Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010
Moderator: mods
Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010
Alleen voor plaatsing CL krijg je al een zooi bonuspunten hoor.
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Oscarito schreef:Overigens succes straks, moge jullie deze wedstrijd winnen zolang je maar niet doorgaat naar de poulefase!
Ajax heeft namelijk niets te zoeken in de Champions League waar ze in de Europa League tenminste nog wat punten kunnen sprokkelen.

Op naar de vierde ster!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Het is ook niet voor het eerst dat dit gebeurt, maar het verbaast me gewoon. Dan kom je weer in de 'Ko' discussie als je zegt "Ik denk dat ze wel weten wat ze aan het doen zijn? ". We doen het al jaren zo, dus het zal weg goed zijn. Terwijl je er ook over kunt denken om het eens anders te gaan doen.Scherrer schreef:Ik denk dat ze wel weten wat ze aan het doen zijn, denk je niet? Wedstrijd is pas om 21.45 uur plaatselijke tijd, dus een beetje de benen los trappen in de ochtend is niet gek.El Clavo schreef:Ik vind het sowieso vreemd om op de wedstrijddag nog te trainen, ook al is het maar een half uurtje. Rust is zo veel belangrijker dan dat half uurtje.
Net zoals AZ dat vorig jaar minder punten wist te vergaren als PSV of Ajax? Of misschien net zoals PSV dat het jaar daarvoor minder punten wist te vergaren als een Ajax of FC Twente?Jöhnk schreef:Alleen voor plaatsing CL krijg je al een zooi bonuspunten hoor.

Als jullie je ervoor plaatsen verdienen jullie het voor de volle 100%!Pride of Amsterdam schreef:Oscarito schreef:Overigens succes straks, moge jullie deze wedstrijd winnen zolang je maar niet doorgaat naar de poulefase!
Ajax heeft namelijk niets te zoeken in de Champions League waar ze in de Europa League tenminste nog wat punten kunnen sprokkelen.Als we ons ervoor plaatsen blijkbaar wel. Dan zitten we blijkbaar toch op het niveau om daar mee te doen....
Dat is wat anders dan dat je er gezien de kwaliteit van de selectie er wat te zoeken hebt en ook vrij eenvoudig punten kan sprokkelen. AZ speelde vorig seizoen ook CL voetbal maar om nou te zeggen dat ze er wat te zoeken hadden, nou nee.
AZ had anders een schitterende loting. Er was daar echter wel het een en ander aan de hand. Net zoals PSV historisch slecht was (slechtste seizoen van de laatste ?? jaar) onder Stevens.
In de seizoenen ervoor haalden de CL-deelnemers steeds de meeste punten (zelfs Ajax in 2005/2006).
Maar ik heb geen glazen bol. Ik zeg het zoals het is: bij plaatsing krijg je bonuspunten.
In de seizoenen ervoor haalden de CL-deelnemers steeds de meeste punten (zelfs Ajax in 2005/2006).
Maar ik heb geen glazen bol. Ik zeg het zoals het is: bij plaatsing krijg je bonuspunten.
-
- AT Toto winner 10/11
Je kunt het Ajax van nu natuurlijk moeilijk vergelijken met een AZ waar een dramatische coach voor de groep stond en de suikeroom/voorzitter/eigenaar/hoofdsponsor van de club failliet ging. De CL was wel zo'n beetje het laatste waar de focus op lag in Alkmaar.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Om dat even nader toe te lichten, de Europese coefficient van Ajax (is voor ons van belang omdat dat bepaalt of we geplaatst zijn met lotingen en in welke pot we komen voor poule-indelingen) wordt bepaald door onze Europese prestaties van de afgelopen vijf jaar.Jöhnk schreef:Maar ik heb geen glazen bol. Ik zeg het zoals het is: bij plaatsing krijg je bonuspunten.
Ajax bijvoorbeeld heeft een coefficient van 55.309, hiermee staan we op een 32e plaats tussen Olympiakos Piraeus en Glasgow Rangers. Het komend seizoen telt dit coefficient nog, maar daarna wordt het een stuk lager: immers het seizoen 2005-2006 vervalt dan en in dat jaar haalden we de knock-outfase van de Champions League. Om ons 'plekkie' (we zijn al derde pot CL-niveau dus zoveel maakt het niet uit) te behouden zullen we het dus ongeveer net zo goed moeten doen dit jaar, want voor 2011-2012 is ons coefficient vooralsnog 43.109. (Al komt daar natuurlijk minstens 5.000 bij want we spelen iig poulefase Europees)
Zodra ons rampseizoen 2007-2008 (Dinamo Zagreb..) verdwijnt, over twee jaar dus, staan we er hopelijk weer prima voor. Toen haalden we maar 3.000 punten. (3.000 punten zijn dus '3 punten')
Hoe komen we aan die punten? Wedstrijden winnen, gelijkspelen, en volgende rondes bereiken.
Voor een Europese overwinning (zowel CL als EL) in de voorronde krijgen we 1 punt, voor een gelijkspel 0,5 punt.
Voor een Europese overwinning (zowel CL als EL) in de poulefase en daarna krijgen we 2 punten, voor een gelijkspel 1 punt.
Kwalificeren we ons voor de poulefase Champions League? 4 punten!
Halen we de eerste twee in de poule en overwinteren we in de CL? 5 punten erbij. Dat tikt lekker aan dus.
Ons uiteindelijke coefficient bestaat voor 80% uit onze prestaties (de bovengenoemde punten) en voor 20% uit het coefficient van Nederland, met andere woorden: de prestaties van de Nederlandse clubs de afgelopen vijf jaar.
Conclusie:Als we dankzij één overwinning en één gelijkspel Dinamo Kiev uitschakelen hebben we al om en nabij de 7.800 punten. Alles wat we in de poulefase nog aan resultaat halen komt daar nog bij. Mochten we uitgeschakeld worden dankzij twee nederlagen, dan gaan we met 2.367 punten de poulefase van de Europa League in. Laten we ons dus maar gewoon kwalificeren voor de CL, dan hebben we een hoop punten alvast binnengeharkt voor het Nederlandse voetbal, en uiteraard voor onszelf!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Thanx Thijs!
Gatverdamme. Ik ben zenuwachtig.

Gatverdamme. Ik ben zenuwachtig.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- AT Toto winner 10/11
Volgens mij klopt dit niet. Voor wedstrijden in de voorronde krijg je geen punten, alleen voor doorgaan of niet doorgaan. Kijk maar naar de opbouw van ons puntentotaal over dit seizoen (Ajax staat 35e):Thijs schreef: Hoe komen we aan die punten? Wedstrijden winnen, gelijkspelen, en volgende rondes bereiken.
Voor een Europese overwinning (zowel CL als EL) in de voorronde krijgen we 1 punt, voor een gelijkspel 0,5 punt.
Voor een Europese overwinning (zowel CL als EL) in de poulefase en daarna krijgen we 2 punten, voor een gelijkspel 1 punt.
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uef ... f2011.html
We hebben 2.000 punten aan kwalificatiepunten (dus dat we doorgingen naar de volgende ronde) en 0.3166 punten die we als Nederlands team krijgen (een landenpunt, Twente, Feyenoord enz. hebben dat ook). We hebben geen punten gekregen voor de twee gelijke spelen tegen PAOK (bij Match Points staat 0).
Klopt dus volgens mij ook niet. Ajax kan maximaal op 4.000 punt (plus de punten voor het land waar we vandaan komen) uitkomen voor de poulefase. Dat is wel logisch, want anders zou Ajax aan het begin van de CL 3 punten méér hebben dan een team als Barcelona, dat zich direct heeft geplaatst, dan zouden zij dus in zekere zin een nadeel hebben door zich in één keer te kwalificeren. Volgens mij is het zo dat Ajax nog 1.500 extra kwalificatiepunt krijgt als het ook de volgende ronde doorkomt. En dan komen we dus precies gelijk uit met de teams die zich rechtsstreeks hebben geplaatst. Het maakt dus puntentechnisch voor Ajax niet uit of we doorgaan met twee gelijke spelen of twee overwinningen. Voor Nederland wél. Want ovewinningen in de voorronde van Ajax tellen wel gewoon mee voor het landencoefficient. Om het nog eens extra ingewikkeld te maken.Conclusie:Als we dankzij één overwinning en één gelijkspel Dinamo Kiev uitschakelen hebben we al om en nabij de 7.800 punten. Alles wat we in de poulefase nog aan resultaat halen komt daar nog bij. Mochten we uitgeschakeld worden dankzij twee nederlagen, dan gaan we met 2.367 punten de poulefase van de Europa League in.

-
Ja, je hebt gelijk! Ik keek verkeerd!
Aldus Bert. Telt alleen mee voor het landencoëfficiënt, niet voor ons.UEFA Country Ranking
For the calculation of the country ranking, points in qualification matches are halved: one point for a win and half a point for a draw. Before 1999 the usual two points for a win and one point for a draw were also used in qualifying rounds.
-
Welke club speelde nou eigenlijk in dat gigantische...
ah, ik type deze zin en ik zie op het sportjournaal dat ze het oude stadion aan het verbouwen zijn.
ah, ik type deze zin en ik zie op het sportjournaal dat ze het oude stadion aan het verbouwen zijn.

Wat zou het lekker zijn als we vanavond een goed resultaat boeken. Dat kunnen we echt gebruiken na de stroeve start van het seizoen.
Ik begin er zin in te krijgen. Nu maar hopen dat het straks niet enorm gaat tegenvallen want eerlijk gezegd heb ik er vooralsnog bar weinig vertrouwen in. Gelukkig win ik nooit de toto.
Ik begin er zin in te krijgen. Nu maar hopen dat het straks niet enorm gaat tegenvallen want eerlijk gezegd heb ik er vooralsnog bar weinig vertrouwen in. Gelukkig win ik nooit de toto.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik zit telkens met het gevoel 'we gaan er toch niet kansloos af he, want dan voel ik me namelijk zo belabberd de komende tijd'. Dat je dus nog weet hoe je je voelde na onze vorige voorrondes...
Heel herkenbaar. Ik ben ook een beetje bang dat ze achteloos drie goals binnen schieten omdat we de boel achterin gewoon niet op orde hebben.
Nil volentibus arduum
Tja, ik loop al drie dagen met 0 - 2 in mijn hoofd ...
Blij met de punten ...
-
Oleguer in de basis, voor Alderweireld.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Hoe zeker weet je dit?Thijs schreef:Oleguer in de basis, voor Alderweireld.
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
Net zo zeker als dat het op teletekst staat!
Alderweireld is de laatste tijd natuurlijk wel drama, maar Oleguer?Thijs schreef:Oleguer in de basis, voor Alderweireld.

Lekker moment ook 

- Ajaciedjuh
Oleguer is verdedigend sterker dan Toby. Toby heeft teveel 'verdedigende momenten' gehad dit seizoen. Verder een normale opstelling.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Vreemd maar waarom dan geen ooijer? of ik het eens ben met deze aankoop doet er nu ff niet toe.Enganche schreef:Alderweireld is de laatste tijd natuurlijk wel drama, maar Oleguer?Thijs schreef:Oleguer in de basis, voor Alderweireld.
Alderweireld was en is niet de enige die als een drama speelt...
Weer op zoek naar een Interim coach..
Sorry, maar Oleguer is verdedigend gewoon nog matiger.Ajaciedjuh schreef:Oleguer is verdedigend sterker dan Toby. Toby heeft teveel 'verdedigende momenten' gehad dit seizoen. Verder een normale opstelling.
Zie dan liever Ooijer als ik eerlijk ben!
Face your fears and live your dreams, No Fear