De prijzen voor de CL-wedstrijden
Moderator: mods
Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden
Maar ondanks alles ben ik zelf nog steeds aan het twijfelen of ik ga, blijft moeilijk. Verschrikkelijke klotesituatie gewoon...
Ik vind de prijzen ook schandalig, maar heb de PP toch gekocht 

Dat is ook precies waar Ajax vanuit gaat. Nu zijn er echter mensen die het écht niet kunnen betalen en ik denk dat de dagjesmensen zich ook eerst eens even achter de oren krabben voordat ze deze bedragen neerleggen. Een prachtige poule waarbij op de eerste verkoopdag maar 7000 pp's worden verkocht, is natuurlijk dramatisch.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Nogmaals : Mochten er mensen zijn hier die zelf niet willen gaan.... ik maak graag gebruik van uw seizoenkaart om zelf nog wat extra kaarten te verzorgen voor vrienden van me. (en ja, bij mij zijn er ook veel afgehaakt bij het horen van de prijzen)
- SylvievdVaart
Wat netjes Mike, 'uw'! 

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
kan iemand uitleggen wat met die 9 extra kaarten bedoeld wordt?
kun je die na 6 september aanschaffen met je seizoenskaart of nu al maar dan in een ander vak?? of zit het toch nog anders?
kun je die na 6 september aanschaffen met je seizoenskaart of nu al maar dan in een ander vak?? of zit het toch nog anders?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Nu al voor de vakken waar geen seizoenskaarthouders voor zijn --> vooral lange zijde 2e ring.
yes, en die kosten 250 euro
just checked bij de sigarenboer.
just checked bij de sigarenboer.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
De prijzen voor losse kaarten zijn bekend, beware:
Voor Ajax - Milan/Madrid:
Vakken 2e ring Rijen Prijs
424/425* Alle rijen € 66,00
401,410,411,425,426, 430 Rij 1 t/m 15 € 70,00
401,410,411,425, 426, 430 Rij 16 t/m 27 € 66,00
412,413,414,427,428,429 Rij 1 t/m 15 € 51,00
412,413,414,427,428,429 Rij 16 t/m 27 € 49,00
402,403,408,409,418,423 Rij 1 t/m 15 € 88,00
402,403,408,409,418,423 Rij 16 t/m 27 € 86,00
404,405,406,407,419,420,421,422 Rij 1 t/m 15 € 109,00
404,405,406,407,419,420,421,422 Rij 16 t/m 27 € 104,00
Vakken 1e ring Rijen Prijs
112 t/m 116 Alle rijen € 54,50
125 t/m 129* Alle rijen € 54,50
018, 023, 117, 118, 123, 124 Alle rijen € 94,50
019, t/m 022, 119 t/m 122 Alle rijen € 116,50
016,812,816,825,829 Minder validen € 49,00
Voor Ajax - Milan/Madrid:
Vakken 2e ring Rijen Prijs
424/425* Alle rijen € 66,00
401,410,411,425,426, 430 Rij 1 t/m 15 € 70,00
401,410,411,425, 426, 430 Rij 16 t/m 27 € 66,00
412,413,414,427,428,429 Rij 1 t/m 15 € 51,00
412,413,414,427,428,429 Rij 16 t/m 27 € 49,00
402,403,408,409,418,423 Rij 1 t/m 15 € 88,00
402,403,408,409,418,423 Rij 16 t/m 27 € 86,00
404,405,406,407,419,420,421,422 Rij 1 t/m 15 € 109,00
404,405,406,407,419,420,421,422 Rij 16 t/m 27 € 104,00
Vakken 1e ring Rijen Prijs
112 t/m 116 Alle rijen € 54,50
125 t/m 129* Alle rijen € 54,50
018, 023, 117, 118, 123, 124 Alle rijen € 94,50
019, t/m 022, 119 t/m 122 Alle rijen € 116,50
016,812,816,825,829 Minder validen € 49,00
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Haha geniale prijzen. 109 euro voor een los kaartje op de tweede ring, lange zijde. 
Hmm m'n vrienden vinden het schandalig en te duur. Pfff lekker dan.

Hmm m'n vrienden vinden het schandalig en te duur. Pfff lekker dan.
