Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
[quote="Bertje"]Het aantal tegendoelpunten van afgelopen seizoen was absoluut onnodig. Ook met het beschikbare materiaal. Kwestie van een slechte organisatie. Dat zijn zaken die Marco kan verbeteren.[/quote
Er moet uiteraard wel iemand zijn die de verbeterende organisatie kan (aan)sturen in het veld. Die is vooralsnog niet aanwezig in de laatste linie. Sterker nog, de huidige selectie telt nu helemaal geen coachende speler, noch persoonlijkheid. Zonder een stevige kwaliteitsinjectie met name in de as van de defensie en het middenveld, vrees ik voor Marco het ergste...
Er moet uiteraard wel iemand zijn die de verbeterende organisatie kan (aan)sturen in het veld. Die is vooralsnog niet aanwezig in de laatste linie. Sterker nog, de huidige selectie telt nu helemaal geen coachende speler, noch persoonlijkheid. Zonder een stevige kwaliteitsinjectie met name in de as van de defensie en het middenveld, vrees ik voor Marco het ergste...
Laatst gewijzigd door Starring op di jul 01, 2008 2:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
Joey, Spelers als Colin, Bruno Silva, Vermaelen, Vertonghen en Van der Wiel kunnen op hun eigen manier achterin allemaal een bal afpakken. Belangrijk is wel dat je een bal niet in je eentje afpakt, maar als elftal. Daar zal Marco aan moeten werken, want dat was het afgelopen seizoen één van de voornaamste zaken die achterin fout gingen.
Verder kun je natuurlijk wel wat aan individuele fouten doen, als de desbetreffende spelers het talent hebben.
Verder kun je natuurlijk wel wat aan individuele fouten doen, als de desbetreffende spelers het talent hebben.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Als ze het talent hebben, ja. Maar Vermaelen bijvoorbeeld blijft fouten maken.
Als balafpakkers vallen die jongens niet mee. Slappe hap allemaal. We hebben een moordenaar nodig. Een speler als Stam, Alex of desnoods Boula. Zodat je die spits alvast in je zak hebt.
Leidinggevende capaciteiten zie ik ook niet in dit team.
Als balafpakkers vallen die jongens niet mee. Slappe hap allemaal. We hebben een moordenaar nodig. Een speler als Stam, Alex of desnoods Boula. Zodat je die spits alvast in je zak hebt.
Leidinggevende capaciteiten zie ik ook niet in dit team.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik ben het met Bertje eens dat er met een betere verdedigende organisatie al een hoop gewonnen kan worden, ook met dezelfde spelers. Dat neemt niet weg dat Ajax zou moeten streven naar veel meer kwaliteit in de selectie want ook daar valt een hoop winst te boeken.
Met drie toppers en de nieuwe trainer zou Ajax richting komend seizoen een gigantische stap vooruit kunnen doen, maar helaas wijzen alle voortekenen erop dat men met een paar kleine stapjes al tevreden is
Met drie toppers en de nieuwe trainer zou Ajax richting komend seizoen een gigantische stap vooruit kunnen doen, maar helaas wijzen alle voortekenen erop dat men met een paar kleine stapjes al tevreden is

Wie had Vermaelen dan met die fouten moeten helpen?joey schreef:Als ze het talent hebben, ja. Maar Vermaelen bijvoorbeeld blijft fouten maken.
Ik ben het met je eens dat we een fysiek sterke verdediger nodig hebben, maar dat betekent natuurlijk niet dat je geen bal kunt afpakken als je niet de duelkracht van Stam of Alex hebt. Juist dan komt het nog meer op een gedegen organisatie aan.Als balafpakkers vallen die jongens niet mee. Slappe hap allemaal. We hebben een moordenaar nodig. Een speler als Stam, Alex of desnoods Boula. Zodat je die spits alvast in je zak hebt.
Van der Wiel wellicht, maar die is nog wel erg jong om zo'n rol opgedrongen te krijgen. Iets om rekening mee te houden bij het doen van een aankoop.Leidinggevende capaciteiten zie ik ook niet in dit team.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Waarom negeert men in de discussie dit artikel? Wat mij betreft is het een zeer goede zaak dat Ajax liever twee toppers haalt dan tien keer Delorge, Rommedahl en Leonardo. Met die twee toppers erbij kunnen de mindere goden zich ook beperken tot hun eigen taak. Twee toppers (zie PSV met Cocu en Alex) en een keer een goede trainer zullen het algehele niveau enorm opschroeven.
Ajaciedjuh schreef:AT5 schreef:Coronel: Ajax wil topspelers kopen
Dinsdag 1 juli 2008
Ajax wil het sponsorgeld van Aegon onder meer gebruiken om topspelers aan te trekken. Dat zei Ajax-voorzitter Uri Coronel bij de presentatie van het nieuwe thuistenue.
De club is nu eerder bereid om diep in de buidel te tasten voor twee topspelers. Dat liever dan investeringen in tien spelers voor de breedte, aldus Coronel. "Zo'n sponsordeal draagt daar ook aan bij", zei Coronel.
De Ajax-voorzitter beloofde verder dat de opbrengst van transfers van onder anderen Sneijder en Babel uit de zomer van 2007 niet zal worden gebruikt om Ajax van de beurs te halen.
Wie hielp Frank de Boer toen hij net in Ajax 1 speelde? Voetballers leren door ervaring op te doen. Sommige spelers verbeteren zich, andere spelers niet. Kwestie van talent.
Ik heb niet het idee dat we met Vertonghen, Vermaelen, Urby en Slijngard verdedigend toptalent in huis hebben. Het zijn geen onaardige voetballers, maar ze missen de moordenaarsmentaliteit.
Ik heb niet het idee dat we met Vertonghen, Vermaelen, Urby en Slijngard verdedigend toptalent in huis hebben. Het zijn geen onaardige voetballers, maar ze missen de moordenaarsmentaliteit.
Cruijff, Beenhakker en een gedegen opleiding? Is net andere koek dan Blind, Ten Cate en Koster.joey schreef:Wie hielp Frank de Boer toen hij net in Ajax 1 speelde? Voetballers leren door ervaring op te doen. Sommige spelers verbeteren zich, andere spelers niet. Kwestie van talent.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Volgens mij hebben vele hier geen idee hoe matig de huidige selectie wel niet is.
En Coronel, die zal gek zijn om niets positief te melden op een feestdag als deze. De presentatie van een 'prachtshirt'. Met het halen van twee topspelers die gelijk staan aan je gehele transferbudget, doe je alsnog verkeerde zaken. Los van de vraag wat Coronel precies onder top verstaat. Dit Ajax had veel en veel creatiever te werk moeten gaan, met het oog om de selectie naar een hogere plan te tillen. Dat betekent: doorselecteren op de vele aanwezige middelmaat in de ploeg, specifiek inkopen en scouten op ontbrekende kwaliteiten in de ploeg en je richten op de mix van routine en toptalent bij het inkopen.
Als ik nu moet lezen dat Kennedy, Leonardo en consorten opnieuw kansen krijgen...Pfff....
En Coronel, die zal gek zijn om niets positief te melden op een feestdag als deze. De presentatie van een 'prachtshirt'. Met het halen van twee topspelers die gelijk staan aan je gehele transferbudget, doe je alsnog verkeerde zaken. Los van de vraag wat Coronel precies onder top verstaat. Dit Ajax had veel en veel creatiever te werk moeten gaan, met het oog om de selectie naar een hogere plan te tillen. Dat betekent: doorselecteren op de vele aanwezige middelmaat in de ploeg, specifiek inkopen en scouten op ontbrekende kwaliteiten in de ploeg en je richten op de mix van routine en toptalent bij het inkopen.
Als ik nu moet lezen dat Kennedy, Leonardo en consorten opnieuw kansen krijgen...Pfff....
AFCA!
Volgens mij is doorselecteren gewoon hetzelfde als betere spelers kopen, Starring. Niemand kan in een zomer een hele selectie op de schop gooien. Kwestie van versterken waar mogelijk is en dat proces volhouden. Dan vallen er vanzelf mindere spelers af. Daarom kun je ook nooit je oude spelers (Leonardo, Rommedahl etc.) wegdoen voordat je vervangers hebt.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
We hebben Huntelaar, Suárez, Cvitanich, Kennedy, Rommedahl, Leonardo en Luque. Zeven aanvallers. Niet buitensporig veel. Verder hebben we Sarpong en Martina nog, maar die zou ik eerst maar eens een voorbereiding laten spelen voordat je andere spelers van de hand doet. Urby zou eventueel nog voorin kunnen spelen, maar dan komen we achterin tekort.Peter schreef:Tuurlijk wel. Je hebt nu al een overkill aan aanvallers.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Zoals gezegd krijgen Sarpong en Martina in de voorbereiding een kans. Dan kun je de huidige aanvallers nu dus nog niet van de hand doen. Wat doe je als ze geen potten kunnen breken?Peter schreef:Martina wordt toch bij de A-selectie gehaald? Die mag je dan met recht ook in dat rijtje noemen, alsmede Sarpong. Dan heb je het dus over 9 mensen voor maximaal 3 posities. Verder zie ik ook Urby en Perez nog als potentiële aanvallers, dus dan zit je op 11 mogelijke aanvallers.
Voor Urby geldt, zoals aangegeven, dat hij achterin nodig is. Zelfde geldt voor Perez op het middenveld.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Urby en Perez wil je respectievelijk toch nooit meer achterin en centraal op het middenveld zien, Bertje?
Rest niets anders dan noodgedwongen hopen op een versnelde ontwikkeling van jongens als Sarpong, Anita, De Jong, Martina en VD Heijden.
Rest niets anders dan noodgedwongen hopen op een versnelde ontwikkeling van jongens als Sarpong, Anita, De Jong, Martina en VD Heijden.
Laatst gewijzigd door Starring op di jul 01, 2008 5:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
Ik vrees dat we Perez wel op tien zullen zien spelen, hij heeft immers niet te horen gekregen dat hij mag vertrekken! Je laat een speler van "ver in de dertig" niet bij Ajax om hem niet op te stellen of zou Perez nu wel genoegen nemen met een rol als invaller of in de basis tegen De Graafschap, ADO enz?Starring schreef:Urby en Perez wil je respectievelijk toch nooit meer achterin en centraal op het middenveld zien, Bertje?
Rest niets anders dan hopen op een versnelde ontwikkeling van jongens als Sarpong, De Jong, Martina en VD Heijden.
Urby? Hij zat bijna bij de selectie van MvB! Zit in de ogen van MvB dus tegen het Nederlands elftal aan, niet als linksbuiten neem ik aan.
Hoe vaak zullen de jongeren spelen als er niemand vertrekt?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Cluijffert
Say what?????
Net als Koeman, Blind, Ten Cate en Koster toen, ook Van Basten hij is verantwoordlijk voor de selectie van komend seisoen.
Of gaat dat in presentie van de Heilige Marco niet meer op?
The proof is in the pudding, guys...
Als Ajax/VanBasten niet succeeds in het aantrekken van de overduidlijk onbrekend kwaliteit spelers/voor noodzakelijk posities... we kunnen constateren dat Van Basten ondanks de enorme vertrouwen van mensen als Wimpey/Bertje etc. toch niet zoveel beter is dan VanGeel/TenCate op de gebied van aankopen/team opbouwen.
En in een worst case scenario, de seisoen valt tegen... blijkt de topcoach MvB toch geen verbetering op coaches als Blind, Koster, Ten Cate e.d...
Met klein verschil... bij die lag de hele technisch beleid niet in hun handen...
Vingers gekruisd dus... de eerst voortekens zijn niet goed...
Jesse schreef:Ja, maar Marco is natuurlijk ook afhankelijk van de kwaliteit die er rondloopt.
Ik proof hier al de eerst voorzichtige indekken...brigade zuid schreef:Precies, je kan nog zo'n goede trainer hebben maar met deze verdediging valt weinig klaar te maken volgens mij.
Net als Koeman, Blind, Ten Cate en Koster toen, ook Van Basten hij is verantwoordlijk voor de selectie van komend seisoen.
Of gaat dat in presentie van de Heilige Marco niet meer op?
Kijk, dit is waar de jongens gescheiden worden van de mannen... een TOPcoach/manager als Van Basten moet uit dezelfde material als prutsers als Ten Cate en Koster naturlijk veel meer kunnen halen... beter voetbal & success dus...Bertje schreef:Het aantal tegendoelpunten van afgelopen seizoen was absoluut onnodig. Ook met het beschikbare materiaal. Kwestie van een slechte organisatie. Dat zijn zaken die Marco kan verbeteren.
The proof is in the pudding, guys...
Als Ajax/VanBasten niet succeeds in het aantrekken van de overduidlijk onbrekend kwaliteit spelers/voor noodzakelijk posities... we kunnen constateren dat Van Basten ondanks de enorme vertrouwen van mensen als Wimpey/Bertje etc. toch niet zoveel beter is dan VanGeel/TenCate op de gebied van aankopen/team opbouwen.
En in een worst case scenario, de seisoen valt tegen... blijkt de topcoach MvB toch geen verbetering op coaches als Blind, Koster, Ten Cate e.d...
Met klein verschil... bij die lag de hele technisch beleid niet in hun handen...
Vingers gekruisd dus... de eerst voortekens zijn niet goed...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- Cluijffert
als MvB tot vandaag wacht heeft om te beginnen met bouwen van zijn elftal, hij is inderdaad een enorme .....LucaS schreef:Volgens mij is vandaag de eerste werkdag van van Basten, of iig zijn eerste dag van zijn dienstverband. Wat prematuur dat de eerste voortekenen er op wijzen dat hij net zo'n sukkel is als ten Cate
maar we wachten rustig af.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Prematuur dat voortekenen wijzen op? Hoe voorzichtig kun je je uitdrukken?LucaS schreef:Volgens mij is vandaag de eerste werkdag van van Basten, of iig zijn eerste dag van zijn dienstverband. Wat prematuur dat de eerste voortekenen er op wijzen dat hij net zo'n sukkel is als ten Cate
Het is misschien prematuur, maar de voortekenen wijzen erop dat het aankoopbeleid dit seizoen opnieuw KUT is.