Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Marillion » ma aug 02, 2010 9:40 am

Precies, we hebben alweer geld uitgegeven aan El Hamdaoui. Voor de speler in kwestie misschien een nette transfersom maar het is wel wéér 5 miljoen. Ajax zal toch niet nog een keer geld op tafel gaan leggen zonder dat er spelers vertrekken die ook wat opleveren?

Leonardo heeft al eerder laten zien dat hij het niveau mist. Niet alleen bij Ajax maar bij alle clubs waar hij heeft gespeeld. Daar komt nog bij dat het een vreselijk vervelend ventje is die zichzelf compleet overschat. Het kan echt niet waar zijn dat we hem terughalen en er dan ook nog eens op één of andere manier geld in steken. Dan heb ik echt liever dat er af en toe een jeugdspeler moet doorschuiven. Ook als er twijfels zijn of die jongens het niveau al aankunnen. Leonardo zou alleen maar geld kosten en de ontwikkeling van talenten in Jong Ajax blokkeren. Dat enkele doelpunt wat hij dan zou maken lever ik graag in om dat te voorkomen.
Nil volentibus arduum

martijn401

Bericht door martijn401 » ma aug 02, 2010 9:41 am

Ik hing de vlag uit toen we eindelijk verlost waren van deze jankmuil. Verder is ie altijd geblesseerd. Aub lekker bij NAC laten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 02, 2010 10:12 am

Jol wilde Leonardo een jaar geleden ook behouden, dus van beleid is er overigens zeker sprake.

Verder is Leonardo bruikbaar als alternatief voor Emanuelson (als je iemand diep op links nodig hebt), bruikbaar als back-up voor Suarez en bruikbaar om een wedstrijd open te breken. Als hij gratis zou komen zou ik het zeker te billijken vinden. En dat hij zo veel zeurt: heb ik bij Ajax nooit iets van gemerkt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » ma aug 02, 2010 10:17 am

Tja, zonder geld doe je niet veel meer in de voetbalwereld ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 02, 2010 10:19 am

999 schreef:Tja, zonder geld doe je niet veel meer in de voetbalwereld ...
Klopt, maar dan heb ik liever dat we niets doen.

Maar wilde Jol hem destijds niet ook al naar de Spurs halen? De kans dat hij 'm echt graag wil hebben acht ik mede daardoor vrij groot.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 02, 2010 10:33 am

Bertje schreef:Jol wilde Leonardo een jaar geleden ook behouden, dus van beleid is er overigens zeker sprake.

Verder is Leonardo bruikbaar als alternatief voor Emanuelson (als je iemand diep op links nodig hebt), bruikbaar als back-up voor Suarez en bruikbaar om een wedstrijd open te breken. Als hij gratis zou komen zou ik het zeker te billijken vinden. En dat hij zo veel zeurt: heb ik bij Ajax nooit iets van gemerkt.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 02, 2010 11:02 am

Leonardo is nergens bruikbaar voor. Hij is een one trick poney. Altijd maar weer op de tegenstander af dribbelen, zich vastlopen en gaan zitten. :excited.gif:

Zonde van elke cent. Met zulke spelers kom je geen stap verder.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 02, 2010 11:12 am

Ik hoor dat ze ook weer met Colin bezig zijn ter versterking van de verdediging :hypocrite.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 02, 2010 11:15 am

joey schreef:Leonardo is nergens bruikbaar voor. Hij is een one trick poney. Altijd maar weer op de tegenstander af dribbelen, zich vastlopen en gaan zitten. :excited.gif:

Ik ben er ook niet kapot van. Er gebeurt meestal wel wat als hij in het veld komt, maar het rendement is zeer gering. Het is ook geen buitenspeler die Ajax naar een hoger plan brengt. Hij brengt in tegenstelling tot wat in de selectie voor handen is wel snelheid in de ploeg, maar zonder echte diepte (maakt actie zelf). Ik begrijp de combinatie ook niet als Mido aangetrokken gaat worden. Dan is er niemand met een echte voorzet vanaf de flanken beschikbaar. Dan zou De Ridder nog logischer zijn :blush.gif: , maar die heeft zat andere eigenschappen waarom is daaraan niet moeten beginnen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma aug 02, 2010 11:17 am

Ik krijg hier tranen van in mijn ogen. Leo? Alsjeblieft zeg. Ik begin nog heimwee naar Rommedahl te krijgen....
15 mei 2011.

elliquido

Bericht door elliquido » ma aug 02, 2010 11:20 am

talenten inzetten
anders heeft de hele fucking jeugdopleiding geen zin

zegelaar , bonevatia, sarpong, whatever, ,, maaar geen de muls, leo' de ridders etc. asjebleift zeg
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano

Bericht door Mano » ma aug 02, 2010 11:33 am

Hm, nu weer Leonardo halen...

ik zie dat Ajax echt een ommekeer heeft gemaakt, er is hier duidelijk sprake van beleid.
Mislukte ajacieden terug halen en eigen jeugd laten verrotten bij de beloftes of stallen bij andere clubs.

als je Leonardo, de Ridder en de Mul op de korrel hebt, dan snap je dr dus letterlijk en figuurlijk geen moer van.
als je geld uit geeft om dat soort spelers te halen... laat me dan aub kansloos verliezen met de beloftes...en hou dat geld in je zak.

Zie het ook gebeuren dat als Ajax niet wint van PAOK (wat er op gaat lijken)
dat een aantal spelers alsnog vertrekken. En misschien Jol ook wel...
helaas vertrekken dan geen spelers als Sulejmani of Sno....
Laatst gewijzigd door Mano op ma aug 02, 2010 11:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Oscarito

Bericht door Oscarito » ma aug 02, 2010 11:49 am

Marillion schreef:Precies, we hebben alweer geld uitgegeven aan El Hamdaoui. Voor de speler in kwestie misschien een nette transfersom maar het is wel wéér 5 miljoen. Ajax zal toch niet nog een keer geld op tafel gaan leggen zonder dat er spelers vertrekken die ook wat opleveren?

Leonardo heeft al eerder laten zien dat hij het niveau mist. Niet alleen bij Ajax maar bij alle clubs waar hij heeft gespeeld. Daar komt nog bij dat het een vreselijk vervelend ventje is die zichzelf compleet overschat. Het kan echt niet waar zijn dat we hem terughalen en er dan ook nog eens op één of andere manier geld in steken. Dan heb ik echt liever dat er af en toe een jeugdspeler moet doorschuiven. Ook als er twijfels zijn of die jongens het niveau al aankunnen. Leonardo zou alleen maar geld kosten en de ontwikkeling van talenten in Jong Ajax blokkeren. Dat enkele doelpunt wat hij dan zou maken lever ik graag in om dat te voorkomen.
Ajax heeft volgens mij geen euro meer te besteden, het zegt genoeg dat ze nu alleen nog spelers binnenhalen waarbij ze hun transfersom in termijnen kunnen afbetalen of spelers die transfervrij zijn.

Misschien kunnen ze nog wat geld vrijmaken als ze de scouting wegbezuinigen? :smallgrin.gif:

Feest

Bericht door Feest » ma aug 02, 2010 11:52 am

Lach er maar om... :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 02, 2010 11:56 am

Feest schreef:Lach er maar om... :excited.gif:
Ik lach er niet om, maar als dit (De Ridder, Mido, Leonardo) de spelers zijn waar ze bij Ajax aan denken, kunnen we in plaats van die dure scouts net zo goed een paar werkstudenten aanstellen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 02, 2010 11:56 am

joey schreef:Leonardo is nergens bruikbaar voor. Hij is een one trick poney. Altijd maar weer op de tegenstander af dribbelen, zich vastlopen en gaan zitten. :excited.gif:

En op die manier versiert hij heel wat vrije trappen rond de 16. Er leiden meer wegen naar Rome Joey.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 02, 2010 11:58 am

Oscarito schreef: Ajax heeft volgens mij geen euro meer te besteden, het zegt genoeg dat ze nu alleen nog spelers binnenhalen waarbij ze hun transfersom in termijnen kunnen afbetalen of spelers die transfervrij zijn.

Misschien kunnen ze nog wat geld vrijmaken als ze de scouting wegbezuinigen? :smallgrin.gif:
Volgens mij is het tegenwoordig heel gewoon om transfersommen in termijnen te betalen.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 02, 2010 12:26 pm

joey schreef:
Ik lach er niet om, maar als dit (De Ridder, Mido, Leonardo) de spelers zijn waar ze bij Ajax aan denken, kunnen we in plaats van die dure scouts net zo goed een paar werkstudenten aanstellen.
Ik had als scout bij Ajax denk ik allang de eer aan mezelf gehouden. Wanneer is er nou voor het laatst een speler gekocht die echt via de scouting is binnengekomen? Het zijn toch altijd spelers uit het netwerk van de trainer of spelers die we allemaal wekelijks in de eredivisie in actie kunnen zien?
Nil volentibus arduum

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma aug 02, 2010 12:31 pm

:00001595.gif:

Dit is zoooo slecht.... ik heb er geen verdere woorden voor. Wat een mismanagement als 1 van deze mogelijke aanwinsten gehaald wordt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 02, 2010 12:32 pm

Marillion schreef:
joey schreef:
Ik had als scout bij Ajax denk ik allang de eer aan mezelf gehouden. Wanneer is er nou voor het laatst een speler gekocht die echt via de scouting is binnengekomen? Het zijn toch altijd spelers uit het netwerk van de trainer of spelers die we allemaal wekelijks in de eredivisie in actie kunnen zien?
Die mensen hebben ook een hypotheek.

Ze doen waarschijnlijk netjes waar ze voor zijn aangesteld, en als er dan niemand luistert denken ze: zoek het maar uit.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma aug 02, 2010 12:33 pm

Marillion schreef:Wanneer is er nou voor het laatst een speler gekocht die echt via de scouting is binnengekomen?
Eriksen, Boilesen, Lodeiro....

Oscarito

Bericht door Oscarito » ma aug 02, 2010 12:51 pm

Voor die mensen zou dat natuurlijk verschrikkelijk zijn maar Ajax als organisatie is in dezen natuurlijk lachwekkend.

Of je luistert naar je scouts en probeert ook actief met hun aanbevelingen om te gaan of je laat de trainer/coach gewoon hun eigen plan trekken en stuurt ze de laan uit want op deze manier is geen enkele partij gebaat bij een verdere samenwerking. Dan kunnen die mensen op zoek naar een nieuwe club (lees de echte scouts niet de Muhrentjes die daar zitten) waar er daadwerkelijk rendement uit het werk van die mannen wordt gehaald en Ajax kan dan geld vrijmaken voor bijv. de jeugdopleiding.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 02, 2010 1:17 pm

Marillion schreef:
Joey schreef:Die mensen hebben ook een hypotheek.

Ze doen waarschijnlijk netjes waar ze voor zijn aangesteld, en als er dan niemand luistert denken ze: zoek het maar uit.
Ik snap dat er wat praktische bezwaren aan zitten en dat je niet zomaar je baan kunt opzeggen. Maar ik ging toch op z'n minst kijken of ik ergens anders terecht kon en anders ging ik desnoods omscholen. Als je van te voren al weet dat er niets met je advies gebeurd heb je toch geen plezier meer in je werk?
D_skilled schreef:
Marillion schreef:Wanneer is er nou voor het laatst een speler gekocht die echt via de scouting is binnengekomen?
Eriksen, Boilesen, Lodeiro....
Beetje magere score of niet soms? Lodeiro is de enige die direct voor het eerste elftal is gekomen. Helaas moeten we daar nog bij vertellen dat die keuze vooralsnog niet direct pleit voor meer advies van de scouting.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 02, 2010 1:21 pm

Sportwereld schreef:Ajax biedt NAC spelers te huur in ruil voor Leonardo
Leonardo speelde tussen 2007 en de zomer van 2009 al voor Ajax.

AMSTERDAM - Ajax-trainer Martin Jol heeft Leonardo op het oog als de vleugelspeler die hij nog aan zijn selectie wil toevoegen na het vertrek van Dennis Rommedahl. Zijn werkgever NAC Breda kan in ruil voor de Braziliaan enkele spelers huren van de Amsterdammers.
Mocht Ajax niet tot een overeenstemming met Leonardo komen, geldt Daniël de Ridder als back-up. Met De Ridder heeft Ajax een mondeling akkoord. Beide spelers speelden in het verleden al in eerste van Ajax.

NAC heeft aangeven in ieder geval graag Daley Blind van Ajax te huren. Ook spelers als Mitchell Donald en Darko Bodul - beiden vorig seizoen verhuurd aan respectievelijk Willem II en Sparta - en mogelijk Hyun Jun Suk komen in aanmerking voor een verhuurperiode.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma aug 02, 2010 1:33 pm

Suk? Zijn contract loopt na dit seizoen af? Donald en Bodul mogen ze hebben natuurlijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie