Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 30, 2010 12:25 pm

Ik vind de manier van rijden meestal ook niets. Nu spreken ze zelfs over hun meest succesvolle tour ooit. Tja, ze zullen het misschien nog wel echt denken ook maar het was bepaald geen spektakel. Op de eerste etappe na (Lars Boom) hebben ze niets geprobeerd met ontsnappingen. Alles in het teken van het klassement terwijl je vooraf weet dat je in ieder geval niet zult winnen.

Alleen maar volgen en de schade beperken. Daar scoor je bij het publiek geen punten mee. Ik vind overigens wel dat een renner als Menchov kwa resultaat zo'n beetje het maximale heeft gepresteerd hoor. Die 3e plaats is gewoon heel knap. Maar zou het voor een jongen als Gesink nu niet veel lekkerder zijn als hij zonder de druk van een klassement er lekker in zou kunnen vliegen. Probeer een etappe te winnen en ga voor het bergklassement. Zoek je grenzen op en leef je uit. Dan laat je ondertussen Menchov doen waar hij goed in is maar ben je als ploeg veel meer in beeld.

En in de andere etappes had er ook wel eens iemand iets mogen proberen. De meeste mannen werken weliswaar heel hard voor hun kopmannen maar in de echte finale zitten ze er toch niet meer bij.

Wat dat betreft spreekt de manier van rijden van Vacansoleil me veel meer aan. Nu hebben ze daar ook wel bij uitstek de renners voor. Maar die keuze maak je bewust en Rabobank heeft ook echt wel mannen die het avontuur op kunnen zoeken.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 30, 2010 12:31 pm

Alexander schreef:Thomas Dekker bekend vandaag al heel lang doping gebruikt te hebben...
Hier kun je het hele interview terugvinden. Het is maar goed dat hij nu wat opener is geworden want er was natuurlijk geen sterveling op aarde die de eerste versie geloofde. Slechts één keer gebruikt en direct betrapt en dan ook nog ergens in december. Dat leek natuurlijk helemaal nergens op.

Ik ben benieuwd waar hij terecht kan als zijn schorsing er op zit. Dat zal in ieder geval in eerste instantie maximaal pro continentaal niveau zijn.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 02, 2010 7:38 pm

Vacansoleil in gesprek met Samuel Sanchez
maandag 02 augustus 2010 | 18:34

Vacansoleil voert oriënterende gesprekken met de Spaanse wielrenner Samuel Sanchez. Dat bevestigde een woordvoerder van de Nederlandse formatie maandag. Vacansoleil wil graag nog een klassementsrenner aan de ploeg toevoegen. Sanchez werd vorige maand vierde in de Ronde van Frankrijk. De olympisch kampioen rijdt momenteel voor Euskaltel.

Vacansoleil maakte maandag eveneens bekend dat Timothy Stevens per direct als stagiair aan de slag gaat bij de wielerploeg. De 21-jarige Belg debuteert in de Ronde van Burgos.
www.bndestem.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 04, 2010 8:56 am

Als het Vacansoleil lukt beginnen ze zo onderhand echt een leuke ploeg te krijgen. Sammy is toch wel één van mijn favoriete renners. Ricco lijkt niet meer haalbaar. Die koopt zijn contract bij Ceramica Flaminia af en vertrekt volgens de berichtgeving naar Quick Step of een andere nog onbekende ploeg waar hij dit jaar nog de Vuelta wil gaan rijden.

En nog een interessant gerucht over de ploeg van Riis. Daar is volgend jaar Contador de kopman en nu wil het gerucht dat men in gesprek is met Rasmussen om in dienst van Contador te komen rijden. Ik kan het eerlijk gezegd haast niet geloven. Die maffe Deen is de jongste niet meer en staat inmiddels al erg lang buitenspel.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 04, 2010 9:00 am

Ricco zou naar een Spaanse ploeg gaan, trouwens. Ben ik wel benieuwd welke ploeg dat dan is.

Scarponi naar Lampre is overigens ook een leuke transfer.

