Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 2:49 am

Jöhnk schreef:Twee of drie spelers erbij, zei hij. In elke linie één, dat is het streven.
Dat ging over de stevige versterkingen, toch? Dat zou betekenen dat er nog ruimte is voor bijv. een jongen als Pieters of ander jeugdig talent.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 20, 2008 5:52 am

Telegraaf schreef:"Transferbudget blijft in tact"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - "Ajax kort niet op het transferbudget, dat blijft gewoon staan. Wat we ons hebben voorgenomen om te gaan doen op de transfermarkt, doen we ook." Het was één van de meest opvallende uitspraken van Uri Coronel, net nadat hij tot voorzitter van de raad van commissarissen was benoemd.

"Met het mislopen van de inkomsten uit de Champions League weten we nu al dat Ajax financieel een moeilijk seizoen voor de kiezen krijgt. Anders zou het een stuk simpeler zijn geweest", aldus Coronel. "Neemt niet weg dat we gewoon doorgaan met de beoogde investeringen om het eerste elftal te versterken. We moeten die stap maken om niet te blijven voortmodderen op het huidige niveau. De kosten gaan voor de baat, zo zeggen ze dat. De plannen van Van Basten vinden daarom gewoon doorgang, ook nu we volgend seizoen geen Champions League spelen, maar UEFA Cup."
Belangrijk signaal: welkom Sulejmani!?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di mei 20, 2008 6:20 am

Ajaciedjuh schreef:
Telegraaf schreef:"Transferbudget blijft in tact"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - "Ajax kort niet op het transferbudget, dat blijft gewoon staan. Wat we ons hebben voorgenomen om te gaan doen op de transfermarkt, doen we ook." Het was één van de meest opvallende uitspraken van Uri Coronel, net nadat hij tot voorzitter van de raad van commissarissen was benoemd.

"Met het mislopen van de inkomsten uit de Champions League weten we nu al dat Ajax financieel een moeilijk seizoen voor de kiezen krijgt. Anders zou het een stuk simpeler zijn geweest", aldus Coronel. "Neemt niet weg dat we gewoon doorgaan met de beoogde investeringen om het eerste elftal te versterken. We moeten die stap maken om niet te blijven voortmodderen op het huidige niveau. De kosten gaan voor de baat, zo zeggen ze dat. De plannen van Van Basten vinden daarom gewoon doorgang, ook nu we volgend seizoen geen Champions League spelen, maar UEFA Cup."
Belangrijk signaal: welkom Sulejmani!?
Dat heet nu managen!!

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2008 7:23 am

Douglas ziet Ajax zitten

AMSTERDAM, dinsdag

FC Twente-speler Douglas Franco Teixeira (20) ziet een overgang naar Ajax wel zitten, zegt zijn manager Rob Cohen. De centrale verdediger is na het vertrek van John Heitinga in beeld bij de Amsterdammers en onderstreepte in de beslissende play-offwedstrijd om de voorronde van de Champions League waarom. Ajacied Klaas-Jan Huntelaar wist zich in twee duels niet aan hem te ontworstelen. Ook Schalke 04 van Fred Rutten heeft zijn oog laten vallen op de Braziliaan, die in Enschede tot 2011 onder contract staat. Naast Douglas wil Ajax werk maken van een oude bekende van technisch manager Danny Blind, de Spartaan Marvin Emnes. De jeugdige aanvaller wordt ook begeerd door Feyenoord.

Samuel Kuffour (31) vertrekt alweer bij Ajax. De club licht de optie in het contract van de centrale verdediger, die het afgelopen half jaar in totaal 33 minuten in actie kwam, niet. Kuffour kwam transfervrij over van AS Roma.

De T.
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » di mei 20, 2008 7:41 am

Voetske schreef:
Douglas ziet Ajax zitten

AMSTERDAM, dinsdag

FC Twente-speler Douglas Franco Teixeira (20) ziet een overgang naar Ajax wel zitten, zegt zijn manager Rob Cohen. De centrale verdediger is na het vertrek van John Heitinga in beeld bij de Amsterdammers en onderstreepte in de beslissende play-offwedstrijd om de voorronde van de Champions League waarom. Ajacied Klaas-Jan Huntelaar wist zich in twee duels niet aan hem te ontworstelen. Ook Schalke 04 van Fred Rutten heeft zijn oog laten vallen op de Braziliaan, die in Enschede tot 2011 onder contract staat. Naast Douglas wil Ajax werk maken van een oude bekende van technisch manager Danny Blind, de Spartaan Marvin Emnes. De jeugdige aanvaller wordt ook begeerd door Feyenoord.

Samuel Kuffour (31) vertrekt alweer bij Ajax. De club licht de optie in het contract van de centrale verdediger, die het afgelopen half jaar in totaal 33 minuten in actie kwam, niet. Kuffour kwam transfervrij over van AS Roma.

De T.

Vorig jaar aangeboden en nu flink betalen, en nog wel door de schoonvader van ik geloof R de Boer :excited.gif:

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2008 7:47 am

Cohen had het over een paar miljoen.Hij zal wel een clausule in z'n contract hebben ..
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 20, 2008 8:15 am

Cohen kennende zal hij dat wel goed geregeld hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 20, 2008 8:51 am

Ja, daar hoeft niemand zich zorgen over te maken. Over Cohen zelf ook niet trouwens want die zal er ook bepaald niet slechter van worden. Maar goed. Dan had Ajax die dvd maar moeten bekijken. Dan waren we wellicht een stuk voordeliger klaar geweest.

Is die jongen nou echt de oplossing voor onze defensieve problemen? Ok, er zal achterin nog meer bij moeten komen maar is hij goed genoeg om er meteen te staan en belangrijk te zijn? Ik heb hem nauwelijks zien spelen namelijk.
Nil volentibus arduum

Michael_B

Bericht door Michael_B » di mei 20, 2008 8:52 am

Volgens mij is het wel een goede, talentvolle speler. Stevige mandekker. Gebruikte afgelopen zondag wel handen en voeten voor KJH, maar die laatste is dan ook niet de minste. Bovendien is Douglas pas 19 volgens mij.

Wel een killer.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 20, 2008 8:57 am

Hij is inderdaad nog nog maar dat is ook gelijk een beetje waarom ik de vraag stel. Mogen we al verwachten dat hij een seizoen lang constant presteert en belangrijk zal zijn. Die jongen heeft geloof ik 12 potjes meegedaan bij Twente.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 20, 2008 9:25 am

Ik vond hem zondag één van zijn zwakkere wedstrijden spelen, maar Huntelaar was wel vrijwel onzichtbaar. Voor Ajax duidelijk een directe versterking.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2008 9:29 am

Zie in hem meer een speler voor de langere termijn, op de korte termijn hoop ik toch dat AJAX wat meer ervaren krachten voor de achterhoede kan scouten ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 20, 2008 10:22 am

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Twee of drie spelers erbij, zei hij. In elke linie één, dat is het streven.
Dat ging over de stevige versterkingen, toch? Dat zou betekenen dat er nog ruimte is voor bijv. een jongen als Pieters of ander jeugdig talent.
Zo interpreteerde ik het niet. Sorry. :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 10:30 am

Op jou kan ik tegenwoordig niet vertrouwen, Jöhnkie.
Voetske schreef:Zie in hem meer een speler voor de langere termijn, op de korte termijn hoop ik toch dat AJAX wat meer ervaren krachten voor de achterhoede kan scouten ...
Wat is ervaren? Een dertiger? Of kan 23/24 ook ervaren zijn?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 20, 2008 10:32 am

Lastige vraag, maar 12 (?) wedstrijden in het eerste van Twente is wat mij betreft niet ervaren. Hij moet straks wellicht een duo gaan vormen met V.d.Wiel. Dat is dan wel een erg jong centrum. Hoe stabiel zal dat zijn?
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 20, 2008 10:35 am

Of er ook nog geld is voor een jongen als Pieters vraag ik me ook af. Die zal toch wel meerdere miljoenen kosten. Wat ik wilde aangeven was dat Blind zei dat er voor elke linie een versterking moest komen, maar dat hij nooit heeft gezegd dat er maar drie versterkingen zouden komen. Mijn interpretatie is dat er nu geld is voor drie stevige versterkingen. Daarnaast zal er gesneden worden in de selectie, want zeker voor de spitsposities hebben we een hoop puin lopen. Zeker aangezien jongens als Martina en Sarpong doorstromen.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 20, 2008 10:37 am

Marillion schreef:Lastige vraag, maar 12 (?) wedstrijden in het eerste van Twente is wat mij betreft niet ervaren. Hij moet straks wellicht een duo gaan vormen met V.d.Wiel. Dat is dan wel een erg jong centrum. Hoe stabiel zal dat zijn?
Is er wel een conceptueel noodzakelijk verband tussen ervaring en stabiliteit? Hoe stabiel was Stam? Hoe stabiel is Gabri?

Douglas lijkt mij een (veel) betere verdediger dan Heitinga.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 20, 2008 10:37 am

Ach, dat is wel het laatste wat me bezighoudt. Of er een leuk talentje voor de breedte/toekomst bijkomt.

Prioritair zijn de drie directe versterkingen. Hopelijk heeft Douglas inderdaad een clausule in zijn contract. Dat zou een enorme meevaller zijn.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 20, 2008 10:43 am

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:
Ik ook niet. Ik denk dat we het moeten doen met maximaal 4 nieuwe spelers (incl. Cvitanich).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 10:44 am

Als het bij die drie stevige versterkingen blijft en het zijn jongens van het niveau Douglas, Vukojevic en Sulejmani, dan hoor je mij niet klagen. Vervang je een Sulejmani bijv. al met een Emnes, dan wordt het een ander verhaal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 20, 2008 10:48 am

Duke schreef:
Jöhnk schreef:
Thomas schreef: Dat ging over de stevige versterkingen, toch? Dat zou betekenen dat er nog ruimte is voor bijv. een jongen als Pieters of ander jeugdig talent.
Ik ook niet. Ik denk dat we het moeten doen met maximaal 4 nieuwe spelers (incl. Cvitanich).
Yep. Maar zo moet het ook. Liever vier gerichte, stevige (copyright Danny Blind) aankopen dan al die breedteversterkingen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 20, 2008 11:17 am

Bertje schreef:
Marillion schreef:Lastige vraag, maar 12 (?) wedstrijden in het eerste van Twente is wat mij betreft niet ervaren. Hij moet straks wellicht een duo gaan vormen met V.d.Wiel. Dat is dan wel een erg jong centrum. Hoe stabiel zal dat zijn?
Is er wel een conceptueel noodzakelijk verband tussen ervaring en stabiliteit? Hoe stabiel was Stam? Hoe stabiel is Gabri?

Douglas lijkt mij een (veel) betere verdediger dan Heitinga.
Misschien niet per definitie maar de ervaring leert toch dat jonge spelers nog wel eens een terugval kunnen krijgen. Deze Douglas heeft echt nog nauwelijks op het hoogste niveau gespeeld. Je kunt je afvragen of je daar een heel seizoen op kunt vertrouwen. Misschien wel hoor. Maar ik zou er toch ook wel graag een speler bij zien die al wat meer heeft meegemaakt.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 20, 2008 11:30 am

Bertje schreef:Of er ook nog geld is voor een jongen als Pieters vraag ik me ook af. Die zal toch wel meerdere miljoenen kosten. Wat ik wilde aangeven was dat Blind zei dat er voor elke linie een versterking moest komen, maar dat hij nooit heeft gezegd dat er maar drie versterkingen zouden komen. Mijn interpretatie is dat er nu geld is voor drie stevige versterkingen. Daarnaast zal er gesneden worden in de selectie, want zeker voor de spitsposities hebben we een hoop puin lopen. Zeker aangezien jongens als Martina en Sarpong doorstromen.
Blind heeft letterlijk gezegd 2 a 3 versterkingen. Daarna gaf hij aan dat in elke linie een versterking zou komen (dus 3). Het enige wat dan nog vrij is, dat je bij het weggaan van spelers nogmaals kunt gaan investeren. Hij heeft niet expliciet aangegeven dat de 3 versterkingen los staan van de spelers waarvan afscheid wordt genomen.
Mijn verwachting is dat ze een 3-tal echte versterkingen gaan halen, een hele boel spelers wordt afgevloeid (Luque's, Rommedahl et cetera) en daarnaast de selectie gaan aanvullen met talenten (Sarpong, Martina e.d.).
Mochten er daarnaast basisspelers weggaan (bijvoorbeeld Huntelaar), dan zal daarvoor ook een nieuwe speler worden aangetrokken.

Ajax wil naar (hoop ik) een kleinere kwalitief hogere groep toe. Meer kwaliteit in de basis en 12, 13 en 14e man en daarnaast aanvulling vanuit de jeugd.

Een andere ruimte in het verhaal van Blind is het huren van talenten van topteams (Arsenal, Barcelona, AC Milan).

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 20, 2008 11:37 am

Goede analyse. Sluit ik me bij aan.

Voor topkwaliteit is altijd plaats. Het zijn juist de Rommedahls en Leonardo's die de speeltijd stelen die voor Sarpong en Martina bedoeld was.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 11:43 am

Stel:

Stekelenburg
Vermeer
Derde keeper

Vertonghen
Slijngaard
Pieters
Vermaelen
Douglas
Van der Wiel
Wormgoor
Bruno Silva
Colin

Gabri
Vukojevic
Lindgren
De Jong
Sarpong
Anita
Van der Heijden

Suárez
Huntelaar
Sulejmani
Cvitanich
Emanuelson
Bakircioglu
Martina
Manucharyan
Perez

Daar kan je mee aan komen, een selectie waarbij je Cvitanich, Emanuelson, Perez, De Jong/Sarpong, Gabri, Vermaelen, Pieters, Bakircioglu en Manucharyan achter de hand hebt.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di mei 20, 2008 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten