FC Groningen - Ajax 08-08-2010
Moderator: mods
Re: FC Groningen - Ajax 08-08-2010
Toch twee ontzettend technisch perfecte goals van E.L.
Laatst gewijzigd door 999 op zo aug 08, 2010 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
-
Uh.. jawel. Balletje ging goed rond. De 2 goals waren geen rommeldoelpunten maar goed uitgespeeld. Urby vond ik vandaag aardig. Het begint alleen achterin... Van der Wiel die Groningen de geest geeft door halfslap ingrijpen. Oleguer die ik normaliter een aardige mandekker vind, liet het vandaag helemaal afweten. Laat ik over Anita maar niet beginnen. Maar ondanks de achterste linie én het ontbreken van Enoh, Lindgren, Verthongen en Suarez, vond ik het zeer acceptabel. Aisattie voor Suarez, Verthongen voor Oleguer.... dan gaan we een leuk seizoen tegemoet.brigade zuid schreef:Dat meen je niet.GangstaRiB schreef:Vandaag een goed Ajax gezien, zeker als je ziet wie we missen.
Het voetbal zit er duidelijk in.
Whitey on the moon.
Nou, ik vond dat " Balletje ging goed rond " vies tegenvallen ..GangstaRiB schreef:Uh.. jawel. Balletje ging goed rond. De 2 goals waren geen rommeldoelpunten maar goed uitgespeeld. Urby vond ik vandaag aardig. Het begint alleen achterin... Van der Wiel die Groningen de geest geeft door halfslap ingrijpen. Oleguer die ik normaliter een aardige mandekker vind, liet het vandaag helemaal afweten. Laat ik over Anita maar niet beginnen. Maar ondanks de achterste linie én het ontbreken van Enoh, Lindgren, Verthongen en Suarez, vond ik het zeer acceptabel. Aisattie voor Suarez, Verthongen voor Oleguer.... dan gaan we een leuk seizoen tegemoet.brigade zuid schreef:Dat meen je niet.GangstaRiB schreef:Vandaag een goed Ajax gezien, zeker als je ziet wie we missen.
Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
Ik herinner mij een ijzersterke debuutwedstrijd van De Zeeuw in en tegen Groningen.D_skilled schreef:Wordt de Zeeuw niet overschat? Hoeveel goede wedstrijden heeft hij sinds z'n komst bij Ajax gespeeld? Ik denk dat het op twee handen te tellen is.
Als het maar niet net zo afloopt met Ham...
Ajax!
Ik denk dat De Zeeuw zich er stiekem over verbaast dat ie nog in de HCE speelt. Zo'n indruk maakt ie op me. Z'n beste pot was Groningen - Ajax op 2-8-2009. Sober, dienend, hard, irritant, brekend spelend. En niet zoals de wannabe play maker with a chip on his shoulders van vandaag: dirigerend, vrije trappen nemend, van afstand schietend. Kortom, van alles doen wat ie niet beheerst.D_skilled schreef:Wordt de Zeeuw niet overschat? Hoeveel goede wedstrijden heeft hij sinds z'n komst bij Ajax gespeeld? Ik denk dat het op twee handen te tellen is.
VDW en Steek (beetje lafjes bij de 2-2) waren vandaag ook niet top. Die gasten voeten zich echt te groot voor Ajax en de HCE. Echt geen zegen voor onze club dat Ajax ze heeft kunnen 'behouden'. Met Suarez moet ik het dit seizoen ook nog maar zien, zeker wanneer we de CL niet bereiken. Die jongens zitten op een punt in hun 'player lifecycle' dat ze elders willen ballen. Hopelijk nemen ze afscheid met een landstitel.
-
Nou, ik vond dat " Balletje ging goed rond " vies tegenvallen ..[/quote]999 schreef:Uh.. jawel. Balletje ging goed rond. De 2 goals waren geen rommeldoelpunten maar goed uitgespeeld. Urby vond ik vandaag aardig. Het begint alleen achterin... Van der Wiel die Groningen de geest geeft door halfslap ingrijpen. Oleguer die ik normaliter een aardige mandekker vind, liet het vandaag helemaal afweten. Laat ik over Anita maar niet beginnen. Maar ondanks de achterste linie én het ontbreken van Enoh, Lindgren, Verthongen en Suarez, vond ik het zeer acceptabel. Aisattie voor Suarez, Verthongen voor Oleguer.... dan gaan we een leuk seizoen tegemoet.GangstaRiB schreef: Dat meen je niet.
Ik niet, zeker zo aan het begin van het seizoen. Groningen had gewoon niks te zeggen vandaag. Het hele stadion was muisstil bij de 0-2... het vuur was weg. Het is aan stommiteiten aan Ajax' zijde te wijten dat Groningen weer de geest kreeg. Net zoals het tegen PAOK ging. Dat moet er absoluut uit!
Whitey on the moon.
Ik niet, zeker zo aan het begin van het seizoen. Groningen had gewoon niks te zeggen vandaag. Het hele stadion was muisstil bij de 0-2... het vuur was weg. Het is aan stommiteiten aan Ajax' zijde te wijten dat Groningen weer de geest kreeg. Net zoals het tegen PAOK ging. Dat moet er absoluut uit![/quote]GangstaRiB schreef:Nou, ik vond dat " Balletje ging goed rond " vies tegenvallen ..999 schreef:Uh.. jawel. Balletje ging goed rond. De 2 goals waren geen rommeldoelpunten maar goed uitgespeeld. Urby vond ik vandaag aardig. Het begint alleen achterin... Van der Wiel die Groningen de geest geeft door halfslap ingrijpen. Oleguer die ik normaliter een aardige mandekker vind, liet het vandaag helemaal afweten. Laat ik over Anita maar niet beginnen. Maar ondanks de achterste linie én het ontbreken van Enoh, Lindgren, Verthongen en Suarez, vond ik het zeer acceptabel. Aisattie voor Suarez, Verthongen voor Oleguer.... dan gaan we een leuk seizoen tegemoet.GangstaRiB schreef: Dat meen je niet.
Met alle respect, maar je vind echt dat AJAX met combinatie voetbal het stadion stil kreeg.Volgens mij was de 0 - 1 een gelukkige doorkop bal van de Jong ( na een blinde trap naar voren) , en stonden er bij de 0 - 2 een paar te slapen bij Groningen.Tuurlijk, prachtige goals, maar ik kan met de beste zin van de wereld me geen sprankelijk AJAX voetbal van deze wedstrijd voor de geest halen ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo aug 08, 2010 4:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 10/11
Ik vind dit wel héél makkelijk, hoor. We geven tegen PAOK (twee keer zelfs) en Groningen nu dus al drie wedstrijden een compleet gewonnen positie weg in de laatste 25 minuten. Dat vind ik vrij ernstig. Lijkt haast wel iets conditioneels. Elke wedstrijd dit seizoen zijn we dramatisch na de 60e minuut. Kan geen toeval zijn.Kowalczyk schreef:Dat dus.wimpey schreef:Verder eens met Ko: Ajax had geen kind aan Groningen, tot het moment waarop we besloten onze eigen glazen in te gaan smijten. Zoals dat tegen PAOK blijkbaar ook gebeurde (wedstrijden niet gezien). De laatste 20 minuten waren belabberd, de eerste 70 heel behoorlijk. Finetunen, dan wordt het een leuk seizoen.
K.
Na zijn doelpunten vorig seizoen tegen Heerenveen is de Zeeuw de weg kwijtgeraakt. Ik erger me al het hele kalenderjaar aan zijn spel. Hij heeft zijn naam laten veranderen in Demy Zidane. Wat dat betreft een compliment voor Enoh, die jongen moet beulswerk verrichten. En anders hebben we Lindgren nog. Over Suarez en Stekelenburg heb ik geen twijfels. Zie PAOK - Ajax. Die zitten echt wel bij Ajax met hun koppie (en hart).wimpey schreef:Ik denk dat De Zeeuw zich er stiekem over verbaast dat ie nog in de HCE speelt. Zo'n indruk maakt ie op me. Z'n beste pot was Groningen - Ajax op 2-8-2009. Sober, dienend, hard, irritant, brekend spelend. En niet zoals de wannabe play maker with a chip on his shoulders van vandaag: dirigerend, vrije trappen nemend, van afstand schietend. Kortom, van alles doen wat ie niet beheerst.D_skilled schreef:Wordt de Zeeuw niet overschat? Hoeveel goede wedstrijden heeft hij sinds z'n komst bij Ajax gespeeld? Ik denk dat het op twee handen te tellen is.
VDW en Steek (beetje lafjes bij de 2-2) waren vandaag ook niet top. Die gasten voeten zich echt te groot voor Ajax en de HCE. Echt geen zegen voor onze club dat Ajax ze heeft kunnen 'behouden'. Met Suarez moet ik het dit seizoen ook nog maar zien, zeker wanneer we de CL niet bereiken. Die jongens zitten op een punt in hun 'player lifecycle' dat ze elders willen ballen. Hopelijk nemen ze afscheid met een landstitel.
v/d Wiel moet even twee weken op vakantie; samen met de Zeeuw.
Wat is er toch met die verdediging aan de hand we geven alles makkelijk weg terwijl de 2de helft van het vorig seizoen alles goed stond. Van der Wiel speelt dramatisch net zoals de Zeeuw onze WK gangers zijn slecht begonnen.
De 14 voorgaande hadden we gewonnen, eens houdt het op. Wel irritant dat Ajax in pre-Jol fouten aan het vervallen is, domme goals weggeven tegen ploegen die er geen hout van kunnen. Dat is niets tactisch, niet technisch, maar gewoon fysiek en mentaal niet scherp zijn. Het verval was tegen PAOK en Grunn in de laatste delen van de wedstrijden groot. Er staan er nogal wat die dat WK in de kop en de poten hebben, die moeten nog even terugkeren in de realiteit.InnerHarbour schreef: Inderdaad, ik verwacht niet dat we 34 wedstrijden gaan winnen, er ontbraken er nog wel wat sommige zijn nog niet lekker bezig, komt wel hoor.
Het WK is voorbij, je speelt weer voor 'maar' Ajax. Verder hebben we een paar no-nonsense gasten nodig. Aissati en Eriksen hobbelden maar een beetje mee. Met Enoh of Lindgren erbij zou Ajax gewonnen hebben. Het komt wel goed, zegt m'n gevoel me. Ik zie ons bijv. de CL wel bereiken. Er zal nog wat bij komen en ik zie ons wel weer een flow pakken zoals vorig seizoen. En dit keer wel de titel pakken.
Alles zwart schilderen is bezopen: El Ham was gruwelijk. Tegen hem en Suarez is geen HCE-defensie opgewassen. Het komt wel in orde met Ajax dit seizoen.
- Monkey Tonk
Ko is een beetje te positief over de schrijnende problemen in de defensie. Komt allemaal goed? Zal best. Alleen is er geen tijd om de trein geleidelijk weer in beweging te krijgen. Als de eerste loodjes zo zwaar zijn, hoe wordt het dan met de laatste?Scherrer schreef:Ik vind dit wel héél makkelijk, hoor. We geven tegen PAOK (twee keer zelfs) en Groningen nu dus al drie wedstrijden een compleet gewonnen positie weg in de laatste 25 minuten. Dat vind ik vrij ernstig. Lijkt haast wel iets conditioneels. Elke wedstrijd dit seizoen zijn we dramatisch na de 60e minuut. Kan geen toeval zijn.Kowalczyk schreef:Dat dus.wimpey schreef:Verder eens met Ko: Ajax had geen kind aan Groningen, tot het moment waarop we besloten onze eigen glazen in te gaan smijten. Zoals dat tegen PAOK blijkbaar ook gebeurde (wedstrijden niet gezien). De laatste 20 minuten waren belabberd, de eerste 70 heel behoorlijk. Finetunen, dan wordt het een leuk seizoen.
K.
Iemand beelden van de goals ?
-
- AT Toto winner 10/11
Als we tegen Kiev eruit vliegen is Suarez gewoon vertrokken, hoor. Dan moeten we het dus doen met het team van vandaag. En dat team blijkt dus loser-trekjes te hebben.wimpey schreef: Alles zwart schilderen is bezopen: El Ham was gruwelijk. Tegen hem en Suarez is geen HCE-defensie opgewassen. Het komt wel in orde met Ajax dit seizoen.
Waar naartoe dan? Dan speelt ie helemaal geen europees voetbal. Of dat in z'n carrièreplanning past?Scherrer schreef: Als we tegen Kiev eruit vliegen is Suarez gewoon vertrokken, hoor.
Je kunt een keer gelijkspelen in de provincie. Dat doe je elk seizoen. De komende twee wedstrijden moeten ze gaan prijsschieten.wimpey schreef:De 14 voorgaande hadden we gewonnen, eens houdt het op. Wel irritant dat Ajax in pre-Jol fouten aan het vervallen is, domme goals weggeven tegen ploegen die er geen hout van kunnen. Dat is niets tactisch, niet technisch, maar gewoon fysiek en mentaal niet scherp zijn. Het verval was tegen PAOK en Grunn in de laatste delen van de wedstrijden groot. Er staan er nogal wat die dat WK in de kop en de poten hebben, die moeten nog even terugkeren in de realiteit.InnerHarbour schreef: Inderdaad, ik verwacht niet dat we 34 wedstrijden gaan winnen, er ontbraken er nog wel wat sommige zijn nog niet lekker bezig, komt wel hoor.
Het WK is voorbij, je speelt weer voor 'maar' Ajax. Verder hebben we een paar no-nonsense gasten nodig. Aissati en Eriksen hobbelden maar een beetje mee. Met Enoh of Lindgren erbij zou Ajax gewonnen hebben. Het komt wel goed, zegt m'n gevoel me. Ik zie ons bijv. de CL wel bereiken. Er zal nog wat bij komen en ik zie ons wel weer een flow pakken zoals vorig seizoen. En dit keer wel de titel pakken.
Alles zwart schilderen is bezopen: El Ham was gruwelijk. Tegen hem en Suarez is geen HCE-defensie opgewassen. Het komt wel in orde met Ajax dit seizoen.
-
- AT Toto winner 15/16
Precies, wanneer gaat het werken dan.. als we weer 8 punten achterstaan zeker. Oke ik zal wel negatief overkomen maar zo is het toch gewoon. Het zijn gewoon weer dezelfde fouten als uit het verleden.Monkey Tonk schreef: Ko is een beetje te positief over de schrijnende problemen in de defensie. Komt allemaal goed? Zal best. Alleen is er geen tijd om de trein geleidelijk weer in beweging te krijgen.
wimpey schreef:De 14 voorgaande hadden we gewonnen, eens houdt het op. Wel irritant dat Ajax in pre-Jol fouten aan het vervallen is, domme goals weggeven tegen ploegen die er geen hout van kunnen. Dat is niets tactisch, niet technisch, maar gewoon fysiek en mentaal niet scherp zijn. Het verval was tegen PAOK en Grunn in de laatste delen van de wedstrijden groot. Er staan er nogal wat die dat WK in de kop en de poten hebben, die moeten nog even terugkeren in de realiteit.InnerHarbour schreef: Inderdaad, ik verwacht niet dat we 34 wedstrijden gaan winnen, er ontbraken er nog wel wat sommige zijn nog niet lekker bezig, komt wel hoor.
Tja, niemand heeft het over zwart-wit, maar tis dat met deze wedstrijd dat veel spelers weer terug zijn waar ze vorig seizoen mee zijn begonnen.Die hebben tot nu toe in elke officiele wedstrijd grote fouten gemaak, fouten waarvan men in het geval toch het gevoel had dat ze er nu uit zouden zijn.
Vooruit.Laten we het dan is echt door een witte bril bekijken en zachtjes zeggen dat het redelijk was vandaag ( mijn inziens was het dik slechter als einde vorig seizoen, maar goed ) dan nog mag je toch verwachten, met de ervaring die spelers van het WK hebben meegekregen, deze ( gemakkelijk verkregen voorsprong kwa scoren ), toch niet uit handen mogen geven.
Daar is een 0 - 2 voorsprong een te hoge score voor.Kijk, en nu had je dus zonne Deen goed kunnen gebruiken.Voor mij zijn dit dure punten, punten die al in de knip zaten .. dit zijn dus dure punten ..
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 10/11
Ken de regels voor je hier gaat bluffen, wimpey. Nu val je nogal hard door de mand.wimpey schreef:Waar naartoe dan? Dan speelt ie helemaal geen europees voetbal. Of dat in z'n carrièreplanning past?Scherrer schreef: Als we tegen Kiev eruit vliegen is Suarez gewoon vertrokken, hoor.
Suarez gaat uiteraard gewoon naar de CL-ploeg als wij de CL niet halen, Hij is nameijk wel toe aan dat niveau en heeft absoluut geen zin in nog een seizoen eredivisie en EL.
Dus heeft Suarez het in eigen hand tegen Kiev. Gelukkig is het geld op in Europa, dus ik denk dat iedereen gewoon blijft.
Ik zie niet in welke CL ploeg Suarez zou willen/kan betalen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Mwah, mocht AJAX de Champions L. niet halen zie ik het AJAX bestuur vrolijk meewerken aan een transfer van Suarez, dan maar wat minder, maar ook minder verlies denken ze meestal bij AJAX ..
Blij met de punten ...
Als Suarez tegen Kiev het verschil niet maakt, gaat hij nergens heen.
-
- AT Toto winner 10/11
Ajax zal hem dan simpelweg wel móeten verkopen. Ook voor 20-25 miljoen. En dan is hij een stuk aantrekkelijker.Bertje schreef:Ik zie niet in welke CL ploeg Suarez zou willen/kan betalen.
De directie heeft met het kopen van El Hamdaoui en niet verkopen van ook maar één WK-ganger een gok genomen. We moeten nu de CL halen, doen we dat niet, dan vallen we in een financieel gat dat niet te overzien is. Afgelopen seizoen (waar we Vermaelen nog voor 12 miljoen verkochten) zijn we op -21 miljoen geëindigd, maak daar maar vrolijk -30 miljoen van als we dit seizoen geen CL spelen en niemand verkopen. Kortom, geen CL staat gelijk aan een grote uitverkoop.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Begrijp ik goed dat we puntverlies hebben geleden door gemakzucht, in plaats van door een sterkere tegenstander? Dat biedt in ieder geval wat hoop voor de komende weken. Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat we door die gemakzucht weer worden gedwongen tot een inhaalrace.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley