Moderator: mods
Armenteros kwam niet voor de basis. Heel heel heel slecht voorbeeld om je punt te maken.Andriy Demchenko schreef: ↑vr jun 30, 2023 10:35 pmPoker is een heel emotioneel en heel rationeel spelletje. Maar ervaring is een belangrijk ding, dan ga je situaties herkennen. En uiteraard heel veel theorie over ranges en sizes. Maar in BRM perspectief jouw visie dat Ajax salarrissen niet laat meebewegen met Europese niveau?Bankroll management is uiteraard belangrijk (dat is weer zon theorieconcept wat iedereen moet kennen en ook kent).
Maar dat heeft niets te maken met mijn punt, dat je nooit top kan worden in wat dan ook door alleen maar een paar standaard regels te volgen die op 1 a4tje (of zelfs een boek) passen.
Het valt wel mee, de truc van poker is ook situaties zo te sturen dat gedurende de hand de beslissing makkelijker wordt, lukt niet altijd maar toch.Je kan niet zonder een bovemgemiddeld goed beoordelingsvermogen van concrete situaties/dilemma's (die eigenlijk altijd zo complex zijn dat exacte calculatie onmogelijk is).
Het gaat om meerdere dingen in mijn ogen, bij dat soort bedragen als vraagprijs weet je ook dat al de internationale top hem kent en aanbiedingen zal doen. Normaal leg je het dan altijd af. Win je die strijd toch dan moet je sceptisch zijn, waarom bijt de top niiet door? Daarnaast weet je dat je commercieel nu eenmaal minder commerciële waarde genereert dan grote clubs (sponsorwaarde en shirtverkoop) dus ook in absolute zin is je risico groter. Daarnaast heb je ook het culturele risico, Ajax is van oudsher slecht met begeleidingstrajecten van exotisch talent ook daar schuilt risico. Ik zeg niet dat je nooit het risico kan nemen, maar gezien de tikkende financiele tijdbommen is het nu ssowieso onverantwoord. Met meer reserves en een andere situatie zou je de uitzondering van de regel kunnen toepassen. Probleem bij Ajax is dat bij dat soort deals de bakens worden verzet en het dan het nieuwe normaal wordt. Gewoon even deze twee berichten na elkaar lezen: 14Bedoel je dat laatste letterlijk? Dat er geen enkele omstandigheis is waaronder Ajax een speler tegen die bedragen zou kunnen aantrekken, hoe buitenaards goed hij ook is? (Ik zeg niet dat Guler dat is, het gaat ne om jouw opvattingen over risicomanagement).enAUGUSTUS 2012 21:32 DOOR AJAX SHOWTIME 50
EXCLUSIEF - Ajax lijkt definitief een streep te hebben gezet door de komst van Samuel Armenteros. De onderhandelingen zijn stopgezet door de Amsterdamse club en niet hervat. Dat liet de zaakwaarnemer van de speler dinsdag weten. 'Voor zover ik weet zijn er namens Ajax geen onderhandelingen meer gaande rond Samuel', vertelde Robert Groener, de zaakwaarnemer van de 22-jarige speler, dinsdagavond kort maar krachtig in gesprek met AjaxShowtime.com. 'Ik weet niet of Ajax nog een poging zal wagen. Op die vraag kan men alleen bij Ajax antwoord geven.'
Ajax bracht op 2 augustus een bod uit op Armenteros bij Heracles Almelo. De Almelo'ers lieten daarop echter weten dat ze graag de gelimiteerde transfersom die in het contract van de speler staat willen ontvangen. Het gaat daarbij om een bedrag van circa 1,5 miljoen euro. Na het horen van de vraagprijs liet Ajax niks meer van zich horen.We zijn van het ene in het andere uiterste beland. De relevantere vraag in mijn ogen waarom Xavi Simoons bij PSV speelt en niet bij ons. Waarom zij transfervrij Benitez hebben en wij 10 miljoen neerleggen voor Rulli.Spurs en Ajax akkoord over Bergwijn; 32,5 miljoen euro
play
Door de redactie
5 jul 2022, 20:07
Facebook Messenger
Ajax en Tottenham Hotspur hebben een schriftelijke overeenstemming bereikt over Steven Bergwijn, zo bevestigen bronnen aan ESPN, na eerdere berichtgeving van De Telegraaf. De transfersom van de 24-jarige aanvaller bedraagt meer dan 30 miljoen euro. Bergwijn tekent voor vijf jaar in Amsterdam en ondergaat woensdag zijn medische keuring.
Dan snap je het verhaal niet verder, daar ga ik niet mijn probleem van maken.Lionel schreef: ↑za jul 01, 2023 1:26 pmArmenteros kwam niet voor de basis. Heel heel heel slecht voorbeeld om je punt te maken.Andriy Demchenko schreef: ↑vr jun 30, 2023 10:35 pmPoker is een heel emotioneel en heel rationeel spelletje. Maar ervaring is een belangrijk ding, dan ga je situaties herkennen. En uiteraard heel veel theorie over ranges en sizes. Maar in BRM perspectief jouw visie dat Ajax salarrissen niet laat meebewegen met Europese niveau?Bankroll management is uiteraard belangrijk (dat is weer zon theorieconcept wat iedereen moet kennen en ook kent).
Maar dat heeft niets te maken met mijn punt, dat je nooit top kan worden in wat dan ook door alleen maar een paar standaard regels te volgen die op 1 a4tje (of zelfs een boek) passen.
Het valt wel mee, de truc van poker is ook situaties zo te sturen dat gedurende de hand de beslissing makkelijker wordt, lukt niet altijd maar toch.Je kan niet zonder een bovemgemiddeld goed beoordelingsvermogen van concrete situaties/dilemma's (die eigenlijk altijd zo complex zijn dat exacte calculatie onmogelijk is).
Het gaat om meerdere dingen in mijn ogen, bij dat soort bedragen als vraagprijs weet je ook dat al de internationale top hem kent en aanbiedingen zal doen. Normaal leg je het dan altijd af. Win je die strijd toch dan moet je sceptisch zijn, waarom bijt de top niiet door? Daarnaast weet je dat je commercieel nu eenmaal minder commerciële waarde genereert dan grote clubs (sponsorwaarde en shirtverkoop) dus ook in absolute zin is je risico groter. Daarnaast heb je ook het culturele risico, Ajax is van oudsher slecht met begeleidingstrajecten van exotisch talent ook daar schuilt risico. Ik zeg niet dat je nooit het risico kan nemen, maar gezien de tikkende financiele tijdbommen is het nu ssowieso onverantwoord. Met meer reserves en een andere situatie zou je de uitzondering van de regel kunnen toepassen. Probleem bij Ajax is dat bij dat soort deals de bakens worden verzet en het dan het nieuwe normaal wordt. Gewoon even deze twee berichten na elkaar lezen: 14Bedoel je dat laatste letterlijk? Dat er geen enkele omstandigheis is waaronder Ajax een speler tegen die bedragen zou kunnen aantrekken, hoe buitenaards goed hij ook is? (Ik zeg niet dat Guler dat is, het gaat ne om jouw opvattingen over risicomanagement).enAUGUSTUS 2012 21:32 DOOR AJAX SHOWTIME 50
EXCLUSIEF - Ajax lijkt definitief een streep te hebben gezet door de komst van Samuel Armenteros. De onderhandelingen zijn stopgezet door de Amsterdamse club en niet hervat. Dat liet de zaakwaarnemer van de speler dinsdag weten. 'Voor zover ik weet zijn er namens Ajax geen onderhandelingen meer gaande rond Samuel', vertelde Robert Groener, de zaakwaarnemer van de 22-jarige speler, dinsdagavond kort maar krachtig in gesprek met AjaxShowtime.com. 'Ik weet niet of Ajax nog een poging zal wagen. Op die vraag kan men alleen bij Ajax antwoord geven.'
Ajax bracht op 2 augustus een bod uit op Armenteros bij Heracles Almelo. De Almelo'ers lieten daarop echter weten dat ze graag de gelimiteerde transfersom die in het contract van de speler staat willen ontvangen. Het gaat daarbij om een bedrag van circa 1,5 miljoen euro. Na het horen van de vraagprijs liet Ajax niks meer van zich horen.We zijn van het ene in het andere uiterste beland. De relevantere vraag in mijn ogen waarom Xavi Simoons bij PSV speelt en niet bij ons. Waarom zij transfervrij Benitez hebben en wij 10 miljoen neerleggen voor Rulli.Spurs en Ajax akkoord over Bergwijn; 32,5 miljoen euro
play
Door de redactie
5 jul 2022, 20:07
Facebook Messenger
Ajax en Tottenham Hotspur hebben een schriftelijke overeenstemming bereikt over Steven Bergwijn, zo bevestigen bronnen aan ESPN, na eerdere berichtgeving van De Telegraaf. De transfersom van de 24-jarige aanvaller bedraagt meer dan 30 miljoen euro. Bergwijn tekent voor vijf jaar in Amsterdam en ondergaat woensdag zijn medische keuring.
Afschrijvingslasten en salarissen t.o.v. inkomsten bewijst imo dat het heel moeilijk wordt als we aankomend jaar geen CL hebben.
Uiteraard. De zekerheidjes in het voetbal, voor zover die bestaan, zijn voor Ajax niet weggelegd. Ajax vist in de vijver van Hopelijk en Misschien.Kort samengevat: Ajax heeft teveel spelers bij wie de kosten in geen verhouding staan tot het geringe rendement. Dat leidt tot ellende, daar kan geen zinnig mens omheen.
Seriously? Vijf duimen voor deze bijdrage?
Leg uit? Waaruit blijkt dat?
Eigenllijk eentje maar de knop bleef hangen, niettemin ik wimpeys kernachtigheid waardeer.Ajax Rules schreef: ↑za jul 01, 2023 4:44 pmSeriously? Vijf duimen voor deze bijdrage?![]()
Het lijkt me een redelijk plausibel verhaal. Nogmaals dank voor het plaatsen, Zuidema.
No problem. U vraagt, wij draaien. Soms.Andriy Demchenko schreef: ↑zo jul 02, 2023 8:35 amHet lijkt me een redelijk plausibel verhaal. Nogmaals dank voor het plaatsen, Zuidema.
Gezond verstand is een groot goed!
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑zo jul 02, 2023 11:37 amDe electie eind juni rond hebben is natuurlijk een utopie. Zo lang het transferwindow tot 1 september duurt, weet je tegen die tijd pas hoe de selectie eruit ziet. Nog los van dat het boekhoudkundig zo zal zijn dat grote uitgaande transfers na 1 juli gunstiger zijn. Kan me ook hast niet voorstellen dat Mislintat dit gezegd heeft. En als hij al het al gezegd heeft, is het een uitspraak die valt in de categorie dat we hopen elke wedstrijd komend seizoen te winnen.
Wat we zien is juist het tegenovergestelde: er is nog haast niets gebeurd. Het lijkt me evident dat er verkocht moet worden voor er gekocht wordt.Het is redelijk vroeg, maar ik houd ervan om zoveel mogelijk spelers in te passen voordat de voorbereiding van start gaat.'
Precies. Ik geloof overigens ook niet dat Mislintat 100 mio mag uitgeven zonder de uitgaande transfers. Maar het is inmiddels 2 juli. Hoeveel aankopen zijn er nou geweest vooralsnog?Marillion schreef: ↑zo jul 02, 2023 11:57 amDit is toch evident?![]()
Ja, natuurlijk past hij graag zo snel mogelijk nieuwe spelers in en heeft hij zo snel mogelijk duidelijkheid? Maar het is ook vanzelfsprekend dat er uitgaande transfers plaatsvinden. Dat je mede afhankelijk van die uitgaande transfers je selectie moet aanvullen en dat de bijbehorende inkomsten mede bepalend zijn.
Ajax staat niet bovenaan de voedselketen. We hebben dus simpelweg niet het hele proces in de hand.