De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Alexander

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Alexander » za aug 17, 2024 10:33 am

Yopii schreef:
za aug 17, 2024 9:55 am

Die Rasmus Kristensen heeft ook een aardige carrière, al kon hij bij Ajax totaal niet mee.
Dat was wel het beste Ajax in 25 jaar. Technisch was dat veel te hoog gegrepen voor hem.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 17, 2024 10:59 am

We moeten inderdaad ook kijken naar het totaalniveau van de selectie. Spelers die nu leuk meekunnen, zouden in de elftallen van 2003 en 2019 vermoedelijk hooguit op de bank zitten. Ter illustratie: wie van de huidige selectie zou in 2018-2019 een basisplaats hebben? Heeeeeel misschien Henderson in plaats van Schöne en zelfs dat denk ik niet.

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 17, 2024 11:51 am

Leuk, maar daar doelde ik niet op.

Neem Robin Gosens: kwam in Nederland niet verder dan Heracles.

Duits international, in Duitsland houden ze van spelers met Laufpensum en kracht, in Nederland veel minder.

In de jeugd van Ajax lopen van oudsher veel verdedigers die niet kunnen verdedigen, maar wel sterk aan de bal zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 17, 2024 12:24 pm

Yopii schreef:
za aug 17, 2024 9:55 am
Toch komen zulke spelers (veel inhoud en inzet, minder intrinsiek talent) vaak nog best ver. Neem Dumfries, die is ook niet verfijnd. Speelde lang op een lager niveau.

(Niet dat het een op een vergelijkbare spelers zijn, voor de duidelijkheid)

Die Rasmus Kristensen heeft ook een aardige carrière, al kon hij bij Ajax totaal niet mee.

Ik weet niet of het terecht is dat wij steeds de voorkeur geven aan types als Rensch, die een mooie stijl en techniek hebben maar verder hopeloos zijn.
Je hoopt bij een jongen als Rensch toch steeds dat hij op enig moment wel die intensiteit krijgt. Maar het zit er blijkbaar vaak niet in. We hebben dat met meer verdedigers uit de opleiding gezien.

Ik heb het lang voor hem opgenomen. Mede omdat hij als vervanger van Mazraoui een tijd echt heel goed heeft gespeeld. Inmiddels heb ik de hoop een beetje opgegeven.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za aug 17, 2024 12:53 pm

Rensch heb ik altijd een slapjanus gevonden... Als hij een aankoop was geweest hadden we hem totaal afgebrand...

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 17, 2024 2:27 pm

Je hoopt bij een jongen als Rensch toch steeds dat hij op enig moment wel die intensiteit krijgt. Maar het zit er blijkbaar vaak niet in. We hebben dat met meer verdedigers uit de opleiding gezien.

Ik heb het lang voor hem opgenomen. Mede omdat hij als vervanger van Mazraoui een tijd echt heel goed heeft gespeeld. Inmiddels heb ik de hoop een beetje opgegeven.
Een beetje? :confused.gif:

Volgend jaar loopt hij nog gratis de deur uit ook. Fijn dan. :excited.gif:

columbus

Bericht door columbus » za aug 17, 2024 2:41 pm

WP_Legend schreef:Rensch heb ik altijd een slapjanus gevonden... Als hij een aankoop was geweest hadden we hem totaal afgebrand...
Ik ook. Al stoor ik me meer aan een Taylor. Slappe zak. Ook die zou compleet afgefikt worden maar ontspringt op wonderbaarlijke wijze altijd de dans

Valerius

Bericht door Valerius » za aug 17, 2024 3:23 pm

columbus schreef:
WP_Legend schreef:Rensch heb ik altijd een slapjanus gevonden... Als hij een aankoop was geweest hadden we hem totaal afgebrand...
Ik ook. Al stoor ik me meer aan een Taylor. Slappe zak. Ook die zou compleet afgefikt worden maar ontspringt op wonderbaarlijke wijze altijd de dans
Taylor werd vorig seizoen door heel veel mensen afgebrand en uitgefloten, die ontspringt niet altijd de dans hoor.

De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 17, 2024 3:31 pm

Ik ga het even opnemen voor Taylor. Hij was tegen Pana niet alleen best aardig, maar er viel me nog iets op; hij schoot natuurlijk 2 penalty’s binnen ondanks zijn kramp, maar hij ging na zijn strafschoppen ook (als enige!) naar Pasveer om hem te supporten om de volgende penalty te pakken. Ik vind dat iets zeggen over zijn karakter. Zelfs spelers als Bergwijn en Henderson lieten Pasveer links liggen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 17, 2024 4:23 pm

Ja, ben ik met je eens.

Hij is absoluut niet altijd geweldig maar ik zie in hem wel een prima middenvelder voor Ajax. Heeft ook echt zijn meters gemaakt.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 18, 2024 7:18 am

Taylor is vooral nog heel jong en heeft veel te leren nog maar is wel een paar klasse beter dan een KFJ of Vos.
IK GELOOF!!!!!!

Sandro

Bericht door Sandro » zo aug 18, 2024 7:22 am

Valerius schreef:
za aug 17, 2024 3:23 pm
columbus schreef:
Taylor werd vorig seizoen door heel veel mensen afgebrand en uitgefloten, die ontspringt niet altijd de dans hoor.
Inderdaad. En daar is hij goed mee omgegaan en heeft er goed op gereageerd, vind ik.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 18, 2024 8:42 am

Neres voor 30 mio naar Napoli. Zien wij daar iets van terug (van die 30 mio)?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 18, 2024 10:15 am

Gaaei staat in de belangstelling van Hoffenheim volgens diverse sites die elkaar lekker quoten. Ben benieuwd.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo aug 18, 2024 10:24 am

Mr. Ajax schreef:Neres voor 30 mio naar Napoli. Zien wij daar iets van terug (van die 30 mio)?
Neem aan van wel zal wel iets van $300-400k zijn?

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 18, 2024 11:07 am

Medic wordt verhuurd aan Bochum lees. Zijn salaris van 1,5 mio per jaar wordt overgenomen. Iemand die hier meer van weet of weet of dit waar is?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » zo aug 18, 2024 11:16 am

Duitsers nemen volledige salaris verdediger over
Ajax spreekt optie tot koop af bij verhuur overbodige Jakov Medic aan VfL Bochum
author avatar
MIKE VERWEIJ

Aangepast: 18 min geleden30 min geledenin VOETBAL

AMSTERDAM - Ajax en VfL Bochum hebben mondeling overeenstemming bereikt over de (ver)huur van Jakov Medic (25). De Duitsers nemen het volledige salaris van de centrale verdediger (1,5 miljoen euro) over en bedongen een optie tot koop van 3 miljoen euro.

De 1,93 meter lange Kroaat, ook een aankoop van de met pek en veren vertrokken directeur voetbalzaken Sven Mislintat, kende een droomstart bij Ajax door in de seizoenouverture tegen Heracles Almelo op prachtige wijze te scoren. De treffer zou later worden verkozen tot Ajax-doelpunt van het jaar.

Medic, die een jaar geleden overkwam van St. Pauli, kwam uiteindelijk tot 517 minuten in 9 wedstrijden. Hij komt niet voor in de plannen van de nieuwe trainer Francesco Farioli. Zodra Ajax en VfL Bochum de afspraken op papier hebben gezet, zal de verhuur worden aangekondigd.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 18, 2024 12:46 pm

Verdient die jongen 1.5 mio? Hahaha, dan voetbal je in de BuLi II en krijg je dit salaris bij Ajax voorgeschoteld? Met een looptijd van fucking vijf jaar. Waarbij van meet af aan al duidelijk was dat die jongen een backup zou zijn.

Het is echt niet normaal wat er vorig jaar is gebeurd.

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 18, 2024 12:55 pm

Voor Ajax geen extreem salaris, voor Bochum ook niet, neem ik aan.

Ajax wil nu huren, huren, huren. Dat is niet voor niets.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 18, 2024 12:59 pm

We kunnen hier negatief naar kijken, maar ook positief. In een ideale wereld verkopen we. Maar als dat niet lukt, kun je als Ajax directie lekker gaan navelstaren, je kleren verscheuren, as over je hoofd gooien en dan ach en wee roepen, maar je kan ook met plan B aan de slag door te verhuren. Voordeel: je bent de salarissen van een paar dure spelers kwijt om toch wat financiële armslag te creëren en als ze renderen bij de hurende club, maak je volgend jaar een mooie transfersom (of je haalt de speler terug).

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 18, 2024 1:01 pm

Nou ja, voor Medic komt Rugani terug, die zal meer verdienen dan die 1,5 miljoen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 18, 2024 2:23 pm

Yopii schreef:
zo aug 18, 2024 1:01 pm
Nou ja, voor Medic komt Rugani terug, die zal meer verdienen dan die 1,5 miljoen.
Voor wat het waard is. Bij La Gazzetta hebben ze het erover dat Juventus interesse zou hebben in Sutalo en dat Rugani in die deal zou worden betrokken.

Lijkt me sterk. Zou er ook niet blij mee zijn.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » zo aug 18, 2024 2:29 pm

Zou liever zien dat Ajax gaat snijden in het middenvelder bestand. Daar zijn er teveel van, vooral teveel van hetzelfde en mag wel voorzien worden in wat creativiteit

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo aug 18, 2024 2:32 pm

Yopii schreef:Nou ja, voor Medic komt Rugani terug, die zal meer verdienen dan die 1,5 miljoen.
Rugani verdient 1,5m momenteel hij had een verlaagd contract getekend in 2023 van 3M naar 1,5M.

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 18, 2024 2:38 pm

Marillion schreef:
zo aug 18, 2024 2:23 pm
Yopii schreef:
zo aug 18, 2024 1:01 pm
Voor wat het waard is. Bij La Gazzetta hebben ze het erover dat Juventus interesse zou hebben in Sutalo en dat Rugani in die deal zou worden betrokken.

Lijkt me sterk. Zou er ook niet blij mee zijn.

Goed idee, laten we een jonge Kroatische international inruilen voor een oude reserve zonder restwaarde. :excited.gif:

Ik sluit het overigens niet uit, want Rugani komt niet voor de bank.

Plaats reactie