Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » do aug 02, 2012 8:53 am

Ik zou Mathijsen eigenlijk wel een goede oplossing vinden.

Heeft veel ervaring (wat we missen nu Ooijer, Vertonghen en misschien Janssen zijn vertrokken), nog steeds een redelijk niveau (zou een van de betere verdedigers in de Eredivisie zijn) en hij kan nog wel een seizoen of 2 mee. Hij is ook al wat ouder, dus zal niet alles spelen, wat Denswil de ruimte geeft om zijn rol de komende twee jaar langzaam over te nemen. Prima stop-gap signing dus.

Voorwaarde is wel dat Mathijsen niet te duur mag zijn, maar als hij transfervrij mag vertrekken is dat geen probleem meer. Salaris bieden we sowieso meer dan Feyenoord en bovendien speelt hij hier CL.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 02, 2012 9:01 am

Mathijsen zal wel op een flink salaris zitten denk ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 02, 2012 9:04 am

Is die jongen ook niet erg vaak geblesseerd?
Nil volentibus arduum

D_skilled

Bericht door D_skilled » do aug 02, 2012 9:10 am

Bertje schreef:Mathijsen zal wel op een flink salaris zitten denk ik.
Klopt, ik verwacht dat hij alleen naar Nederland wil komen als hij een meerjarig contract (2 a 3 jaar) kan tekenen en boven de miljoen gaat verdienen. Nieuw beleid van Ajax voor spelers boven de dertig is een éénjarig contract.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do aug 02, 2012 9:14 am

D_skilled schreef:
Bertje schreef:Mathijsen zal wel op een flink salaris zitten denk ik.
Klopt, ik verwacht dat hij alleen naar Nederland wil komen als hij een meerjarig contract (2 a 3 jaar) kan tekenen en boven de miljoen gaat verdienen. Nieuw beleid van Ajax voor spelers boven de dertig is een éénjarig contract.
Is dat zo? Heeft De Boer dat echt zo zwart-wit gezegd?

D_skilled

Bericht door D_skilled » do aug 02, 2012 9:18 am

Dat is duidelijk naar buiten toe gecommuniceerd. Ooijer kreeg ook maar een éénjarig contract.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 02, 2012 9:26 am

Janssen heeft gewoon een meerjarig contract.

En met niemand anders!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do aug 02, 2012 9:29 am

D_skilled schreef:Dat is duidelijk naar buiten toe gecommuniceerd. Ooijer kreeg ook maar een éénjarig contract.
Ja, die was 35. En kwam als wisselspeler van PSV om bij Ajax op de bank te gaan zitten. Is wel wat anders dan wanneer Mathijsen voor de basis komt.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 02, 2012 9:48 am

Bertje schreef:Janssen heeft gewoon een meerjarig contract.
Vorig beleid misschien?
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » do aug 02, 2012 9:50 am

De Boer sluit komst Chivu definitief uit

13 juni 2012
Frank de Boer durft het niet aan om Christian Chivu te contracteren. De oefenmeester vindt het risico met de blessuregevoelige ex-Ajacied te groot.

'Chivu zal niet haalbaar zijn. We nemen een groot risico als we hem zouden halen. Hij heeft veel blessures gehad en bij Internazionale niet bewezen dat hij het niveau aankan. Ik wil alleen spelers van wie ik honderd procent zeker ben'.

Daarnaast heeft Chivu onlangs zijn instemming gegeven met betrekking tot een contractverlenging bij Internazionale. De verdediger zal spoedig zijn krabbel zetten onder een nieuw twee-jarige contract, met een jaarsalaris van circa 2,8 miljoen euro.

VI.nl
Die vlieger gaat ook op voor Mathijsen, dus waarom is hij wél een optie?

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 02, 2012 10:00 am

Om dezelfde reden dat psv Van Bommel heeft gehaald, lijkt me. Voortrekkersrol, verlengde arm trainer, schat aan ervaring en role model voor rest selectie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 02, 2012 10:00 am

Is 'ie misschien ook wel helemaal niet. Ik ben het wat dit geval betreft eens met De Boer. Risico's aan zo'n transfer zijn best groot en de investering is fors. Want zo'n Chivu komt hier echt niet voor niets de populaire jongen uithangen. Dat kost je gewoon een heel dik salaris.

Liever zie ik jongens die nog een stijgende lijn in hun loopbaan hebben. Zowel Chivu als Mathijssen voldoen daar niet aan.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 02, 2012 10:03 am

Mathijsen heeft afgelopen seizoen 28 wedstrijden gespeeld. Valt toch wel mee?

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 02, 2012 10:06 am

Bertje schreef:Mathijsen heeft afgelopen seizoen 28 wedstrijden gespeeld. Valt toch wel mee?
Idd. Ik meen dat hij in zijn laatste seizoen bij HSV veel afwezig was. Tegen Duitsland had ie natuurlijk 0 ritme en viel door de mand.

Ik zie liever Moisander komen, maar Mathijsen is m.i. een goede optie, mist haal- / betaalbaar.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 02, 2012 12:15 pm

Volgens mij speelt die Mathijssen het liefst op de rand van zijn eigen strafschopgebied en niet met ruimte in zijn rug, mist hij ook gewoon de snelheid voor, next.
YNWA

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 03, 2012 4:44 am

Telesport
MATHIJSEN KIEST VOOR FEYENOORD

• Joris Mathijsen
Van onze Telesportredactie
ROT­TER­DAM - Jo­r­is Ma­thij­sen wil de ko­men­de drie jaar voor Fey­en­oord uit­ko­men als de club hem een sa­la­ris­aan­bie­ding kan doen, die past bij zijn sta­tus als Oran­je-in­ter­na­ti­o­nal. De cen­tra­le ver­de­di­ger van het Spaan­se Ma­la­ga heeft een vor­ste­lijk in­ko­men bij de Span­jaar­den, maar hij is be­reid in te le­ve­ren om in De Kuip lei­ding te gaan ge­ven aan een jon­ge am­bi­ti­eu­ze ploeg.

Fey­en­oord kan geen rui­me trans­fer­ver­goe­ding be­ta­len, maar Ma­la­ga ver­keert in ern­sti­ge fi­nan­ciële pro­ble­men nu sjeik Ab­dul­lah ben Nas­ser Al Tha­ni zijn aan­de­len uit de club wil ha­len en de geld­kraan heeft dicht­ge­draaid. Om die re­den ma­ken de Rot­ter­dam­mers goe­de kans om de 32-ja­ri­ge Ma­thij­sen trans­fer­vrij te­rug naar Ne­der­land te ha­len. Ma­thij­sen en veel van zijn col­le­ga’s wach­ten al eni­ge tijd op hun sa­la­ris van de laat­ste maan­den.

De Ne­der­lan­der is de rou­ti­nier die trai­ner Ro­nald Koe­man en tech­nisch di­rec­teur Mar­tin van Geel voor het jon­ge elf­tal zoe­ken na het ver­trek van Ron Vlaar. On­der Van Geel was Ma­thij­sen eer­der suc­ces­vol bij Wil­lem II en AZ. Hij ge­looft hei­lig in de ont­wik­ke­ling van het jon­ge Fey­en­oord, dat een sen­sa­ti­o­ne­le ont­wik­ke­ling door­maakt. Hij ge­looft zelfs dat de club prij­zen kan gaan pak­ken en dat wil hij graag mee­ma­ken. Ma­thij­sen heeft nog een con­tract tot 2013 bij Ma­la­ga.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 03, 2012 6:50 am

Volgende! Ajax' targets lijken liever bij clubs te spelen die al jaren niets winnen. Angst om te moeten presteren? :smallgrin.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » vr aug 03, 2012 7:40 am

Gewoon lekker voor Viergever gaan, heb je de komende jaren een prima centrale verdediger. Bovendien toekomstig international en een Nederlander.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr aug 03, 2012 7:57 am

Bram Nuytinck, groot, sterk, aanvoeder van Jong Oranje en pas 22 jaar.
YNWA

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr aug 03, 2012 8:13 am

Jij kijkt erg naar lengtes he? :smallgrin.gif: Bram Buytinck is niet complementair aan Alderweireld en past ook niet in de speelwijze. Niet wendbaar en niet snel. Meer een verdediger voor een Engelse laagvlieger. Dicht tegen de zestien en hoge ballen wegkoppend.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 03, 2012 8:52 am

InnerHarbour schreef:Bram Nuytinck, groot, sterk, aanvoeder van Jong Oranje en pas 22 jaar.
Lomp, langzaam en kan niét voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 03, 2012 8:55 am

Blijkbaar oud nieuws.

Telesport
Ajax vindt Assaidi te duur

AMSTERDAM - In de zoektocht naar een nieuwe aanvaller, heeft Ajax de pijlen ook kort op Oussama Assaidi (23) gericht. "Ajax heeft zich twee weken geleden gemeld, maar we kwamen er niet uit”, bevestigt technisch directeur Johan Hansma van SC Heerenveen.

Of de Amsterdammers, die Assaidi net als eerder Luciano Narsingh te duur vinden, nog terugkomen in Friesland, weet Hansma niet. "Ik ben er in elk geval niet meer mee bezig. Oussama blijft normaal gesproken bij SC Heerenveen. Tenzij er een goed bod komt.”

Mano

Bericht door Mano » vr aug 03, 2012 8:56 am

Benji schreef:Blijkbaar oud nieuws.

Telesport
Ajax vindt Assaidi te duur

AMSTERDAM - In de zoektocht naar een nieuwe aanvaller, heeft Ajax de pijlen ook kort op Oussama Assaidi (23) gericht. "Ajax heeft zich twee weken geleden gemeld, maar we kwamen er niet uit”, bevestigt technisch directeur Johan Hansma van SC Heerenveen.

Of de Amsterdammers, die Assaidi net als eerder Luciano Narsingh te duur vinden, nog terugkomen in Friesland, weet Hansma niet. "Ik ben er in elk geval niet meer mee bezig. Oussama blijft normaal gesproken bij SC Heerenveen. Tenzij er een goed bod komt.”
:headbang.gif: :blub.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Arthur

Bericht door Arthur » vr aug 03, 2012 11:13 am

Blij dat Matthijssen niet komt. Die is echt niet meer in staat om vooruit te verdedigen, dus dat zou een ramp worden met het voetbal dat De Boer voorstaat.

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 04, 2012 10:38 am

Raar beleid amateur werk ik vraag me af wie er ipv vertonghen nog komt ik zie niet veel progressie maar meer derde of vierde keuzes die straks komen :1evil.gif:

Plaats reactie