas me wel over de commotie opeens. Het is al jaren duidelijk dat onze club geleid wordt door kille managers zonder gevoel voor de club. De een kan het wat beter verkopen dan de ander, maar dat is ook alles.

Het gaat om het geld, de spelershandel, de BV, het aandeel.

Nihad

Bericht door Nihad » vr sep 03, 2010 11:30 am

Maar dan kan Ajax het proberen beter te verkopen. Het is alsof Ajax denkt dat we een stel zwakbegaafden zijn. De verklaring voor de hoge prijzen slaan he-le-maal nergens op.

Dat kan toch niet voor een club als Ajax met een miljoenen omzet? :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr sep 03, 2010 11:39 am

joey schreef:Het gaat om het geld, de spelershandel, de BV, het aandeel.
Ja, op die terreinen levert Ajax inderdaad voortreffelijke prestaties...

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 11:43 am

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Het gaat om het geld, de spelershandel, de BV, het aandeel.
Ja, op die terreinen levert Ajax inderdaad voortreffelijke prestaties...

K.
Klopt, zelfs dat lukt ze eigenlijk niet. :blush.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 03, 2010 2:54 pm

Men neme:

- Jarenlang meer begroot dan er daadwerkelijk binnenkomt;
- het door Van Basten onverantwoorde koopgedrag (want je moet "eerst investeren voor je winst haalt")
- 6 jaar geen landstitel dus geen automatische deelname aan de CL en via de voorrondes lukt het ook niet.

Men krijgt:

- 21 miljoen verlies.

Men wil:

- dat verlies zsm weg hebben

Men doet:

zijn best om zich te kwalificeren voor de CL zodat dit niet alleen vanwege de deelname inkomsten genereert, maar ook de kaartverkoop tot astronomische bedragen doet oplopen.

Snappen doe ik die hoge prijzen voor de kaartjes dus wel. Maar zeg dat dan gewoon als Ajax zijnde. Want begrip heb ik er niet voor. Temeer niet omdat ik graag net zo'n atmosfeer als tegen Kiev wens mee te maken in de 3 CL thuiswedstrijden. En die kans is inmiddels nihil, vrees ik.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 3:08 pm

Precies. Zeg dan: Sorry mensen, we hebben er een zooi van gemaakt, maar we gaan nu ons leven beteren. Maar op dit moment zitten we nog met de gevolgen van het door ons gevoerde wanbeleid, dus we hebben dringend geld nodig. Vandaar dat we een collecte houden, we vragen van onze supporters een bijdrage. Voor de vorm doen we alsof dit normale prijzen voor een pp zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.

Kijk, dat is dan niet fijn, maar tenminste wel eerlijk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 03, 2010 3:13 pm

haha dat is wel een goeie ja, eigenlijk zouden ze het zo moeten brengen idd. Waarschijnlijk zou ik dan nog steeds geen pp kopen maar het is wel zo eerlijk.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 03, 2010 3:14 pm

Als ik alle geluiden hier en om me heen interpreteer, gaat Ajax hier nog van innemen. Vermoedelijk raken alleen de korte zijdes uitverkocht en zullen we met lege plekken op de lange zijdes blijven zitten. Tenzij de "dagjesmensen" ineens kaarten kopen. Maar voor hen is het net zo duur. Mensen die mij de afgelopen jaren vroegen voor hen Europese kaarten te kopen met mijn SCC hebben er nu even geen zin in.

Als ik iéts deprimerend vind, is het een half leeg stadion tegen Real, of Milan. Ongehoord. Maar misschien levert dat weer het "voorbereidingswedstrijdje in Ermelo"gevoel op. Dat dan weer wel. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 03, 2010 3:20 pm

Het is niet leuk maar aan de andere kant is het wel een goede les voor ze. Stel je voor dat er idd maar 30.000 kaarten de deur uitgaan dan zie ik al helemaal voor me dat ze voorafgaande aan AJAX - Milan met zo'n camera van de NOS bij vd Boog komen en dan zeggen van hee Rick hoe kan dit nou weer.. haalt AJAX eindelijk weer eens CL en moet je nu eens kijken hoe troosteloos de Arena er bij ligt.. eens kijken wat ie daar dan op in te brengen heeft.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 03, 2010 3:24 pm

Het zou natuurlijk enorm zuur zijn wanneer er minder kaarten verkocht worden, waardoor het voordeel van de hogere prijzen weg zou zijn, én het stadion half leeg zou zijn, én het imago een deuk op zou lopen. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » vr sep 03, 2010 3:30 pm

Wordt echt de hoogste tijd van Boog oprot, de dief!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 03, 2010 3:36 pm

Lees net dat er toch al meer dan 18.000 pp verkocht zijn, dan zal het na het weekend wel zo'n 25.000 zijn en dan moet de vrije verkoop nog beginnen.. ik denk dat het toch wel redelijk vol gaat lopen, geen uitverkocht huis denk ik want daarvoor zijn de lange zijdes echt te duur maar zo rond de 40.000 moet mogelijk zijn.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 03, 2010 3:37 pm

Van ajax.nl begrijp ik dat er inmiddels 18.000 verkocht zijn. Da's dus nog niet eens de helft van de seizoenkaarthouders...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 03, 2010 3:38 pm

Duke schreef:Het zou natuurlijk enorm zuur zijn wanneer er minder kaarten verkocht worden, waardoor het voordeel van de hogere prijzen weg zou zijn, én het stadion half leeg zou zijn, én het imago een deuk op zou lopen. :excited.gif:
Dat zal ze leren! :1evil.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » vr sep 03, 2010 3:44 pm

Dit hebben we trouwens eerder meegemaakt. In 2002 toen Ajax na 3 jaar weer eens Champions League haalde. Toen introduceerde Ajax ook de pp's en die waren voor die tijd ook vreselijk duur (60 euro voor mijn eigen vak 412 wat 132 gulden was voor 3 duels, wat neer komt op 44 gulden per duel. Ter vergelijk: in 1998, 4 jaar ervoor koste Ajax-Zagreb nog 27, 50) Toen zat de Arena ook maar half vol.

Plaats reactie