Vukojevic: dopo la Fiorentina, anche Van Basten visiona il centrocampista
21:23 del 14 maggio
Il nuovo tecnico dell'Ajax, Marco Van Basten, è arrivato a Spalato in serata per valutare il giovane centrocampista croato della Dinamo Zagabria, Ognjn Vukojevic.
Il giocatore era impegnato nella sfida di ritorno della coppa nazionale contro l'Hadjuk Spalato. Nei giorni scorsi anche la Fiorentina aveva mandato emissari per valutare il giovane centrocampista.
Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)
Moderator: mods
Volgens calciomercato heeft Van Basten Vukojevic van Dinamo Zagreb bekeken:
Dit is toch die jongen die op Heitinga lijkt? Hij heeft nog een tijdje in Belgie gespeeld. Bij Lierse moest hij Delorge opvolgen, maar dat werd geen succes.
Hij heeft zich blijkbaar goed ontwikkeld. Tegen Ajax kwam hij over als een heel degelijke, dynamische voetballer. Aan zijn stats te zien kan hij ook een goal scoren.

Hij heeft zich blijkbaar goed ontwikkeld. Tegen Ajax kwam hij over als een heel degelijke, dynamische voetballer. Aan zijn stats te zien kan hij ook een goal scoren.
Klopt, hij heeft ook nog in België gespeeld. Het is geen individuele geweldenaar, maar wel een nuttige speler om in je team te hebben. Al kan je je afvragen of je daar veel geld voor op tafel moet gaan leggen. Volgens Kroatische media toont Celtic ook interesse.
Voor Mandzukic zou er ook interesse zijn van een nog onbekende club uit Frankrijk, waarschijnlijk Lens. Dat had ik nu een interessante speler voor Ajax gevonden. Maar aanvallers heeft Ajax voorlopig genoeg.
Voor Mandzukic zou er ook interesse zijn van een nog onbekende club uit Frankrijk, waarschijnlijk Lens. Dat had ik nu een interessante speler voor Ajax gevonden. Maar aanvallers heeft Ajax voorlopig genoeg.
Dat is wat Celtic biedt. Dinamo wil 7 milj. Ajax zal dus ook in de buidel moeten tasten.
Of Ajax heeft bot gevangen bij AZ voor De Zeeuw en Vukojevic is het alternatief. Dinamo Zagreb wil ongeveer 7 miljoen te willen hebben en naast Celtic en Ajax heeft ook Shakhtar Donetsk naar het schijnt serieuze interesse.Jabu schreef:Dynamische box-to-box speler met longen als een paard, die taakbewust kan spelen. Dat kon Van Basten altijd aan Landzaat waarderen. Zal, na alle verkopen van Mamic, waarschijnlijk weer niet goedkoop zijn. Moet denk ik dan wel de plaats van Gabri gaan innemen.
Ik zou het in ieder geval een goede vinden. Twijfel alleen serieus of die jongen wel haalbaar is.
Klopt. Valt terug te lezen in de scoutingshoek. Had toen een eerste wedstrijd van hem gezien en was niet zo gecharmeerd. Heb inmiddels zo'n tien wedstrijden van hem gezien en ben wel om. Hopelijk speelt hij straks op het EK. Zou mooi zijn als Ajax hem daarvoor weet te strikken.
Maar goed, De Zeeuw is nog altijd de eerste optie. Hopelijk blijft Scheringa z'n poot stijf houden en is Ajax daar op voorbereid.
Maar goed, De Zeeuw is nog altijd de eerste optie. Hopelijk blijft Scheringa z'n poot stijf houden en is Ajax daar op voorbereid.
- Daily Blind
Dus alles daar is gebasseerd op steeds 1 wedstrijd?Thomas schreef:Klopt. Valt terug te lezen in de scoutingshoek. Had toen een eerste wedstrijd van hem gezien en was niet zo gecharmeerd. Heb inmiddels zo'n tien wedstrijden van hem gezien en ben wel om. Hopelijk speelt hij straks op het EK. Zou mooi zijn als Ajax hem daarvoor weet te strikken.
Volgens transfermarkt zit Vukojevic bij Essel. Wat een klein wereldje is het toch.
Uit wat ik heb gehoord is dat Vukojevic een heel ander type is dan De Zeeuw. De Zeeuw is een tempoversneller die ook nog een aardig balletje kan afpakken en een redelijke diepgang heeft. Vukojevic is een fysiek sterke controleur met een boel diepgang.DelToro schreef:En Vukojevic is volgens jou een stuk beter dan De Zeeuw? Waar blijkt dat dan vooral uit?
Is Vukojevic daarnaast voor jou een van de beter opties voor deze positie (als hij voor 6 miljoen ofzoiets haalbaar is)?
(Had nog nooit van deze speler gehoord, vandaar)
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Natuurlijk niet. Heb toen ook meteen aangegeven dat dat op basis van 1 wedstrijd was hoor. Dan vel ik natuurlijk geen definitief oordeel.Zlatan Son of God schreef:Dus alles daar is gebasseerd op steeds 1 wedstrijd?Thomas schreef:Klopt. Valt terug te lezen in de scoutingshoek. Had toen een eerste wedstrijd van hem gezien en was niet zo gecharmeerd. Heb inmiddels zo'n tien wedstrijden van hem gezien en ben wel om. Hopelijk speelt hij straks op het EK. Zou mooi zijn als Ajax hem daarvoor weet te strikken.
De Zeeuw wordt gewoon een heel moeilijk verhaal, denk ik. En hoe bedoel je, waar blijkt dat uit?DelToro schreef:En Vukojevic is volgens jou een stuk beter dan De Zeeuw? Waar blijkt dat dan vooral uit?
Is Vukojevic daarnaast voor jou een van de beter opties voor deze positie (als hij voor 6 miljoen ofzoiets haalbaar is)?
(Had nog nooit van deze speler gehoord, vandaar)
Bertjes beschrijving klopt aardig, in ieder geval. Vukojevic is anders dan De Zeeuw. Aan de andere kant: het type De Zeeuw kunnen we op dit moment in balbezit wat beter gebruiken, vanwege die tempoversnellingen. Het is moeilijk te zeggen omdat ik niet precies weet wat Van Basten voor ogen heeft. Vukojevic is meer een sloper en dat is wellicht ook meer complimentair aan Lindgren. Als je Lindgren en De Zeeuw samen als controlerend blok opstelt achter de creatieve jongens is dat fysiek ook wat licht.
Ik bedoelde: waaruit blijkt dat Vukojevic beter is dan De Zeeuw. Dat hij bijvoorbeeld technischer is, meer tactisch inzicht heeft, van dat soort dingen.Thomas schreef: De Zeeuw wordt gewoon een heel moeilijk verhaal, denk ik. En hoe bedoel je, waar blijkt dat uit?
Maar vervolgens gaf je er antwoord op, dus dankjewel.
Volgens Esselniet. Ik was er eigenlijk ook van uitgegaan dat hij bij Mamic Sports Agency, van Zdravko Mamic zit.Jöhnk schreef:Volgens transfermarkt zit Vukojevic bij Essel. Wat een klein wereldje is het toch.