Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

T82

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door T82 » ma jul 09, 2012 9:04 am

Is die Nuytinck niet vooral een stijve hark en veel minder een opbouwende speler à la Vertonghen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 09, 2012 9:34 am

Hij is wel een stuk meedogenlozer in de duels. Maarja, ten opzichte van Vertonghen gaan we er sowieso op achteruit. Nuytink zal wellicht enkele miljoenen goedkoper zijn dan Moisander of Viergever, als we toch weer bij AZ gaan shoppen verbranden we waarschijnlijk ook een groot deel van het bedrag dat voor Jan is binnengekomen.

Daarom dom van Ajax dat ze opeens Vertonghen tegemoet zijn gekomen met zijn transfer, Jan had zich al neergelegd bij nog een seizoen Ajax en dan hadden we 'echt kunnen knallen'.

Baseman

Bericht door Baseman » ma jul 09, 2012 10:44 am

T82 schreef:Is die Nuytinck niet vooral een stijve hark en veel minder een opbouwende speler à la Vertonghen?
Ja.
Een mandekker die goed kan koppen.

Nu ben ik geen scout (verre van), maar ik heb nooit de belangstelling voor Nuytink begrepen (zowel van Ajax als van buitenlandse clubs). Ik vind hem een redelijke verdediger, maar alleen als hij tegen de eigen 16 kan spelen. Hij is te traag en niet wendbaar genoeg om met ruimte in zijn rug te kunnen spelen, ik heb geen idee dus waarom Ajax hem zou willen halen.
Cruijff schreef:Daarom dom van Ajax dat ze opeens Vertonghen tegemoet zijn gekomen met zijn transfer, Jan had zich al neergelegd bij nog een seizoen Ajax en dan hadden we 'echt kunnen knallen'.
Jij verwacht dat Ajax een miljoen of 10 à 11 zo even weggooit en dat Vertonghen dolblij zou zijn geweest met nog een jaar Ajax?
Droom verder :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 09, 2012 11:19 am

Baseman schreef:
Cruijff schreef:Daarom dom van Ajax dat ze opeens Vertonghen tegemoet zijn gekomen met zijn transfer, Jan had zich al neergelegd bij nog een seizoen Ajax en dan hadden we 'echt kunnen knallen'.
Jij verwacht dat Ajax een miljoen of 10 à 11 zo even weggooit en dat Vertonghen dolblij zou zijn geweest met nog een jaar Ajax?
Ja, want Vertonghen had zelf al gezegd dat hij zich ging richten op een 3e landstitel op rij en nog een jaar kon werken met een trainer die hem begrijpt. Zijn boosheid was richting de Ajax directie en vooral Jeroen Slop, maar die krijgt binnenkort toch een schop.

Een sterke Vertonghen had CL overwintering kunnen betekenen, dat was KASSA geweest. Bovendien komt Overmars nu binnen en wordt het TH steeds machtiger. Bij prima prestaties van Vertonghen had men in november zijn contract kunnen opwaarderen en vervolgens alsnog een transfersom van boven de 10 miljoen voor hem incasseren. Dom, dom, dom, Ajax.

Baseman

Bericht door Baseman » ma jul 09, 2012 11:22 am

Cruijff schreef:Ja, want Vertonghen had zelf al gezegd dat hij zich ging richten op een 3e landstitel op rij en nog een jaar kon werken met een trainer die hem begrijpt.
En jij gelooft alles wat een sporter zegt?
Sinds wanneer ben je zo enorm naïef???
Bij prima prestaties van Vertonghen had men in november zijn contract kunnen opwaarderen en vervolgens alsnog een transfersom van boven de 10 miljoen voor hem incasseren.
Yeah right, jij leeft echt in dromenland...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jul 09, 2012 11:25 am

Cruijff schreef:
Baseman schreef:
Ja, want Vertonghen had zelf al gezegd dat hij zich ging richten op een 3e landstitel op rij en nog een jaar kon werken met een trainer die hem begrijpt. Zijn boosheid was richting de Ajax directie en vooral Jeroen Slop, maar die krijgt binnenkort toch een schop.

Een sterke Vertonghen had CL overwintering kunnen betekenen, dat was KASSA geweest. Bovendien komt Overmars nu binnen en wordt het TH steeds machtiger. Bij prima prestaties van Vertonghen had men in november zijn contract kunnen opwaarderen en vervolgens alsnog een transfersom van boven de 10 miljoen voor hem incasseren. Dom, dom, dom, Ajax.
Maar die weddenschap die je hebt afgesloten heb je nu al verloren toch? Jij zei dat Jan bleef en dat Maher en Narsingh kwamen.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 09, 2012 12:08 pm

Baseman schreef:
Cruijff schreef:Ja, want Vertonghen had zelf al gezegd dat hij zich ging richten op een 3e landstitel op rij en nog een jaar kon werken met een trainer die hem begrijpt.
En jij gelooft alles wat een sporter zegt?
Sinds wanneer ben je zo enorm naïef???
Bij prima prestaties van Vertonghen had men in november zijn contract kunnen opwaarderen en vervolgens alsnog een transfersom van boven de 10 miljoen voor hem incasseren.
Yeah right, jij leeft echt in dromenland...
In dit geval geloofde ik het ja. Met Ajax is nu eenmaal meer te bereiken met de Spurs. Die komen zelfs niet door een Europa League poule wanneer ze Van der Vaart niet voor EL voetbal inschrijven en zullen 4e, 5e of nog lager eindigen.
GangstaRiB schreef:Maar die weddenschap die je hebt afgesloten heb je nu al verloren toch? Jij zei dat Jan bleef en dat Maher en Narsingh kwamen.
Ik heb (nog) niet verloren, Rishi en ik kwamen er niet uit wat de voorwaarden betreft.

Van Yo kan ik nog een Ajax thuisshirt winnen dan moeten Maher & Narsingh komen en van het duo Anita/Vertonghen op 1 september nog minimaal 1 bij Ajax zitten. De odds zijn inmiddels wel zo dat ook de situatie kan ontstaan dat ik niet van hem, maar hij juist van mij een Ajax thuisshirt 2012/2013 gaat winnen.

Alexander gaat mij trakteren als Narsingh & Maher komen, van De Dominee krijg ik een biertje bij elk van die spelers of een fles Irish Mist Whiskey wanneer we ze beiden aantrekken. Alle kans nog dus!

Baseman

Bericht door Baseman » ma jul 09, 2012 3:49 pm

Cruijff schreef:Met Ajax is nu eenmaal meer te bereiken met de Spurs. Die komen zelfs niet door een Europa League poule wanneer ze Van der Vaart niet voor EL voetbal inschrijven en zullen 4e, 5e of nog lager eindigen.
Naast dat de Spurs een veelvoud aan salaris betalen, spelen ze ook in de PL.
Veel aantrekkelijker dus dan voetballen bij een Nederlandse topclub.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jul 09, 2012 4:42 pm

En het verbaast mij weer dat jullie zo verbaasd zijn over Cruijff z'n droomwereld.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 09, 2012 4:46 pm

Ik zie elke week diversen wedstrijden live uit de PM, Ajax zou volkomen omvergeblazen worden met zijn kabouterelftal.
YNWA

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jul 09, 2012 5:18 pm

IH je plaat blijft hangen :aai.gif:
Is 1995 echt zolang geleden??

Baseman

Bericht door Baseman » di jul 10, 2012 6:33 am

Raymon schreef:En het verbaast mij weer dat jullie zo verbaasd zijn over Cruijff z'n droomwereld.
Daar heb je eigenlijk best wel gelijk in :biggthumpup.gif:

sander

Bericht door sander » di jul 10, 2012 6:51 am

@Cruijff..ziet er steeds minder rooskleurig uit. Ajax en Heerenveen komen er niet uit. Heerenveen verlangt 6 miljoen, Ajax bood 3 aldus bericht op VZ.

Yo

Bericht door Yo » di jul 10, 2012 6:56 am

Ik zie het eigenlijk best positief in. Narsingh lijkt gekozen te hebben voor Ajax en het lijkt erop dat Ajax en Raiola nu Heerenveen onder druk zetten om de prijs te drukken. In deze hele soap zou het mij daarom niet verbazen als het binnenkort gewoon rond komt.

sander

Bericht door sander » di jul 10, 2012 7:12 am

Yo schreef:Ik zie het eigenlijk best positief in. Narsingh lijkt gekozen te hebben voor Ajax en het lijkt erop dat Ajax en Raiola nu Heerenveen onder druk zetten om de prijs te drukken. In deze hele soap zou het mij daarom niet verbazen als het binnenkort gewoon rond komt.
Gaat Ajax dan 4 bieden of verwacht je dat Heerenveengaat zaken naar 3 miljoen?

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di jul 10, 2012 4:52 pm

ehh waar blijft de nieuwe centrale verdediger..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 12, 2012 4:54 am

Telesport
AJAX: MUNIESA ALTERNATIEF MOISANDER

door MIKE VERWEIJ
BAR­CEL­O­NA – In de zoek­tocht naar een op­vol­ger voor Jan Ver­tong­hen heeft Ajax de aan­dacht (voor­lo­pig) ver­legd naar Marc Mu­nie­sa Mar­ti­nez (20). Het Spaan­se ta­lent van FC Bar­cel­o­na B, dat uit­komt in de Se­gun­da Di­vi­si­on A, maak­te tot dus­ver twee keer zijn op­wach­ting in de hoofd­macht van Barça. Zijn de­buut was op 23 mei 2009 in de com­pe­ti­tie­wed­strijd te­gen Os­as­u­na. Als ver­van­ger van Syl­vin­ho kreeg de toen 17-ja­ri­ge Mu­nie­sa na een lich­te over­tre­ding rood.

Door de pij­len op de Span­jaard te rich­ten geeft Ajax een nieuw sig­naal af dat in Am­ster­dam de hand op de knip gaat. AZ-aan­voer­der Ni­klas Moi­san­der (26) staat van­we­ge zijn leef­tijd, (in­ter­na­ti­o­na­le) er­va­ring, Ajax-ver­le­den en com­mu­ni­ca­tie (Ne­der­lands) bo­ven aan het ver­lang­lijst­je van Frank de Boer. Maar de trans­fer­so­min­di­ca­tie van­uit Alkmaar – naar ver­luidt zes mil­joen eu­ro voor zo­wel Moi­san­der als Nick Vier­ge­ver – is de nieu­we di­rec­teur voet­bal­za­ken Marc Over­mars veel te gor­tig.

Na­dat eer­der een trans­fer naar PSV af­kets­te op de AZ-vraag­prijs, lijkt er op­nieuw een droom­deal aan de neus van Moi­san­der voor­bij te gaan. „Het klopt dat we in­te­res­se heb­ben in Mu­nie­sa, maar er is nog niets be­slist”, al­dus Over­mars, die me­de op voor­spraak van Johan Cruijff met het Spaan­se al­ter­na­tief voor Moi­san­der op de prop­pen kwam. Pas als AZ de trans­fer­som aan­zien­lijk laat zak­ken, komt de Fin weer in beeld. Ajax gaat er­van uit tot een ak­koord te kun­nen ko­men met Moi­san­der zelf, die aan­gaf graag naar de Are­nA te ver­hui­zen.
Een alternatief met ervaring en Nederlands sprekend dus. :smallgrin.gif:
Suggesties van Cruijff waren in het verleden niet de beste aanbevelingen. 6 miljoen is dan ook weer een belachelijke prijs van az.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Marc_Muniesa#section_1 ( afkoopsom is slechts €30 miljoen :ajaxsmiley.gif: )

http://www.fcbarcelona.com/football/fir ... sa/profile (ondanks zijn lengte, toch kopsterk :biggthumpup.gif: ! Daarnaast snel.)

Vooral een groot talent als ik het zo lees. Marc heeft ook een zware knieblessure gehad (kruisband).
Marc moet dan wel een veel groter talent zijn dan Denswil, anders kun je net zo goed met hem gaan spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

roelf

Bericht door roelf » do jul 12, 2012 6:41 am

Huren voor een jaartje.

Toppie

Bericht door Toppie » do jul 12, 2012 7:12 am

Waarom gaat JC niet als scout werken bij Ajax kan de rest ook weg scheelt weer geld want alle spelers die Ajax wil kopen zijn toch te duur. :1evil.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 12, 2012 8:25 am

Lijkt me dat Ajax probeert om AZ onder druk te zetten. FdB zoekt een NL-talige speler, liefst met enige ervaring. Muniesa hebben we al: Denswil.
Face your fears and live your dreams, No Fear

roelf

Bericht door roelf » do jul 12, 2012 8:45 am

AZ hoeft toch niet verkopen? Waarom is dat druk zetten dan?

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 12, 2012 8:47 am

Laten merken dat je andere opties hebt? Lijkt me nogal obvious.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 12, 2012 9:23 am

Denswil is 19. Beetje jong voor een centrumverdediger.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 12, 2012 9:28 am

Muniesa is toch maar 20?

roelf

Bericht door roelf » do jul 12, 2012 9:32 am

De Dominee schreef:Laten merken dat je andere opties hebt? Lijkt me nogal obvious.
Ja maar als je niet hoeft te verkopen maakt het toch niet uit als je andere namen gaat droppen? Veel succes zou ik dan zeggen.

Plaats reactie