Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » di jun 22, 2004 8:47 pm

Daar doelde ik idd op. Zo'n Buijtenkansje laat ik natuurlijk niet liggen. :D

Hij heeft wel wat weg van Stompé, alleen dan met Herman Brood zijn manier van feesten.

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » wo jun 23, 2004 12:28 pm

Wat?? Drugs??
...

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 23, 2004 3:29 pm

maartoe schreef:Kobe Bryant is free agent!! Zal mij benieuwen naar welk team hij gaat.
Ik tip op Jailbirds Jazz. Er is toch een proces tegen hem gaande?! Of is dat reeds verleden tijd, ik volg dat b-ball niet zo... Anyway, als het slecht voor hem uitpakt kan hij Beverley Hills verruijlen voor een kamertje dat wellicht nog kleiner is dan hetgeen onze Jordanese Huijsjesmelker in de aanbieding heeft!!

jabu

Bericht door jabu » wo jun 23, 2004 4:29 pm

Buijtendijk schreef:Wat?? Drugs??
Wat bedoel je?
:hypocrite:

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » wo jun 23, 2004 4:46 pm

Hij is toch niet de leverancier van de yanken?!
...

jabu

Bericht door jabu » wo jun 23, 2004 5:10 pm

Buijtendijk schreef:Hij is toch niet de leverancier van de yanken?!
Zou wel een goede bijverdienste zijn. Iedereen weet toch waarom de Amerikanen naar Nederland komen ;)

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » wo jun 23, 2004 5:34 pm

Ik zou PillenNiels één advies mee willen geven: Don't get High on your own supply...
...

jabu

Bericht door jabu » do jun 24, 2004 11:55 am

Complete order of selection for the 2004 NBA Draft

ROUND 1
1 Orlando Magic
2 Charlotte Bobcats From LAC
3 Chicago Bulls
4 Los Angeles Clippers From CHA
5 Washington Wizards
6 Atlanta Hawks
7 Phoenix Suns
8 Toronto Raptors
9 Philadelphia 76ers
10 Cleveland Cavaliers
11 Golden State Warriors
12 Seattle Sonics
13 Portland Trail Blazers
14 Utah Jazz
15 Boston Celtics
16 Utah Jazz From NYK via PHO
17 Atlanta Hawks From MIL via DEN, DET
18 New Orleans Hornets
19 Miami Heat
20 Denver Nuggets
21 Utah Jazz From HOU
22 New Jersey Nets
23 Portland Trail Blazers From MEM
24 Boston Celtics From DAL
25 Boston Celtics From DET
26 Sacramento Kings
27 Los Angeles Lakers
28 San Antonio Spurs
29 Indiana Pacers
(NOTE: The Minnesota Timberwolves have forfeited their first-round pick. )

ROUND 2
30 Orlando Magic
31 Chicago Bulls
32 Washington Wizards
33 Los Angeles Clippers From CHA
34 Atlanta Hawks
35 Seattle Sonics From LAC
36 Orlando Magic From PHO
37 Atlanta Hawks From PHI
38 Chicago Bulls From TOR
39 Toronto Raptors From CLE
40 Boston Celtics
41 Seattle Sonics
42 Atlanta Hawks From ORL via PHI, GSW
43 New York Knicks
44 New Orleans Hornets
45 Charlotte Bobcats From MIL
46 Portland Trail Blazers
47 Miami Heat
48 Sacramento Kings From UTA
49 Memphis Grizzlies From DEN via ORL
50 Dallas Mavericks From HOU via DEN
51 New Jersey Nets
52 San Antonio Spurs From MEM
53 Miami Heat From DAL
54 Detroit Pistons
55 Houston Rockets From SAC via UTA
56 Los Angeles Lakers
57 San Antonio Spurs
58 Minnesota Timberwolves
59 Indiana Pacers

http://www.nba.com/draft2004/board.html

Vandaag is de dag!!!!

Eeen vooruitblik op de te maken keuzes:
http://www.nba.com/draft2004/mock_draft.html

Wel erg Amerikaanse opinie met weinig Europeanen.

jabu

Bericht door jabu » vr jun 25, 2004 8:32 am

Enige analyses. Meer highschool spelers dan College spelers!

sports.espn.go.com

sportsillustrated.cnn.com

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » vr jun 25, 2004 7:11 pm

Staan er nog Nederlanders op de nominatie om de NBA in te tuimelen?
...

jabu

Bericht door jabu » za jun 26, 2004 10:05 am

Ene Pillen Niels geloof ik ;)

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » za jun 26, 2004 11:28 am

Is de sfeer zo verziekt in de VS?
...

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » ma jun 28, 2004 5:58 pm

Chris Mims weg bij EiffelTowers

NIJMEGEN - Chris Mims speelt komend seizoen niet meer voor EiffelTowers. De Amerikaan met het Nederlandse paspoort twijfelde al eerder over zijn toekomstige rol bij de Nijmeegse ploeg. Het bestuur van EiffelTowers heeft daarom besloten een einde te maken aan de arbeidsovereenkomst met de power forward, die voor hij in Nijmegen terecht kwam zijn Nederlandse loopbaan in Den Helder begon. Als speler van Hans Verkerk Keukens werd hij in 1999 gekozen in het All*Star-team. Een jaar eerder werd hij met die ploeg kampioen van Nederland en in 2002-03 haalde hij zijn tweede gouden plak op, nu met EiffelTowers. Of Mims in Nederland blijft en of hij eventueel beschikbaar is voor de nationale ploeg is nog niet duidelijk.

Afbeelding
...

jabu

Bericht door jabu » ma jun 28, 2004 9:36 pm

Chris Mims naar MPC Capitals

NIJMEGEN - Chris Mims speelt komend seizoen voor landskampioen MPC Capitals. De Amerikaan met het Nederlandse paspoort verlaat EiffelTowers omdat hij twijfels heeft over zijn toekomstige rol bij de Nijmeegse ploeg. Het bestuur van EiffelTowers besloot daarom een einde te maken aan het contract, dat nog een jaar doorliep. MPC Capitals was bereid daarvoor flink in de buidel te duiken. Mims begon zijn Nederlandse loopbaan in 1987 bij Hans Verkerk in Den Helder en werd met die ploeg en met Eiffel een keer landskampioen.

http://www.basketballsite.nl/

Kan Boot zeggen dat hij er weer een 'Nederlander" bij heeft.

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » di jun 29, 2004 6:24 pm

Mims is Nederlander?
...

jabu

Bericht door jabu » di jun 29, 2004 9:45 pm

Buijtendijk schreef:Mims is Nederlander?
Chris Mims speelt komend seizoen voor landskampioen MPC Capitals. De Amerikaan met het Nederlandse paspoort verlaat EiffelTowers omdat hij twijfels heeft over zijn toekomstige rol bij de Nijmeegse ploeg. Het bestuur van EiffelTowers besloot daarom een einde te maken aan het contract, dat nog een jaar doorliep. MPC Capitals was bereid daarvoor flink in de buidel te duiken. Mims begon zijn Nederlandse loopbaan in 1987 bij Hans Verkerk in Den Helder en werd met die ploeg en met Eiffel een keer landskampioen.

Was sprake van dat hij voor het Nederlands team zou gaan spelen.

jabu

Bericht door jabu » vr jul 02, 2004 6:36 pm

Het wordt weer een interessante periode!

Tracy McGrady, Juwan Howard, Tyronn Lue en Reece Gaines vertrekken uit Orlando naar Houston en Steve Francis, Cuttino Mobley en Kelvin Cato bewandelen de omgekeerde weg.

Shaq heeft ook al door laten schemeren om LA te willen verruilen voor een terugkeer naar Orlando. In dat geval zal Kobe waarschijnlijk blijven, maar stadsgenoot Clippers zit op het vinkentouw. Na Phil Jackson heeft Malone ook besloten LA te verlaten en zijn carriere te bëindigen. Opvolger van Jackson wordt waarschijnlijk Coach K (Mike Krzyzewski) de huidige college coach van Duke.

Washington ruilt Jerry Stackhouse, Christian Laettner en de rechten op No. 5 pick Devin Harris met Dallas voor Antawn Jamison. Na 6 jaar Dallas keert Steve Nash waarschijnlijk weer terug bij Phoenix.

Verder blijven free-agents Sprewell en Boozer respectievelijk Minnesota en Cleveland trouw.

Reggie Miller denkt er aan om nog een 18e jaar aan zijn carriere in Indiana te plakken.

:nailbite:

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » za jul 10, 2004 1:59 pm

Tomjanovic nieuwe coach Lakers

Rudy Tomjanovic wordt coach van Los Angeles Lakers, zo meldt de club. De 55-jarige trainer volgt Phil Jackson op en tekent zaterdag waarschijnlijk een contract voor vijf jaar ter waarde van ruim 24 miljoen euro bij de verliezend finalist van de NBA. Tomjanovic was 34 jaar werkzaam bij de Rockets en won in 1994 en 1995 als coach de NBA-titel.
(www.sportweek.nl)

jabu

Bericht door jabu » ma jul 12, 2004 8:18 am

Het lijkt er op dat Shaq niet naar Orlando gaat maar naar Miami. Vanuit Miami verkassen Lamar Odom, Caron Butler, Brian Grant en de rechten op een toekomstige draft pick naar LA. Odom was dit jaar aan een ijzersterk seizoen bezig, zonde dat ze hem laten gaan.

jabu

Bericht door jabu » wo jul 14, 2004 7:38 am

http://www.basketballsite.nl/

Vincent Krieger naar Rotterdam

ROTTERDAM – Vincent Krieger is de verrassende eerste nieuwe aankoop van Rotterdam Basketbal. De international tekende voor drie seizoenen. Met het aantrekken van de 29-jarige guard wil coach Erik Braal de basis leggen voor het team voor de komende jaren. Krieger speelde als senior nog niet eerder in de vaderlandse competitie.

Als vijfjarige begon de Hagenaar met basketballen bij het Rijswijkse Lokomotief. Via de door Toon van Helfteren gecoachte junioren van DAS uit Delft vertrok hij naar de universiteit van North Carolina Asheville. Na zijn periode in Amerika speelde Krieger bij het Franse Besancon en in België achtereenvolgens bij Houthalen, Hasselt en Antwerpen, waar hij twee jaar geleden slechts korte tijd als vervangende pointguard optrad. Afgelopen jaargang begon de spelverdeler bij het Spaanse Melilla Baloncesto waar hij echter het seizoen niet afmaakte. Aan het eind van het voorbije seizoen mocht Krieger opnieuw enkele malen invallen, dit keer bij het Franse Co Beauvais, dat uit de ProB degradeerde.

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » wo jul 14, 2004 8:20 am

Going down...going down...En dan te bedenken dat Krieger ooit beter was dan ik! ;)
...

jabu

Bericht door jabu » do jul 15, 2004 8:41 am

maartoe schreef:Na 6 jaar Dallas keert Steve Nash waarschijnlijk weer terug bij Phoenix.
En het is officieel....http://www.nba.com/suns/

The Prodigal Sun Returns

The Phoenix Suns re-introduced Steve Nash during an afternoon press conference at America West Arena on Wednesday. The club, which originally drafted the point guard back in 1996, put the full-court press on Nash on July 1, the beginning of the free-agent negotiation period. Phoenix also signed restricted free-agent Quentin Richardson to an offer sheet on Wednesday, although the Clippers have 15 days to match the offer.

En Quentin Richardson zou ook wel spectaculair zijn.

Nash, Richardson, Marion, Stoudemire en Clark..... :yes: Leuke starting line-up. Dan heb je Joe Johnson nog als 6e man.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 15, 2004 11:16 am

Ik zie dat er hier wel een aantal kenners aanwezig zijn.

In de periode van Michael Jordan bij Chicago volgde ik de NBA redelijk maar inmiddels is de interesse wat ingezakt. Ik kijk af en toe naar de uitslagen en zo rond de playoffs volg ik alles iets intensiever.

Doordat Jordan destijds zo'n indruk op mij heeft gemaakt ben ik altijd een beetje fan gebleven van de Chicago Bulls. Die hebben echter al jaren één van de slechtste ploegen in de hele competitie en dat terwijl men toch al een aantal keren op rij een speler in uit de top van de NBA draft mocht uitzoeken. Dat is nu eenmaal een voordeel van slecht presteren.

Nu heeft men met Ben Gordon (nr.3) en Luol Deng (nr.7) opnieuw 2 spelers uit de top 5 geselecteerd. Eerder had Chicago bijv. met Tyson Chandler, Eddy Curry en Jay Williams ook al spelers uit de top 5.

Je zou toch zeggen dat er ondertussen een aardige ploeg moet kunnen staan. Wat is jullie mening over deze ploeg. Kan Chicago met de 2 nieuwe rookies eindelijk weer richting de playoffs of is het nog steeds niets?

jabu

Bericht door jabu » vr jul 16, 2004 4:00 pm

Marillion schreef:Wat is jullie mening over deze ploeg. Kan Chicago met de 2 nieuwe rookies eindelijk weer richting de playoffs of is het nog steeds niets?
Beetje hetzelfde verhaal als de Clippers. Ze hebben moeite de goed rookies vast te houden. Bovendien hebben ze pech gehad met het motorongeluk van Jay Williams.

Maar ja, aan de andere kant is bv. Sacramento ook jarenlang het lelijke eendje van de NBA geweest en nu zijn ze al een tijdje één van de topteams in het Westen (dus in de NBA).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 16, 2004 11:21 pm

Ik heb toevallig even gekeken naar het roster van Chicago maar ik zie Jay Williams helemaal nergens meer staan. Ik heb destijds inderdaad meegekregen dat hij een motorongeluk heeft gehad maar ik kreeg toen de indruk dat hij uiteindelijk terug zou kunnen komen.

Nu kom je zijn naam nergens meer tegen op de site van de Bulls. Gaan ze hem nog terugzien of is zijn carriëre definitief voorbij?

Plaats reactie