Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Re: Miralem Sulejmani

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 23, 2010 7:46 pm

Ik snap niet waarom Jol niet tot de winterstop Sulejmani - El H - Suarez voorin zet. Op de een of andere manier zie ik in Miralem heel veel potentie wat er niet uitkomt, maar wel nét onder de oppervlakte zit. Alsof het maar een klein duwtje nodig heeft. Zoals ie inviel tegen Roda, had ik hem wel eens een hele wedstrijd willen zien. Dat had echt niet (alleen) met een vermoeid Roda te maken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 23, 2010 7:47 pm

Lijkt me ook niet dat Ajax Sulejmani nu nog laat gaan. Wat gaat er namelijk gebeuren als Suarez/Mounir geschorst/geblesseerd is? Krijgen we dan Mido? :excited.gif:

Of mag Jol dan weer de hort op en kopen we Beerens? Normaliter zou ik dit niet zo snel roepen, maar je weet het maar nooit met die koopzieke Jol.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 23, 2010 7:48 pm

Ik denk het ook. Ik geloof nog in Sulejmani!
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma aug 23, 2010 7:50 pm

Peter schreef:Lijkt me ook niet dat Ajax Sulejmani nu nog laat gaan. Wat gaat er namelijk gebeuren als Suarez/Mounir geschorst/geblesseerd is? Krijgen we dan Mido? :excited.gif:

Of mag Jol dan weer de hort op en kopen we Beerens? Normaliter zou ik dit niet zo snel roepen, maar je weet het maar nooit met die koopzieke Jol.
Ehm, dat is toch precies hetzelfde als toen hij twee weken geledne naar West Ham mocht?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 23, 2010 7:50 pm

Jöhnk schreef:Is dit geen optelgerucht?

Goede kans, ja.

Maar stel... dan zullen ze Sulejmani niet willen kopen. Te riskant. Ze zullen wel huur met optie tot koop willen, net als bij Aissati.
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 23, 2010 7:51 pm

Peter schreef:Lijkt me ook niet dat Ajax Sulejmani nu nog laat gaan. Wat gaat er namelijk gebeuren als Suarez/Mounir geschorst/geblesseerd is? Krijgen we dan Mido? :excited.gif:
Wat is er veranderd t.o.v. z'n vermeende verhuur aan West Ham? Er is voorin toch niemand verder vertrokken? Dan had Ajax dus met hetzelfde probleem gezeten en blijkbaar nemen ze dat voor lief. Het zal ook niet uit luxe geboren zijn, Sulejmani drukt zwaar op de begroting.

peter

Bericht door peter » ma aug 23, 2010 7:53 pm

Mwah niet helemaal. Ik had toen verwacht dat Sarpong er dichter op zou zitten en dat hij daar een buitenspeler in zag. Verder was ik toen ook in de veronderstelling dat de Ridder gingen halen.

Neemt niet weg dat ik hem sowieso niet had verhuurd. Volgens mij heb ik dat toen ook gezegd. :blush.gif:

Ja dus:
Peter schreef:Wilde het eerst neerplempen in de wedstrijdzone, maar hier toch wat toepasselijker. De interesse voor WHU in Sulejmani is mooi, maar in de huidige situatie zou ik hem gewoonweg niet verhuren. Je hebt voorin geen enkele optie behoudens Suarez en El Hamdaoui. Ik vond hem in de wedstrijd tegen PAOK prima spelen en ik weet nu al dat de andere opties (Leonardo, de Ridder etc.) Ajax al helemaal niet verder gaan brengen. Jammer voor Sulejmani dat hij niet iedere wedstrijd in de basis zal staan, maar met de weinige opties voor handen zie ik toch wel genoeg speeltijd voor hem. OK, het is vaak brandhout met die jongen, maar gezien de namen zie ik in een eventuele opvolger al helemaal niets.

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 23, 2010 7:54 pm

El Hamdaoui kwam en dat salaris moest gecompenseerd worden met het vertrek van Sulejmani. Nog steeds hetzelfde probleem.

peter

Bericht door peter » ma aug 23, 2010 7:55 pm

Benji schreef:El Hamdaoui kwam en dat salaris moest gecompenseerd worden met het vertrek van Sulejmani. Nog steeds hetzelfde probleem.
Ach welnee. Wielaert is nu ook weg, Sarpong is weg, Aissati is bijna weg. Dat was wel zo'n gelul, want denk maar niet dat we El Hamdaoui nog terugbrengen als ook de deal met Vitesse niet doorgaat.

Als het salaris van El Hamdaoui gecompenseerd moet worden, dan haal je geen Ooijer en Mido, hoor. Tenzij ze bij Ajax helemaal mesjokke zijn.

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 23, 2010 7:57 pm

Ajax heeft dan ook een risico gelopen en kan dat nu toch nog oplossen. Aissati is nog niet weg, Sarpong zat niet op een groot contract en van Wielaert betaalt Ajax ongetwijfeld nog het gros van het salaris. Ajax zit nog steeds in dezelfde situatie als ten tijde van de kwestie West Ham.

peter

Bericht door peter » ma aug 23, 2010 8:01 pm

Dus we halen eerst een speler en proberen dit later te dichten met een verhuur? Mocht het zo zijn, dan kunnen ze die Slop maar beter vanavond nog de Arena uitschoppen. Je gaat toch geen investering doen die je niet kan betalen en dan gokken op de verhuur van een ander?

Het zou wat zijn dat we zo'n risico lopen en uiteindelijk worden gered door een malafide Georgiër.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 23, 2010 8:09 pm

Welnee, vdBoog heeft al eerder uitgelegd dat die transfers niets met elkaar te maken hebben.
Maar het gaat wel heel hard nu, straks is het tekort al zonder CL en grote verkopen geminimaliseerd. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 23, 2010 8:09 pm

Inderdaad. De regels hadden ze wel mogen lezen. Toen hadden ze al kunnen weten dat hij niet genoeg interlands heeft gespeeld. En het stempel toptalent... Zouden ze echt zo dom zijn geweest?
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma aug 23, 2010 8:23 pm

Neefkens schreef:Welnee, vdBoog heeft al eerder uitgelegd dat die transfers niets met elkaar te maken hebben.
Maar het gaat wel heel hard nu, straks is het tekort al zonder CL en grote verkopen geminimaliseerd. :biggthumpup.gif:
Dat laatste sowieso niet. Misschien dat Ajax qua operationeel resultaat nu break-even draait, maar op de post afschrijvingen transfersommen maken ze nog steeds veel verlies; er moet dit jaar zo'n 20 miljoen worden afgeschreven, maar er is voor slechts 200.000 euro verkocht (Sarpong). Ergo, om een megaverlies te voorkomen moeten we iemand verkopen of de CL halen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 23, 2010 8:31 pm

Zeg je hier nu mee dat AJAX eigenlijk een totaal tekort heeft over 2010/2011 van 40 miljoen? Ik hoor vdBoog steeds praten over een tekort van 20 miljoen (incl. alles, toch?). Als dan de post salarissen door Wielaert, Aisatti, Sulejmani etc etc met 10 miljoen vermindert, dan heeft dat toch gevolgen? Of heb ik vroeger niet goed opgelet? :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 23, 2010 8:40 pm

20 miljoen, mits er een dure speler verkocht wordt.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 23, 2010 8:46 pm

Of tenzij? :hypocrite.gif: :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 23, 2010 8:47 pm

In de VI stond mits, toch? Dus ga ik er van uit dat het mits is.

Ik heb me door oa Scherrer ook laten vertellen dat de transfer van Vermaelen binnen het vorige boekjaar viel. Met andere woorden: zonder die transfer was er ruim 30 miljoen verlies!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma aug 23, 2010 8:58 pm

Neefkens schreef:Zeg je hier nu mee dat AJAX eigenlijk een totaal tekort heeft over 2010/2011 van 40 miljoen? Ik hoor vdBoog steeds praten over een tekort van 20 miljoen (incl. alles, toch?). Als dan de post salarissen door Wielaert, Aisatti, Sulejmani etc etc met 10 miljoen vermindert, dan heeft dat toch gevolgen? Of heb ik vroeger niet goed opgelet? :ajaxsmiley.gif:
Het is vrij simpel. Ajax deelt haar eindresultaat altijd op in twee delen, het operationeel resultaat (salarissen, sponsors, kaartverkoop, tv-rechten enz) en het resultaat vergoedingssommen (ingekomen transfersommen minus afschrijvingen van betaalde transfersommen over de duur van een contract).

Het operationeel resultaat is de laatste paar jaar ongeveer -11 miljoen.

De afschrijvingen van de transfersommen schommelt zo rond de 20 miljoen per jaar. Afgelopen seizoen (dat seizoen waarover bekend is gemaakt dat we ongeveer 21 miljoen verlies hebben gemaakt) hebben we 10 miljoen aan tranferinkomsten ontvangen (Vermaelen naar Arsenal). Dit zorgt dus voor een resultaat vergoedingssommen van -10 miljoen euro voor afgelopen seizoen.

Optelsom voor afgelopen seizoen is dus duidelijk: 11 miljoen verlies + 10 miljoen verlies = 21 miljoen euro verlies als eindresultaat.

Door het omlaag brengen van de post salarissen (vertrek Ogararu, Luque, Wielaert, Manucharyan enz enz) zal het operationeel resultaat over dit huidige seizoen geen -11 miljoen meer zijn, maar eerder iets van (ongeveer) -5 miljoen euro.

Het resultaat vergoedingssommen zal echter veel slechter zijn dan de -10 miljoen van vorig jaar, want we hebben niemand verkocht. Dus: 0 miljoen euro transferinkomsten minus 20 miljoen afschrijvingen is 20 miljoen euro verlies als resultaat vergoedingssommen. Het eindresultaat zal dit huidige seizoen dus 5 miljoen + 20 miljoen = ongeveer 25 miljoen verlies zijn, als er niets gebeurt. De enige manier om dit verlies dus echt klein te maken, is door de CL te halen of door een speler voor een mooi bedrag te verkopen.
Jöhnk schreef: Ik heb me door oa Scherrer ook laten vertellen dat de transfer van Vermaelen binnen het vorige boekjaar viel. Met andere woorden: zonder die transfer was er ruim 30 miljoen verlies!
Klopt, zoals ik hierboven uitleg.
Laatst gewijzigd door Scherrer op ma aug 23, 2010 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 23, 2010 9:03 pm

Gabri, Kennedy en Rommedahl verdienden bij elkaar ook nog 3,5 per jaar.

Overigens is het verlies na belastingen 21 miljoen euro. Een klein nuanceverschil wat mij betreft. ;-)

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 23, 2010 9:04 pm

(wederom) Goed bezig, Scherrer! :biggthumpup.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 23, 2010 9:04 pm

Over verlies betaal je geen belasting, toch?

Volgens Slop hebben veel Ajacieden oplopende contracten, dus het zou vies tegenvallen met het terugbrengen van het operationeel verlies.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma aug 23, 2010 9:05 pm

goodfella schreef:Gabri, Kennedy en Rommedahl verdienden bij elkaar ook nog 3,5 per jaar.

Overigens is het verlies na belastingen 21 miljoen euro. Een klein nuanceverschil wat mij betreft. ;-)
Dat zeg ik dus ook.

Izmailov

Bericht door Izmailov » ma aug 23, 2010 9:20 pm

Scherrer,

Je uitleg over de bestanddelen van het resultaat van Ajax klopt helemaal.

Je maakt alleen 1 foutje. De vergoeding voor Vermaelen is verwerkt in het boekjaar 08-09. Dit kun je zo terugvinden in het persbericht van de jaarcijfers 08-09.
Het verlies van 21 miljoen in het boekjaar 09-10 is gemaakt zonder noemenswaardige transfers (alleen wat opleidingsvergoedingen).
Laatst gewijzigd door Izmailov op ma aug 23, 2010 9:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 23, 2010 9:23 pm

Hoe gaat het met transfers die in termijnen worden betaald? In één keer opgeboekt of pas als er een termijn binnenkomt?

Plaats reactie