Zijn de vakken met een sterretje bedoeld voor seizoenskaarthouders van de die specifieke plekken, of seizoenskaarthouders in het algemeen? Zou ik met een seizoenskaart voor 406 bijvoorbeeld kaarten kunnen kopen voor die vakken?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Als ik die prijs keer 3 doe (en ik goed gerekend heb) dan zou ik dus ca 35% korting krijgen op een passe partout.
Moet ik ze nu op mijn knieën danken bij Ajax of hebben nog even een factortje boven de prijs gedaan nav de ophef over de PP kaarten?
Moet ik ze nu op mijn knieën danken bij Ajax of hebben nog even een factortje boven de prijs gedaan nav de ophef over de PP kaarten?
-
- AT Toto winner 15/16
haha 88 euro voor vak 423.
dan zit je tegen de cornervlag aan te gluren.
70 euro voor 410..
ik ga lekker tv kijken en ze kunnen mn reet kussen.

70 euro voor 410..
ik ga lekker tv kijken en ze kunnen mn reet kussen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Na de komst van Robinho hebben ze die prijzen expres verhoogd, BZ. Dan zit je wel bij de cornervlag, maar zie je die gozer wel van (vrij) dichtbij.
-
Komop jongens, voor nog geen 54,55 euro kunnen jullie bij deze wedstrijd aanwezig zijn!
Er heeft nog niemand gereageerd op mijn marktplaats ad Thijs. Zodra iemand een leuk bedrag voor één van mijn nieren en een oogbal neerlegt haal ik meteen die passe partout.
-
Hahaha...
De prijzen zijn zo hoog dat ik eigenlijk niet weet of ik er nou om moet lachen of huilen. Wat een drama eigenlijk..

De prijzen zijn zo hoog dat ik eigenlijk niet weet of ik er nou om moet lachen of huilen. Wat een drama eigenlijk..
Lion King kostte ook €135.Thijs schreef:Komop jongens, voor nog geen 54,55 euro kunnen jullie bij deze wedstrijd aanwezig zijn!

Maar jongens, wie gaat er ondanks die hoge prijzen tóch? Ik vind het moeilijk, maar ik begin toch echt te neigen naar: bekijk het maar. Ik kan het me best veroorloven, maar voor mij is de lol van deze wedstrijden CL er al helemaal af.
Pijnlijk als je hoort hoe het bij Twente gaat (en hoe het hier zou horen te gaan):
Pijnlijk als je hoort hoe het bij Twente gaat (en hoe het hier zou horen te gaan):
Grappig genoeg ligt de ondergrens niet eens zoveel lager, maar de bovengrens is bij ons 2x zo hoog...In Amsterdam is rumoer ontstaan, nadat Ajax de prijzen bekendmaakte van de passepartouts voor de Champions League-wedstrijden. FC Twente stelt kaartenseries beschikbaar vanaf 93,75 euro. “Deze prijzen zijn te vergelijken met de prijzen die onze supporters betaalden voor de Europa League-wedstrijden van vorig seizoen. Wij hebben overleg gepleegd met onze supportersgeledingen en ondanks dat het dit seizoen gaat om de UEFA Champions League hebben we deze eerste keer geen prijsverhoging doorgevoerd”, stelt Van Halst.
“We hebben vorig seizoen samen met de supporters het kampioenschap behaald en vonden het een gerechtvaardigd gebaar om deze prijsstelling te hanteren.” Volgens de Tukkers zijn er op dit moment nog een kleine tweeduizend kaarten vrij voor de wedstrijden in de Grolsch Veste. . “We rekenen op drie uitverkochte thuiswedstrijden in de Champions League”, zegt Van Halst. “We treffen met Inter, Werder Bremen en Tottenham Hotspur drie fantastische tegenstanders en het zou prachtig zijn als deze wedstrijden worden gespeeld in een sfeervolle Grolsch Veste. Een decor dat past bij FC Twente en de Champions League.”
-
- AT Toto winner 10/11
Open brief op Vak410.nl aan Slop. Zij hebben duidelijk hun zondebok gevonden. Volgens mij de terechte zondebok. De man zit er al 12 jaar en is dus volledig verantwoordelijk voor de financiële ellende waar we in zitten en is als financiëel directeur ook eindverantwoordelijk voor de hoge prijzen. Conclusie: je heb er echt níets van begrepen en bent bijzonder incapabel, wegwezen dus. Geen slecht stuk, trouwens.
Open brief aan Jeroen Slop
Beste Jeroen,
Al 12 jaar ben jij financieel eindverantwoordelijk bij onze club. Daarmee ben jij verreweg de langst zittende directeur. Voorzitters, TD’s, AD’s, trainers ze kwamen en ze gingen, maar jij bleef zitten, altijd en al veel te lang. Jij overleefde elke storm binnen onze club, dit levert je bij sommige supporters dan ook de bijnaam ‘The Survivor’ op. Hoe je het doet weten we niet, maar het is opmerkelijk dat juist jij de enige bent die nog altijd aan het (financiële) roer staat van onze club. De financiële situatie is al jaren dramatisch en jij bent hier eind- en hoofdverantwoordelijk voor. Maar je hebt ons in slaap gesust, te lang hebben wij de schuld bij andere gelegd, te vaak hebben wij jouw wanpraktijken voor kennisgeving aangenomen en te weinig hebben wij ons tegen jouw wanbeleid afgezet. Tel daarbij op dat wij een ledenraad hebben die al lang en breed heeft aangetoont dat het totaal niet doet wat een ledenraad zou moeten doen (het bewaken van de kernwaarden van de kritische massa van de club) en een aandeelhoudersvergadering hebben waarbij men kennelijk al lang blij is dat ze een vraag mogen stellen aan de directie van het ‘almighty’ Ajax en je kan al die jaren vrolijk doen wat je wil met alle gevolgen van dien.
Hoe graag je enkele weken terug ook de schuld op Marco van Basten en zijn voetbaltechnische wanbeleid wilde schuiven, en hoe graag, wij de supporters, ook de schuld willen geven aan de veel te matige (niet-spelende) spelers met een veel te hoog salaris. Jij Jeroen, jij en niemand anders is hoofdverantwoordelijk voor de financiele malaise. Wat zou jij doen als je (financiële) baas je een zak met geld zou geven en zegt ga maar shoppen, zonder enige technische en financiële controle op deze inkopen? En wat zou jij doen als je een miljoenen contract bij AFC AJAX uit Amsterdam wordt aangeboden? Inderdaad, je zou het wel weten.
Spelers en trainers hebben ons de afgelopen jaren soms in ons hart geraakt met slechte prestaties, weinig beleving en weinig trots voor ons dierbaar wit-rood-wit. Jij, echter, jij raakt ons recht in ons hart en portemonnee. Daarbij zet je ook nog eens de continuïteit en toekomst van onze club op het spel. Maar Jeroen, je hebt je hand overspeelt. Jij dacht (vast en zeker samen met Rik en Henri) van de euforische stemming onder de supporters gebruik te kunnen maken door ons volledig uit te melken voor drie potjes CL-voetbal om je eigen wanbeleid te kunnen verbloemen met eens een keer een positief resultaat. Zoals VAK410 het treffend verwoordde; ‘De (financiële) Hel van Amsterdam’. In plaats van ons te straffen en vernederen (want zo voelt het als je weer gebruikt wordt als melkkoe voor JOUW wanbeleid) zou het de club sieren ons eens tegemoet te komen en waardering te tonen. Ik weet niet hoeveel mensen er als het puntje bij het paaltje komt geen tickets kopen. Uitverkocht zal het wel raken, er staan al genoeg gloryhunters klaar die de afgelopen jaren geen honderden/duizenden euro’s (per jaar!) aan Ajax hebben uitgegeven en die het nu dus graag doen. En dus lach jij je rot, samen met Rik (het TEG rapport al gelezen trouwens?) en Henri. Laat ons maar zeiken en zeuren, jullie houden je poot stijf en wij binden in of komen niet maar voor ons zo 10 andere. De vervreemding van de supporters gaat maar door.
Maar Jeroen, uitverkocht huis of niet, het wordt tijd dat je één ding gaat beseffen en dat is dat jouw positie zo langzamerhand onhoudbaar is geworden. Op het hele internet lees ik de verontwaardiging over deze belachelijke prijsstelling. Niet alleen de fanatieke supporters die vaak voorop lopen met hun kritiek, ook de normale supporters die vaker wat slikken van de club zijn het zat. Ik hoop dat het een kwestie van tijd is dat de supporters en de mensen om jou heen zien dat jouw tijd gekomen is. Niet alleen vanwege de hoge prijsstelling voor de CL, niet alleen vanwege de seizoenskaart verhogingen die al jaren niet het beloofde resultaat (een derde ster!) bereiken en niet alleen vanwege 12 jaar financieel wanbeleid. Het gemak waarmee dit alles gaat, het gebrek aan zelfreflectie, de arrogantie waarmee je alles schijnbaar gevoelloos weet uit te voeren over de rug van de trouwe supporters en het totale gebrek aan begrip en waardering voor AJAX haar trouwe achterban is wat mij en velen andere steekt. Bij ieder ander bedrijf was jij al lang ontslagen geweest, maar bij Ajax heb je weten te overleven. Maar Jeroen, het uur U nadert, het is tijd om op te staan en nooit meer terug te komen!
JEROEN SLOP, ROT OP!
cc: De Supporters, Uri Coronel, Rik van den Boog, Henri van der Aat, Ledenraad AFC AJAX, Aandeelhouders AFC AJAX n.v., SVA
Ik word hier wel erg droevig van. Die prijzen zijn gewoon niet normaal.
Ik ben het met brigadezuid eens. Ik ga niet. Ze kunnen me reet kussen. Ik kijk het wel op TV.
Ik ben het met brigadezuid eens. Ik ga niet. Ze kunnen me reet kussen. Ik kijk het wel op TV.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Help me even hoor, een CFO bepaalt toch niet de verkoopprijs van de producten of diensten van het bedrijf? Het lijkt mij dat ze bij Van der Aat aan moeten kloppen.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Reactie Ajax op commotie rond kaartprijzen CL
Datum: 01-09-2010
Laatste gewijzigd: 01-09-2010
Categorie: Kaartverkoop Eredivisie
Een woordvoerder van Ajax heeft vandaag in de Telegraaf de volgende reactie laten weten inzake het prijsbeleid voor de Champions League wedstrijden. "We vinden het vervelend dat er commotie ontstaat terwijl we allemaal blij zijn met het behalen van de Champions League. Natuurlijk zijn de komende wedstrijden iets duurder dan de kwalificatiewedstrijden tegen PAOK en Dinamo Kiev, dat werkt altijd zo bij toernooien."
"We hebben een prachtige poule met absolute topclubs als tegenstander. Het is veel geld, maar we hebben de prijzen vergeleken met andere clubs, bijvoorbeeld de tegenstanders in onze poule en met FC Twente, dat ook in de Champions League uitkomt. Een Ajax-supporter betaalt voor sommige vakken nog geen 35 euro per wedstrijd. We proberen met name onze waardering te uiten naar onze trouwe seizoenkaarthouders, ook dit jaar weer ruim 42.000. Los van het feit dat ze hun eigen plek kunnen kopen, bieden we ze 15 procent korting aan", aldus de zegsman van de club.
Was je broek nog niet van je reet gevallen, dan is het wel na bovenstaande reactie. Zonder enig gevoel van gene worden de prijzen niet eens verdedigd. Take it or leave it. Ajax vind de ontstane commotie vervelend, uiteraard. Wat wij nog vervelender vinden is dat Ajax niet begrijpt waar de commotie uit voort komt. De komende wedstrijden iets duurder? Een inflatiecorrectie van bijna 200% ten opzichte van 5 jaar geleden, Champions League groepsfase. Voor de goedkoopste kaarten in de voorronde betaalde je € 18,50. Nu € 35,-, MAAR dan moet je er snel bij zijn en 3 wedstrijden afnemen. ′Iets duurder′, zo lusten wij er nog wel een paar.
‘We hebben de prijzen vergeleken met andere clubs"... en er nog maar een paar tientjes bovenop gegooid. Een andere conclusie uit de analyse van Ajax valt niet te trekken.
Deze onrespectvolle reactie naar de trouwe seizoenkaarthouders is opnieuw een klap in het gezicht. 15 procent korting? Een sigaar uit eigen doos...
Prijsvergelijking
Prijsvergelijkingssites voor vakanties, wasmachines en telefoonabonnementen bestaan al tijden op het wereldwijde web. Voor belangrijkere zaken, zoals het bekijken van je club in het stadion, zijn er nog geen transparante sites waar
alles makkelijk op een rijtje staat. VAK410 maakt alles zelf, dus ook deze vergelijkingen:
Allereerst kijken we binnen onze eigen club en nemen we de prijzen van de SCC′s in verhouding met die van de passepartouts onder de loep.
- Een seizoenkaarthouder op de ′0-vakken′ betaalt met korting 36/38% van zijn SCC voor een ppt, zonder korting is dit 43/45%.
- Een seizoenkaarthouder op de 1e ring achter het goal en de goedkoopste vakken op de 2e ring achter het goal betaalt met korting 46% van zijn seizoenskaart, zonder korting 54%
- Een seizoenskaarthouder op vrijwel alle overige vakken betaalt 48% van een seizoen met korting en 57% zonder korting. Alleen 402/403/408/409/423 betalen met korting nog een procentje meer.
Met andere woorden, als op VAK410 dezelfde prijsstelling zou worden genomen als op de ′0-vakken′ betaalden wij met
korting een bedrag dat net onder de 100 euro ligt voor een passepartout. Een verschil van ruim 30 euro dus.
Bij FC Twente betaalt men overigens tussen de 36 en 43% van hun seizoenskaart, waarbij aangetekend moet worden dat die prijzen ook gelden wanneer men een PPT in een ander vak wil kopen, bij Ajax geldt dan het niet-kortingstarief.
Een van de veel gehoorde verklaringen over de te hoge prijzen is natuurlijk dat het een verzameling ′topaffiches′ zijn. Nadat we in de zomer al op de voorpagina van Ajax.nl een uitgebreide blik konden werpen op de elftalfoto van Chelsea is er nu weer een truc bedacht om te dure kaarten aan de man te brengen: We zetten gewoon de prijzenkasten van Milan en Madrid op Ajax.nl. Op de sites van Auxerre, Real Madrid of AC Milan hebben wij nog niemand horen reppen over onze, toch niet geringe, prijzenkast. Maar aangezien we met 4 ploegen in een poule zitten, maar eens ff een vergelijking:
Bij Ajax: kortingstarief / niet kortingstarief voor SCC
Bij AC Milan: kortingstarief voor jongeren onder 16 / 65+érs
De losse passepartout prijzen bij Real Madrid waren niet te vinden. Wel zijn er speciale seizoenskaarten te koop waar je voor 35/40% bovenop de normale (competitie)seizoenskaart een seizoenskaart hebt die ook geldig is voor alle Europese wedstrijden en nationale bekerwedstrijden. Voor een scc met een vergelijkbare prijs als VAK410 komt dat dus neer op een prijs van 100 euro die je extra betaalt voor ALLE europese en bekerwedstrijden in 1 seizoen.
We kunnen wel verder vergelijkingen blijven maken, en we kunnen wel beredeneren dat Real Madrid geen roltrappen in het stadion heeft, dat Auxerre het topsalaris van Atouba niet hoeft af te lossen en dat het bij Milan toch nooit vol zit, maar om een lang verhaal kort te maken: De passepartouts bij Ajax zijn schandalig duur!
PS: In 2002, 2003, 2004 en 2005 betaalde je voor een passepartout op VAK410 rond de 70 euro met korting, in 2010 is dat ruim 130 euro. Inflatie?! Wij vrezen de prijzen als Ajax volgend jaar weer CL haalt.
Bron: http://www.vak410.nl
Toevoeging:
Bij Barcelona betaal je als socio respectievelijk 68 Euro, 88 tot 112 Euro en 173 tot 187 Euro voor een passe-partout.
Bij Bayern München betaal je per wedstrijd aan de korte zijde 25, 30 of 40 Euro en aan de lange zijde 50 of 60 Euro.
http://www.afcasupportersclub.nl/
Dat vrees ik nu ook. Ik vind eigenlijk dat we nu massaal niet moeten gaan. Want doen we dat wel dan zal Ajax niet terugdeinzen om de prijzen alleen maar verder te verhogen. Helaas zijn er genoeg successupporters en meelopers die wel weer gaan.Wij vrezen de prijzen als Ajax volgend jaar weer CL haalt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”