Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Jöhnk » ma nov 23, 2009 12:01 pm

Mooi zo, want lengte is belangrijk als centrale verdediger. :biggthumpup.gif:

Is er eigenlijk ook iemand die deze speler kent?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 12:04 pm

Weet het niet, de echt lange jongens staan zo te zien op de achterste rij.

Hoe dan ook, ik maakte maar een grap. Mij maakt het geen bal uit of die jongen 1.85 is of 1.80. Als hij maar hoog springt.

@MvB: Castillion is een sterke jongen, die zou al ervaring op het hoogste niveau moeten opdoen. Dat hij nooit mag meetrainen met het eerste is een veeg teken.

De lichting van Castillion werd de hemel ingeprezen, dus ik ben benieuwd wie van die jongens Ajax 1 gaat halen. Dat zou wel eens kunnen tegenvallen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 23, 2009 12:09 pm

joey schreef:Hoe dan ook, ik maakte maar een grap. Mij maakt het geen bal uit of die jongen 1.85 is of 1.80. Als hij maar hoog springt.
Goed timen is belangrijker.

1.76 vind ik erg klein voor een centrale verdediger.

MvB

Bericht door MvB » ma nov 23, 2009 12:11 pm

Daar staat tegenover dat hij als een van de weinigen (enige) regelmatig bij Jong Ajax in de basis staat als tweede jaars A-junior. Verder lijkt Josefzoon redelijk dicht tegen het eerste aan te zitten.

Als drie spelers van een lichting echt doorbreken in Ajax 1 is dat al heel wat. Maar we zullen inderdaad af moeten wachten of dat bij deze lichting het geval zal zijn.

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 23, 2009 12:14 pm

joey schreef:Ja, lachen. Wacht maar tot Ajax een blik 'toptalenten' heeft binnengehaald en de opleiding slibt dicht. Ik hoor het geklaag nu al.
Stel je niet zo aan Joey. Het gaat erom dat je elke beslissing van Ajax afkraakt. Of ze Boilesien nu wel of niet hadden gecontracteerd. Het doet er niet toe. Het deugt per definitie niet. En elke keer bedenk je weer een reden waardoor het niet deugt.

En dat alleen maar, omdat clubverrader Cruijff niet serieus wordt genomen. Voor zulke verbitterde mensen is de tram een aardig alternatief. :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 12:26 pm

@Jöhnk: aan goed timen zonder hoog springen heb je niets, hehe.

@MVB: dat klopt, maar waarom geven ze dan tien spelers een contract? Ik vind dat erg overdreven. Het is moeilijk doorselecteren als je die jongens moet betalen. Gemiddeld breken er per lichting een á twee spelers door, dus drie zou al mooi zijn. De lichting van Frank en Ronald is dé uitzondering geweest die de regel bevestigt, daarvan zijn er wel vijf doorgebroken. Maar Frank en Ronald waren er twee voor de prijs van één, natuurlijk. :smallgrin.gif:

Het blijft zó lastig. En dat is meteen mijn bezwaar tegen het binnenhalen van zogenaamde supertalenten. Wat als die supertalenten geen supertalenten zijn? Die jongens kosten wel wat. En je krijgt het 'Sulejmani-effect': er is in ze geïnvesteerd, dus moet het eruit komen. Dat zorgt voor oneerlijke concurrentie. Als je niet oppast krijg je scheve gezichten, ook binnen een team.

Ach, jeugdspelers...Ik weet nog dat iedereen zich heel druk maakte over de belangstelling van Chelsea voor Goossens en Sarpong. Ajax moest er alles aan doen om deze twee kanjers voor de club te behouden, was de algemene opvatting. Waar staan die jongens nu? Er komt zoveel bij kijken.

@GF: is dat alles wat je over dit onderwerp op te merken hebt? :aai.gif:

MvB

Bericht door MvB » ma nov 23, 2009 12:38 pm

joey schreef: @MVB: dat klopt, maar waarom geven ze dan tien spelers een contract? Ik vind dat erg overdreven. Het is moeilijk doorselecteren als je die jongens moet betalen. Gemiddeld breken er per lichting een á twee spelers door, dus drie zou al mooi zijn. De lichting van Frank en Ronald is dé uitzondering geweest die de regel bevestigt, daarvan zijn er wel vijf doorgebroken. Maar Frank en Ronald waren er twee voor de prijs van één, natuurlijk. :smallgrin.gif:
Tien contracten was inderdaad wat overdreven. Ik kan me wel herinneren dat het allemaal 3-jarige contracten waren. Als ze die contracten als tweede-jaars b-junior getekend hebben, lopen die contracten dit seizoen af, maar ik weet niet of dat het geval is. Zou wel veel ruimte schelen in de selectie van Jong Ajax, want nu is veel beter in te schatten wie Ajax 1 kan halen en zeker wie Ajax 1 zeker niet gaat halen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 23, 2009 12:56 pm

joey schreef:@Jöhnk: aan goed timen zonder hoog springen heb je niets, hehe.

@MVB: dat klopt, maar waarom geven ze dan tien spelers een contract? Ik vind dat erg overdreven. Het is moeilijk doorselecteren als je die jongens moet betalen. Gemiddeld breken er per lichting een á twee spelers door, dus drie zou al mooi zijn. De lichting van Frank en Ronald is dé uitzondering geweest die de regel bevestigt, daarvan zijn er wel vijf doorgebroken. Maar Frank en Ronald waren er twee voor de prijs van één, natuurlijk. :smallgrin.gif:

Het blijft zó lastig. En dat is meteen mijn bezwaar tegen het binnenhalen van zogenaamde supertalenten. Wat als die supertalenten geen supertalenten zijn? Die jongens kosten wel wat. En je krijgt het 'Sulejmani-effect': er is in ze geïnvesteerd, dus moet het eruit komen. Dat zorgt voor oneerlijke concurrentie. Als je niet oppast krijg je scheve gezichten, ook binnen een team.

Ach, jeugdspelers...Ik weet nog dat iedereen zich heel druk maakte over de belangstelling van Chelsea voor Goossens en Sarpong. Ajax moest er alles aan doen om deze twee kanjers voor de club te behouden, was de algemene opvatting. Waar staan die jongens nu? Er komt zoveel bij kijken.

@GF: is dat alles wat je over dit onderwerp op te merken hebt? :aai.gif:
Joey, ik snap je gedachtegang.. Maar het is niet zo makkelijk als dat jij denkt. Ajax wilt echte verdedigers gaan opleiden. De centrale verdedigers moeten daarom over verdedigende kwaliteiten beschikken en niet meer over (uitsluitend) voetballende kwaliteiten. Iemand noemt al dat dit voor bijvoorbeeld een Van der Wiel goed had kunnen uitpakken. Wat als ze die jongen al twee jaar eerder als back hadden laten spelen?

Ik vind zo een functieprofiel juist goed. Dat je daarmee moet oppassen snappen ze bij Ajax ook wel, iemand als Messi of een Frank de Boer zouden gewoon ook wel doorbreken. Het gaat om de spelers die niet tot de uitzonderlijke talenten behoren. De echte toppers breken toch wel door, klein, groot, dik, snel of langzaam.....

Punt is dat Ajax geen geld wilt uitgeven aan spelers als Wielaert, Ogararu, Silva en noem maar op. Met zo een functieprofiel willen ze waarschijnlijk ook het opleidingstraject individualiseren. Wat ontbreekt aan speler x? Kan hij niet koppen? Dan gaan we dat maar eens trainen. Het klinkt misschien heel stom maar het is wel heel simpel.

Dat je zo allemaal regels, boekjes enzovoorts krijgt is logisch. Laat ze alles maar meten, dan weten ze precies waar ze mee bezig zijn in plaats dat er maar iets gebeurd. Op deze manier kan ook getoetst worden welke (jeugd)trainer vooruitgang boekt met de spelers individueel en als team.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 1:07 pm

Als ik het me goed herinner lopen de meeste van die contracten nog één jaar door. Dus volgend jaar zitten we er nog mee. Ze zullen wel een paar van die jongens naar Haarlem sturen, maar daar doen we het natuurlijk niet voor.
Financieel en qua prestige kunnen we nooit op tegen grote Europese clubs. Wij moeten het ervan hebben dat Ajax in een kleine competitie speelt en zich dus kan permitteren om jonge spelers een kans in het eerste te geven. Daarvoor is de doorstroming van vitaal belang. Daarom moet Ajax niet teveel spelers een contract geven, want dan gaan de oudere spelers voor jongere, betere talenten. Bovendien moet de jeugd ook in Jong Ajax ruim baan krijgen. Mijn stelling: Christian Eriksen moet elke wedstrijd meedoen met Jong Ajax. Ook als dat ten koste gaat van selectiespelers.

Met het aantrekken van buitenlandse talenten moet je dubbel oppassen. Die jongens moet je een behoorlijk contract van een behoorlijke duur aanbieden, anders krijg je ze niet. Dat kost dus geld, maar het is ook een investering die eruit moet komen. Die buitenlandse spelers moeten dus veel en veel beter zijn dan de spelers die er al zijn. Dat is in het verleden niet altijd het geval geweest. En dan nog, het feit dat ze nu beter zijn wil niet zeggen dat ze dat blijven. Daarom moet je niet te lange contracten uitdelen. Anders zit je straks met een hoop Krohn Dehli's, dat kan de bedoeling niet zijn.

@Rishi: Ajax zit al jaren en jaren met TIPS te scouten en juist dat gaat mis. Een speler is meer dan een paar vaardigheden. Dat maakt scouten juist zo lastig. Frank de Boer was niet zo groot en ook niet zo snel. Dat compenseerde hij met slimheid. Ryan Donk heeft fysiek meer aanleg dan Frank de Boer, maar hij haalt de top niet omdat hij dom is en niet de juiste mentaliteit heeft. Het zijn juist de dingen die niet kunt meten die bepalen of een speler de top haalt.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 23, 2009 2:06 pm

Mee eens. Maar door een speler langs een meetlat/profiel te leggen kan er misschien wel beter worden ingespeeld op de tekortkomingen.

Wat je zegt over de doorstroming is inderdaad een goed punt. Aan de andere kant, je moet een Ogararu, Oleguer en noem maar op ook speelminuten geven. Als je geen back-up hebt voor je eerste elftal spelers dan wordt het gat te groot bij blessures... dat maakt het allemaal zo moeilijk.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 2:33 pm

Exact. En dat is ook logisch ook. Want als het alleen een kwestie was van talenten scouten, die een tijdje opstellen en ze daarna met winst verkopen, dan deed elke club dat wel met succes. In de praktijk echter gaat het vaker fout dan goed.

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 23, 2009 2:59 pm

Niemand heeft hier over de Deense Alex of een verbeterde versie van Vidic. Alleen Joey doet alsof wij dat beweren. Terwijl de mensen alleen van mening zijn dat dit soort aankopen verstandiger zijn dan heel veel geld te steken in Oleguer, Atouba en Ogararu. That's all.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 23, 2009 3:16 pm

joey schreef:Mijn stelling: Christian Eriksen moet elke wedstrijd meedoen met Jong Ajax. Ook als dat ten koste gaat van selectiespelers.
Hoe vaak zie jij Eriksen spelen? Ik lees en hoor juist overal dat Eriksen de laatste weken, ondanks zijn goals, vrij belabberd speelt. En dat dus in de A1.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 3:17 pm

Daarom traint hij mee met Ajax 1?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 23, 2009 3:19 pm

Wellicht traint hij een keer mee omdat hij een groot talent is. Het is niet zo dat hij blijvend met de eerste selectie meetraint.

Het lijkt me nog altijd zo dat je blijvende promotie (van de A1 naar Jong Ajax, van Jong Ajax naar het eerste) moet afdwingen met goed spel.

Maar goed, het lijkt me dus duidelijk dat je je baseert op het feit dat hij op een verdwaalde dag mocht meetrainen met het eerste. Top speurwerk.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 23, 2009 3:22 pm

Bertje schreef:
joey schreef:Mijn stelling: Christian Eriksen moet elke wedstrijd meedoen met Jong Ajax. Ook als dat ten koste gaat van selectiespelers.
Hoe vaak zie jij Eriksen spelen? Ik lees en hoor juist overal dat Eriksen de laatste weken, ondanks zijn goals, vrij belabberd speelt. En dat dus in de A1.
Huh? Ik dacht dat ze juist lovend over hem waren de laatste weken? Scheen veel te scoren en een paar mooie acties gemaakt te hebben, ik dacht o.a. tegen AZ?

Verder vind ik het nergens op slaan als zo een jongen Jong Ajax overslaat. Als hij goed genoeg is om al eerder een stap over te slaan moeten ze hem dat niet ontnemen. De A1 zoekt het maar uit.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 23, 2009 3:22 pm

Hij slaat helemaal geen stap over, want hij zit nog gewoon bij de A1.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 23, 2009 3:27 pm

Klopt, maar hij trainde al wel mee met de eerste selectie. Dat zal dus wel betekenen dat ze het in hem zien, laat hem dan gewoon lekker bij Jong Ajax trainen en spelen. Neem aan dat dat een niveau hoger is dan de A1
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 3:36 pm

Bertje schreef:Wellicht traint hij een keer mee omdat hij een groot talent is. Het is niet zo dat hij blijvend met de eerste selectie meetraint.

Het lijkt me nog altijd zo dat je blijvende promotie (van de A1 naar Jong Ajax, van Jong Ajax naar het eerste) moet afdwingen met goed spel.

Maar goed, het lijkt me dus duidelijk dat je je baseert op het feit dat hij op een verdwaalde dag mocht meetrainen met het eerste. Top speurwerk.
Mwah, ik hoor de leiding van Ajax zeggen dat hij het zo goed doet en dat we meer spelers moeten halen als Eriksen. Dan hoop ik maar dat ze niet helemaal gek geworden zijn. (En die acties op die filmpjes zijn best mooi, hoor.)

Of ik de laatste weken de A1 heb zien spelen? Nee. Jij wel?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 23, 2009 3:45 pm

De leiding van Ajax zal vinden dat Eriksen veel talent heeft (ze hebben hem zelf gehaald), dus is het logisch dat ze overtuigd van hem zijn. Maar goed, Fabian Sporkslede heeft ook veel talent en die traint ook nog niet vast met Ajax 1 mee.

En nee, ik heb Eriksen niet zien spelen. Ik poneer hier dan ook geen stellingen.

En met niemand anders!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma nov 23, 2009 3:48 pm

Iemand op AN heeft goed speurwerk gedaan en dit gevonden over Boilesen. Het is in het Italiaans, maar heb het vertaald in het Engels.
After the explosion of Agger and talentuosissimo Kjaer, tick here revived by Danish football a new and powerful central defender: Nicolai Boilesen. Young (02 / 1992) of the province of Copenhagen, Boilesen rose to international sporting headlines for his brilliant performance with the shirt of his country UNDER17 to deserve the attention of Chelsea, Manchester and Real Madrid. Physically strong (187 x 80), although still with a limited muscle mass, fast and excellent in accelerating the long, Boilesen is the prototype of the modern defender: great athletic prowess, remarkable technical qualities (excellent ball control, launch precise, the ability to setup, excellent and good in key fake) and a mature wisdom tactic: holding the line of the offside with precision, covers diagonally timed and almost never allows himself to interventions decomposed. Equipped with more class and technique compared to compatriot Kjaer, Boilesen, left-handed only with discrete right impression for both the early, accurate and timely, both at the marking, where, however, sins of excessive physical contact with the enemy. Devoted to sacrifice and work (skill common to all players in Northern Europe), a great temperament and competitive spirit, Boilesen knows how to assert authority and character is under Defense (guides the company in the halls ball and chain behind it and with admirable security and class) and in phase with the impressive ex-air attack and the force of impact with the ball. A true talent, a potential champion is unlikely we will see in Italy given the ruthless competition. Be taken immediately.
Bron

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 23, 2009 3:51 pm

Laat ik het dan nuanceren. Toptalenten moeten in hun eerste jaar als A-junior in de A1 spelen en in hun tweede jaar in Jong Ajax. Als ze werkelijk goed zijn, horen ze met zeventien, bijna achttien niet meer in de A1 thuis. Je moet heel erg uitkijken dat zulke spelers het niet te gemakkelijk krijgen.

Jong Ajax moet een opleidingsteam zijn en geen parkeerplaats voor afgedankte selectiespelers. Wat er nu gebeurt vind ik ronduit schandalig. Jonge spelers komen niet aan voetballen toe.

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 23, 2009 4:37 pm

Boerichter was ook een top talent en zo zijn er nog wel een straat aan spelers te noemen. Ik vraag me af wanneer komt er een vervanger voor Sneijder en een sterke kopper in de spits. Bijna geen 1 doelpunt is dit jaar met een corner of vrije trap er ingekopt. Daarbij vind ik die kleine belg van Utreg wel een interessante speler Mertens heeft die potentie wel.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 23, 2009 4:38 pm

Alderweireld heeft volgens mij tegen Heracles uit een corner gescoord toch? Of was dat vorig jaar?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 23, 2009 4:45 pm

Nee, dat was dit seizoen. Maar er wordt over all niet echt veel gescoord uit spelhervattingen, dat was mij ook al opgevallen. Is ook niet zo gek als je bedenkt dat mr. tweede ring blijkbaar de aangewezen man is voor corners en vrije trappen.

@joey: wat is dan precies je kritiek op de ontwikkeling van Castillion? Die speelt als tweedejaars A vast in Jong Ajax.

Plaats reactie