FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Michael_B

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Michael_B » di aug 03, 2010 8:50 am

En? Suarez ook. De speler bepaalt toch volgens jou?
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 03, 2010 9:08 am

Er moet wel een club komen.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di aug 03, 2010 9:12 am

Zelfde geldt voor Suarez, maar die is al zo goed als weg volgens jou.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 03, 2010 9:22 am

Zonder club gaat het niet. :666.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » di aug 03, 2010 9:29 am

De Dominee schreef:Zelfde geldt voor Suarez, maar die is al zo goed als weg volgens jou.
Blij dat je het nu zelf ook ziet.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 03, 2010 9:55 am

Spreek je jezelf nu toe? :hypocrite.gif:

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 03, 2010 4:10 pm

Scherrer schreef: Spelen Ajax en PSV in de Champions League? Dacht het niet. Het gaat hier over Twente, beste Epi. De stelling is dat Twente een zwaarder seizoen krijgt omdat ze in een loodzware competitie als de CL gaan spelen, waar ze op hun tenen moeten lopen en waarschijnlijk net te kort komen. Als gevolg daarvan gaat Twente (zo wil de stelling) punten laten liggen.
Dat kan, maar vanzelfsprekend is dat niet. Wederom, vorig seizoen kwam het regelmatig voor dat Twente onder hoge druk drie wedstrijden in 1 week moest spelen. Ook vorig seizoen hoorde ik constant uit jullie hoek: ze kunnen de druk niet aan, ze zijn het niet gewend om op de eerste plaats te staan, enzovoort. Ik denk persoonlijk niet bepaald dat Twente zich door de CL de pis lauw laat maken, of dat dat hogere druk oplevert. Niemand verwacht iets van ons, en er zijn niet eens CL inkomsten opgevoerd in de begroting. Het succes van ons seizoen zal niet afhangen van CL prestaties.

Mijn standpunt is dat Twente geen titelkandidaat is en in de op mee blijft draaien, met of zonder Ruiz. Velen van jullie antwoorden daarop: Twente gaat het nog moeilijk krijgen, met andere woorden, zelfs dat in de top mee blijven draaien wordt moeilijk. Die twijfel zie ik bij jullie niet over het functioneren van Ajax, met of zonder CL, met of zonder Suarez. Jullie hebben altijd kritiek op Ajax, maar tegelijkertijd gaan jullie er automatisch van uit dat Ajax no matter what in de top blijft meedraaien, maar bij Twente weet je dat nog niet zo zeker. Ik denk dat ik het daarmee goed samenvat. De enige conclusie die ik daaruit af kan leiden is dat jullie Twente nog steeds geen stabiele topclub vinden. Ik vind het prima hoor. Ik snap alleen de dubbele standaard niet want Twente presteert al drie jaar stabieler dan welke andere club dan ook in de eredivisie en er is nu geen enkele reden om te verwachten dat die stabiliteit er voorlopig uit gaat - we hebben nooit het bizarre uitgavenpatroon gehad van een AZ of PSV, of van jullie, en begroten nog steeds zeer conservatief, zonder enkel financieel verwachtingspatroon, zowel qua Europese inkomsten als qua transferopbrengsten .Er kan wel eens een minder seizoen tussen zitten natuurlijk, dat is voetbal, maar de stijgende lijn over de langere termijn stop je voorlopig niet.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 03, 2010 4:15 pm

Aristides schreef: Speelt Europees? In de CL (poule-fase) hebben ze nooit gespeeld en hoe vaak hebben ze de laatste vier jaar de laatste vier van een Europees toernooi gehaald? Ik zet in op : 0 nul (een feit!)
Ik ook. Nou en? We zijn geloof ik op de Noren na de club met veruit de laagste begroting in de CL. Dus ieder punt zou een prestatie op zich zijn.

En sorry hoor maar van een Ajax fan snap ik dit neerbuigende toontje niet wat de CL betreft. Kom op zeg. Jullie hebben al moeite met relatief zwakke broeders als Kopenhagen en PAOK dus tenzij je Twente veel beter vindt dan Ajax, hou maar op hierover.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 03, 2010 4:21 pm

Je scheert iedereen constant over één kam. Slaat nergens op.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 03, 2010 4:31 pm

Bertje schreef:Je scheert iedereen constant over één kam. Slaat nergens op.
Ik generaliseer met o.a. als doel om eens een ander geluid uit de Ajax hoek uit te lokken. Maar met uitzondering van Oscarito is iedereen het wel zo ongeveer met elkaar eens hier geloof ik.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 03, 2010 4:39 pm

Ik denk zeker dat Twente de komende seizoenen in de top van Nederland (top 4) mee kan draaien. Wil je dat graag horen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 03, 2010 4:45 pm

Epi leest alleen wat-ie wil lezen.

Is namelijk pure kul wat-ie hier zegt.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 03, 2010 4:56 pm

Epi Drost schreef:
Bertje schreef:Je scheert iedereen constant over één kam. Slaat nergens op.
Ik generaliseer met o.a. als doel om eens een ander geluid uit de Ajax hoek uit te lokken. Maar met uitzondering van Oscarito is iedereen het wel zo ongeveer met elkaar eens hier geloof ik.
Nou, zeg! Doe ik daar al die moeite voor. :1evil.gif:

:hypocrite.gif:

Wat wil je horen? :confused.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di aug 03, 2010 5:59 pm

Iedere keer als hij hier langs wipt wil hij een veer in zijn reet gedouwd krijgen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

ferry

Bericht door ferry » di aug 03, 2010 6:09 pm

joey schreef:Wat wil je horen? :confused.gif:
Epi wil horen dat Ajax alles verkeerd doet, en dat Twente geweldig is. Dat is een beetje het algemene geluid uit die regio. Las vandaag ook in de T hoe Twente Ajax afgetroefd zou hebben:
Binnen 48 uur na de transfer van Ronnie Stam hadden we het allemaal rond", aldus Munsterman. "Het snelle zakendoen is ons handelsmerk. We weten wat we willen hebben en gaan daar recht op af. Bij Emir Bajrami zijn we direct naar Zweden gereisd. Wij zaten 's ochtends met hem te praten en 's middags kwam Ajax pas. Dat was te laat."

Dat soort dingen zijn ze daar zo trots op als een hond met 7 staarten.

Het is alleen een beetje irritant dat het altijd in vergelijking met Ajax moet. Als je iets over Twente zegt, dan is de standaard reactie van Epi: "ja maar bij Ajax..." De voorzitter praat ook graag over hoeveel beter/slimmer/etc zijn dan Ajax. Net als die Nijland bij Groningen destijds. Maar goed, dat is het lot van een grote club.

En Epi mag trots zijn hoor. Ze doen het goed daar.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 03, 2010 6:13 pm

Die Munsterman moet je natuurlijk ook met een korrel zout nemen, zeg. Die gozer heeft vorig jaar ook al geroepen dat Akram de David Beckham van het Midden Oosten was. Hoe potsierlijk wil je ze hebben.

Twente speelde overigens wel een goede pot tegen Ajax. Als ze de boel daar bij elkaar houden, dan zie ik ze als titelkandidaat. Ze hebben daar overigens wel een belachelijk grote selectie, hoor. Daar kopen ze ook om het kopen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di aug 03, 2010 6:18 pm

Het is overigens al enkele decennia geleden dat er een seizoen was waarin FC Twente in Europa verder kwam dan Ajax. Jaren '70 geloof ik.

En nog maar 4 jaar geleden dat ze zich lieten vernederen in de 2e voorronde door Levadia Tallinn waardoor het hele coëfficient van het Nederlandse clubvoetbal dat jaar naar de klote ging.

Ik wilde het voor de goede verstandhouding hier even niet onvermeld laten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 03, 2010 6:29 pm

:smallgrin.gif:

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 03, 2010 6:40 pm

Bertje schreef:Epi leest alleen wat-ie wil lezen.

Is namelijk pure kul wat-ie hier zegt.
Met het eerste ben ik het, zo snel gelezen oneens (Net gelezen dat Epi schrijft dat alleen Oscarito "anders' schrijft!, ik moet het dus eigenlijk met Bertje eens zijn, lastig zo'n discussie) ik denk dat hij alleen reageert waarop hij wil reageren, ik mag aannemen dat hij meer leest. Ik zit alle dagen te wachten op zijn feiten, op wat ik geschreven zou hebben, maar Epi reageert niet, beetje slap, zeg dat gewoon "Ik heb dat uit mijn grote duim gezogen".

Zijn feitenkennis is fenomenaal, hij weet nu al welke ploegen CL spelen en dat alleen de Noorse ploeg een lagere begroting heeft en dat terwijl de derde voorronde nog niet is gespeeld en er nog een vierde volgt. Ik heb geen idee welke ploegen er nog meedoen, maar dat ze allemaal een hogere begroting hebben dat Twente, lijkt mij "weer iets uit een duim", geen feit en hij maar schermen met "feiten". Hij weet al welke ploegen tegen elkaar loten in de vierde ronden en welke ploegen zich plaatsen.

Punten pakken tegen ploegen met een hogere begroting doet Ajax ook wel eens, vorig jaar nog tegen HSV of tegen Fiorentina, zegt mij niet zo veel.

Munsterman, Ajax afgetroefd met een Zweede linkermiddenvelder, een plaats waar Jol Emanuelson zet, of Eriksen of Lodeiro en waar sommigen bij Ajax veel verwachten van Rodney Sneyder die ook op die plaats speelt, ja precies daar waar Ajax overbezet is, troeft hij Ajax af, de man is een karikatuur van zichzelf geworden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 03, 2010 7:33 pm

Duke schreef:Ik denk zeker dat Twente de komende seizoenen in de top van Nederland (top 4) mee kan draaien. Wil je dat graag horen?
Kijk, zo moeilijk is dat toch niet?

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 03, 2010 7:42 pm

Ferry schreef:
joey schreef:Wat wil je horen? :confused.gif:
Epi wil horen dat Ajax alles verkeerd doet, en dat Twente geweldig is. Dat is een beetje het algemene geluid uit die regio. Las vandaag ook in de T hoe Twente Ajax afgetroefd zou hebben:
Binnen 48 uur na de transfer van Ronnie Stam hadden we het allemaal rond", aldus Munsterman. "Het snelle zakendoen is ons handelsmerk. We weten wat we willen hebben en gaan daar recht op af. Bij Emir Bajrami zijn we direct naar Zweden gereisd. Wij zaten 's ochtends met hem te praten en 's middags kwam Ajax pas. Dat was te laat."

Dat soort dingen zijn ze daar zo trots op als een hond met 7 staarten.

Het is alleen een beetje irritant dat het altijd in vergelijking met Ajax moet. Als je iets over Twente zegt, dan is de standaard reactie van Epi: "ja maar bij Ajax..." De voorzitter praat ook graag over hoeveel beter/slimmer/etc zijn dan Ajax. Net als die Nijland bij Groningen destijd.s. Maar goed, dat is het lot van een grote club.

En Epi mag trots zijn hoor. Ze doen het goed daar.
Natuurlijk zijn we trots op dat soort dingen. En weet je waarom? Omdat we ons allemaal nog heel levendig de tijd kunnen herinneren dat zodra er een redelijk fatsoenlijke speler bij ons opstond, hij voor een appel en een ei werd verkocht, ook in de winter, en we dus als gevolg niets van kwaliteit aan vervangers konden aanschaffen. Je moet wel begrijpen waar we vandaan komen. Zes jaar geleden waren we nergens.

Voor de rest sluit ik me van harte bij Munsterman aan. "Als Ajax en PSV de zaakjes goed voor elkaar hebben maakt Twente geen enkele kans." Dat is ons geluk geweest, dat PSV en Ajax de zaakjes al een tijd niet goed voor elkaar hebben. En zolang dat niet gebeurt is Twente een goede outsider voor de titel.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 03, 2010 7:44 pm

Trouwens als we het over de Telegraaf hebben, ik moest wel lachen om het bericht dat Twente Rosales gepikt heeft van het Ajax scouting lijstje. Het was precies andersom! Rosales staat al twee jaar op ons verlanglijstje.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 03, 2010 7:47 pm

Aristides schreef:[
Zijn feitenkennis is fenomenaal, hij weet nu al welke ploegen CL spelen en dat alleen de Noorse ploeg een lagere begroting heeft en dat terwijl de derde voorronde nog niet is gespeeld en er nog een vierde volgt. Ik heb geen idee welke ploegen er nog meedoen, maar dat ze allemaal een hogere begroting hebben dat Twente, lijkt mij "weer iets uit een duim", geen feit en hij maar schermen met "feiten". Hij weet al welke ploegen tegen elkaar loten in de vierde ronden en welke ploegen zich plaatsen.

Punten pakken tegen ploegen met een hogere begroting doet Ajax ook wel eens, vorig jaar nog tegen HSV of tegen Fiorentina, zegt mij niet zo veel.

Munsterman, Ajax afgetroefd met een Zweede linkermiddenvelder, een plaats waar Jol Emanuelson zet, of Eriksen of Lodeiro en waar sommigen bij Ajax veel verwachten van Rodney Sneyder die ook op die plaats speelt, ja precies daar waar Ajax overbezet is, troeft hij Ajax af, de man is een karikatuur van zichzelf geworden.
Als je feiten wilt over de begrotingen van CL clubs die zich nu al geplaatst hebben zoek ik dat graag voor je op.

Wat betreft Munsterman, ik kan me goed voorstellen dat jullie daar de schurft aan hebben. Maar als je eerlijk bent geef je ook toe wat een geweldige voorzitter het is. Als Ajax ooit zo'n man aan de leiding krijgt...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 03, 2010 7:55 pm

Wie zijn niet eerlijk, Epi. Dat heb je toch al geconcludeerd?

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 03, 2010 8:39 pm

Epi Drost schreef:
Aristides schreef:[

Als je feiten wilt over de begrotingen van CL clubs die zich nu al geplaatst hebben zoek ik dat graag voor je op.

Wat betreft Munsterman, ik kan me goed voorstellen dat jullie daar de schurft aan hebben. Maar als je eerlijk bent geef je ook toe wat een geweldige voorzitter het is. Als Ajax ooit zo'n man aan de leiding krijgt...
Je schrijft:
Ik ook. Nou en? We zijn geloof ik op de Noren na de club met veruit de laagste begroting in de CL. Dus ieder punt zou een prestatie op zich zijn.
Niets over clubs die zich tot nu toe hebben geplaatst, logisch, geen feitje, maar een foutje. Ik denk dat je feilbaar bent. Al wat citaten gevonden?

Wat die Munsterman betreft, zo'n discussie is al eerder geweest met een Feyenoorder, toen ging het om de GKL, met AZ over Scheringa, met Psv-ers over .... naam vergeten dat kleine mannetje, kortom je vertelt ons niets nieuws. Ik denk dat hij niet zo past bij een grote club, kan hij niet constant de underdog spelen en moet hij wel IEDERE KEER op tv komen als Theo Jansen iets uitvreet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gesloten