Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

999

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » za sep 23, 2017 1:00 pm

Nou, kweet niet hoor, maar je kan niet Prof zijn en Mens ?.Heb het idee dat Keizer dit gewoon niet kan managen.Je kan, hoe triest het ook is, je spelersgroep extra motiveren.We doen het voor Nouri, en dit is wat Nouri gewild zou hebben enz. enz.En volgens mij, gezien hoe Nouri was ( van wat ik van hem op TV enz. heb gezien ) , zou hij dat ook willen.

Het punt is ook, maar dat is mijn mening, Keizer met zulke uitspraken het juist wel als excuus gebruikt.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 23, 2017 1:19 pm

Je kan hier bijna niet goed mee omgaan denk ik wel eens. Als je het niet noemt ben je een harteloze hork en als je het wel noemt zoek je een excuus. Ook als je er specifiek bij verteld dat je het niet als zodanig wil opvoeren. Ik moet zeggen dat ik er zelf naar buiten toe niet over zou beginnen. Binnen de groep heb je er wel mee om te gaan want je kunt niet doen of het niet is gebeurd. Maar hou het publiek er verder buiten. Wanneer je er echter concrete vragen over krijgt kun je natuurlijk niet anders.

Wat de vergelijking tussen Bosz en Keizer betreft. Ik sta niet op het trainingsveld maar naar buiten toe is het wel echt een fors verschil. Bosz is welbespraakt en komt rustig en overtuigd van zijn verhaal over. Keizer lijkt zenuwachtig en soms tijdens zijn praatje nog op zoek naar zijn verhaal. Dat is feitelijk niet zo gek als je bekijkt wat de route van de beide heren is geweest tot aan het trainerschap bij Ajax. De één had al aardig wat jaren ervaring, een paar keer zijn kop gestoten, en is daar wijzer van geworden. De ander begint feitelijk net en staat direct maximaal in de belangstelling. Ga daar maar eens mee om. Zeker in deze situatie met de erfenis van die EL finale, het drama rondom Nouri en het vertrek van bepalende spelers. Het enige dat hem had kunnen redden is een hele goede start. Daar moet je soms een beetje geluk bij hebben maar voorlopig vallen er echt teveel zaken de verkeerde kant op. Het TH heeft een enorm risico genomen met zijn aanstelling. Zoveel is wel duidelijk.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za sep 23, 2017 1:25 pm

Marillion, hoe oud is Keizer inmiddels? :confused.gif:
Die man is geen beginnende trainer meer.

Dat verhaal van Keizer vind ik zo'n flauwekul. De spelers mogen niet bekritiseerd worden om die reden; dan gebruik je het toch als excuus? :confused.gif:
Natuurlijk is het moeilijk, maar juist op zo'n moment met een trainer leiderschap tonen. Draai het dan zo dat je speelt voor Appie. Maar pak de draad op, want je bent niet voor niets prof.
Wie het niet kan opbrengen moet zich maar ziek melden. De Arena is geen plek voor bezigheidstherapie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 23, 2017 1:30 pm

Dat is nu net het probleem. Hij is ondanks zijn leeftijd feitelijk wél een beginnende trainer. Kijk nou eens naar zijn CV. Wat heeft hij nou heel gedaan?

Wat Nouri betreft zou het inderdaad zo moeten zijn dat ze inspiratie halen uit de gedachte om het vóór hem te doen. Als het je blokkeert dan moet je niet spelen maar ik vraag me af of dat het geval is. Kijk naar Van de Beek die bijvoorbeeld tegen Nice direct een aantal belangrijke doelpunten maakte.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za sep 23, 2017 2:11 pm

Die man is al 14 (!) jaar trainer. Tot dit jaar op een niveau van niets, maar een groep leiden blijft een groep leiden. Je hebt het in je vingers of niet.

Iets anders: waarom dat onzinnige experiment met 4-2-4 op een moment dat de groep naar zeggen van de trainer nog midden in een rouwproces zat? Dan moet je juist teruggaan naar de basis, naar het vertrouwde.

Ik geloof er trouwens niets van dat Ajax slecht presteert door het drama van Appie. Kijkend naar Ajax zie ik een tactische chaos, waardoor spelers meer fouten gaan maken van het soort dat ze vorig jaar ook maakten (De Ligt bijvoorbeeld). Dit is een jonge groep die duidelijkheid en tactische vastigheid nodig heeft. Het ontbreekt momenteel aan allebei. Dat valt de trainer aan te rekenen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 23, 2017 2:15 pm

Ik zie daar ook veel meer het probleem. Het was veel verstandiger geweest om één formatie te kiezen en daaraan vast te houden. Zowel kwa systeem als spelers. Probeer verder te gaan waar Bosz was gebleven. Daarbij moet ik dan wel opmerken dat we er kwa selectie wel echt zwakker op zijn geworden (maar nog altijd goed genoeg zijn om de Eredivisie te winnen en Rosenborg te verslaan).

De ervaring van Keizer op het hoogste niveau is vrijwel nul. En dan tel ik de Jupiler League nog mee. Dat zegt natuurlijk ook al het nodige. Bij Ajax hebben ze vermoedelijk echt gedacht dat het met Jong Ajax goed ging en dat hij die lijn met een aantal van die spelers wel even zou doortrekken bij het eerste elftal.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za sep 23, 2017 4:01 pm

Precies, er was geen reden om veel te veranderen. Al vindt Bergkamp, heb ik begrepen, dat het beter kan dan onder Bosz. :smallgrin.gif:

Bosz was natuurlijk erg streng. Zijn wil was wet. Er werd ook hard getraind. Lijkt erop dat er onder Keizer een tandje teruggeschakeld is, in alle opzichten. Je man laten lopen heeft bijvoorbeeld niets met rouwen om Appie te maken.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » za sep 23, 2017 4:23 pm

En dat heeft ook niks net de kwaliteit van de spelers te maken want vorig jaar konden ze het WEL...

Buiten Dijks, en Younes, want die hebben het nooit gekund... :-)

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 23, 2017 6:42 pm

Yopii schreef:Precies, er was geen reden om veel te veranderen. Al vindt Bergkamp, heb ik begrepen, dat het beter kan dan onder Bosz. :smallgrin.gif:
En dat is ook zo.

Yopii

Bericht door Yopii » za sep 23, 2017 7:02 pm

Het kan altijd beter, maar niet onder leiding van Keizer.

Bosz is een eigenwijze kerel, maar hij heeft zich wel verdiept in de ontwikkelingen binnen het internationale voetbal. Kom daar maar eens om bij de rest in Nederland.

Hoop dat hij het goed doet bij Dortmund. Vast wel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 23, 2017 7:06 pm

Yopii schreef:Het kan altijd beter, maar niet onder leiding van Keizer.

Bosz is een eigenwijze kerel, maar hij heeft zich wel verdiept in de ontwikkelingen binnen het internationale voetbal. Kom daar maar eens om bij de rest in Nederland.
Nederland is ook altijd, in tig takken van sporten inventief geweest. We moeten dus ook niet half slap een internationale speelstijl proberen te volgen maar zelf weer een sterk staaltje zien te bedenken.
Yopii schreef:Het kan altijd beter, maar niet onder leiding van Keizer.
Onder meer de Zeefuik wissel zal Keizer helaas altijd blijven achtervolgen. :blush.gif:
Maar ook Bosz heeft aantoonbaar tactische fouten gemaakt. En niet weinig ook. Op vorig seizoen zijn zo 11 of 12 zaken te benoemen die simpel beter hadden gekund.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za sep 23, 2017 7:25 pm

Intussen zijn ze in Dortmund erg tevreden over Bosz. Vandaag 6-1 tegen BMG.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » za sep 23, 2017 7:44 pm

Duke schreef:Intussen zijn ze in Dortmund erg tevreden over Bosz. Vandaag 6-1 tegen BMG.
Hij heeft dan ook een fantastische start.
Vijf overwinningen inmiddels, één gelijkspel, 1 goal tegen in zes wedstrijden, 19 goals voor, bovenaan de Bundesliga.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » za sep 23, 2017 7:45 pm

Inventief zijn is leuk, maar je moet niet voortbouwen op iets van twintig jaar geleden. Eerst updaten.

Verbaast me niets, Duke. Jou wel?

Bosz is veeleisend. Dat hebben jonge spelers nodig.

zeux

Bericht door zeux » za sep 23, 2017 7:50 pm

Andere Tijden Sport gaat over tien jaar over het debacle Bergkamp en de zomer van '17 bij Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za sep 23, 2017 8:08 pm

Yopii schreef:Inventief zijn is leuk, maar je moet niet voortbouwen op iets van twintig jaar geleden. Eerst updaten.

Verbaast me niets, Duke. Jou wel?
Mwah, hij doet het beter dan ik verwacht had. Vaak had Bosz wat tijd nodig om zijn speelstijl echt te laten renderen, pas in de loop van een seizoen ging het echt lopen. De oefenperiode bij Dortmund ging ook niet echt lekker. Het verschil is dat hij waarschijnlijk nu met veel betere (ervarene) spelers werkt, die dat sneller oppikken dan de spelers waar hij in het verleden mee werkte. En hij ook wel wat geluk met het programma, echt sterke tegenstanders heeft hij nog niet gehad, geloof ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo sep 24, 2017 2:07 pm

Ongeacht uitslag vandaag OPDONDEREN INCL REST TH....
Weer op zoek naar een Interim coach..

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo sep 24, 2017 2:22 pm

Hij is onhoudbaar! dit is nog slechter dan onder FdB...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 24, 2017 2:24 pm

Wordt idd erg lastig, maar wat een niveau van de spelers. Laten de trainer gewoon vallen. Passes over 5m lukken niet eens.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo sep 24, 2017 2:26 pm

Het lijkt op sabotage, op 2 spelers na de zelfde selectie als afgelopen jaar, en dan zo'n terugslag... nee dat is of sabotage of de trainer kan er geen kloot van!

Arthur

Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » zo sep 24, 2017 2:29 pm

Het kan ook sabotage zijn omdat de trainer er geen kloot van kan. Hoe kun je als speler een tactische aanwijzing van Keizer nog serieus nemen?

Hoe eerder die vent vervangen is, hoe meer kans je maakt om nog iets te winnen dit jaar.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo sep 24, 2017 2:31 pm

Volstrekt onhoudbaar. Tactisch gezien nog slechter dan Blind en Wouters.

Arthur

Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » zo sep 24, 2017 2:34 pm

Als we te lang wachten hebben we volgend jaar weer geen Europees voetbal. Dan wil iedereen weg en niemand komen en is de totale instorting daar.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo sep 24, 2017 2:36 pm

Peter schreef:Volstrekt onhoudbaar. Tactisch gezien nog slechter dan Blind en Wouters.
Wohw... de naam Wouters is gevallen... tjonge als we dat gaan vergelijken, dan is het einde nabij... Wouters had nog wel 1,5 jaar om aan te prutsen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo sep 24, 2017 2:37 pm

Wie gaat Keizer opvolgen ?..

Mag de nieuwe trainer zijn eigen staf meenemen ? Want ik ben bang dat Niemand nu trainer bij Ajax wilt worden, gezien de constructie die bij Ajax heerst..Dus adieu Keizer zeggen maar dat ook Sar en Bergkamp eruit moeten of lekker op de Toekomst moeten gaan werken
Weer op zoek naar een Interim coach..

Plaats reactie