Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » di aug 17, 2010 11:01 am

Mooie transfer. Er waren inderdaad al berichten dat ze toch met elkaar in gesprek waren, en dit is de uitkomst. Leuk!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 17, 2010 11:51 am

Netjes hoor! :headbang.gif:

Ik zou Rasmussen er ook bij halen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 17, 2010 6:09 pm

Ik had echt niet gedacht dat dit nog door zou gaan. Dit speelde al van tijdens de tour maar vorige week leek de deal met Quickstep zo goed als rond. Leuk hoor. Een dappere zet van Vacansoleil. Daar hou ik toch wel van. Gewoon lekker een agressief beleid voeren.

Ze hebben met Devolder en Ricco nu wel echt twee kopmannen binnengehaald terwijl ze daarachter nog Hoogerland, Leukemans, Marcato, Westra, Traksel en Bozic hebben. Aangevuld met wat Nederlands talent is het echt een hele leuke ploeg.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 19, 2010 7:41 pm

Mentsjov naar Geox. Best opmerkelijk als je het mij vraagt, want ik had echt verwacht dat 'ie naar Katusha zou gaan.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo aug 22, 2010 11:53 am

Nederland brons op de jeugd Olympische spelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 22, 2010 9:43 pm

Raul Alcalá (46) kroont zich tot Mexicaans kampioen

Een opvallende uitslag bij het Mexicaans kampioenschap tijdrijden vandaag. De titel ging namelijk naar de 46-jaar oude Raúl Alcalá, die in 2008 veertien jaar nadat hij een punt achter zijn carrière zette terugkeerde in de professionele wielersport. Alcalá bleef in de straten van Hermosillo titelverdediger Ignacio Sarabia voor.

De 46-jarige Alcalá was in 1986 (!) de eerst Mexicaan ooit die van start ging in de Tour de France. In totaal reed Alcalá de Franse rittenkoers acht keer (1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1992, 1993 en 1994). Drie maal daarvan eindigde hij in de top-10, daarnaast boekte hij twee ritzeges en nam hij éénmaal de witte trui mee naar huis.

www.wielerflits.nl

Duke

Bericht door Duke » ma aug 23, 2010 12:40 pm

Posthuma niet verder bij Rabobank

Joost Posthuma is bezig aan een tijdrit in dienst van Rabobank
ProShots Update: maandag 23 aug 2010, 13:05

Joost Posthuma verlaat Rabobank. De 29-jarige renner was negen jaar bij de Nederlandse wielerploeg actief, waarvan zeven jaar als lid van de eliteploeg.

De Tukker noemt de naam van zijn nieuwe werkgever nog niet.

Volgens diverse kranten gaat het om de nieuwe ploeg rond de Luxemburgse broers Andy en Frank Schleck. Bij die formatie zou voor Posthuma een tweejarig contract klaarliggen.

De broers Schleck kondigden onlangs aan de Saxo-ploeg na afloop van dit seizoen te verlaten en een nieuwe ploeg op te gaan zetten. De naamgever van die nieuwe formatie is nog niet bekend.

www.nos.nl

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 23, 2010 2:33 pm

Maarten Wynants nieuwe aanwinst Rabobank

SITTARD - De wielerploeg van Rabobank heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Maarten Wynants. De Belgische krachtpatser, de afgelopen seizoenen in dienst van Quick-Step, tekent een contract voor twee jaar bij de oranje formatie. Dat meldt het AD.

Wynants (28) moet één van de steunpilaren worden onder de klassiekerploeg van Rabobank, die een behoorlijke metamorfose ondergaat. Eerder al maakte de ploegleiding bekend dat de Deen Matti Breschel de kleuren van de bankiersformatie gaat verdedigen. Hij zal een van de kopmannen worden.

Dat geldt niet direct voor Wynants. De 1.90-meter lange Belg is bepaald geen veelwinnaar. Zijn erelijst bevat naast een nationale titel bij de beloften (2004) en een etappe in de Ster Elektrotoer (2007) vooral veel lege plekken. Wynants - oud-mountainbiker - is veel meer een renner die zich wegcijfert voor anderen.

www.ad.nl

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 24, 2010 10:19 am

Baseman schreef:
Maarten Wynants nieuwe aanwinst Rabobank

SITTARD - De wielerploeg van Rabobank heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Maarten Wynants. De Belgische krachtpatser, de afgelopen seizoenen in dienst van Quick-Step, tekent een contract voor twee jaar bij de oranje formatie. Dat meldt het AD.

Wynants (28) moet één van de steunpilaren worden onder de klassiekerploeg van Rabobank, die een behoorlijke metamorfose ondergaat. Eerder al maakte de ploegleiding bekend dat de Deen Matti Breschel de kleuren van de bankiersformatie gaat verdedigen. Hij zal een van de kopmannen worden.

Dat geldt niet direct voor Wynants. De 1.90-meter lange Belg is bepaald geen veelwinnaar. Zijn erelijst bevat naast een nationale titel bij de beloften (2004) en een etappe in de Ster Elektrotoer (2007) vooral veel lege plekken. Wynants - oud-mountainbiker - is veel meer een renner die zich wegcijfert voor anderen.

http://www.ad.nl
Rabo doet er alles aan om saai te blijven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 24, 2010 12:35 pm

Nooit van gehoord.

Hopelijk krijgt rabobank volgend seizoen alle hoeken van de weg te zien van Vacansoleil.

Duke

Bericht door Duke » di aug 24, 2010 12:52 pm

Mwah, Menchov is in ieder geval weg. Sanchez kan nooit zo saai zijn als hem.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » di aug 24, 2010 12:55 pm

Eens, maar LL is vooral ook lang zo goed niet in een grote ronde. In de mooie najaarklassiekers zal hij een grote rol gaan spelen, maar voor de Giro, Tour en Vuelta komt hij normaliter tekort voor een hele goede klassering. Een voordeel zou dan kunnen zijn dat ze bij Rabo een vrijbuitersteam maken en gokken op dagsuccessen en een top-5 voor Gesink. Hij kan dan gewoon lekker zijn eigen gang gaan en aanvallen wanneer hij kan. Iets wat dan dus ook voor LL Sanchez geldt.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di aug 24, 2010 11:02 pm

Ik ken de naam maar verder weet ik totaal niet wat voor een type renner die Wynants is.
Zal wel opvulling van de selectie zijn, iets dat ze ook met eigen jeugd hadden kunnen doen.

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 24, 2010 11:05 pm

Leidt Martin Jol tegenwoordig de Rabobankploeg?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 25, 2010 11:07 am

Wynants is een bruikbare knecht. Misschien geen hele bijzondere renner maar je hebt ze wel nodig. Ik denk dat hij voornamelijk is gehaald omdat er een gat valt na het vertrek van Posthuma.

Overigens kan ik me vergissen maar ik betwijfel of Luis Leon Sanchez nu al wel heeft getekend. Hij is in ieder geval niet terug te vinden op de rabobank site waar Breschel bijvoorbeeld wel is vermeld. Nu de ploeg alsnog een nieuwe sponsor heeft gevonden vraag ik me af of hij niet alsnog in Spanje blijft.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » wo aug 25, 2010 12:08 pm

Barredo en LL Sanchez zijn nog NIET rond. Nog steeds in onderhandeling.

Duke

Bericht door Duke » ma aug 30, 2010 8:00 am

Theo Bos gaat terug naar Rabobank, lees ik vandaag in het AD.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 30, 2010 10:28 am

Inderdaad:
Theo Bos terug bij Rabobank

ROTTERDAM - Nog voordat het uiteenvallen van de Cervélo-ploeg wijdverspreid nieuws was, onderhandelde de leiding van het Rabobank-team al met Theo Bos over een terugkeer. Met succes. Volgend jaar koerst de sprinter weer in het oranje-blauw.

Toen de eerste geruchten over het uiteenvallen van de Cervélo-ploeg doorsijpelden, deed de directie van de ploeg (Harold Knebel en Erik Breukink) vlot zaken met de vijfvoudig wereldkampioen op de piste. Andere geïnteresseerde teammanagers kregen al snel te horen dat Bos reeds een overeenkomst met een andere ploeg heeft. Omdat het Cervélo Test Team, Bos' huidige werkgever, na dit seizoen plotseling stopt moeten de renners uit die formatie halsoverkop op zoek naar een andere ploeg voor 2011. Voor de voormalig baantopper bestond volop interesse, maar de keuze is al snel gevallen op de grootste equipe van Nederland, zo bevestigen diverse ingewijden.

De rentree van Bos is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te noemen. Hij verliet Rabobank vorig jaar heel bewust, omdat hij het gevoel had dat hij zijn sportieve ambities bij de bankiersformatie niet kon verwezenlijken. De sprinter ging er toen vanuit dat hij zonder een sprintersploeg om hem heen niet in staat zou zijn het geweld van de concurrentie te weerstaan.

En terecht kwam Bos tot de slotsom dat ze bij Rabobank de Tourploeg de komende jaren om Robert Gesink heen zouden bouwen. Hij koos voor het Cervélo Test Team en trof daar onder meer spurters Thor Hushovd en Heinrich Haussler, en voormalig topsprinter Jean-Paul van Poppel als ploegleider.

In het shirt van Rabobank debuteerde Bos (net 27) als wegrenner tussen de profs in 2009. Dat seizoen vol leermomenten reed hij bij de opleidingsploeg van Rabobank, onder ploegleider Nico Verhoeven. Bos verhuisde naar Cervélo, Verhoeven werd ploegleider bij de ProTour-formatie.

Net na hun aankomst in Spanje vernamen de Cervélo-renners woensdagavond dat het fietsenmerk na deze wielerjaargang stopt met de sponsoring van een eigen wielerploeg en 'intrekt' bij het team van Garmin-Transitions. Wielersponsoring op het hoogste niveau vraagt meer geld dan de firma, onder leiding van de Nederlander Gérard Vroomen, op dit moment kan en wil uittrekken. Bos reageerde totaal verrast, zijn contract liep nog een jaar door.

Dat Bos na zijn eerste, uiterst leerzame jaar, bij Rabobank vertrok, heeft een stevig, jeukend litteken achtergelaten bij de ploeg. In het shirt van Cervélo boekte Bos vier overwinningen, allemaal op Spaans grondgebied: de Clasica de Almeria, een rit in de Ronde van Murcia en twee etappes in de Ronde van Castilië en Leon.

De transfer van Bos deed niet alleen pijn bij Rabo vanwege de investeringen in de renner, maar ook omdat onder Knebel wordt gebouwd aan een ploeg met een dikkere Nederlandse stempel. In het vijftienjarige bestaan van de Rabobank-ploeg is het nog geen enkele keer gelukt om een Nederlandse topsprinter op te leiden.

De terugkeer van Bos in dat opzicht zeer welkom, tezamen met de ontwikkeling die rappe jonge renners als Tom Leezer, Rick Flens en Coen Vermeltfoort doormaken. Die laatste coureur, een puur sprinttalent, is een goede bekende voor Bos. Hij stapt na dit seizoen over van de opleidingsploeg naar de ProTour-formatie en wordt daar dus herenigd met Bos.
http://www.ad.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 30, 2010 11:06 am

Heeft deze man op de weg ooit iets gepresteerd?

Roberto Dynamite
Contacteer:

Bericht door Roberto Dynamite » ma aug 30, 2010 11:43 am

Hij heeft iig Cavendish een keertje geklopt ;)

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma aug 30, 2010 11:43 am

Paar etappes in wat kleinere rittenkoersen, maar niet al te veel. Hij is met name bezig met het leren om te gaan met de 200 kilometer vóór de massasprint. Daar ligt het grootste probleem, want de topsnelheid van een sprint zelf heeft hij zeker wel in zich.

peter

Bericht door peter » di aug 31, 2010 1:12 pm

Fignon heeft zijn strijd tegen kanker verloren. Hij is vandaag overleden en werd slechts 50 jaar oud.
Groot coureur en natuurlijk veel te jong overleden. Had er eerlijk gezegd nog goede hoop op toen ik hoorde dat hij nog gewoon commentator was voor le Tour.

Chris

Bericht door Chris » di aug 31, 2010 3:00 pm

Over de doden niets dan goed, maar hij was wel bijzonder hypocriet betreft het gebruik van verboden middelen...
Chris a.k.a Giiser

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo sep 01, 2010 12:20 pm

En het houdt helaas maar niet op, ook Jean Nelissen is overleden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Khraa

Bericht door Khraa » wo sep 01, 2010 1:46 pm

Dat vind ik jammer. Ik heb erg goede herinneringen aan de tijd van Mart Smeets en Jean Nelissen in de tour.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie