Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 03, 2008 11:05 am

Transfersom kan me eigenlijk geen donder meer schelen. Ik wil gewoon kwaliteit. Sulejmani is kwaliteit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 11:08 am

LucaS schreef:30 miljoen aankopen, bij contracten van 5 jaar, betekent een jaarlijkse afschrijving/verlies van 6 miljoen. Dit is gelijk aan de stijging van de opbrengsten per jaar van Aegon en Adidas. Door die twee sponsordeals, kan Ajax dertig miljoen uitgeven aan transfersommen zonder verlies te maken in vergelijking met dit jaar.
Ja, op papier. Maar je hebt ook te maken met inflatie, stijging van salarisposten en andere kosten enzovoorts. Bovendien, en dat is essentieel, moet je voor een transfer liquide zijn. Het is fijn dat je over 5 jaar bedrag X van Aegon krijgt maar voor een transfer moet je het geld natuurlijk als het ware bij de hand hebben.
Maar goed, laten we het erop houden dat Ajax niet zo arm is als jij denkt, en niet zo rijk als ik denk. Feit is dat het evrmogen eind 2007 zo'n 38 miljoen lager was dan eind 2000. Het vermogen is overigens nog steeds bijna 60 miljoen
Dat is inderdaad een feit en erg vrolijk word je daar niet van. Ik geloof trouwens dat de grootaandeelhouders Ajax mogen aanklagen voor wanbeleid.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 11:10 am

Trouwens, ik kan me niet voorstellen dat op zo'n bedrag er nog over enige tienduizenden euro's gesteggeld moet worden ..
De Friezen willen achttien miljoen euro ontvangen voor het Servische talent, maar beide clubs waren elkaar gisteren op enkele tienduizenden euro's na genaderd. Sulejmani's zaakwaarnemer Jovica Radonjic:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 11:11 am

Ajax maakt over het afgelopen seizoen winst (zo'n 15 tot 20 miljoen), en het vermogen zal met dat bedrag toenemen.
Uitgaven kun je ook financieren met schulden natuurlijk.

@Voetske; nee, ik vond dat ook al tamelijk bizar
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di jun 03, 2008 11:18 am

Als de vraagprijs 18 miljoen was, kan ik me niet voorstellen dat Ajax die klakkeloos betaalt.

Het wordt ongetwijfeld een recordtransfer, maar op dit moment is kwaliteit in de selectie het enige wat me kan schelen.
Als Sulejmani zijn belofte waarmaakt zie ik Ajax alsnog wel 10 miljoen winst op hem pakken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jun 03, 2008 11:20 am

Dat doen die Friezen toch goed, die lopen heel lekker binnen met o.a. Alves en Sulejmani. Tja wat moet ik zeggen.. ik zie Sulejmani graag komen maar op deze manier blijft er weinig poet over voor goede verdedigers en dat is toch echt wat we het meest nodig hebben.. maarja dat is bij AJAX al jaren een ondergeschoven kindje.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jun 03, 2008 11:21 am

Als de vraagprijs 18 miljoen was dan lijkt het me ineens een stuk duidelijker waarom één en ander zo lang duurt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 03, 2008 11:24 am

LucaS schreef:Ajax maakt over het afgelopen seizoen winst (zo'n 15 tot 20 miljoen), en het vermogen zal met dat bedrag toenemen.
Uitgaven kun je ook financieren met schulden natuurlijk.

@Voetske; nee, ik vond dat ook al tamelijk bizar
Ajax maakt volgens mij dit seizoen winst. De transfers van Babel en Sneijder tellen bij dit boekjaar.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 11:32 am

Je hebt gelijk, het boekjaar loopt t/m 30 juni
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 11:35 am

Ajax maakt winst maar geen 30 miljoen. Er wordt dus kunstmatig geld bijgepompt. Of dat is uit het EV, uit leningen of uit Russische gaspijpen maakt mij niet zoveel uit, want het is allemaal zorgelijk.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jun 03, 2008 11:35 am

Als de vraagprijs 18 miljoen was dan lijkt het me ineens een stuk duidelijker waarom één en ander zo lang duurt
Volgens mij heeft dit meer te maken met het feit dat hij geblesseerd was, en dus niet door de medische keuring zou komen.
Ajax maakt volgens mij dit seizoen winst. De transfers van Babel en Sneijder tellen bij dit boekjaar.
Ze maken wel winst, maar het is niet zo gek veel. Bij Ajax gaan ze toch minimaal van of Groeps-fase Chamionsleague, of 1 andere prijs per seizoen uit. Afgelopen seizoen heeft Ajax veel geld misgelopen + veel spelers gekocht die door, of te weinig spelen, of door tegenvallende resultaten, veel waarde hebben verloren.


Het wordt ongetwijfeld een recordtransfer, maar op dit moment is kwaliteit in de selectie het enige wat me kan schelen.
Als Sulejmani zijn belofte waarmaakt zie ik Ajax alsnog wel 10 miljoen winst op hem pakken.
Maar hij zal, zowieso niet het eerste seizoen, zijn geld waarmaken. We spelen geen CL, en dan is het voor mij al gauw onbegrijpelijk dat je zulke dure spelers koopt. Wie zegt immers dat Ajax volgend jaar CL speelt?? Als dat niet het geval is, dan teert Ajax behoorlijk in op het banksaldo...ik heb liever een stabiel Ajax voor de komende jaren, dan dat MvB nu de party animal uithangt en al het geld uitgeeft.




Overigens onbegrijpelijk dat alleen Manu, Mitea, en Leo mogen vertrekken... hou je Suarez, Huntelaar, Sulejmani, Cvitanich, Backircoglu,Rommedahl, Luque, (Delorge), (Emanuelson), Martina. Liefst zie ik Backir en Luque ook nog vertrekken...

[/quote]
Pompiedom

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 11:36 am

Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
Laatst gewijzigd door 999 op di jun 03, 2008 11:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 03, 2008 11:37 am

Volgens mij begroot Ajax standaard 1 ronde UEFA-Cup.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 11:39 am

De afgelopen jaren is er steeds sprake van twee verschillende begrotingen. Een zonder CL en een met. Uit het operationele verlies dat Ajax de laatste jaren lijdt blijkt overigens dat CL wel degelijk noodzakelijk is.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 03, 2008 11:40 am

Oh, dat wist ik niet.

Ik vind dat een beetje creatief boekhouden. De belangrijkste beslissingen (aankopen) worden genomen voordat bekend is of CL zeker is. Dat kun je daarna toch niet meer corrigeren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 11:41 am

Voetske schreef:Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
Misschien omdat Lemic erbij betrokken is en Lemic bepaalt waar hij heen gaat? Ik gok maar wat, hoor.

MVB hangt inderdaad de party animal uit. Hoezo opbouwen? Hoezo de jeugdopleiding verbeteren? Meteen presteren, no matter what.
Laatst gewijzigd door joey op di jun 03, 2008 11:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 03, 2008 11:41 am

Hoe zit het eigenlijk met de knie van Sulejmani? Hij is toch best blessuregevoelig?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 11:42 am

Voetske schreef:Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
Dat zal de rol van Lemic wel zijn dan. Blijkbaar heeft die man de macht om zo'n jongen naar Ajax te brengen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jun 03, 2008 11:42 am

joey schreef:
Voetske schreef:Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
Misschien omdat Lemic erbij betrokken is en Lemic bepaalt waar hij heen gaat? Ik gok maar wat, hoor.

MVB hangt inderdaad de party animal uit. Hoezo opbouwen? Hoezo de jeugdopleiding verbeteren?
Wie zegt dat die dingen niet gaan gebeuren? Eerste prioriteit is van Ajax weer een kampioen en CL-waardig elftal te maken.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di jun 03, 2008 11:45 am

Het zal echt geen 18 Miljoen zijn hooguit 12 Miljoen. Voor 18 Miljoen kan je verdomme 2 top verdedigers halen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jun 03, 2008 11:48 am

Ik denk wel wat meer dan 12 miljoen hoor, die Friezen zijn vrij stug.. denk eerder aan 15 ofzo.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » di jun 03, 2008 11:48 am

Bertje schreef:Transfersom kan me eigenlijk geen donder meer schelen. Ik wil gewoon kwaliteit. Sulejmani is kwaliteit.
Juist mij ook niet, als Real een schuld heeft van 240 miljoen, kan Ajax ook wel wat hebben. Liever schuld en een winnend elftal dan winst en elk jaar Pisvee kampioen zien worden.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 11:49 am

joey schreef:
Voetske schreef:Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
Misschien omdat Lemic erbij betrokken is en Lemic bepaalt waar hij heen gaat? Ik gok maar wat, hoor.

MVB hangt inderdaad de party animal uit. Hoezo opbouwen? Hoezo de jeugdopleiding verbeteren?
Nou, zou het ?.Grotere clubs zouden nu toch wakker moeten zijn geschud, ik bedoel als zulke bedragen in de media verschijnen.En Lemic ?, volgens zal ie alleen maar meer geld in zijn zakken stoppen als een nog grotere club ( die nog meer op tafel wil leggen ) zich meld.

Daarbij, een Lemic kan natuurlijk veel doen, maar mijn idee is dat als je naar het genoemde bedrag kijkt, 18 miljoen, ik niet kan zeggen dat je dan in dienst van voor AJAX goede zaken doet.

18 Miljoen, mocht het bedrag kloppen, voor een speler van 19 jaar, met talent dat wel ( maar Heerenveen is geen AJAX ), die ( ook weer ) een aantal wedstrijden goed heeft gespeeld, maar ook verschillende wedstrijden niet aan de bak kwam.Weet niet, maar inversteer ptverdorie nu toch eens eindelijk in een verdediging ..

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13427
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jun 03, 2008 11:49 am

joey schreef:
Voetske schreef:Vraag me ook af waarom er geen grote(re) clubs zich melden voor Sulimani ..
Misschien omdat Lemic erbij betrokken is en Lemic bepaalt waar hij heen gaat? Ik gok maar wat, hoor.

MVB hangt inderdaad de party animal uit. Hoezo opbouwen? Hoezo de jeugdopleiding verbeteren? Meteen presteren, no matter what.
:headbang.gif:

De juiste instelling. Weg met opbouwjaren. Gewoon direct kampioen worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41139
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jun 03, 2008 11:51 am

InnerHarbour schreef:
Bertje schreef:Transfersom kan me eigenlijk geen donder meer schelen. Ik wil gewoon kwaliteit. Sulejmani is kwaliteit.
Juist mij ook niet, als Real een schuld heeft van 240 miljoen, kan Ajax ook wel wat hebben. Liever schuld en een winnend elftal dan winst en elk jaar Pisvee kampioen zien worden.
Daar zit nog wel iets tussen hoor. Natuurlijk moet er geld op tafel komen om de selectie te versterken. Maar dat wil niet zeggen dat we maar even ons eigen vermogen er doorheen moeten jassen. Want wat doen we dan volgend jaar als het niet is gelukt?
Nil volentibus arduum

Gesloten