Ik ben overigens wel benieuwd of de rest van Saxobank wel bij Riis blijft. Als Contador een team krijgt met Navarro, Noval (uitgaande dat hij deze twee heren mee wil nemen) en voor de rest Cancellara, Chris Anke Sorensen, Fuglsang,, Porte en eventueel Voigt, dan is dat gewoon weer een verdomd sterk team.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 04, 2010 9:16 am

Wat Ricco betreft vind ik het in ieder geval leuk dat hij er weer bij is. Het is toch een jongen die met zijn wedstrijdinstelling en brutaliteit kleur geeft aan de sport. Want het kwam echt niet allemaal uit een epo kuurtje hoor.

De ploeg Riis kon wel eens in twee stukken breken. Een deel dat met de Schleck broertjes mee gaat en een deel dat blijft. Maar ik ben er zeker van dat Contador straks over een ijzersterke ploeg kan beschikken. Riis wil overigens met hem gaan proberen om in 2012 alledrie de grote rondes in één jaar te winnen. Dat kunnen we in ieder geval ambitieus noemen.
Nil volentibus arduum

Feest

Bericht door Feest » wo aug 04, 2010 9:28 am

Ach, de apotheek van Bjarne staat voor niets.

Oscarito

Bericht door Oscarito » wo aug 04, 2010 10:30 am

Marillion schreef:Als het Vacansoleil lukt beginnen ze zo onderhand echt een leuke ploeg te krijgen. Sammy is toch wel één van mijn favoriete renners. Ricco lijkt niet meer haalbaar. Die koopt zijn contract bij Ceramica Flaminia af en vertrekt volgens de berichtgeving naar Quick Step of een andere nog onbekende ploeg waar hij dit jaar nog de Vuelta wil gaan rijden.

En nog een interessant gerucht over de ploeg van Riis. Daar is volgend jaar Contador de kopman en nu wil het gerucht dat men in gesprek is met Rasmussen om in dienst van Contador te komen rijden. Ik kan het eerlijk gezegd haast niet geloven. Die maffe Deen is de jongste niet meer en staat inmiddels al erg lang buitenspel.
Sammy zou een wereldaankoop zijn voor Vacansoleil, met hem erbij zullen ze volgend jaar misschien zelfs aan de Tour kunnen deelnemen.
Anderzijds vind ik dat Euskatel en Sammy bij elkaar horen, dat is net zoals als Giggs en Man Utd. Ik kan me haast niet voorstellen om hem niet in het oranje van Euskatel te zien rijden al had ik dat met Raul ook. Ander nieuws mbt Vacansoleil: ze halen nu ook Thomas de Gendt waar ze een meer dan prima zaak mee doen, beloftevolle renner die Leukemans en Devolder kan bijstaan in de voorjaarskoersen en dan vooral in de heuvelklassiekers.

Ricco is samen met Vinokourov een van de meest attractieve renners, als Quick-Step hem binnen weet te halen ga ik die ploeg nog eens beginnen te waarderen (alleen Chavanel is niet goed genoeg). Ik denk echter dat hij of naar Astana of naar een Italiaanse ploeg zal vertrekken.

Tot slot Rasmussen. Bij hem maakt het niet uit hoe lang ie eruit is geweest, die vent is bezeten van het fietsen en is nog rancuneuzer dan Armstrong. Ik vraag me alleen af of hij wel wilt knechten voor Contador, het is bekend dat de Deen geen teamplayer is. Daarbij kan hij naar elke ploeg gaan die hem wilt hebben daar een persoonlijke sponsor garant zal staan voor zijn salaris, het lijkt me dan dat hij een ploeg uitkiest waar hij kopman kan worden.

Duke

Bericht door Duke » vr aug 06, 2010 3:09 pm

Sanchez naar Rabobankploeg

Luis-Leon Sanchez heeft een akkoord met Rabobank bereikt voor de komende twee jaar. Daarmee heeft de Nederlandse ploeg een extra klimmer in huis die naast Gesink in de grote rondes kan uitkomen. Dit wijst erop dat Denis Menchov definitief de ploeg gaat verlaten.

Sanchez (26) komt momenteel voor Caisse d’Eparnge uit, een ploeg die nog geen nieuwe sponsor heeft. Hij staat in de huidige Tour de France elfde. Vorig jaar schreef hij onder meer Parijs-Nice op zijn naam, terwijl hij dit jaar de beste was in het Circuit de la Sarthe. Eerder werd Matti Breschel al aangetrokken.
Barredo naar Rabobank

AMSTERDAM - Rabobank is vrijwel rond met de Spanjaard Carlos Barredo. De huidige renner van QuickStep kan een tweejarig contract bij de Nederlandse ploeg tekenen. Het is de derde buitenlandse versterking voor de Nederlandse formatie. Eerder werden al de Deen Matti Breschel en de Spanjaard Luis-Leon Sanchez aangetrokken. Daartegenover vertrekken Denis Menchov, Dmitry Kozontchuk en Nick Nuyens na dit seizoen.

Met de komst van Barredo (woonachtig in Oviedo) heeft Rabobank opnieuw een Spanjaard aangetrokken die in de bergen in dienst van de ploeg moet rijden. Barredo is de boezemvriend van Juan-Manuel Garate die inmiddels een vaste waarde in de ploeg is. De 28-jarige Barredo zou als wegkapitein op het geaccidenteerde terrein de rol van Koos Moerenhout kunnen overnemen, die aan het einde van het seizoen stopt.

Met Breschel heeft Rabobank vooral een renner voor het klassieke werk en een coureur die in een sprint ook een wedstrijd kan winnen. Luis-Leon Sanchez moet zich vooral in kleinere etappewedstrijden als Tour Down Under, Parijs-Nice, Ronde van Californië en in de Waalse klassiekers laten gelden. Allrounder Barredo kan ook op meerdere terreinen uit de voeten. Hij won vorig jaar nog de Clasica San Sebastian. In de afgelopen Tour leek hij lange tijd op weg te zijn naar de ritzege in Pau, maar werd in de laatste kilometers nog achterhaald.

Uit de eigen opleidingsploeg maken Tom-Jelte Slagter en Coen Vermeltfoort de overstap naar de ProTour-formatie van Rabobank.
Telegraaf

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 06, 2010 10:11 pm

Mooie ritzege van Bauke Mollema in Polen vandaag. Leuk voor 'm. Hij heeft al het nodige laten zien dit jaar. Mooie 12e plaats in de Giro. Maar een overwinning is toch de kers op de taart. Hij staat ook nog kort in het klassement op de 3e plaats.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » vr aug 06, 2010 10:12 pm

Wat vind je van de aanwinsten van Rabo?

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » vr aug 06, 2010 10:18 pm

Leuke aanvallende rijders, maar dan moet je volgens mij de ploegleiders ook vervangen. Barredo wint alleen amper wat, maar is wel een sterke renner. LL Sanchez is qua ronderenner een stuk minder dan Menchov en ik zie hem dat ook eerlijk gezegd niet worden. Iemand die goed mee kan in de klassiekers en een aardig klassement kan rijden. Niet meer en niet minder. Op zich heeft Rabobank wel een mooi team met vrijbuiters nu, maar dan moet je ze ook uitspelen. Mollema, Gesink, LL Sanchez, Barredo en Boom in de Tour is leuk om naar te kijken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 06, 2010 10:23 pm

Breschel is denk ik wel een goede keuze voor het voorjaar. Afgelopen jaar was hij daar behoorlijk sterk. Het is goed om meerdere troeven te hebben. Bovendien hebben Boom en Langeveld afgelopen jaar in het Vlaamse voorjaar niet genoeg laten zien om de absolute leidersrol op te kunnen eisen.

Luis Leon Sanchez is ook een uitstekende renner. Hij heeft potentie voor de heuvelklassiekers, is sterk in etappekoersen tot één week en kan een prima hulp zijn voor de grote rondes. Ik was persoonlijk wel eerder voor Sammy Sanchez gegaan maar ik verwacht dat hij het wel goed zal doen.

