Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » vr jan 27, 2017 11:16 am

Nou, nou. Cerny, Younes, Clement hebben ook de kwaliteit (nog?) niet en Kluivert komt net een uurtje kijken. Er wordt wel heel snel 'geleund' op krachten die er ook niet zijn. Cerny heeft dit jaar ook nog geen goed half uurtje gemaakt bijvoorbeeld.

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 27, 2017 11:59 am

Peter schreef:Nou, nou. Cerny, Younes, Clement hebben ook de kwaliteit (nog?) niet en Kluivert komt net een uurtje kijken. Er wordt wel heel snel 'geleund' op krachten die er ook niet zijn. Cerny heeft dit jaar ook nog geen goed half uurtje gemaakt bijvoorbeeld.

Inderdaad. En Clement is nog een poosje geblesseerd en moet het daarna nog allemaal laten zien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » vr jan 27, 2017 12:03 pm

elliquido schreef:We hebben youness, cerny, Traore, kluivert , Clement voor de buitenposities. Aeg voegde niets meer toe. Strik erom.
Geld investeren in een topper, of anders niet.
Younes (komt tekort)
Cerny (geblesseerd en laat vooralsnog vooral zien het niveau niet te hebben)
Traore (afwezig, presteert een krappe voldoende en is gehuurd)
Kluivert (17 jaar oud, Jong Ajax is voor hem het beste)
Clement (nooit bijzonder talent geweest, hooguit nuttig. Geblesseerd en heeft nog niets laten zien)
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Giacomo Puccini » vr jan 27, 2017 12:43 pm

Als je eerlijk en volledig wil zijn, dan dien je El Ghazi aan het rijtje met tekortkomers toe te voegen. Daarom laat ik er geen traan om. Ik was ook enthousiast bij zijn debuut en eerste wedstrijden, zag volop potentie, maar 2,5 jaar later moet ik helaas concluderen dat hij zich 0,0 heeft ontwikkeld. Dan wordt het tijd om de kans te geven aan de volgende lichting jonge talenten (Kluivert en Cerny) in de hoop dat zij zich wel doorontwikkelen. Zo werkt het in een topsportklimaat.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr jan 27, 2017 1:08 pm

Ik snap ook niet waarom iedereen zo rouwig is om het vertrek van AEG. Geflopt na zijn blessure. Van enige diepgang kon je hem de afgelopen maanden ook niet betrappen. Stel dan Kluivert lekker op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » vr jan 27, 2017 1:10 pm

Helaas zelfde verhaal Fischer...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door brigade zuid » vr jan 27, 2017 2:27 pm

Het lijkt er dus op dat Ajax helemaal niks haalt deze transferperiode, ze moeten zich de ballen uit hun broek schamen.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » vr jan 27, 2017 3:21 pm

Overmars is volstrekt onbekwaam voor zijn functie, maar dat was voor iedereen wel al helder denk ik.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » vr jan 27, 2017 4:55 pm

Alexander schreef:Overmars is volstrekt onbekwaam voor zijn functie, maar dat was voor iedereen wel al helder denk ik.
Tuurlijk. :smallgrin.gif:

Want Onana, Milik, Dolberg, Cillessen en Moisander, dat was allemaal niets? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jinne » vr jan 27, 2017 6:53 pm

Hoeveel goals en assists zijn we kwijt met Gudelj, Bazoer en AEG? Is toch wel op 1 hand te tellen?

Met de meeste miljoenen al binnen voor Portugal is het wel slecht dat er nog niks gehaald is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » vr jan 27, 2017 6:56 pm

Ajax heeft dit seizoen voor meer dan 70 miljoen verkocht en voor ongeveer 20 miljoen gekocht
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33763
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr jan 27, 2017 6:56 pm

Jinne schreef:
Met de meeste miljoenen al binnen voor Portugal is het wel slecht dat er nog niks gehaald is.
Nog vier dagen te gaan. Spannie!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door elliquido » vr jan 27, 2017 9:51 pm

Een topper halen, en anders doorgaan met de jonkies. Straks is Traore weer terug, dan staat de voorhoede er gewoon weer.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 28, 2017 1:12 am

brigade zuid schreef:Het lijkt er dus op dat Ajax helemaal niks haalt deze transferperiode, ze moeten zich de ballen uit hun broek schamen.
Ik ga er vanuit dat Overmars nog 1 a 2 versterkingen haalt. Mocht dit niet zo zijn en mocht Ajax vervolgens geen kampioen worden, dan is het m.i. exit Overmars.
Ajax!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door mattie » za jan 28, 2017 7:47 am

elliquido schreef:Een topper halen, en anders doorgaan met de jonkies. Straks is Traore weer terug, dan staat de voorhoede er gewoon weer.

Pff mag lekker blijven, waar hij nu is of direct door terug naar Chelsea.. Hij was nog slechter en is simpelweg geen buitenspeler..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door mattie » za jan 28, 2017 7:48 am

Giacomo Puccini schreef:
brigade zuid schreef:Het lijkt er dus op dat Ajax helemaal niks haalt deze transferperiode, ze moeten zich de ballen uit hun broek schamen.
Ik ga er vanuit dat Overmars nog 1 a 2 versterkingen haalt. Mocht dit niet zo zijn en mocht Ajax vervolgens geen kampioen worden, dan is het m.i. exit Overmars.
Heeft hij geen contract verlenging gehad dan ?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 28, 2017 8:59 am

Laten we eerst maar eens afwachten, wat er de komende dagen gebeurd.

Positief is dat Ajax aan het doorselecteren is en dat ze inzetten op het hogere segment. En dat is ook meteen de grootse uitdaging: hebben ze daar überhaupt kans!?
Maar ik heb liever dat ze niks kopen, dan weer breedte investeringen. Geef dan de jeugd maar de kans.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » za jan 28, 2017 9:07 am

tja helaas moeten we dan wel constateren dat dit jaar een tussenjaar gaat worden!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » za jan 28, 2017 10:43 am

Ajax neemt in ieder geval een risico. Door een aantal spelers te laten vertrekken is de groep kleiner geworden. Dat zou best goed kunnen gaan maar we worden wel kwetsbaar bij blessures en schorsingen. Bosz heeft immers minder opties over en zal sneller een beroep moeten doen op jonge spelers. Dat kan soms wat moois opleveren maar het wil ook wel eens tegenzitten met de ontwikkeling van een talent.

Ik ben er zeker niet voor om dan maar weer een paar middelmatige spelers te halen. Alleen was ik iets voorzichtiger geweest met het verkopen van spelers als Bazoer en El Ghazi omdat ik denk dat je die nog wel eens nodig had kunnen hebben in de loop van dit seizoen.

Hopelijk pakken die jonge gasten het goed op als we een beroep op ze moeten doen en staan we straks weer met de schaal in onze handen. Het is wel weer eens tijd namelijk.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jan 28, 2017 12:33 pm

Giacomo Puccini schreef:
brigade zuid schreef:Het lijkt er dus op dat Ajax helemaal niks haalt deze transferperiode, ze moeten zich de ballen uit hun broek schamen.
Ik ga er vanuit dat Overmars nog 1 a 2 versterkingen haalt. Mocht dit niet zo zijn en mocht Ajax vervolgens geen kampioen worden, dan is het m.i. exit Overmars.
Als ik zie wat Overmars voor -best wel gemankeerde- Ajacieden aan koopsommen binnenhaalt, zal er geen enkele bestuurder of aandeelhouder zijn die hem naar huis stuurt.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » za jan 28, 2017 12:38 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als ik zie wat Overmars voor -best wel gemankeerde- Ajacieden aan koopsommen binnenhaalt, zal er geen enkele bestuurder of aandeelhouder zijn die hem naar huis stuurt.
Dat lijkt me ook niet. Bazoer, Gudelj, Antonucci, AEG. 3 reserves en een talentje voor 30 M. Dijks had 4 M opgeleverd. Cillessen, Milik en Fischer ook goed tot extreem goed verkocht.

En passant prima vervangers en leuker spel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » za jan 28, 2017 1:28 pm

De kwalificatie bankzitter is iets te veel eer voor Gudelj. Zelfs dat kon hij niet.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Khraa » za jan 28, 2017 2:25 pm

Alleen El Ghazi vind ik een gok. Vwb Bazoer ben ik wel gecharmeerd van De Jong en Vd Beek.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Le T. » za jan 28, 2017 2:27 pm

Ajaciedjuh schreef:Laten we eerst maar eens afwachten, wat er de komende dagen gebeurd.
Dat is onderdeel van de incompetentie, al die aankopen op de valreep. Ik snap best dat buitenkansjes zich vaak op het einde van de transfertermijn voordoen en dat onderhandelingen uit kunnen lopen. Maar goed aankoopbeleid kenmerkt zich ook door rust, gewoon soepel afwikkelen van de transfers waarbij de speler graag naar Ajax wil en de club bereid is om hem voor de juiste plaats te laten gaan.

Zo'n trainingskamp is er niet voor niks, daar wil je de nieuwe spelers bij hebben. In de zomer is het nog veel belangrijker, want dan moeten er voorrondes gewonnen worden. Als je dan op het allerlaatst nog eens een keer met koerswijzigingen en nieuwe spelers aan komt zetten is de voorbereiding verre van optimaal. Ajax hoeft ook helemaal niet te wachten tot er wat verkocht is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Toppie » zo jan 29, 2017 10:16 am

Ja ja leuke verhalen allemaal maar met 120 miljoen op de bank geen versterkingen ben je m.i als een amateuristisch clubje bezig zonder ambitie dus geen idee wat de visie is

Plaats reactie