Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 10, 2009 10:48 pm

Ach, we hebben zo'n beetje al onze principes al overboord gegooid. Dat kan er ook nog wel bij.... :smallgrin.gif:

Ik zou het in ieder geval een onverstandige aankoop vinden. Laten we nu eerst de verdediging en het middenveld maar eens in balans krijgen. En voorin wil ik graag een 2e spits hebben.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 10, 2009 11:05 pm

Harm schreef:Als je Pranjic haalt, dan heb je naast Sulejmani nog een speler die het beste rendeert in een 4-4-2.

De enige juiste optie is dan ook om 4-4-2 te gaan spelen.
Daar hoef je Pranjic niet voor te kopen. Emanuelson lijkt me een prima linkshalf voor een 4-4-2.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 10, 2009 11:08 pm

Urby zal wel vertrekken.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » wo feb 11, 2009 12:00 pm

Jöhnk schreef:
Harm schreef:Als je Pranjic haalt, dan heb je naast Sulejmani nog een speler die het beste rendeert in een 4-4-2.

Daar hoef je Pranjic niet voor te kopen. Emanuelson lijkt me een prima linkshalf voor een 4-4-2.
Ik vind Pranjic echt veel beter dan Urby.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 11, 2009 12:05 pm

Harm schreef:
Jöhnk schreef:

Vooral veel hoger rendement.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 12:07 pm

Tja, kunnen we weer de hoofdprijs betalen voor de hype van de dag.

Die jongen is 27 en wat zal Heerenveen voor hem vragen? Tien miljoen? :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 11, 2009 1:11 pm

Harm schreef:
Jöhnk schreef:

Hij is constanter, maar ik weet wel wie uiteindelijk de betere speler is. Pranjic zit niet voor niets op zijn 27-ste nog bij Heerenveen.

Maar goed, er zijn meer spelers op deze wereld.

sander

Bericht door sander » wo feb 11, 2009 2:27 pm

Peter schreef:Tsja, wenselijk. Jij weet net zo goed dat vBasten weer al het geld er in gaat pompen. Elia voor 10 miljoen? Geen probleem, hoor.

Elia-Cvitanich-.....
---Sulejmani

Daar kun je vergif op innemen.
Schijnt dat Ajax al met Elia en Pranjic heeft gepraat en dat er grote kans is dat zij volgend seizoen het Ajaxshirt dragen. Elia heeft naar zeggen een afkoopsom van 8,6 miljoen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 11, 2009 3:18 pm

Van mij mag het hoor. Vind Pranjic een goede speler.. Ook eentje met het nodige inzicht, een middenvelder die bovendien een doelpunt kan maken!
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 11, 2009 3:31 pm

Leest Pranjic hier soms mee:

Pranjic: ‘Eigenlijk had ik allang bij Ajax moeten voetballen’

SC Heerenveen-middenvelder Danijel Pranjic snapt niet waarom hij nog steeds bij SC Heerenveen speelt. ‘Ik snap het gewoon niet. Wat moet ik nog meer doen? In mijn vaderland Kroatië wordt deze mening gedeeld. Niemand begrijpt daar waarom ik hier nog speel,’ vertelt Pranjic aan VI.

Pranjic snapt ook niet waarom Ajax alleen zijn maatje Miralem Sulejmani heeft gehaald. ‘Ze hadden mij er ook bij moeten halen. Ik weet dat hij mij nodig heeft. Als ik de bal had, zocht ik Miralem meteen. Bij Ajax snappen ze dat nog niet, de kritiek op Sulejmani is onterecht. Hij heeft mij nodig in het veld.'

Bron: Sportweek.nl
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 11, 2009 3:35 pm

Marillion schreef: ‘Ik snap het gewoon niet. Wat moet ik nog meer doen?
Je contract niet steeds verlengen? Iedereen die bij Heerenveen speelt, een langlopend contract heeft en een bal recht vooruit kan trappen weet dat hij niet wegkomt onder de 10 miljoen.

goodfella

Bericht door goodfella » wo feb 11, 2009 6:22 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef: ‘Ik snap het gewoon niet. Wat moet ik nog meer doen?
Je contract niet steeds verlengen? Iedereen die bij Heerenveen speelt, een langlopend contract heeft en een bal recht vooruit kan trappen weet dat hij niet wegkomt onder de 10 miljoen.
Inderdaad zeg. Speler moeten maar eens nadenken voordat ze een contract gaan tekenen. Zet die omhoog gevallen provincieclubjes maar eens met de rug tegen de muur.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do feb 12, 2009 9:40 pm

Ik zie Pranjic best wel graag bij Ajax spelen strakkies, maar dat geneuzel van hem mag ie wat mij betreft achterwege laten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 12, 2009 9:41 pm

Waar wil je hem neerzetten, Zuidema?

Zuidema

Bericht door Zuidema » do feb 12, 2009 9:48 pm

Peter schreef:Waar wil je hem neerzetten, Zuidema?
Linkshalf. Met daarachter graag 3 pure verdedigers, die kunnen doordekken en heel gedoseerd eens opkomen, maar vooral zich bezig houden met de controle en verdediging. Met Wielaert als achtervanger, opbouwer en doorschuiver.

peter

Bericht door peter » do feb 12, 2009 9:53 pm

Achtervanger = libero?

Ik denk dat we veel aanpassingen moeten doen om een Pranjic in te passen. Sulejmani op 11 is een voordeel, maar ik ben er niet gerust op dat je dan 4-3-3 kan spelen. Of wil jij 3-4-3 spelen met Wielaert als 4?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 12, 2009 10:02 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 3:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do feb 12, 2009 10:06 pm

Peter schreef:Achtervanger = libero?

Ik denk dat we veel aanpassingen moeten doen om een Pranjic in te passen. Sulejmani op 11 is een voordeel, maar ik ben er niet gerust op dat je dan 4-3-3 kan spelen. Of wil jij 3-4-3 spelen met Wielaert als 4?
Libero inderdaad. Ik zit zelf te denken aan op elke vleugel een vaste back en een dynamische half (all-rounder) en inderdaad voorin Sulejmani, Cvitanich en Suarez die onderling van positie kunnen wisselen naar gelang de situatie. Wielaert achter zijn verdediging indien we niet in balbezit zijn (of zelfs doordekkend) en doorschuivend bij balbezit. Hou je nog 1 plek over. Vullen we dat in met een 10, die we sinds Litmanen eigenlijk niet meer echt hebben? Of gaan we met de punt naar achteren spelen (Vertonghen?), waarbij de 10-positie naar believen kan worden ingevuld door de aanvallers (terugvallende Cvitanich?).

Ik heb het namelijk wel wat gehad met die voortdurend opkomende backs van ons. Legt gewoonweg een enorm beslag op de rest van het team. Ze moeten steeds weer die enorme afstanden afleggen heen en terug, je hebt twee controlerende spelers nodig op het middenveld, wat daardoor veel te vast komt te zitten en je hebt verder eigenlijk maar 1 goede
verbindingsspeler naar voren, die nummer 10 die we maar niet hebben.

Zo worden de afstanden weer beloopbaar, is er een directere aansluiting naar voren mogelijk door de halven en hebben we achterin nog steeds een blok van 5 dat de grootste brokken direct kan oprapen, terwijl de halven sneller terug kunnen zijn om assistentie te verlenen. Kan die achterste lijn ook nog doordekken en compact tegen het middenveld aanspelen, dan zal de ondersteuning onderling alleen maar toenemen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op do feb 12, 2009 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 12, 2009 10:09 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 3:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do feb 12, 2009 10:11 pm

Aissati zal op 10 de balans en weerbaarheid ook weer in gevaar brengen, net als Sulejmani nu. Bovendien moet ie het nog maar bewijzen dat ie op 10 bij Ajax uit de voeten kan.

peter

Bericht door peter » do feb 12, 2009 10:27 pm

Inderdaad,Zuidema. Even afwachten of hij de rol goed in kan vullen. Van de huidige selectie is hij wel het 'meest capabel' denk ik.

Ik vind het een aardige gedachte, maar het kost gewoon teveel geld. We kunnen geen goede verdediger vinden, dus laat staan dat we er 3 weten aan te trekken. Ik moet er namelijk niet aan denken dat Vermaelen weer tegen een open zijkant komt te spelen, iets wat zeker het geval is met een Pranjic-Suljemani op links.

Ik wil het dan ook gewoon even zien met de huidige selectie. Haal er een echte linkshalf bij en koop een mandekker en een positioneel sterke linksback. Daar kun je ook wel wat mee in mijn ogen.

Harm

Bericht door Harm » do feb 12, 2009 10:36 pm

En het lijkt me onmogelijk dat Pranjic en Suarez in één elftal spelen. Voor de rechtsbuiten moet een andere oplossing komen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do feb 12, 2009 10:53 pm

Harm schreef:En het lijkt me onmogelijk dat Pranjic en Suarez in één elftal spelen. Voor de rechtsbuiten moet een andere oplossing komen.
Dat kan ik niet volgen, Harm. Leg eens uit?
Peter schreef:
Ik vind het een aardige gedachte, maar het kost gewoon teveel geld. We kunnen geen goede verdediger vinden, dus laat staan dat we er 3 weten aan te trekken. Ik moet er namelijk niet aan denken dat Vermaelen weer tegen een open zijkant komt te spelen, iets wat zeker het geval is met een Pranjic-Suljemani op links.
Dat vraag ik me af, Peter. Vermaelen wordt nou weer opgezadeld met opkomend werk (wat ie trouwens lang niet onverdienstelijk doet) en is daarmee veel te laat terug bij een uitbraak van de tegenstander. Als vaste back kan ie zich weer volledig richten op een verdedigende en controlerende taak achterin. Zou dat niet schelen met die ene hersencel die die Vlaamse kolensjouwer heeft?

Hou je nog een centrale mandekker en een mandekker als rechtsback over. Wielaert herenigen met Douglas? En Silva een tweede kans geven als pure verdediger?

Bovendien is Pranjic niet alleen aanvallend sterk als linkshalf. Heb hem toch ook in het verdedigende, controlerende werk niet slecht zien spelen, alhoewel hij natuurlijk richting vijandelijke 16 zijn grootste kwaliteiten heeft.

Belangrijk in mijn verhaal zijn de loopafstanden en de tijd die daarmee gemoeid is. Zoals gezegd, 2 dynamische halven kunnen sneller terug zijn dan 2 opkomende backs. En kunnen veel sneller aansluiten naar voren dan de backs. Het is ook een kwestie van afstemming. Gaat Pranjic naar voren, dan zal Vertonghen in de punt naar achteren wat naar links moeten opschuiven. De andere half rechts gaat diep? Dan gaat Vertonghen wat naar rechts en houdt hij die zone meer in de gaten. En als het goed is loopt een doorgeschoven Wielaert dan ook nog ergens ter assistentie naast hem als we in balbezit zijn.

peter

Bericht door peter » vr feb 13, 2009 9:30 am

Silva kan niet verdedigen, in mijn ogen. Sowieso een hele matige speler die vooral bekend staat om zijn 'rencapaciteiten'. Ik ben het met je eens dat het wel beter staat en dat je daarom ook wat meer solide kan opereren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je dan tegen een oorwassing à la Vitesse op loopt. Misschien dat die solide ondergrond ook wat meer houvast biedt om daarna met wat vertrouwen wat automatismes er in te slijpen (Vertonghen naar links zoals jij stelt en het simpele mannetje overnemen bijv.).

Verder blijft dit natuurlijk gewoon een hersenspinsel, want vBasten gaat dit niet implementeren en krijgt dit ook niet binnen no-time op de rit. Dat zou dan weer betekenen dat we volgend jaar ook weer als een 'opbouw' seizoen moeten gaan zien.

Harm

Bericht door Harm » vr feb 13, 2009 9:36 am

@ Zuidema: Ik denk dat Suarez na dit seizoen niet meer in Nederland te bewonderen is. Hoewel hij nu een dipje heeft staat hij allang op allerlei lijstjes van Europese topclubs en ik denk dat hij na dit seizoen (zeker als Ajax geen Cl haalt) klaar is voor een stap omhoog.

Plaats reactie