Van Barredo ben ik wat minder gecharmeerd. Het is geen slechte renner hoor. Maar ik vind het toch een beetje een geval van net niet. Hij wint zelf niet veel en moet er als knecht toch ook wat te snel af in bergritten om echt van waarde te kunnen zijn.
Nil volentibus arduum

Oscarito

Bericht door Oscarito » za aug 07, 2010 12:49 am

Barredo vind ik een beetje een vreemde aankoop. Mochten ze hem als helper hebben gehaald dan is het een goede knecht die ook nog eens attractief rijdt echter is het niet iemand die veel korte uitslagen rijdt in belangrijke koersen dus als schaduwkopman zou het geen goede aankoop zijn. Barredo is eigenlijk middenmoot in alles (tijdrijden, kasseienklassiekers, heuvelklassiekers, klimmen en klassementen), op een goede dag wilt ie weleens een uitschieter hebben maar dat gebeurt ook niet al te vaak.

Nee, dan had ik liever gezien dat ze voor een jong talent gingen.

Frank

Bericht door Frank » za aug 07, 2010 2:17 pm

Sanchez blijft Euskaltel trouw

(Novum) - Samuel Sanchez fietst ook de komende jaren voor Euskaltel. De 32-jarige Spanjaard was in het bezit van een aflopend contract, maar besloot bij te tekenen tot en met 2012. De afgelopen weken werd Sanchez onder meer in verband gebracht met een overgang naar Vacansoleil.

Voor Sanchez was het belangrijk dat ook Romain Picard en Igor Anton eerder deze week hun contracten bij de Baskische formatie verlengden. "Ik kan me niet indenken in het shirt van een andere ploeg te rijden, maar ik had wel een aantal goede aanbiedingen", liet de huidige Olympisch kampioen op de website van Euskaltel weten.

In de afgelopen Tour de France werd Sanchez vierde. De Spanjaard verloor zijn plek op het podium aan Rabobank-kopman Denis Menchov.
Bron: www.nieuws.nl
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Roberto Dynamite
Contacteer:

Bericht door Roberto Dynamite » zo aug 08, 2010 10:31 am

Jammer voor Vacansoleil dat Sammy Sanchez niet doorgaat, maar goed het begon ondertussen ook wel op een vreemdelingenlegioen te lijken. Alhoewel goede Nederlandse rijders zijn erg schaars

peter

Bericht door peter » wo aug 11, 2010 12:00 pm

'Ricco in beeld bij Vacansoleil'

AMSTERDAM - De omstreden wielrenner Riccardo Ricco is in beeld als aanwinst van de Belgische wielerformatie Quick-Step. De 26-jarige Italiaan van Ceramica Flaminia maakte deze winter zijn rentree na een dopingschorsing.

"Het wordt QuickStep of Vacansoleil, kansen voor beide ploegen zijn even groot", liet Ricco's manager Acquadro aan de Spaanse wielersite Biciciclismo weten. Volgens La Gazzetta dello Sport is Ricco in de onderhandelingen in een ver gevorderd stadium met Quick-Step.

telegraaf

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 12, 2010 1:31 pm

Ik heb inmiddels begrepen dat hij voor Quick Step niet meer zou mogen starten in de Vuelta omdat hij dan al op de lijst van aangemelde renners had moeten staan. Toch zal die ploeg wel de beste papieren hebben.

Toch zou ik het stiekem wel leuk vinden als Vacansoleil 'm zou strikken. Ok, hij is in de fout gegaan. Maar het is wel een kleurrijk ventje met een aanvallende manier van rijden. Een peloton vol saaie eenheidsworsten is ook niks.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » do aug 12, 2010 2:15 pm

Telefonica neemt Caisse over van onze speciale verslaggever

AMSTERDAM - Het Spaanse telecommunicatiebedrijf Telefonica heeft de Caisse d'Epargne wielerploeg gered. Onder de brandnaam Movistar gaat de ploeg volgend jaar verder. Voorlopig is er een eenjarig contract getekend met de ploeg van Unzue. (later meer)

telesport
Hmmm opvallend. Er zijn er al een aantal vertrokken, maar dit zal ook betekenen dat men weer nieuwe renners zal gaan kopen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 12, 2010 10:40 pm

Toch leuk dat die ploeg blijft bestaan. Ik ben benieuwd hoe het nu met Luis Leon Sanchez gaat lopen. Was het allemaal al getekend en gaat hij gewoon naar Rabobank of blijft 'ie nu toch in Spanje?
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » vr aug 13, 2010 8:37 am

Ook Ricco verdient tweede kans

AMSTERDAM - Riccardo Ricco is in onderhandeling met zowel QuickStep en Vacansoleil voor een contract voor de komende jaren. Daarmee lijkt de 'Cobra' terug te keren op het hoogste niveau. In de Tour de France van 2008 verliet hij dat strijdtoneel onder politiedwang, omdat hij betrapt was op cera (een nieuwe variant van epo). Bij de terugkeer van Ricco laten nogal wat mensen hun stekels zien. Sommigen in het peloton vinden dat hij niet meer een plek in een grote ploeg verdient. Ik kijk daar anders tegenaan. Wanneer onder andere Ivan Basso, Michele Scarponi, David Millar en Alexandre Vinokourov kunnen terugkeren, dan verdient Ricco ook die kans.

Ricco is een wielrenner die ongeacht zijn dopinggebruik altijd tegenstanders had. Hij was niet arrogant, maar superarrogant. Hij had geen grote mond, maar een hele grote bek. Je mocht hem of je had een enorme hekel aan hem. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik hem voor het eerst ontmoette. In de Tirreno-Adriatico van 2006 reed ik op kop om de leidende positie van Thomas Dekker te verdedigen. Ricco begon zich als nieuweling tussen ons te wringen. Ik duwde hem weg, waarna hij terug duwde. We kregen enkele woorden, waarin hij aan mij vroeg wie ik dacht dat ik nu eigenlijk was. Later in het hotel zocht ik op wie die renner was. Het bleek Ricco te zijn.

Toen Ricco uit de Tour werd gezet, viel de hele wereld over hem heen. Hij werd door een groot deel van het peloton uitgekotst. Bram Tankink riep zelfs dat hij hem het liefst op zijn bek had willen slaan. Ik heb daar altijd mijn bedenkingen over gehad. Ik vind het een beetje goedkoop om dan ineens zo iemand te gaan veroordelen. Tankink heeft zelf ook in een ploeg gereden waar dopingzondaars zaten. Daar heb ik hem niet over horen klagen. Dat gedrag richting renners die positief werden bevonden, heb ik altijd heel hypocriet gevonden.

Zo kon ik ook het gejoel tegen Alexandre Vinokourov na zijn zege in Luik-Bastenaken-Luik niet goed begrijpen. Ten eerste verdient iedereen een tweede kans, waarin hij kan laten zien dat hij zijn leven heeft gebeterd. Ten tweede leven we nu in het zogenoemde 'nieuwe wielrennen'. Een sport die zoveel schoner zou moeten zijn, omdat er zoveel meer gecontroleerd wordt en het biologische paspoort valsspelers geen ruimte meer geeft. Ik heb daar zo mijn bedenkingen over. Ik voel me zelfs aangesproken, want daarmee geven de mensen aan dat het in mijn tijd een grote bende was. Dat in de jaren dat ik presteerde iedereen aan de doping zou hebben gezeten. Ik vind dat nergens op slaan.

Mocht het nu inderdaad zoveel 'schoner' zijn als vroeger, dan bewijzen Ivan Basso en Alexandre Vinokourov nu opnieuw dat ze grote klasbakken zijn. Ze winnen precies dezelfde wedstrijden (Giro d'Italia en Luik-Bastenaken-Luik) als in de 'dopingjaren'. Opnieuw bewijzen ze gewoon dat ze de besten zijn.

Ik heb er dan ook geen probleem mee wanneer Ricco volgend jaar te zien is in de kleuren van Vacansoleil of QuickStep. Zoals ik ook voor Michael Rasmussen hoop dat hij ooit nog terug kan keren op het hoogste niveau. Ik lees dat Bjarne Riis en Alberto Contador niet negatief over een mogelijke komst van Rasmussen zijn. Ik zou ook niet weten waarom hij als enige een persona non grata zou moeten zijn. Rasmussen is nooit positief bevonden, waardoor het nog erger is dat hij aan de zijkant bij een kleine ploeg moet toekijken. Ik weet de ins en outs niet over de eisen die hij stelt. Ik vind echter dat wanneer je een iemand een tweede kans geeft, de anderen die kans ook moeten krijgen. Iedereen moet de mogelijkheid hebben om te laten zien dat hij zijn leven gebeterd heeft. Of dat nu Ricco, 'Vino', Basso of Rasmussen is.

Michael Boogerd in de Telegraaf

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 13, 2010 10:04 am

Voor de liefhebber van Parijs-Roubaix: De Britse cineast Nick Livesey heeft een korte film gemaakt over Parijs-Roubaix met als middelpunt het verhaal rondom de valpartij en comeback van Johan Museeuw.

De film is alleen vandaag hier online te zien. Duurt 14 minuten.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » vr aug 13, 2010 12:41 pm

Ricco heeft overigens voor Quick Step gekozen:
Ricco kiest voor Quick-Step
Van onze Telesportredactie

MILAAN - De Nederlandse wielerploeg Vacansoleil grijpt naast de diensten van Riccardo Ricco. De keuze van de Italiaanse klimmer is op het Belgische Quick-Step gevallen. Ricco heeft voor een jaar getekend.

"Eindelijk ben ik terug bij een topteam. Ik ben er zeker van dat ik de juiste keuze heb gemaakt, want de ploeg van Patrick Lefevere is één van de beste in de wielersport. Daardoor zal ik opnieuw kunnen starten in de belangrijkste koersen. Ik weet niet wanneer ik mijn eerste koers voor Quick Step zal rijden, maar ik zou graag starten in de Vuelta. Dat zou goed voor mij en voor het team zijn”, lichtte Ricco toe in de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport.

Ricco werd tijdens de Ronde van Frankrijk in 2008 betrapt op het gebruik van epo. De renner gaf daarna toe dope te hebben gebruikt. Hij kreeg een schorsing van twintig maanden. Sinds maart van dit jaar is hij terug in het peloton.

Ook Vacansoleil wilde Ricco aan zich binden. Manager Daan Luijkx zag in hem een man voor het klassement.
Telegraaf

Salvador Dali

Oscarito

Bericht door Oscarito » di aug 17, 2010 10:32 am

Riccardo Riccò tekent bij Vacansoleil

De transfersoap rond de 26-jarige Italiaanse wielrenner Riccardo Riccò is dan toch tot een einde gekomen. De dopingzondaar heeft een contract tot eind 2012 getekend bij de Nederlandse wielerformatie Vacansoleil. Dat verklaarde sportdirecteur Hilaire Van der Schueren.

Riccò kocht zich onlangs vrij bij het pro-continentale Ceramica Flaminia omdat hij opnieuw voor een groter team wil koersen. Eind vorige week tekende hij naar eigen zeggen een contract bij Quick Step, maar dat was iets te voorbarig. Uiteindelijk is het dan toch het ambitieuze Vacansoleil geworden.

De Nederlanders hopen voor volgend seizoen op een ProTour-licentie en versterkten zich al gevoelig met Belgisch kampioen Stijn Devolder. Vacansoleil hoopt Riccò nu zo snel mogelijk te kunnen inzetten, maar dat hangt volledig van de Internationale Wielerunie UCI af.

'Il Cobra' werd tijdens de Ronde van Frankrijk in 2008 betrapt op het gebruik van cera, epo van de derde generatie. De renner ontkende eerst alles, maar gaf nadien toch zijn dopinggebruik toe en werd voor 20 maanden geschorst. Sinds maart 2010 is hij weer actief in het peloton.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100817_028
Geweldige transfer voor Vacansoleil! Ricco blijft toch een klasbak die samen met Vinokourov een van de meest attractieve renners in het peloton is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 17, 2010 10:57 am

:cheer.gif:

Ik was al bang dat één van mijn favoriete renners bij de QS-ploeg zou gaan rijden.

Plaats reactie