André Ooijer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: André Ooijer

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2010 8:12 pm

Enganche schreef:Wielaert is helemaal niets. Had en heeft nooit het niveau voor Ajax gehad.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar hij staat wel onder contract en ik vind het in de huidige situatie onverantwoord om er dan nog een prutser naast te zetten zodat we twee keer een overbodig salaris mogen betalen. Kom op zeg, het is niet voor niets dat hij weg moest uit Eindhoven. Die jongen is passé.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » ma aug 09, 2010 8:18 pm

Het gaat me niet eens om het niveau van de man. Hij heeft tegen Brazilië laten zien dat ie het nog best kan. Maar nogmaals: daar gaat het mij niet om.
Bij Ooijer speelt er meer. Ooijer representeert de oer-PSV-er, de zuiger, de naaier, de man die ik iéts te vaak triomfantelijk en iéts te enthousiast heb zien juichen bij verlies van Ajax tegen PSV. Een misselijkmakend mannetje die in een PSV-shirt hoort te spelen, niet in ons prachtige Ajax shirt! (ik weet het, hij heeft het voetballen bij Ajax geleerd, big deal. Daarna heeft ie 10 jaar bij de concurrent gevoetbald)
Net zoals ik Lothar van Bommel niet in een Ajax-shirt wil zien, had ik ook graag verder geleefd zonder dat beeld in m'n hoofd van Ooijer in het mooiste shirt ter wereld. Bleah!! :666.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma aug 09, 2010 8:20 pm

Enganche schreef:Wielaert is helemaal niets. Had en heeft nooit het niveau voor Ajax gehad.
Thomas, ik krijg uit jouw posts het beeld dat je niet héél negatief tegenover Ooijer staat. Je vindt hem in ieder geval sterker dan Alderweireld en Wielaert (en ik vermoed dus ook dan Oleguer). Klopt dat?

999

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 8:21 pm

Ach, nu is ineens Wielaert een klasbak.Aankoopje van Marco.Misschien kunnen we gewoon eens even afwachten met het hoe en wat met Ooijer.Kijk, als er nou een blik met jeugdspelers klaarstond, maar daarvan blijkt elk jaar dat er weinig tot niks tussen zit.Anderweireld is nu ook niet het godswonder op twee benen.

Maar het grootste probleem is toch duidelijk, AJAX heeft niks te makken en zeker geen geld voor transfervergoedingen.Dat zou men er is bij moeten bedenken.

Gaan we nog verder de rode cijfers in, zoals Psv doet,maar met het risico dat je zodadeiljk dik onder de rode streep zit.Of doe je dit.Je haalt ( mijn inziens ) een speler voor de breedte ... Maar goed, blijkbaar ben ik de enige hier die begrijpt dat je voor drie ton aan salaris geen topverdediger uit Engeland, Duitsland of verweggiestan kan halen .. en veel meer zit er tegenwoordig nietin de kas meer bij AJAX ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2010 8:25 pm

999 schreef:
Ach, nu is ineens Wielaert een klasbak.
Dat zegt helemaal niemand hier.
999 schreef:
Maar het grootste probleem is toch duidelijk, AJAX heeft niks te makken en zeker geen geld voor transfervergoedingen.Dat zou men er is bij moeten bedenken.
Dat snap ik prima. Maar we zijn niet verplicht om spelers van buitenaf te halen. Als er niets te realiseren is waar we echt beter van worden dan heb ik liever dat we doorgaan met de spelers die we al onder contract hebben staan.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 8:32 pm

Marillion schreef:
999 schreef:
Ach, nu is ineens Wielaert een klasbak.
Dat zegt helemaal niemand hier.
999 schreef:
Dat snap ik prima. Maar we zijn niet verplicht om spelers van buitenaf te halen. Als er niets te realiseren is waar we echt beter van worden dan heb ik liever dat we doorgaan met de spelers die we al onder contract hebben staan.
Deze speler wordt gehaald voor de breedte.Voor als er in de achterhoede kwa blessures of schorsingen problemen ontstaan.Dan vallen dus spelers die er nog minder van kunnen af ongeacht of dat ze onder contract staan.

