Uiteraard niet. In essentie zou het zo moeten zijn dat de pressing er juist voor zorgt dat je al in een veel eerder stadium weer aan de bal bent gekomen en dat de tegenstander niet veel kans krijgt tot aanvallen.Jöhnk schreef:Ja, of pressen in je eigen 16-metergebied. Maar dan noem ik het geen pressing meer.Thomas schreef:Zoals Bertje al aangeeft kan pressen op het middenveld ook leiden tot balverlies van je tegenstander en dus een snelle omschakeling, of balverlies bij de aanvallers waarna er een lange bal volgt.
Ik zie het bij 2 of 3 spelers. Deze spelers hebben dat echter van nature, dus ik heb niet direct het idee dat het de tactiek van dit Ajax is.[/quote][/quote]Ik zie bij dit Ajax vrijwel altijd de intentie om pressievoetbal te spelen.
En met die spelers bedoel je Davids, Gabri en Stam? Daar ben ik het wel mee eens. En je zou er ook nog een Heitinga aan toe kunnen voegen. Maar goed, ik denk wel dat Ten Cate uiteindelijk zo wil gaan spelen met Ajax. Hij haalde niet voor niets zelf Gabri en Davids.