Vitesse 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
D_skilled

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door D_skilled » za aug 21, 2010 7:09 pm

0-1 achter.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za aug 21, 2010 10:03 pm

Een interview met Ted van Leeuwen: Interviewer: "Komt er een Serviër van Chelsea. Ted: Nee, geen Serviër. Interviewer: Wat dan wel. Ted: Een Slowaak, Nemanja Matic".

Nemanja Matic is een Serviër, oetl*l. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 21, 2010 10:33 pm

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 22, 2010 12:20 am

Thijs schreef:
Wouter schreef:Echt, het is bijna schrijnend hoe weinig de sportjournalisten eigenlijk weten. En hoe veel onzin ze opschrijven.
Dat ben ik absoluut met je eens, maar kom je daar nu pas achter? Die media-aandacht die Vitesse nu krijgt, die heeft Ajax al tientallen jaren. Inclusief tientallen kenners die maar wat tetteren zonder de feiten te kennen. En ook echt een gebrek aan feitenkennis die een sportjournalist gewoon kan/hoort (te) weten he.

Zo werkt 'de media'. Vitesse is nu hot news, het is de eerste club die is overgenomen door een buitenlandse eigenaar die (leuk voor de nieuwswaarde) ook nog eens zo'n louche onderwereldfiguur-achtig type is. Althans, zo komt hij over. Dit in combinatie met cultheld Maasbert Schouten en het gegeven dat er bij Vitesse altijd rare dingen gebeuren maakt het gewoon tot een geliefd onderwerp bij columnisten, journalisten etc.

Het is voer voor een goed boek hoe het met Vitesse loopt. Karel Aalbers, bestormers van de top-3 (weten we nog dat iedereen over een top-4 sprak?), toen werd het weer een kansloze faalclub die speelde voor 10.000 man in een veel te groot stadion, en nu gaan ze weer voor de landstitel. Althans, dat zeggen ze. Wat mij betreft laten ze eerst even wat zien voordat ze dat gaan roepen, maargoed.

Ik blijf het vermoeden houden dat dit één groot fiasco gaat worden en ik voorspel dat Vitesse over 5 jaar óf weer in de onderste regionen speelt óf niet meer bestaat. En hier mag ik op afgerekend worden!
Is toch totaal onvergelijkbaar? De gemiddelde voetbaljournalist is immers veel beter op de hoogte van de situatie bij Ajax, waar hij tachtig procent van zijn tijd aan besteedt, dan over die bij Vitesse. Vitesse, dat is die ene tegenstander van Ajax uit dat verre Arnhem, die zich al jaren achter elkaar belachelijk maakt in de Arena. Ooit had je daar ene Karel die iets heeft geroepen over Manchester United, daarna hebben ze miljarden gekregen van alle Nederlandse overheden en nu zit er een Georgische boef die met pistolen zwaait. Foute club. Dat is het zo'n beetje wat de gemiddelde journalist schrijft.

Overigens is Rajkovic wel een speler die Vitesse heeeeeeeeeeeeeel goed kan gebruiken. Achterin loopt nu immers een lading brandhout.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 22, 2010 6:31 am

D_skilled schreef:Een interview met Ted van Leeuwen: Interviewer: "Komt er een Serviër van Chelsea. Ted: Nee, geen Serviër. Interviewer: Wat dan wel. Ted: Een Slowaak, Nemanja Matic".

Nemanja Matic is een Serviër, oetl*l. :smallgrin.gif:

LOL... het wordt nooit wat met de scouting van Vistas op deze manier natuurlijk...
Laat hem maar even blijven daar... lijkt me een prima plan.

Ik hoorde ook dat ze interesse hadden in de Duitser van Bommel.. :)

Afbeelding
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 22, 2010 9:55 am

Kan Ajax die Pluim niet halen? Technisch een uitstekende speler. Die Van Ginkel kan ook wel aardig ballen..
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo aug 22, 2010 10:20 am

Wouter schreef: Ooit had je daar ene Karel die iets heeft geroepen over Manchester United, daarna hebben ze miljarden gekregen van alle Nederlandse overheden en nu zit er een Georgische boef die met pistolen zwaait. Foute club. Dat is het zo'n beetje wat de gemiddelde journalist schrijft.
En wat klopt daar precies niet aan?

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 22, 2010 12:34 pm

Het eerste klopt, maar wordt altijd volledig uit zijn contekst gehaald. Aalbers sprak de woorden "Jaja, mensen, we gaan Manchester United achterna!" toen hij zijn plannen ontvouwde voor Vitesse TV. Manchester United had destijds net zijn eigen televisiezender. De woorden waren dus ietwat spottend en puur gericht op de televisieplannen, niet op de sportieve ambities.

Het tweede wordt dikwijls extreem overdreven, daarom schrijf ik ook "miljarden". Het barst nog steeds van de journalisten die denken dat de gemeente de Gelredome heeft gekocht van Vitesse bijvoorbeeld, terwijl in de realiteit het stadion zelfs nooit in bezit van Vitesse is geweest!

Het derde is een gerucht dat Derksen de wereld in geholpen heeft, maar door niemand bevestigd kan worden.

Pluim en Van Ginkel zijn talentvolle jongens, leuk om naar te kijken ook (lekker enthousiast en fanatiek, is weer eens wat anders dan de vorige jaar zo plichtmatige Hofs en Kolk), maar ik zie niet in waarom Ajax ze zou willen hebben. Ze zijn nog niet ver genoeg om daar een basisplaats te veroveren. Zeker Van Ginkel niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo aug 22, 2010 12:49 pm

Ik weet ook wel dat Vitesse geen miljarden heeft gekregen, maar dat was dan ook een overdrijving van jouw kant. Maar goed, zou best kunnen dat de media soms mis zitten bij bepaalde financiele zaken.
Die opmerking van Karel Aalbers was illustratief voor zijn hoogmoed.

Blijft die Georgische vent over. Wat dat betreft ben ik het met je eens. Je kunt niet zomaar mensen van strafbare feiten beschuldigen als je daar geen bewijs voor hebt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo aug 22, 2010 12:51 pm

Wouter schreef:Het derde is een gerucht dat Derksen de wereld in geholpen heeft, maar door niemand bevestigd kan worden.
Volgens zijn vriend Boskamp liep “iedereen” in die tijd met pistolen. :ajaxsmiley.gif: Overigens heb ik dat verhaal al gelezen voordat ik het Derksen hoorde zeggen is op maandagavond in VI.
YNWA

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 22, 2010 12:57 pm

Maar goed, zou best kunnen dat de media soms mis zitten bij bepaalde financiele zaken.
Aan de lopende band zelfs. Dat was zelfs al zo toen Aalbers vertrok. Schulden en tekorten werden door elkaar gehaald, de bedragen veranderden steeds etc. etc. Sportjournalisten willen vaak snel "scoren" en kijken niet of nauwelijks of iets ook klopt, is mijn ervaring. Ik heb het gevoel dat ik nu zo via het internet een gerucht kan verspreiden dat Vitesse pakweg Zanetti wil aantrekken, en dat de media dat vervolgens nog vrolijk overnemen ook.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 22, 2010 2:29 pm

ARNHEM - Afgelopen maandag nam de Georgiër Merab Zjordania Vitesse over. Hij kondigde aan een topteam te creëren. Sindsdien was het een 'gekkenhuis' in Arnhem. Technisch directeur Ted van Leeuwen blikt terug op een bewogen week.

Gekkenhuis?

Van Leeuwen: ,,Dat mag je wel zeggen, ja. Het is ongelooflijk wat een reacties dit heeft losgemaakt. De ene speler na de andere wordt ons aangeboden. Ik heb echt geen idee hoeveel het er zijn geweest.''

Denkt iedereen dat Vitesse nu geld te veel heeft?

Van Leeuwen: ,,Waarschijnlijk wel. Kennelijk is de indruk gewekt dat hier potten met geld klaar staan. Je zou bijna gaan geloven dat al die makelaars de hele zomers niets te doen hebben gehad en nu ineens denken dat er zaken te doen zijn. Er worden ons spelers aangeboden uit de Premier League, de Bundesliga, Frankrijk, België, het houdt niet op.''

Bekende spelers?

Van Leeuwen: ,,Er zijn veel namen bij waar wij nog nooit van hebben gehoord. Uiteraard trekken we veel na, maar in beginsel volgen we onze eigen lijst. Zaterdag waren hier twee jonge spelers van Chelsea die mogelijk binnenkort worden gepresenteerd. Dat zijn spelers die we een jaar geleden ook al op onze lijst hadden staan, maar toen niet haalbaar bleken.''

Er circuleren veel namen. Kloppen die allemaal?

Van Leeuwen: ,,Nee. Veel makelaars proberen via ons hun spelers te promoten. Er worden veel voetballers met ons in verband die wij absoluut niet hebben benaderd.''

Tegen FC Twente zat bijvoorbeeld Klaas-Jan Huntelaar al op de tribune?

Van Leeuwen: ,,Dat heb ik ook ergens gelezen. Misschien zat hij er wel, maar dat is dan geheel buiten Vitesse om gegaan.''

De nieuwe eigenaar zei maandag: Binnen twee dagen staan er nieuwe spelers. Dat was misschien wat overtrokken?

Van Leeuwen: ,,Hij komt uit een andere cultuur. Hij heeft dat inderdaad gezegd maar had nooit gedacht dat zijn woorden zo letterlijk zouden worden genomen. Het is allemaal niet zo'n punt. Maar zo snel gaat het natuurlijk allemaal niet.''

Wat zijn jullie nu precies van plan?

Van Leeuwen: ,,We proberen ons op meerdere posities zo snel mogelijk te versterken. Misschien komen er vier spelers, misschien meer. We zijn met veel mensen bezig, maar het is een utopie om te denken dat alles wat we van plan zijn in twee weken lukt. Mijn keus is gericht op jonge, talentvolle spelers. Maar ik sluit niet uit dat er ook wel eens een 'naam' tussen kan zitten. We zullen zien.'' (ANP/DHE)
ad.nl

Dat heeft die Jordania toch zelf gezegd, dat, als er geld nodig was,
het er zou zijn?
Als dat niet zo is, dan moet hij dat maar even ontkrachteen, want ik dacht ook dat er geld genoeg zou zijn. (anderw wordt je niet binnen 3 jaar kampioen)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo aug 22, 2010 2:32 pm

Kennelijk is de indruk gewekt dat hier potten met geld klaar staan.
Man man man.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Balgevoel: Zjordania, griezelige geldmeneer

Bericht door Kowalczyk » ma aug 23, 2010 8:20 am

Mijn Balgevoel-column op NU Sport.nl gaat vandaag over Zjordania... Check it out.

K.
Still alive...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma aug 23, 2010 9:22 am

Blijft wel errug lang stil aan de overkant... :confused.gif:

Een kleine 6000 gaan er mee, Ko. De rest staat nu pas in de rij... :eusa_silenced.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 23, 2010 10:28 am

Scepsis wint het bij Vitesse van optimisme
Door Robèrt Misset

AMSTERDAM - De nieuwe keizer van Vitesse presenteert zich aan het volk en dus ontstaat grote opwinding voor de hoofdingang van stadion Gelredome als Merab Zjordania, zijn twee zonen en enkele adviseurs uit de fourwheeldrive stappen. Cameraploegen van de NOS en Eredivisie Live verdringen zich rond de nieuwe eigenaar van Vitesse. De eerste vraag is hoeveel nieuwe spelers Zjordania denkt te presenteren.

Een handjevol supporters applaudisseert beleefd voor de Georgische zakenman, die bij Vitesse binnen drie jaar een revolutie wil ontketenen. Maar de scepsis in Arnhem is groot. De Gelredome is nog niet voor de helft gevuld, hoewel Vitesse pronkt met 1.100 nieuwe seizoenkaarthouders sinds de bombastische entree van de 49-jarige mecenas.

Vitesse-FC Twente de confrontatie tussen de oude en de nieuwe kampioen? Het zal wel, denken de meeste fans. Er hangt al wel een spandoek voor de Georgische redder van Vitesse. ‘Merab, let our dreams come true.’

Doelman Piet Velthuizen droomt niet van Vitesse, maar van keepen in Bernabeu of Camp Nou. Zjordania veronderstelde dat Velthuizen snel een verbeterd contract zou ondertekenen. Volgens trainer Theo Bos zou Velthuizen in één klap de beste betaalde speler van Vitesse zijn geworden. ‘Maar dat vond hij niet voldoende.’

De 23-jarige keeper heeft zijn twijfels over het nieuwe perspectief in de Gelredome. ‘Eerst zien dan geloven’, zegt hij. ‘Spelen voor de landstitel is een mooie uitdaging, maar je wordt niet zomaar kampioen. Binnen nu en drie jaar bij de eerste negen eindigen is al heel wat.

‘Ondanks mijn gesprek met Zjordania zei mijn gevoel me dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging. Straks speel ik met Hercules Alicante tegen Real Madrid en Barcelona. Het is voor 99 procent zeker dat die droom gaat uitkomen.’

Vanaf het ereterras in het broeierige en sfeerloze Gelredome ziet Zjordania hoe het jonge, onevenwichtige Vitesse met 3-0 ten onder gaat tegen een allerminst imponerend FC Twente. Vitesse in 2013 landskampioen, hoe verzin je het?

Of de ronkende presentatie van Maasbert Schouten een onsje minder had gekund? ‘Onze supporters hebben enthousiast gereageerd en de boze buitenwereld vond me wel erg opportunistisch’, zegt de voorzitter, die de club voor een prikkie heeft overgedaan. ‘Maar ik heb niet verzonnen dat we landskampioen moeten worden. Ik heb de doelstelling van Zjordania verwoord. Hij is ervan overtuigd dat het binnen drie jaar mogelijk is.’

Twente-voorzitter Joop Munsterman kan er de charme wel van inzien. ‘Waarom zou Vitesse over drie jaar geen kampioen kunnen worden? Met 50 miljoen euro kom je een heel eind. Er zijn verschillende methoden om de landstitel te behalen. AZ had zijn filosofie, wij deden het op onze manier. Er bestaat geen ei van Columbus.’

Trainer Bos zit er maar mee. ‘Ik zou het woord kampioen nooit in de mond hebben genomen. Het is ook logisch dat daar buiten Arnhem om is gelachen. Ajax probeert toch al zes jaar landskampioen te worden? Zjordania is een voetbalman, ook hij weet dat Vitesse niet binnen een week in een titelkandidaat is veranderd.’

Jeugdspeler Marco van Ginkel moest zichzelf ook in de arm knijpen. ‘Niet degraderen was onze doelstelling voor dit seizoen. En dan hoor je plotseling dat Vitesse kampioen moet worden. We zitten ineens in een andere wereld.’

De 17-jarige middenvelder is zo ongeveer de enige speler van Vitesse die niet bevangen lijkt door de stress. Zonder plankenkoorts gaat hij de duels aan met Theo Janssen, de vormgever van FC Twente die als voormalig Vitesse-icoon een thuiswedstrijd speelt. Janssen heeft zich niet verwonderd over het zoveelste avontuur van zijn oude liefde.

‘Vitesse is echt niet de laatste club die door een zakenman wordt overgenomen. De club gaat bouwen aan een nieuwe toekomst en dat heeft tijd nodig. Ze moeten bij Vitesse niet denken dat ze binnen drie jaar kampioen worden. Ik hoop wel dat Vitesse weer in staat is om goede spelers te halen, zodat de ploeg zich kan kwalificeren voor Europees voetbal. Dat zou al mooi zijn.’

Een week na zijn treffer tegen Ajax in de Arena wordt Van Ginkel na het duel met FC Twente verkozen tot man of the match. Van Ginkel, over zijn bizarre week: ‘De club had veel schulden en dankzij de komst van meneer Zjordania staan de lichten weer op groen.

‘Ik heb geen enkele druk gevoeld, hoewel er elke dag wel een cameraploeg op het trainingsveld stond. Soms leek het hier wel een James Bondfilm. De voorbereiding was niet ideaal en we hoorden pas voor de wedstrijd dat Piet Velthuizen niet zou meedoen. Iedereen wil weten welke spelers naar Vitesse komen. Het leeft natuurlijk ook in de selectie. Voor hetzelfde geld moet ik straks weer op de bank zitten.’

Zjordania heeft voor de verversing van de ploeg in elk geval meer dan de beloofde twee dagen nodig gehad. ‘Ik zal blij zijn als het 31 augustus is en de transfermarkt wordt gesloten’, zegt Twente-coach Michel Preud’homme. En met een ironisch lachje: ‘Voor Vitesse mag die transferperiode vermoedelijk wat langer duren.’

Sinds de Georgische machtsovername heeft de telefoon van technisch directeur Ted van Leeuwen niet stilgestaan. Bij de zaakwaarnemers heeft Vitesse al wel de status van een topclub gekregen. ‘Ik ben door wel zeshonderd makelaars gebeld of gemaild. Het niveau van de spelers die ons aangeboden werden, varieerde van Thibault tot Pantelic.

‘Ik kan merken dat de makelaars een rustige zomer hebben gehad. Iedereen denkt nu dat de potten met goud in de Gelredome staan. Maar we hebben juist Piet Velthuizen het signaal gegeven dat de sky niet de limit is bij Vitesse. Anders krijg je scheve verhoudingen in de kleedkamer.’

Beter kan het opportunisme in het voetbal niet worden geïllustreerd, aldus Van Leeuwen. ‘Tot maandag waren we een arme club en kreeg ik af en toe het verzoek of ik een speler wilde huren. Nu kunnen we kiezen uit spelers uit de Premier League, de Bundesliga, de Franse en Spaanse competitie. We kunnen er vaak niets mee.’

Zjordania zal ongetwijfeld bevriende zaakwaarnemers in Arnhem introduceren, zo pikt iedereen een graantje mee. Het is ook geen toeval dat hij meteen bij zijn Russische vriend Abramovitsj aanklopte, zegt voorzitter Schouten. Twee reserves van Chelsea, Rajkovic en Matic, komen waarschijnlijk.

Heeft Vitesse al een metamorfose ondergaan als het zaterdagavond in De Kuip tegen Feyenoord aantreedt? Van Leeuwen: ‘Ik hoop het wel, want we speelden nu met een veredeld juniorenteam.’ Bos: ‘Het was ook voor de komst van Zjordania duidelijk dat de ploeg moest worden versterkt. Hij heeft letterlijk gezegd dat we eerst spelers gaan halen en daarna een nieuwe doelstelling formuleren.’

In de Gelredome wordt zaterdag al gekscherend gesproken van een historische avond: de eerste nederlaag van Vitesse onder het bewind van de puissant rijke Zjordania zal meteen de laatste zijn. Toch is de goedkeuring van de overname door de KNVB allerminst een formaliteit. De integriteitscommissie van de bond probeert Zjordania wel degelijk te screenen.

Voorzitter Schouten, laconiek: ‘Dat begrijp ik best, de overname van Vitesse is een unicum in het Nederlandse betaald voetbal. We hebben de KNVB verteld wie Zjordania is en zijn referenties aangeleverd. Op juridische gronden heeft de bond geen bezwaar. En deze week bespreken we nog enkele zaken met de KNVB-directie.’

De machtsoverdracht in de Gelredome lijkt niet meer terug te draaien. Maar bij Vitesse is ook de angst voelbaar dat de club is uitgeleverd aan een louche zakenman. ‘We hebben onze ziel aan de duivel verkocht’, klinkt het in de perszaal. Anoniem, dat wel. ‘Ik wil niet telkens over mijn schouder kijken.’
Volkskrant
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma aug 23, 2010 10:31 am

Ze zouden € 800.000 voor Pietje krijgen...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 23, 2010 5:59 pm

Vitesse rondt transfers Rajkovic en Matic af
Slobodan Rajkovic en Nemanja Matic vertrekken definitief naar Vitesse. De Arnhemmers rondden de komst van de twee Chelsea-huurlingen maandag af. Dinsdag komt de club met meer informatie.

Rajkovic en Matic stappen maandagavond op het vliegtuig naar Nederland, zodat zij dinsdag al met de groep kunnen meetrainen. De verwachting is dat beide spelers komend weekend tegen Feyenoord hun debuut maken. Rajkovic kwam eerder nog uit voor PSV en FC Twente, middenvelder Matic speelde al twee duels in de Premier League.

De spelers zijn de eerste twee (tijdelijke) aankopen van eigenaar Merab Jordania, die bevriendt is met Chelsea-eigenaar Roman Abramovich. Jordania hoopt ook de komst van Ismaïl Aissati spoedig af te ronden. De Ajacied moet met een optie tot koop worden gehuurd. Onduidelijk is nog of ook Jacob Mellis van Chelsea wordt overgenomen.
voetbalprimeur.nl

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma aug 23, 2010 6:07 pm

banjavi schreef:
Vitesse rondt transfers Rajkovic en Matic af
Slobodan Rajkovic en Nemanja Matic vertrekken definitief naar Vitesse. De Arnhemmers rondden de komst van de twee Chelsea-huurlingen maandag af. Dinsdag komt de club met meer informatie.

Rajkovic en Matic stappen maandagavond op het vliegtuig naar Nederland, zodat zij dinsdag al met de groep kunnen meetrainen. De verwachting is dat beide spelers komend weekend tegen Feyenoord hun debuut maken. Rajkovic kwam eerder nog uit voor PSV en FC Twente, middenvelder Matic speelde al twee duels in de Premier League.

De spelers zijn de eerste twee (tijdelijke) aankopen van eigenaar Merab Jordania, die bevriendt is met Chelsea-eigenaar Roman Abramovich. Jordania hoopt ook de komst van Ismaïl Aissati spoedig af te ronden. De Ajacied moet met een optie tot koop worden gehuurd. Onduidelijk is nog of ook Jacob Mellis van Chelsea wordt overgenomen.
voetbalprimeur.nl
Aaaaikss! :excited.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 23, 2010 7:38 pm

Sulejmani naar Vitesse volgens Derksen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 23, 2010 7:47 pm

Als die vent er volgende week nog zit, want hij moet woensdag schijnbaar op het matje komen bij de KNVB... :)

Wouter

Bericht door Wouter » ma aug 23, 2010 7:53 pm

Derksen laat zich wel heel erg kennen als NEC'er zeg... :smallgrin.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 23, 2010 8:01 pm

Ach.. da's tv maken... het grootste gedeelte van zijn betoog is volgens mij ook gebasseerd op indianenverhalen uit de Georgische bushbush

Wouter

Bericht door Wouter » ma aug 23, 2010 8:21 pm

Een hoop geruchten inderdaad. Ach, we zien het wel allemaal. Zonder Jordania was de club failliet gegaan. Met hem gaan we dat misschien ook, maar wellicht wordt het een paar jaar uitgesteld en zien we nog een paar jaar lang leuk voetbal.

Waar die Tukker het over had met die "jubelstemming" weet ik niet. Ik vond het juist doodstil afgelopen zaterdag, veel gemopper op de achterhoede. Hoezo jubelstemming? Misschien is de Twentse cultuur wel zo zuur dat ze dit al een jubelstemming noemen...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 23, 2010 9:22 pm

Die Tukker was sowieso nogal irritant aanwezig vanavond.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten