Vitesse 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door joey » di aug 24, 2010 7:34 am

Wouter schreef:Een hoop geruchten inderdaad. Ach, we zien het wel allemaal. Zonder Jordania was de club failliet gegaan. Met hem gaan we dat misschien ook, maar wellicht wordt het een paar jaar uitgesteld en zien we nog een paar jaar lang leuk voetbal.
Wouter, ben je niet bang dat je club straks voor paal staat?
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 24, 2010 7:35 am

Voetbal International is sowieso al niet meer zo leuk zonder Hansie...
Je moet er niet van die semie-grappenmakers neerzetten. Daar hebben we andere programma's voor.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 24, 2010 10:23 am

Delac wordt ook gehuurd van Chelsea. Een erg jonge keeper, waarvan ik uiteraard de kwaliteiten niet kan inschatten. Vandaar ook dat Piet Velthuizen alsnog wegging. Het zal mij verbazen of dit was ook al niet een voor opgezet plan.

Overigens zijn Rajkovic en Matic dus ook binnen. Alledrie met optie tot koop.

Feest

Bericht door Feest » di aug 24, 2010 1:31 pm

Linse en Lemic ole ole.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di aug 24, 2010 2:31 pm

Vitesse presenteert Matic en Rajkovic

Vitesse presenteerde dinsdagmiddag 24 augustus de eerste twee aanwinsten: de 21-jarige Slobodan Rajkovic en de 22-jarige Nemanja Matic. Beide spelers komen op huurbasis over van het Engelse Chelsea.

Eerder vandaag stonden de nieuwkomers al op het veld en trainden zij mee met de ploeg van Theo Bos. Daarbij was ook de net 18-jarige keeper Matej Delac. Na het vertrek van Piet Velthuizen is hij de beoogde opvolger.

Technisch directeur Ted van Leeuwen opende de persconferentie. “Welkom allemaal op de inhaalslag van Vitesse. Slobodan Rajkovic en Nemanja Matic zijn de eerste twee aanwinsten na de overname van Merab Jordania. Deze spelers volgen wij bij Vitesse al langer. Achter Rajkovic zit ik al jaren aan. Ik heb altijd geroepen dat hij ooit in Arnhem zou spelen. Onze scout, Bosko Bursac, heeft Matic twee jaar geleden al zien spelen. Vitesse had toen geen geld om hem een contract aan te bieden en Chelsea had dat wel. Beide spelers zijn fysiek sterk en het zijn spelers met een grote potentie. Beide spelers zijn gehuurd, maar we hebben een optie tot koop in het contract staan. We zijn erg blij dat ze voor Vitesse gaan spelen”, aldus Ted van Leeuwen.

Van Leeuwen kwam ook nog even terug op de 'twee dagen' van Merab Jordania. “Binnen twee dagen had Merab Jordania de deal rond, maar tussen de clubs en de bonden heeft het iets langer geduurd. Zonder Merab was dit allemaal niet gelukt. Hij opent deuren die anders dicht blijven. Ook na het vertrek van Velthuizen. Vier uur nadat het rond was met Hercules Alicante belde Jordania dat Metaj Delac vandaag hier zou zijn.”

Afbeelding
Bron: Vitesse.nl

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 24, 2010 5:50 pm

Wouter, ben je niet bang dat je club straks voor paal staat?
Waarom zou ik? Ze hebben al tien jaar lang voor paal gestaan, zijn al tien jaar lang de paria van de media. Ze zouden waarschijnlijk failliet zijn gegaan zonder deze merkwaardige Georgiër. In die zin heeft de club weinig te verliezen. Verder heeft het ook wel iets leuks allemaal. Een voorzitter met een grote mond over wie allerlei vage geruchten de ronde doen, spelers van (sub)topniveau, Derksen aan het schuimbekken op tv, alle media die schamper doen over Vitesse, haat en frustratie die van het NEC-forum af spat...Het lijkt wel of de klok is teruggezet naar ergens halverwege de jaren negentig. Misschien duurt het feestje maar twee of drie jaar, maar er gebeurt tenminste weer wat in Arnhem.

Ik hoop alleen niet dat die Boskamp komt. Een beetje gekte hoort bij Vitesse, maar een verstandelijk gehandicapte (ik kan er niks aan doen, maar die kerel komt op mij zo dom over) als trainer gaat te ver... :smallgrin.gif:

peter

Bericht door peter » di aug 24, 2010 6:52 pm

Voor het weekend:
Room
VdStruijk
Caldirola
Rajkovic
Drost
Aissati
Matic
Stefanovic
Van Ginkel
Pluim
Nilsson

Zoiets? Veel te licht middenveld, maar ik weet ook niet zo goed hoe je al die lui anders moet inpassen. Propper, Felixdaal en Snijders vallen er dan dus buiten.

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 24, 2010 7:32 pm

Te licht middenveld? Eerder een te lichte verdediging, ondanks Rajkovic.

peter

Bericht door peter » di aug 24, 2010 7:35 pm

Ja dat ook inderdaad, maar ik bedoel een licht middenveld anders. Het zijn allemaal aanvallende middenvelders en/of vlieggewichten of zie ik dat verkeerd?

ferry

Bericht door ferry » di aug 24, 2010 7:37 pm

:smallgrin.gif: Het was een feestelijke gebeurtenis, die presentatie!

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 24, 2010 7:39 pm

Dat zie je verkeerd, ze hebben nu al die focus. Binnen 3 jaar landskampioen!

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 24, 2010 11:08 pm

Wat is het toch een geweldige club he? Als je een boek zou schrijven over de geschiedenis van Vitesse van de afgelopen dertig jaar, heb je een leuker, spannender en gekker boek geschreven dan Joey ooit zal doen waarschijnlijk... :smallgrin.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo aug 25, 2010 7:40 am

Als je van boeken houdt die gebasseerd zijn op sprookjes dan zal het inderdaad best een geinig boek kunnen worden ja.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 25, 2010 1:44 pm

Ferry schreef::smallgrin.gif: Het was een feestelijke gebeurtenis, die presentatie!
Ik vind het wel een grappige man. Op de vraag of er nog meer spelers komen was het antwoord; 'Yes, give me two more days.' en de hele zaal lag plat, is toch humor.

generaal

Bericht door generaal » wo aug 25, 2010 3:05 pm

Peter schreef:Ja dat ook inderdaad, maar ik bedoel een licht middenveld anders. Het zijn allemaal aanvallende middenvelders en/of vlieggewichten of zie ik dat verkeerd?
Matic is een beest.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo aug 25, 2010 3:09 pm

Net zo'n bijtertje als Sansoni?

Aisattie gaat i.i.g. 8 tot 10 doelpunten proberen te maken.
Aissati: "Tien goals en playoffs met Vitesse"

25-08-10

Ismail Aissati wil met Vitesse spelen in de play-offs om Europees voetbal. Dat zei de 22-jarige middenvelder woensdagmiddag bij zijn presentatie in GelreDome.

Aissati wordt voor een jaar gehuurd van Ajax. Vitesse heeft daarbij een optie tot koop bedongen voor een niet bekend gemaakt bedrag. Met 'acht tot tien doelpunten' hoopt de vijfde aanwinst van de Arnhemse club - de vierde sinds eigenaar Jordania aantrad - zijn steentje bij te dragen aan de opmars van de gevallen Arnhemse voetbalclub.

Aissati is vol vertrouwen over de ambities van de club. Hij hoopt zondag in het uitduel bij Feyenoord zijn entree te maken. "Ik wil veel wedstrijden spelen en mijn niveau weer halen en acht tot tien goals maken. We moeten zeker voor het linker rijtje kunnen spelen." Utrechter Aissati speelde eerder voor PSV en FC Twente.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 25, 2010 3:09 pm

Wouter schreef:Wat is het toch een geweldige club he? Als je een boek zou schrijven over de geschiedenis van Vitesse van de afgelopen dertig jaar, heb je een leuker, spannender en gekker boek geschreven dan Joey ooit zal doen waarschijnlijk... :smallgrin.gif:
Wacht even... :1evil.gif:

Toegegeven, ze kunnen er wat van bij jullie club. Maar ik zou me toch zorgen maken. Wat gebeurt er met Vitesse als deze meneer er genoeg van krijgt?
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo aug 25, 2010 5:55 pm

Dan is de gemeente of provincie weer aan de beurt om geld in de club te steken.. :)

generaal

Bericht door generaal » do aug 26, 2010 1:15 am

Afbeelding

Zouden ze één dezer dagen nog herenigd worden in het Ernumse?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 26, 2010 6:43 am

Jordania klopte eerst aan bij NEC
donderdag 26 augustus 2010 | 07:30

Tekstgrootte

De Georgische investeerder Merab Jordania. Foto: ANP

NIJMEGEN - Toen Merab Jordania gepresenteerd werd als de nieuwe eigenaar van Vitesse, was de Georgische zakenman volgens voorzitter Maasbert Schouten al een echte Vitessenaar. Maar voor hetzelfde geld hadden ze in Nijmegen geroepen dat de Georgiër een echte NEC’er was.

Voordat de Arnhemmers hem in de armen sloten, informeerde Jordania via een contactpersoon of er bij NEC interesse was voor een overname. „We hebben een oriënterend gesprek gevoerd, maar daarna nooit meer iets gehoord”, zegt Hans van Delft, oud-voorzitter van NEC.

Hij graaft even in zijn geheugen. Wanneer kreeg hij dat telefoontje ook al weer. „Zeven, acht weken geleden”, herinnert Hans van Delft zich dan. „Een persoon die beweerde contactpersoon te zijn voor iemand en informeerde of NEC te koop was. Bij mij is alles te koop, heb ik toen gezegd. En daarna wilde ik weten waar dit nu over ging.”

Hij pauzeert even. „Achteraf blijkt dat hij namens Jordania sprak.” En niet onderhandelde, wil Van Delft nog maar eens benadrukken. „Daar is geen sprake van geweest. Het was puur een oriënterend gesprek dat hij voerde voor een partij die geïnteresseerd was in de overname van een Nederlandse eredivisieclub.”

Zie voor het complete interview met Hans van Delft de gedrukte versie van De Gelderlander van donderdag.
de gelderlander.

Ik dank God op mijn blote knieën dat dat niet gebeurd is.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 26, 2010 7:42 am

Vitesse komt donderdag met verklaring
Een delegatie van Vitesse sprak woensdag urenlang met de KNVB over de overname door Merab Jordania. Na afloop van het gesprek wilde zowel de club als de voetbalbond niets kwijt.

Jordania moest bij de bond verschijnen om de overname van uitleg te voorzien. "Zij moeten weten dat de club in goede handen is", zei de Georgiër voor het gesprek al. Mogelijk zijn er echter toch wat obstakels op de weg verschenen.

Volgens de KNVB vallen de gesprekken van woensdag onder het kopje 'licentiezaken'. "In dat traject moet de club bepaalde stukken overleggen, maar daarover communiceert de KNVB niet, dat is aan Vitesse", aldus een woordvoerster van de bond tegenover De Gelderlander. Vitesse komt donderdag met een verklaring.
voetbalprimeur.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 26, 2010 11:35 am

Marcus Pedersen moet spits van Vitesse worden

26-08-10

Vitesse-eigenaar Merab Jordania heeft Marcus Pedersen op het oog om de positie van spits in te vullen. Een eerste bod was niet toereikend.

Vitesse deed een eerste poging Pedersen los te weken bij Strømsgodset IF. Een aanvangsbod van de Arnhemmers is inmiddels door de Noren afgewezen, maar de twee clubs zijn nog volop in onderhandeling over de overgang van de aanvaller.

Pedersen is bezig aan zijn tweede seizoen bij Strømsgodset IF. De twintigjarige aanvaller scoorde voor zijn clubs in totaal zeventien keer in veertig wedstrijden. Op zestienjarige leeftijd was hij op proef bij het Engelse Liverpool, en sinds vorig jaar is hij de eerste spits van Jong Noorwegen.

Pedersen zelf heeft aangegeven wel interesse te hebben in een overgang naar de Eredivisie. Ook voor de komst van Jordania legde de clubleiding van Vitesse de prioriteit bij het zoeken naar een spits, omdat het de huidige selectie aan doelpuntenmakers ontbreekt.

Mocht Vitesse erin slagen Pedersen naar Arnhem te halen, dan is hij de vijfde aanwinst sinds de komst van Jordania. Eerder werden Slobodan Rajkovic, Nemanja Matic, Matej Delac (allen Chelsea) en Ismail Aissati (Ajax) aan de selectie toegevoegd. Vitesse heeft ook nog interesse in Miralem Sulejmani van Ajax.
`

vi.nl
Vitesse eist 40 tot 45 miljoen
Paul Bolwerk. donderdag 26 augustus 2010 | 10:36

Tekstgrootte

ARNHEM - Voetbalclub Vitesse en de Vrienden van Vitesse (particuliere investeerders) eisen van de provincie Gelderland een schadeloosstelling van 40 tot 45 miljoen euro. De schadeclaim is opgesteld door accountants- en adviesbureau Deloitte.

De schadestaatprocedure wordt donderdag ingediend bij de Arnhemse rechtbank. De schuldeisers voelen zich in hun claim gesteund door het oordeel van de Hoge Raad, het hoogste rechtscollege in Nederland.

De Raad bepaalde op 25 juni dat de provincie Gelderland een onrechtmatige daad heeft gepleegd tegen Vitesse en de Vrienden van Vitesse door de toezegging omtrent huurverlaging van stadion GelreDome – gedaan in het kader van het overeengekomen reddingsplan 2001 – niet na te komen.

De provincie Gelderland heeft inmiddels aangegeven te willen praten over een schikking.
degelderlander.nl

Rooie

Bericht door Rooie » za aug 28, 2010 4:42 pm

Wat verwacht je van de wedstrijd tegen Feyenoord morgen, Wouter? Ik zie de voorhoede van Vitesse het Feyenoord wel lastig maken.

Wouter

Bericht door Wouter » za aug 28, 2010 4:54 pm

Hmja, maar achterin staat nog steeds brandhout. Ik verwacht er dus niet al te veel van, ook al speelt Feyenoord wel heel beroerd de laatste tijd...

Eigenlijk komt de wedstrijd tegen Feyenoord net een weekje te vroeg.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 28, 2010 7:34 pm

Kunnen die nieuwe spelers al meedoen?

Gesloten