Eerlijk gezegt zou ik meer vertrouwen in Ooijer hebben gehad mocht ie tegen Groningen er in zijn gekomen, dan Wieleart ..

Kijk, als we echt in de achterhoede beter willen worden zou je er nu drie eruit moeten knikkeren.Punt is dat vorig seizoen de achterhoede redelijk tot goed bezig was.Gisteren was het weer het zelfde als begin vorig seizoen.Op de een of andere manier zakken we toch weer door onze hoeven op het moment dat de tegenstander oppertunistisch de ballen in de zestien gaat pompen.Misschien dat zo'n Ooijer dan ( op dat moment ) wel net effe dat verschil zou kunnen maken ( de ervaring heeft ie ).Tegen Paok ook trouwens.Dat hoef je van Wielaert niet te verwachten.

Natuutlijk is dat niet het AJAX(verdedigend) voetbal wat jij en ik wil zien, maar het is er nu ( soms ) eenmaal zo ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 09, 2010 8:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2010 8:38 pm

En dan gaan we straks weer klagen als we in de rode cijfers belanden. We zouden geen spelers meer halen voor de breedte. Die paar keer per jaar dat we door schorsingen en/of blessures in de problemen komen moeten we dan maar zien op te lossen met het materiaal dat we al hebben. Dat kan dan wel eens behelpen zijn maar dat is nu eenmaal de situatie waarin Ajax zit.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 8:43 pm

Marillion schreef:En dan gaan we straks weer klagen als we in de rode cijfers belanden. We zouden geen spelers meer halen voor de breedte. Die paar keer per jaar dat we door schorsingen en/of blessures in de problemen komen moeten we dan maar zien op te lossen met het materiaal dat we al hebben. Dat kan dan wel eens behelpen zijn maar dat is nu eenmaal de situatie waarin Ajax zit.
Ooijer kost drie keer niks.Dat weet jij ook.

Kijk, als we echt in de achterhoede beter willen worden zou je er nu drie eruit moeten knikkeren.Punt is dat vorig seizoen de achterhoede redelijk tot goed bezig was.Gisteren was het weer het zelfde als begin vorig seizoen.Op de een of andere manier zakken we toch weer door onze hoeven op het moment dat de tegenstander oppertunistisch de ballen in de zestien gaat pompen.Misschien dat zo'n Ooijer dan ( op dat moment ) wel net effe dat verschil zou kunnen maken ( de ervaring heeft ie ).Tegen Paok ook trouwens.Dat hoef je van Wielaert niet te verwachten.Die mocht vorig seizoen een paar keer meehuppelen en viel grandioos door de mand.

Natuutlijk is dat niet het AJAX(verdedigend) voetbal wat jij en ik wil zien, maar het is er nu ( soms ) eenmaal zo .. maar goed, ik wacht het gewoon even af ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 09, 2010 8:46 pm

Voetske en ik zijn het volgens mij eens. :cheer.gif:
Scherrer schreef:
Thomas, ik krijg uit jouw posts het beeld dat je niet héél negatief tegenover Ooijer staat. Je vindt hem in ieder geval sterker dan Alderweireld en Wielaert (en ik vermoed dus ook dan Oleguer). Klopt dat?
Ik zeg niet dat ik hem in alle opzichten sterker dan Alderweireld vind, maar hij is volgens mij sterker door de lucht en niet (veel) langzamer. Daarnaast heeft Ajax zoals ik al aangaf 1 backup voor de vier posities achterin. Ik snap best dat Jol niet zo snel (absentie van 1 of 2 verdedigers) geforceerd wil worden om terug te vallen op jeugdspelers zonder enige ervaring bij het eerste. Verder heb ik het idee dat het aantrekken van Ooijer een sterkere zet is dan het aantrekken van Wielaert (3-4 miljoen) of Oleguer (3 miljoen).

Dit is ongeveer ook wat ik in m'n eerdere posts stelde. Ik chargeerde wellicht licht vanwege de overdreven reacties hier. Het sentiment van velen speelt daarbij volgens mij een grote rol. It's just business. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 09, 2010 8:48 pm

Een jaar geleden was Ooijer volgens Baseman helemaal keigoed. En generaal roemde Ooijer´s inbreng in de kleedkamer. Dus ik heb er alle fiducie in!! :smallgrin.gif:

Volgend seizoen Lothar van Bommel en Jan Vensterbank. Leeft de mongolide Edward Linskens nog? :smallgrin.gif:

Ajax-hater Ooijer naar Ajax, ik was eh... verrast. :smallgrin.gif:

Maar hij kost weinig, kon op het WK nog aardig mee (goed genoeg voor Oranje, afgedankt door PSV) en hij zal toch echt niet veel minder zijn dan de overige Ajax-verdedigers. Of Maza, Salcido en Vukovic. Begrijpelijke zet van Jol, Ooijer zal z'n waarde nog hebben voor Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 09, 2010 8:49 pm

En Wimpey ook. :cheer.gif:

999

Bericht door 999 » ma aug 09, 2010 8:55 pm

Oei oei, als dat maar goed gaat .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 09, 2010 8:57 pm

Enganche schreef:En Wimpey ook. :cheer.gif:
Met Kappelhof, Daley etc. kun je er een telraam bij pakken. Bovendien is er na het vertrek van Gabri en Pantelic een leeftijdsgat gevallen dat Atouba niet in z'n uppie kan opvullen. :smallgrin.gif:

Ik vind Ooijer een logische zet. Stop-gap signing. Niks mis mee. Hopelijk gedraagt ie zich in ons shirt wat beter dan in dat boerse hansopje dat ie voorheen droeg. Dat doorgesnoven gedrag mag ie in de provincie laten. De dochter van Willy de Stofzuijger trouwens ook. :excited.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 09, 2010 9:07 pm

Tjonge, wimpey wordt nog mild op z'n ouwe dag. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 09, 2010 9:27 pm

Duke schreef:Tjonge, wimpey wordt nog mild op z'n ouwe dag. :excited.gif:
Zeiken is geen 2e natuur op AT geworden, maar een 1e natuur. Zie wedstrijdtopic Groningen. Velen smijten na een gelijkspel in wedstrijd 1 de handdoek al. Daar doe ik maar effe niet aan mee.

Ajax speelde vorig seizoen heel behoorlijk. We missen een paar man, anderen zijn vermoeid. Maar het zal toch niet zo zijn dat de ploeg er ineens niets meer van kan?! :confused.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2010 9:49 pm

Dat denk ik ook niet. Als Jol het zo dadelijk weer een beetje op de rails heeft moet het niveau van vorig jaar weer haalbaar zijn. Van de basis hebben we Pantelic ingeruild voor El Hamdaoui. In de breedte hebben we wel iets ingeleverd maar niet in de verdediging. Dus waarom we nu ineens Ooijer nodig hebben?

Maar goed, ik zal ophouden met zeuren. Het is inmiddels wel duidelijk dat ik geen fan van 'm ben.
Nil volentibus arduum

Oscarito

Bericht door Oscarito » ma aug 09, 2010 10:13 pm

Qua positie een uitstekende aankoop want uit de jeugd komt voorlopig niets en de wisselspelers zijn niet goed genoeg alleen zijn ze vergeten dat kwaliteit altijd voorop hoort te staan. Nee, dan haal je even Andre Ooijer binnen, zoiets verzin je gewon niet. En goedkoop? Geloof dat maar ja...

Ik wens jullie in ieder geval veel plezier met hem, dat wordt letterlijk lachen, gieren en brullen met Dré. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 09, 2010 10:25 pm

"Alleen als we straks zien dat we in het profiel van rechtshalf geen direct inzetbare vervanger van de basisspeler in Ajax 1 hebben, en de beste jeugdspeler daarachter heeft nog drie jaar nodig, dan kunnen we een tussenoplossing kopen. Die komt dan van een al bestaande scoutingslijst. Daarop staan geen jongens die 20 miljoen euro kosten, maar ook geen modale eredivisiespelers", aldus Van den Boog in het ochtenddagblad.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 09, 2010 10:26 pm

Ik ben in ieder geval woest. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het die Ooijer wel. Noem me kinderachtig, maar die gozer hoef ik niet in een Ajaxshirt te zien. Got wat kan ik soms de pest hebben in Ajax. Wat een beleid weer, maar daarom kaart ik dit vanmiddag al aan. Je voelde een dergelijke ramp al aan komen.

BZ, volgens Bertje kun je Ooijer dus gewoon scouten, hoor. :excited.gif:

Overigens heb ik er alle vertrouwen in dat Ooijer Biseswar afstopt, Enganche. ;)

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 09, 2010 10:55 pm

Ooijer onze rechtsbuiten?
IK GELOOF!!!!!!

Thom

Bericht door Thom » ma aug 09, 2010 10:56 pm

Peter schreef:Ik ben in ieder geval woest. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het die Ooijer wel. Noem me kinderachtig, maar die gozer hoef ik niet in een Ajaxshirt te zien. Got wat kan ik soms de pest hebben in Ajax. Wat een beleid weer, maar daarom kaart ik dit vanmiddag al aan. Je voelde een dergelijke ramp al aan komen.

BZ, volgens Bertje kun je Ooijer dus gewoon scouten, hoor. :excited.gif:

Overigens heb ik er alle vertrouwen in dat Ooijer Biseswar afstopt, Enganche. ;)
Kinderachtig
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Starring

Bericht door Starring » di aug 10, 2010 12:04 am

Kinderachtig? Peter heeft volstrekt gelijk!

Weet je wie ook veel ervaring heeft? Mijn opa van 85 jaar oud. Rot toch met Ooijer man! Ajax, waar zijn jullie in godsnaam mee bezig? Die boer (die tevens altijd Anti-Ajax was) is bij PSV letterlijk en figuurlijk arbeidsongeschikt verklaard en moet ons zogenaamd gaan versterken? Schei toch uit!
AFCA!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 10, 2010 4:11 am

Telesport schreef:Ooijer: „Blij met Ajax”
Afbeelding
• André Ooijer als PSV’er in duel met Ajacied Luis Suarez. De 36-jarige transfervrije verdediger heeft een verrassende overstap gemaakt van PSV naar de aartsrivaal in Amsterdam, waar hij een éénjarig contract ondertekende. De geboren Amsterdammer speelde als jeugdspeler al voor Ajax en heeft er geen probleem mee om over te stappen van PSV naar Ajax. „Ik heb een mooie tijd gehad bij PSV, maar op het moment dat ze mij niet wilden houden, ben ik gaan wachten op eventuele interesse. Martin Jol belde mij om te zeggen dat ik van grote waarde kon zijn voor Ajax. Hij kwam met een duidelijk verhaal over onder andere mijn rol binnen de groep.” Trainer Martin Jol is blij met zijn aanwinst. „Hij wil graag bij Ajax spelen, ondanks zijn tien jaar bij PSV. Ik vind onze spelersgroep een beetje te lief en in de wedstrijden tussen PSV en Ajax liep hij steeds te galbakken en dat vind ik een pre. De jongens in het centrum doen het goed, maar het is belangrijk om – naast Oleguer – een extra verdediger te hebben.” FOTO: PICS UNITED
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 10, 2010 4:11 am

Rishi schreef:Ooijer onze rechtsbuiten?
Nee, dat wordt de Ridder :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 10, 2010 7:33 am

Ajax wilde overigens in eerste instantie Grygera huren, volgens het AD, maar dat bleek niet mogelijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie