Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18758
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » zo aug 13, 2017 12:18 pm

Ik neem aan dat Blind wordt bedoeld, maar die vergelijking vind ik mank gaan. Ik vond Blind ook mislukt als trainer van de A1, Keizer is niet mislukt als trainer van JA.
De belangrijkste spelers van JA trainden met de selectie, dus wat zegt het dat ze het goed deden bij JA?

JA kon wekelijks een zeer getalenteerde ploeg op de been brengen. Wellicht niet zo vreemd dat er gewonnen werd van modale JL-teams.


Blind solliciteerde zelf naar een functie in de Ajaxtop, waar Keizer eerlijk (en slim?) zei dat hij liever eerst een jaar als assistent bij het eerste zou zijn betrokken. Voor mij een duidelijk verschil qua persoon.
O, ik geloof direct dat Keizer het niet zo hoog in de bol heeft als Blind, maar dat kan al snel. Overtuigd zijn van je kwaliteiten hoeft trouwens niet verkeerd te zijn, vooropgesteld dat je die kwaliteiten ook hebt. :smallgrin.gif:
1 1/2 maand onderweg, klopt maar wanneer wordt de knoop doorgehakt?
Dat gaat héél lang duren. De geloofwaardigheid van met name Bergkamp is in het geding, dus Keizer krijgt tot St. Juttemis de kans.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9077
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 13, 2017 12:27 pm

Zo tegen Kerst is een traditioneel ijkpunt.

Yopii
Berichten: 18758
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » zo aug 13, 2017 12:37 pm

Ok, niet St. Juttemis, maar een ander christelijk feest. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » zo aug 13, 2017 5:04 pm

Het lijkt qua chaos op Bassie en Schol. Kan me niet voorstellen dat spelers hem serieus nemen en zich laten corrigeren. Zou Sánchez bij Bosz ook awol zijn geweest?

Managen is leiding geven en overtuigen. Ik zie geen elftal waar de overtuiging vanaf spat. En zonder winnaar Sánchez is er al helemaal geen voorbeeld cq leider. Jammer, want Nice en Heracles zouden ook met de huidige gemankeerde selectie te doen hebben moeten zijn.

Ik zou het wel weten. Keizer en zijn pleitbezorger Bergkamp eruit. Een dergelijke start lijkt me namelijk onomkeerbaar. Lijkt me dat er nog wel meer gaan muiten: onder deze trainer en met deze selectie gaan Dolberg en Ziyech zich immers uit ipv in de picture spelen.

De Dominee
Berichten: 5919
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » ma aug 14, 2017 12:06 pm

Hopelijk de doodsteek voor Bergkamp en zijn gevolg. Lozen die hap. Door selecteren.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23023
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door raymon » ma aug 14, 2017 2:09 pm

wimpey schreef:Het lijkt qua chaos op Bassie en Schol. Kan me niet voorstellen dat spelers hem serieus nemen en zich laten corrigeren. Zou Sánchez bij Bosz ook awol zijn geweest?

Managen is leiding geven en overtuigen. Ik zie geen elftal waar de overtuiging vanaf spat. En zonder winnaar Sánchez is er al helemaal geen voorbeeld cq leider. Jammer, want Nice en Heracles zouden ook met de huidige gemankeerde selectie te doen hebben moeten zijn.

Ik zou het wel weten. Keizer en zijn pleitbezorger Bergkamp eruit. Een dergelijke start lijkt me namelijk onomkeerbaar. Lijkt me dat er nog wel meer gaan muiten: onder deze trainer en met deze selectie gaan Dolberg en Ziyech zich immers uit ipv in de picture spelen.

Aldus Wimpey die na de loting met Nice zei dat Ajax geen kans zou maken met een piepjonge selectie en dat Nice ze wel simpelweg weg zou counteren. Nu we over 2 wedstrijden gezien inderdaad beter waren hadden we 'natuurlijk' gewoon simpel door moeten gaan. :excited.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma aug 14, 2017 2:15 pm

Raymon schreef: Nu we over 2 wedstrijden gezien inderdaad beter waren hadden we 'natuurlijk' gewoon simpel door moeten gaan. :excited.gif:
We waren helemaal niet beter. Nice had 'thuis' bij rust met 3-0 voor kunnen staan. En in de Arena na 20 minuten weer.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23023
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door raymon » ma aug 14, 2017 2:38 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef: Nu we over 2 wedstrijden gezien inderdaad beter waren hadden we 'natuurlijk' gewoon simpel door moeten gaan. :excited.gif:
We waren helemaal niet beter. Nice had 'thuis' bij rust met 3-0 voor kunnen staan. En in de Arena na 20 minuten weer.
Ajax had ook meer kunnen scoren en had de wedstrijd op slot kunnen gooien.

Maar desondanks vind jij dat Ajax ook met deze selectie gewoon van Nice had moeten winnen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jöhnk » ma aug 14, 2017 2:42 pm

Aan de bal is het voetbal (ietwat vrijblijvend maar) aardig om te zien. Zonder bal het verschrikkelijk slecht. Amateuristisch onsamenhangend. Die 1-1 van Heracles was illustratief. Viergever stapt uit zodat Dijks door kan dekken, maar die blijft op vijf meter lopen. Dan ligt het centrum helemaal open (omdat Viergever weg is) en krijgt Heracles bovendien de gelegenheid en de tijd (omdat Dijks niet kort zit) om de pass te geven.

Ik heb zelfs gelezen dat De Ligt blaam treft. :excited.gif: Echt, met zo'n tactische wanorde ziet elke verdediger er slecht uit.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma aug 14, 2017 3:01 pm

Raymon schreef: Maar desondanks vind jij dat Ajax ook met deze selectie gewoon van Nice had moeten winnen.
Nice liet na om in beide eerste helften de genadeklap uit te delen. In Nice waren ze conditioneel zwak. In Amsterdam kwam Ajax o.b.v. opportunisme dichtbij de 3-1. Maar Ajax werd moe van al dat geren en gevlieg, waarna Keizer niet met een tegenzet kwam.

Dus ja, er had meer ingezeten, ook met de huidige gemankeerde selectie. Maar de trainer lijkt geen oog te hebben voor kantelpunten in een wedstrijd c.q. aan te voelen hoe te anticiperen op een tegenzet van de trainer van de tegenstander.

En wat Jöhnk aangeeft: zonder bal is het chaos. Dat was vorig seizoen vaak ook het geval, maar nu springt het wel extreem in het oog. Linies zijn totaal niet op elkaar afgestemd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door brigade zuid » ma aug 14, 2017 3:15 pm

Die goede periodes tegen Nice, waren dat niet gewoon nog wat naschokken van de periode Bosz?

Mr. Ajax
Berichten: 14551
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 4:11 pm

Jöhnk schreef: Ik heb zelfs gelezen dat De Ligt blaam treft. :excited.gif:
Jij vindt van niet? Die jongen liep lucht te dekken en liet Paul Gladon zomaar uit zijn rug glippen. Alle 10 de veldspelers zagen er kut uit, maar als De Ligt bij de les blijft komt Gladon nooit bij de bal.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Toppie » ma aug 14, 2017 4:19 pm

MK gaat het niet redden die komt in de slangelkuil van presteren terecht en dat duurt bij Ajax heel kort het is geen Telstar maar meer tel stars :blush.gif:

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 9:19 am

wimpey schreef:
En wat Jöhnk aangeeft: zonder bal is het chaos. Dat was vorig seizoen vaak ook het geval, maar nu springt het wel extreem in het oog. Linies zijn totaal niet op elkaar afgestemd.

m.a.w. niks veranderd alleen nu valt het kwartje niet de goede kant op.
Schalke, Lyon die had Ajax net zo goed kunnen verliezen vorig jaar. Ze liepen als kippen zonder kop door het veld te rennen. Passie een 10, tactiek een 5.
In de eredivisie had men wedstrijd na wedstrijd moeite om em over de streep te trekken. Uiteindelijk haakt men dus ook af in de strijd om de titel.


Nu vallen de uitslagen tegen... en ligt het aan Keizer...... Yeah Right!!!

Dit is een pover team met enorm weinig aanvalskracht. De aanval moet vanaf het middenveld komen waardoor deze dus uit positie is bij balverlies.

Kluivert, Younes, Dolberg, Neres en Cerny.
Allen bij elkaar zijn ze goed voor 15 doelpunten. Daar zit je probleem.
kan Dolberg in potentie een topper zijn. Het laten zien doet hij verdomd weinig.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jöhnk » di aug 15, 2017 11:03 am

Niks veranderd? Ik zie juist heel veel verschil. Het werk van een vakman versus dat van een enthousiaste hobbyist. Maar inderdaad: Keizer kan er zelf niks aan doen dat hij is aangesteld.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 4:02 pm

Jöhnk schreef:Niks veranderd? Ik zie juist heel veel verschil. Het werk van een vakman versus dat van een enthousiaste hobbyist. Maar inderdaad: Keizer kan er zelf niks aan doen dat hij is aangesteld.

de man heeft 3 potjes gecoacht, een Nouri affaire achter zich en jij classificeert hem al tot hobbyist :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Toppie » do aug 17, 2017 7:31 am

Mano schreef:
Jöhnk schreef:Niks veranderd? Ik zie juist heel veel verschil. Het werk van een vakman versus dat van een enthousiaste hobbyist. Maar inderdaad: Keizer kan er zelf niks aan doen dat hij is aangesteld.

de man heeft 3 potjes gecoacht, een Nouri affaire achter zich en jij classificeert hem al tot hobbyist :biggthumpup.gif:
Je kan toch ook niet zeggen dat Wouters , Bassie en Blind ervaren trainers waren dus dan is deze man op dit nivo ook een amateur. Ik zie liever Ten Hag kijk maar naar het voetbal wat Utreg speelt dit jaar en vorig jaar daar gaan wij zeker niet winnen. Wees realistich het is gewoon weer een ruk beleid en de net niet mentaliteit. Het wordt tijd voor schoon schip (niet als trainer :) ) time to move

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » do aug 17, 2017 7:53 am

Mano schreef: de man heeft 3 potjes gecoacht, een Nouri affaire achter zich en jij classificeert hem al tot hobbyist :biggthumpup.gif:
Waarom denk je dat het wél wat wordt met Keizer? Ik zie weinig tot geen aanknopingspunten eigenlijk. Waarbij Keizer niet de hoofdschuldige is trouwens, maar degenen die hem met deze job, staf en selectie opzadelen...

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » do aug 17, 2017 8:31 am

wimpey schreef: Waarom denk je dat het wél wat wordt met Keizer? Ik zie weinig tot geen aanknopingspunten eigenlijk. Waarbij Keizer niet de hoofdschuldige is trouwens, maar degenen die hem met deze job, staf en selectie opzadelen...

Dat is het precies. We weten niets van hem behalve dat hij telstar heeft gecoacht. En op basis van die informatie wordt deze man nu al volledig afgemaakt als een hobbyist.

Ik vind dat niet fair. Het is nl. ook geen Danny Blind die al een track record had zijnde een scholletje.

Vervolgens kijk ik ook de wedstrijden en zie ik dat hij aanvallende intenties heeft, dat het misgaat omdat men uit positie loopt bij balverlies (net als bij Bosz) maar aan het voetbalbeeld (aanvallend) is niet zoveel mis. Dat was wel is anders onder bijv. FdB. Had hij direct na FdB gekomen had hij meer krediet gekregen, zeker als je zijn spelbeeld had gezien.

Nu komt hij na Bosz. Bosz heeft voor succes gezorgd. Al vind ik succes een beker of een titel en niet een net-niet beker maar we hebben genoten van de Europese campagne van Ajax. Dit heeft ervoor gezorgd dat Keizer tegen torenhoge verwachtingen aanloopt en zijn spelers onder een transfervergrootglas liggen.

supporters hebben de verwachting van Ajax gebaseerd op vorig seizoen. Dat het dit jaar nog beter zou worden.
Niet gebaseerd op feiten maar op romantiek. Bosz heeft Ajax in de competitie ook veelvuldig niet aan de praat gekregen. Wat logisch is want de speelwijze van Bosz is helemaal geen seizoen vol te houden. Dat vergt extreem veel concentratie en die ontbeer je tegen een Cambuur uit. Zo is het gewoon.

Ik denk dat Keizer niet het probleem is in deze. De selectie is niet in balans en het TH komt structureel altijd te laat in actie. Dat laatste is niet te veranderen. De slager keurt zijn eigen vlees. (dus deal with it!)
Als het TH de selectie voor 1 sept in balans weet te brengen, dan kan je Keizer gaan afrekenen op zijn prestaties.

Wat me ook irriteert is dat Bosz wel de tijd kreeg om deze groep aan de praat te krijgen. Hij kroop door het oog van de naald qua kwalificeren EL. Keizer kruipt door hetzelfde oog en men valt over hem alsof hij een incapabele mafkees is. Terwijl niemand van hem had gehoord voor Jong Ajax. Het is dus puur gebaseerd op onvrede dat hun romantische ideaal van Ajax niet benaderd wordt. Terwijl er op de CL na nog niets verloren is. De CL daarentegen is toch te groot maar ook dat beseffen sommige supporters (nog) niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » do aug 17, 2017 8:36 am

Toppie schreef:
Mano schreef:
Jöhnk schreef:Niks veranderd? Ik zie juist heel veel verschil. Het werk van een vakman versus dat van een enthousiaste hobbyist. Maar inderdaad: Keizer kan er zelf niks aan doen dat hij is aangesteld.

de man heeft 3 potjes gecoacht, een Nouri affaire achter zich en jij classificeert hem al tot hobbyist :biggthumpup.gif:
Je kan toch ook niet zeggen dat Wouters , Bassie en Blind ervaren trainers waren dus dan is deze man op dit nivo ook een amateur.
LvG, JC, en FdB waren ook geen ervaren trainers toen ze bij Ajax begonnen. Whats your point?
je hebt je stelling al ingenomen: Keizer is ruk!
en zit nu gewoon te wachten tot je gelijk krijgt....zodat je heerlijk kan doorkankeren.

Ik hoop voor hem dat hij de EL haalt en de volgende 2/3 wedstrijdjes in de eredivisie wint zodat hij iedereen z'n mond snoert.
Laatst gewijzigd door Mano op do aug 17, 2017 10:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Toppie » do aug 17, 2017 9:26 am

Je kan toch ook niet zeggen dat Wouters , Bassie en Blind ervaren trainers waren dus dan is deze man op dit nivo ook een amateur.
LvG, JC, Rijkaard en FdB waren ook geen ervaren trainers toen ze bij Ajax begonnen. Whats your point?
je hebt je stelling al ingenomen: Keizer is ruk!
en zit nu gewoon te wachten tot je gelijk krijgt....zodat je heerlijk kan doorkankeren.

Ik hoop voor hem dat hij de EL haalt en de volgende 2/3 wedstrijdjes in de eredivisie wint zodat hij iedereen z'n mond snoert.
Nee je neemt een te groot risico , maar ja je weet het beter veel plezier ermee gaat om de visie en die is er niet elke jaar het zelfde gezeik

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » do aug 17, 2017 10:02 am

Toppie heeft zijn spelling en vooral zijn grammatica vaardigheden een heel klein beetje verbeterd :smile-ajax.gif: maar gaan we daarom dan nu zelfs in discussie met hem? :smallgrin.gif:

Leuk! :smile-ajax.gif:

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » vr aug 18, 2017 8:03 am

Ik ben realistisch en ook ik zie dat Keizer niet lang zal blijven. Sterker nog, dit seizoen gaat hij niet uitmaken.

Hij is slachtoffer van wanbeleid. Sommige vinden de keuze voor hem an zich al wanbeleid maar daar ben ik het niet mee eens. Een volwaardig team opbouwen en daar een rookie-trainer voor zetten is echt wel mogelijk. Alleen Keizer heeft een compleet uitgekleed team gekregen. Dan moet je wat geluk hebben qua uitslag. Geluk ontbeert hem ook.

Keizer zat ook in een moeilijke positie. Je bent trainer van Jong Ajax en er wordt je gevraagd of je hoofdcoach wil worden. Als hij Nee had gezegd, had men hem nooit meer gevraagd. Dus zeg je Ja misschien wetende dat het nog even te vroeg komt?

Hij komt bij mij over als een eerlijke vent met no nonsense. heeft hij overwicht over zijn spelers? is hij tactisch goed? dat weten we niet. Niemand van ons staat in de kleedkamer. En het beeld op tv is niet zaligmakend. misschien lopen ze wel uit de afgesproken positie's.

Het feit blijft, zijn kop gaat eraf omdat anders de kop van het TH eraf moet en that's not gonna happen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » vr aug 18, 2017 8:31 am

Mano schreef:En het beeld op tv is niet zaligmakend. misschien lopen ze wel uit de afgesproken positie's.
Dat zou op zichzelf ook al een diskwalificatie van Keizer zijn natuurlijk. Als spelers dat doen en je grijpt niet in wordt het ook niks.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47968
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door peter » vr aug 18, 2017 8:37 am

Mano schreef: Ik hoop voor hem dat hij de EL haalt en de volgende 2/3 wedstrijdjes in de eredivisie wint zodat hij iedereen z'n mond snoert.
Nou, nou, nou. Stel je eens voor dat we winnen in Rosenborg en thuis winnen van Groningen en uit bij VVV. :biggrin.gif:

Vooralsnog heeft hij 4 wedstrijden gehad waarin hij opzichtig heeft gefaald.

Plaats reactie