André Ooijer
Moderator: mods
Re: André Ooijer
Het lijkt me sterk dat hij basisspeler wordt, tenzij Vertonghen de plek van Anita in gaat nemen, maar dat denk ik niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
In het interview op de Radio was duidelijk uit te maken dat Ooijer er voor de breedte is bijgehaald, en wat ervaring overbrengen op de jeugdige spelers.joey schreef:Wat is dan zijn status? Basisspeler? Reserve? Tweede reserve?
Als hij basisspeler wordt, wie gaat er dan voor hem wijken?
Blij met de punten ...
Dus strijden hij en Oleguer (grootverdiener) om een plek als eerste reserve? Als dat zo is, waarom heeft Jol Oleguer dan niet naar HTC laten gaan? Ooijer was een maand geleden ook al beschikbaar. Lijkt me sterk dat je Oleguer en Ooijer allebei nodig hebt.Duke schreef:Het lijkt me sterk dat hij basisspeler wordt, tenzij Vertonghen de plek van Anita in gaat nemen, maar dat denk ik niet.
Het stinkt aan alle kanten!
Tja, volgens mij zijn het twee verschillende spelers, die je ook nog eens op verschillende posities in kan zetten.Maar je kan natuurlijk aan de gang blijven.Komen we zodadelijk een speler ( achterhoede ) te kort in de breedte dan is het weer " waren hebben we Olequer " in hemelsnaam laten gaan ... daarbij, de transfer periode is nog steeds open ..joey schreef:Dus strijden hij en Oleguer (grootverdiener) om een plek als eerste reserve? Als dat zo is, waarom heeft Jol Oleguer dan niet naar HTC laten gaan? Ooijer was een maand geleden ook al beschikbaar. Lijkt me sterk dat je Oleguer en Ooijer allebei nodig hebt.Duke schreef:Het lijkt me sterk dat hij basisspeler wordt, tenzij Vertonghen de plek van Anita in gaat nemen, maar dat denk ik niet.
Blij met de punten ...
Ajax kan het zich nu eenmaal niet permitteren om voor iedere positie een goede backup te hebben. Soms moeten we improviseren. Gelukkig maar, want anders kwam er nooit meer een jeugdspeler door. We hebben het hele vorige seizoen prima kunnen redden met de huidige verdediging. Jol heeft er best een aardig geheel van gemaakt hoewel er individueel echt het nodige op de spelers aan te merken is. Ja, dat was af en toe even een puzzel. Maar om nu voor die paar keer per jaar een speler te contracteren vind ik echt onverstandig.
Oleguer én Ooijer onder contract hebben staan terwijl ze beide in principe geen basisplaats hebben is wat mij betreft niet iets waar we trots op moeten zijn. Dat is niet het Ajax waar ik ooit zo gek op ben geworden.
Oleguer én Ooijer onder contract hebben staan terwijl ze beide in principe geen basisplaats hebben is wat mij betreft niet iets waar we trots op moeten zijn. Dat is niet het Ajax waar ik ooit zo gek op ben geworden.
Nil volentibus arduum
Jij wilt improviseren terwijl blijkt dat jeugdspelers er nog niet klaar voor zijn.En misschien wil men helemaal niet meer zo veel puzzelen maar spelers van uit hun " natuurlijke " positie laten spelen.Marillion schreef:Ajax kan het zich nu eenmaal niet permitteren om voor iedere positie een goede backup te hebben. Soms moeten we improviseren. Gelukkig maar, want anders kwam er nooit meer een jeugdspeler door. We hebben het hele vorige seizoen prima kunnen redden met de huidige verdediging. Jol heeft er best een aardig geheel van gemaakt hoewel er individueel echt het nodige op de spelers aan te merken is. Ja, dat was af en toe even een puzzel. Maar om nu voor die paar keer per jaar een speler te contracteren vind ik echt onverstandig.
Blij met de punten ...
Sinds wanneer is het de norm voor een selectie om met drie centrale verdedigers het seizoen in te gaan? Vorig seizoen heeft Ajax met ANITA centraal achterin gespeeld.joey schreef:Dus strijden hij en Oleguer (grootverdiener) om een plek als eerste reserve? Als dat zo is, waarom heeft Jol Oleguer dan niet naar HTC laten gaan? Ooijer was een maand geleden ook al beschikbaar. Lijkt me sterk dat je Oleguer en Ooijer allebei nodig hebt.Duke schreef:Het lijkt me sterk dat hij basisspeler wordt, tenzij Vertonghen de plek van Anita in gaat nemen, maar dat denk ik niet.
Ja dus? Dat kan een keer gebeuren. Beter dat dan allemaal tweederangs opvulling halen voor het geval dat.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Was tegen RKC. Uitslag 1-5. Welk team? Oleguer en Anita centraal.
V/d Wiel werd toen al snel centrumverdediger, omdat Anita de grootste moeite had in het centrum.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Nee, jij vindt dat beter. Maar Anita een betere centrumverdediger dan Ooijer? Neuh.joey schreef:Ja dus? Dat kan een keer gebeuren. Beter dat dan allemaal tweederangs opvulling halen voor het geval dat.
Dat klopt, daarom heeft Ajax Ooijer als backup en niet Alex.Marillion schreef:Ajax kan het zich nu eenmaal niet permitteren om voor iedere positie een goede backup te hebben. Soms moeten we improviseren. Gelukkig maar, want anders kwam er nooit meer een jeugdspeler door. We hebben het hele vorige seizoen prima kunnen redden met de huidige verdediging. Jol heeft er best een aardig geheel van gemaakt hoewel er individueel echt het nodige op de spelers aan te merken is. Ja, dat was af en toe even een puzzel. Maar om nu voor die paar keer per jaar een speler te contracteren vind ik echt onverstandig.

Maar nogmaals, als bijvoorbeeld Kappelhof komend seizoen bewijst meer toe te voegen aan Ajax 1 dan Ooijer, dan ben ik de eerste die hier z'n ongelijk komt toegeven hoor. Ik ge...ehm beloof!
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di aug 10, 2010 12:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Even goed, zou ik zeggen.Enganche schreef:Nee, jij vindt dat beter. Maar Anita een betere centrumverdediger dan Anita? Neuh.

Dat vind ik beter, ja. Dat is namelijk Ajax.
Ik heb dan liever dat we gewoon niemand halen. Voor dat ene uitzonderingsgeval zoals afgelopen jaar tegen RKC moeten we dan maar even creatief zijn. Haal je V.d.Wiel naar het centrum en stel je Daley Blind een keertje op om maar iets te noemen. Of Lindgren een keertje in het centrum achterin. Kom je tegen de meeste ploegen best mee weg. Wil je het hele seizoen zo spelen? Nee, dat niet. Maar om voor zulke uitzonderingen een speler te halen gaat me echt te ver.Enganche schreef: Dat klopt, daarom heeft Ajax Ooijer als backup en niet Alex.Jol haalt Ooijer heus niet als hij denkt dat Kappelhof er klaar voor is hoor. Hij gaf Alderweireld ook al snel een basisplaats, om maar iemand te noemen.
Maar nogmaals, als bijvoorbeeld Kappelhof komend seizoen bewijst meer toe te voegen aan Ajax 1 dan Ooijer, dan ben ik de eerste die hier z'n ongelijk komt toegeven hoor. Ik ge...ehm beloof!
Kijk, ik hoop dat Ooijer gewoon een uitstekend seizoen speelt en van waarde is voor Ajax hoor. Ik zie het alleen niet gebeuren. Hij is passé en heeft nauwelijks iets toe te voegen. Dan is het gewoon zonde van je investering. Het kost toch weer geld terwijl we de selectie juist wilde verkleinen.
Nil volentibus arduum
Ok, ik heb m'n zegje wel gedaan. M'n mening is wel duidelijk. En de omstandigheden waaronder jullie je gelijk bij me mogen halen ook.Marillion schreef:Ik heb dan liever dat we gewoon niemand halen. Voor dat ene uitzonderingsgeval zoals afgelopen jaar tegen RKC moeten we dan maar even creatief zijn. Haal je V.d.Wiel naar het centrum en stel je Daley Blind een keertje op om maar iets te noemen. Of Lindgren een keertje in het centrum achterin. Kom je tegen de meeste ploegen best mee weg. Wil je het hele seizoen zo spelen? Nee, dat niet. Maar om voor zulke uitzonderingen een speler te halen gaat me echt te ver.Enganche schreef: Dat klopt, daarom heeft Ajax Ooijer als backup en niet Alex.Jol haalt Ooijer heus niet als hij denkt dat Kappelhof er klaar voor is hoor. Hij gaf Alderweireld ook al snel een basisplaats, om maar iemand te noemen.
Kijk, ik hoop dat Ooijer gewoon een uitstekend seizoen speelt en van waarde is voor Ajax hoor. Ik zie het alleen niet gebeuren. Hij is passé en heeft nauwelijks iets toe te voegen. Dan is het gewoon zonde van je investering. Het kost toch weer geld terwijl we de selectie juist wilde verkleinen.

Dus stel (hypothetische situatie!) RKC had er afgelopen seizoen een paar ingeprikt omdat Anita in het centrum stond, waardoor Ajax het kampioenschap was misgelopen, terwijl men met Ooijer in de basis wel had gewonnen. Dan had jij dat wel beter gevonden, omdat dát Ajax is?joey schreef:Even goed, zou ik zeggen.Enganche schreef:Nee, jij vindt dat beter. Maar Anita een betere centrumverdediger dan Anita? Neuh.![]()
- peter
Onzin, Enganche. Frustratie of Anita is beter in het centrum speelt geen rol en zijn helemaal geen beweegredenen. Dat moet jij ook weten.
Mijn punt is heel helder, maar jij kijkt er anders tegenaan. Ik vind Ooijer een prutspeler en voor de breedte totaal overbodig. We hebben Oleguer al en Ajax zit in de financiële penarie, waardoor je dus iedere stuiver moet besparen op dure bankzitters. Om er dan vervolgens ook nog één te halen die volledig door de mand viel bij PSV is gewoon niet logisch. Ajax moet bij een eventuele schorsing van Alderweireld en Vertonghen improviseren inderdaad. Ik hoef daar geen Ooijer voor, hoor. Wat nu als Ooijer de komende week geblesseerd raakt? Halen we dan nog een extra vervanger?
Mijn punt is heel helder, maar jij kijkt er anders tegenaan. Ik vind Ooijer een prutspeler en voor de breedte totaal overbodig. We hebben Oleguer al en Ajax zit in de financiële penarie, waardoor je dus iedere stuiver moet besparen op dure bankzitters. Om er dan vervolgens ook nog één te halen die volledig door de mand viel bij PSV is gewoon niet logisch. Ajax moet bij een eventuele schorsing van Alderweireld en Vertonghen improviseren inderdaad. Ik hoef daar geen Ooijer voor, hoor. Wat nu als Ooijer de komende week geblesseerd raakt? Halen we dan nog een extra vervanger?
- peter
Wat is dit nou voor punt dan? Vul voor Anita Ooijer en maak er dit seizoen van en je hebt net zo'n punt. Feit is alleen dat we vorig seizoen met Anita in het centrum niet verloren. En ja we misten toen Alderweireld, Vertonghen en Lindgren voor het centrum.Enganche schreef: Dus stel (hypothetische situatie!) RKC had er afgelopen seizoen een paar ingeprikt omdat Anita in het centrum stond, waardoor Ajax het kampioenschap was misgelopen, terwijl men met Ooijer in de basis wel had gewonnen. Dan had jij dat wel beter gevonden, omdat dát Ajax is?
Jij ziet Oleguer, Anita en Wielaert als geschiktere centrumverdedigers. Ok, prima. We kunnen alleen maar afwachten. Ik schat de kans hoog in dat Ooijer de voorkeur gaat krijgen boven Oleguer, die er negen van de tien keer niet eens zin in heeft. Maar goed, wellicht bewijst een jeugdspeler in combinatie met de prestaties van Ooijer dat hij beter is.Peter schreef:Onzin, Enganche. Frustratie of Anita is beter in het centrum speelt geen rol en zijn helemaal geen beweegredenen. Dat moet jij ook weten.
Heb je de post van Joey gelezen? Dan moet het toch duidelijk zijn waarom ik die hypothetische situatie schets, lijkt mij.Peter schreef:Wat is dit nou voor punt dan? Vul voor Anita Ooijer en maak er dit seizoen van en je hebt net zo'n punt. Feit is alleen dat we vorig seizoen met Anita in het centrum niet verloren. En ja we misten toen Alderweireld, Vertonghen en Lindgren voor het centrum.Enganche schreef: Dus stel (hypothetische situatie!) RKC had er afgelopen seizoen een paar ingeprikt omdat Anita in het centrum stond, waardoor Ajax het kampioenschap was misgelopen, terwijl men met Ooijer in de basis wel had gewonnen. Dan had jij dat wel beter gevonden, omdat dát Ajax is?
Ajax had het uit bij RKC ontzettend moeilijk met Anita centraal achterin. Zoals Bertje al aangaf werd Anita al snel uit het centrum gehaald.
- peter
Ik zie ze niet als geschiktere centrumverdedigers, zeg. Als het aan jou ligt moeten we een complete bankvervanging doen. We hebben nu eenmaal te maken met mensen die bij Ajax voetballen en op een contract zitten. Je gaat toch potverdimme niet de bank vervangen voor nieuwe bankzitters? Eerst opruimen en dan gewoon weer de diepte in. Investeren op plekken waar je zwak staat. Ik vind de centrumpositie zwak bezet, maar dan haal je toch geen zwakkeling erbij. Ja, maar Ooijer is misschien wel beter dan Oleguer. Ja boeiend. Misschien moeten we Kromkamp ook even halen. Voor het geval dat vdWiel er niet bij is, want je wil toch niet met Anita of Blind daar spelen? Vind ik Kromkamp beter dan Blind als back? Misschien wel, maar dat boeit geen ene fuck.
Ajax had het lastig met Anita centraal achterin inderdaad. Toen van der Wiel in het centrum kwam te staan was er niets meer aan de hand. Ik snap die drang naar extra breedte niet, hoor. Alsof je met Ooijer een sterkhouder binnenhaalt. Zelfde geldt voor Leonardo of De Ridder. Het is allemaal prut wie je alleen in uiterste noodgevallen op gaat stellen. Nou en in die gevallen geef ik de voorkeur aan de portemonnaie inderdaad.
Ajax had het lastig met Anita centraal achterin inderdaad. Toen van der Wiel in het centrum kwam te staan was er niets meer aan de hand. Ik snap die drang naar extra breedte niet, hoor. Alsof je met Ooijer een sterkhouder binnenhaalt. Zelfde geldt voor Leonardo of De Ridder. Het is allemaal prut wie je alleen in uiterste noodgevallen op gaat stellen. Nou en in die gevallen geef ik de voorkeur aan de portemonnaie inderdaad.
Mwah, met Ooijer stroomt er wel weer een jeugdspeler door.joey schreef:Even goed, zou ik zeggen.Enganche schreef:Nee, jij vindt dat beter. Maar Anita een betere centrumverdediger dan Anita? Neuh.![]()
Eindelijk een lichtpuntje.Jöhnk schreef:Mwah, met Ooijer stroomt er wel weer een jeugdspeler door.joey schreef:Even goed, zou ik zeggen.Enganche schreef:Nee, jij vindt dat beter. Maar Anita een betere centrumverdediger dan Anita? Neuh.![]()

Peter schreef:Ik zie ze niet als geschiktere centrumverdedigers, zeg. Als het aan jou ligt moeten we een complete bankvervanging doen. We hebben nu eenmaal te maken met mensen die bij Ajax voetballen en op een contract zitten. Je gaat toch potverdimme niet de bank vervangen voor nieuwe bankzitters? Eerst opruimen en dan gewoon weer de diepte in. Investeren op plekken waar je zwak staat. Ik vind de centrumpositie zwak bezet, maar dan haal je toch geen zwakkeling erbij. Ja, maar Ooijer is misschien wel beter dan Oleguer. Ja boeiend. Misschien moeten we Kromkamp ook even halen. Voor het geval dat vdWiel er niet bij is, want je wil toch niet met Anita of Blind daar spelen? Vind ik Kromkamp beter dan Blind als back? Misschien wel, maar dat boeit geen ene fuck.

Precies, geen woord aan toe te voegen!
Jöhnk schreef:Mwah, met Ooijer stroomt er wel weer een jeugdspeler door.

De stelling was altijd "als je goed genoeg bent dan ben je ook oud genoeg". Zou het andersom ook gelden?
Nil volentibus arduum
Tsja, ik zie een verschil tussen de ene nood-/tussenoplossing (Ooijer) en de andere (De Ridder, Leonardo, Atouba). Het is in dit geval niet zo dat Jol Ajax opscheept met een 2-jarig contract, bijvoorbeeld. En dus loopt het contract van Ooijer na één jaar alweer netjes af. De gedachte zou in ieder geval moeten zijn om de selectie goedkoop te versterken met een aantal tussenoplossingen, te oogsten (wat goed mogelijk is, gezien het niveau van de sterkhouders van Ajax) en vervolgens aan het einde van het seizoen een aantal van die sterkhouders te verkopen, om zo niet meer afhankelijk te zijn van dit soort goedkope tussenoplossingen. Maar voorlopig moet Ajax het er mee doen.Peter schreef:Ik zie ze niet als geschiktere centrumverdedigers, zeg. Als het aan jou ligt moeten we een complete bankvervanging doen. We hebben nu eenmaal te maken met mensen die bij Ajax voetballen en op een contract zitten. Je gaat toch potverdimme niet de bank vervangen voor nieuwe bankzitters? Eerst opruimen en dan gewoon weer de diepte in. Investeren op plekken waar je zwak staat. Ik vind de centrumpositie zwak bezet, maar dan haal je toch geen zwakkeling erbij. Ja, maar Ooijer is misschien wel beter dan Oleguer. Ja boeiend. Misschien moeten we Kromkamp ook even halen. Voor het geval dat vdWiel er niet bij is, want je wil toch niet met Anita of Blind daar spelen? Vind ik Kromkamp beter dan Blind als back? Misschien wel, maar dat boeit geen ene fuck.
Goh, je zou toch denken dat ene Danny Blind ook wel wat heeft999 schreef:In het interview op de Radio was duidelijk uit te maken dat Ooijer er voor de breedte is bijgehaald, en wat ervaring overbrengen op de jeugdige spelers.joey schreef:Wat is dan zijn status? Basisspeler? Reserve? Tweede reserve?
Als hij basisspeler wordt, wie gaat er dan voor hem wijken?
meegemaakt...
IK GELOOF!!!!!!
Dus daar gaan we weer. Noodoplossingen, tussenoplossingen, breedteaankopen. Zo zouden we het niet meer doen. Geen van die spelers is een geheide versterking. We zijn weer aan het gokken geslagen.
Je moet ooit beginnen consequent te zijn. Anders kun je net zo goed geen beleid uitstippelen.
Je moet ooit beginnen consequent te zijn. Anders kun je net zo goed geen beleid uitstippelen.