Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopii

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » zo sep 17, 2017 10:54 pm

Alexander schreef:Op 4 verschillende systemen.
:drecul.gif:

Waaronder een 3-1-6-systeem, waarschijnlijk. :hypocrite.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma sep 18, 2017 8:29 am

Jöhnk schreef:Het voetbal was weer zó chaotisch in de tweede helft. Je vraagt je af waar ze op trainen...

wat dacht je van:
kluivert/vd beek/de jong/ de ligt - jonkies, dus die verliezen het overzicht nog weleens.
Dijks - Bagger
Viergever, Veltman - geen leiders (dus achterin geen leiding what so ever)

Dat is echt wachten op problemen. Zet er vervolgens een rookie coach voor en je hebt de jackpot.
Denk dat hij helemaal niet zo anders traint alleen heeft hij (Keizer) wel hulp nodig van 1 a 2 ervaren spelers. Waar een topcoach dat niet nodig heeft. Die ervaring loopt er niet dus succes ermee.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma sep 18, 2017 8:48 am

Volgens Keizer lag het aan de mentaliteit...

Een trainer die zo vaak van systeem wisselt die dit over z'n spelers durft te zeggen. Wat moeten de doen om die man weg te krijgen?

Mano

Bericht door Mano » ma sep 18, 2017 9:00 am

mwoa, alleen in de eerste helft had men al 6 goeie kansen. Even los van het systeem maar daar had je er wel 2 a 3 van mogen maken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 18, 2017 9:33 am

Vond het wel meevallen met die kansen.

Van Keizer krijg ik de indruk dat hij het zelf niet ziet zitten. Hoe moet het dan voor zijn spelers zijn?

Dit niveau is te hoog gegrepen voor hem. Hij komt op alle vlakken tekort.

999

Bericht door 999 » ma sep 18, 2017 10:01 am

Precies, op alle vlakken.
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » ma sep 18, 2017 10:13 am

Yopii schreef:Vond het wel meevallen met die kansen.

Van Keizer krijg ik de indruk dat hij het zelf niet ziet zitten. Hoe moet het dan voor zijn spelers zijn?

Dit niveau is te hoog gegrepen voor hem. Hij komt op alle vlakken tekort.

zeg niet dat Keizer top is, maar je mag ze er best intrappen hoor.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 18, 2017 11:08 am

Andries Jonker is beschikbaar...

elliquido

Bericht door elliquido » di sep 19, 2017 9:48 am

seedorf ook :blackcat.gif: :blackcat.gif: :blackcat.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

999

Bericht door 999 » di sep 19, 2017 9:50 am

Bertje ook :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 19, 2017 6:59 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » di sep 19, 2017 7:54 pm

Kijk eens aan, dat is interessant.

Maar uiteindelijk kun je er ook weer niet zo veel mee :smallgrin.gif: Gemiddeld gezien speelt hij dan misschien wel ongeveer hetzelfde, maar bijna elke wedstrijd een andere tactiek zorgt voor onzekerheid en gebrek aan vastigheid. En die verkeerde wissels zie je ook niet terug in zo'n plaatje...

Onder Bosz hebben we overigens niets gewonnen, dus misschien moeten we het ook niet hetzelfde willen doen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Khraa

Bericht door Khraa » di sep 19, 2017 8:33 pm

Kijk eens hoe de voorste lijn staat ten opzichte van Bosz. Ziyech speelt veel te diep (was met De Jong ook al een probleem onder De Boer) en beide vleugels en met name Younes speelt meer naar binnen. Dan krijg je dus minder aanspeelpunten voorin. Dan kunnen de achterste 4 a 5 de bal niet meer kwijt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 20, 2017 8:09 am

WP_Legend schreef:Andries Jonker is beschikbaar...
Marcel Blind ook. De halfbroer van Danny Keizer.

Maar effe serieus: hoe lang houdt Ajax nog aan dit achterlijke experiment vast? Ze dachten slim te zijn, maar je hebt simpelweg een talentvolle trainer nodig.

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo sep 20, 2017 9:19 am

Net zo lang tot het niet meer recht gepraat kan worden: als Ajax kansloos is voor de titel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 20, 2017 9:33 am

We staan tot op heden op 3x winst, 3x gelijk en 3x verlies dit seizoen. Na Scheveningen krijgen we Vitesse op bezoek en mogen we naar Heerenveen. Wat mij betreft zijn dat voor Keizer al cruciale wedstrijden. 3x winnen is een must en bij ieder ander resultaat moet hij ontslagen worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 20, 2017 9:49 am

Mwah, dat is me iets te kort door de bocht. Ik wil natuurlijk ook goede resultaten zien maar ook vooral vooruitgang in het spel. Je kunt best een keer tegen een gelijkspel aanlopen, bijvoorbeeld in Heerenveen.

Ik zie liever dat we twee keer winnen en één keer ongelukkig gelijk met duidelijke vooruitgang in het spel, dan dat we drie keer winnen maar wel steeds met de hakken over de sloot.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 20, 2017 9:51 am

Marillion schreef:Mwah, dat is me iets te kort door de bocht. Ik wil natuurlijk ook goede resultaten zien maar ook vooral vooruitgang in het spel. Je kunt best een keer tegen een gelijkspel aanlopen, bijvoorbeeld in Heerenveen.

Ik zie liever dat we twee keer winnen en één keer ongelukkig gelijk met duidelijke vooruitgang in het spel, dan dat we drie keer winnen maar wel steeds met de hakken over de sloot.
Natuurlijk. Maar Ajax kan zich nu al niet teveel puntverlies permiteren hoor. Wat een kutstart tot nu toe.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 20, 2017 9:58 am

Marillion schreef:Mwah, dat is me iets te kort door de bocht. Ik wil natuurlijk ook goede resultaten zien maar ook vooral vooruitgang in het spel. Je kunt best een keer tegen een gelijkspel aanlopen, bijvoorbeeld in Heerenveen.

Aan de ene kant gun je dat Keizer. Hij is net in dienst en krijgt toch een aardig uitgeklede selectie voor z'n neus.
Aan de andere kant is dit wel Ajax met een begroting die 2x zo hoog is als de eerstvolgende club (Feyenoord).
In prestaties zou dat weleens zichtbaar mogen worden. Juventus domineert Italie en Bayern domineert Duitsland, maar Ajax loopt weer te klootviolen tegen laagvliegers.
Whitey on the moon.

Sandro

Bericht door Sandro » wo sep 20, 2017 10:04 am

GangstaRiB schreef:Aan de andere kant is dit wel Ajax met een begroting die 2x zo hoog is als de eerstvolgende club (Feyenoord).
O ja?? Waar heb je dat vandaan?? De dikke duim zeker.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 20, 2017 10:16 am

Of Ajax presteert naarmate de verwachting die je op basis van de begroting mag hebben is een hele andere discussie. Dat hangt dan ook weer niet alleen van de trainer af maar ook van de mensen die de selectie samenstellen.

Als het gaat om de prestaties van de trainer ben ik ook kritisch over de start. En natuurlijk is er een moment dat een slechte prestatie er één te veel is. Maar je gaat niet vooraf bepalen dat er een maximale score uit een paar wedstrijden moet komen. Dan laat je de beslissing afhangen van een bal die via de paal binnen of buiten valt. Dat lijkt me geen beleid.

Overigens, met die slechte start van Ajax (ook mijn mening) staan we in de competitie op 'slechts' 2 punten van de koppositie. Het puntenverlies is weliswaar zorgwekkend maar er is per saldo (in de competitie) nog niet heel veel aan de hand als je puur daar naar kijkt. De ontwikkeling van het spel (of het gebrek daaraan) is me veel meer waard.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 20, 2017 10:29 am

GangstaRiB schreef: Aan de ene kant gun je dat Keizer. Hij is net in dienst en krijgt toch een aardig uitgeklede selectie voor z'n neus.
De gunfactor lijkt me irrelevant. Ik gun Ajax een toptrainer. Hoewel... ik weet niet of de Ajax-organisatie een toptrainer verdient. Ze komen niet voor niets al 20 jaar lang regelmatig bij prutsers uit.

Die uitgeklede selectie is ook Keizer's schuld. Als je tegen Nice blijft voetballen en niet dom wisselt, dan had die 3-1 kunnen vallen. En was Sanchez wellicht bereid geweest om nog een jaar te blijven. En ook met deze selectie moet je van Rosenborg, Heracles en ADO winnen. Ik zie al weer effe niets van Ajax (omdat ik geen zin heb om te kijken), maar op wat ik gezien heb dit seizoen was één woord van toepassing: chaos. Het vak van trainer is een ervaringsvak, een enkele hoge uitzondering daargelaten. Keizer mist het talent, hij is geen sterk leider, geen winnaar en hij heeft geen groot voetbalbrein. Hij hoort in de regionen Cambuur, Telstar, Emmen thuis. Hij is iemand voor veredeld semi-profvoetbal.

We leven in een vrij land en vragen stellen / speculeren staat vrij: had het noodlot Abdelhak Nouri ook getroffen wanneer Peter Bosz in Oostenrijk de voorbereiding had gedaan? Ik heb daar geen antwoord op (natuurlijk). Maar ik vraag het me wel af.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 20, 2017 10:33 am

Wauw, meen je dat laatste nou? Je haat jegens Keizer neemt ongekende proporties aan, Wimpey.. of lees ik het verkeerd?
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 20, 2017 10:38 am

Sandro_Calaaabro schreef:
GangstaRiB schreef:Aan de andere kant is dit wel Ajax met een begroting die 2x zo hoog is als de eerstvolgende club (Feyenoord).
O ja?? Waar heb je dat vandaan?? De dikke duim zeker.
Ok ok.. ligt iets genuanceerder.. Ajax zit 30% boven Feyenoord (en dan heeft Feyenoord dit jaar CL inkomsten..).
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 20, 2017 10:50 am

Lionel schreef:Wauw, meen je dat laatste nou? Je haat jegens Keizer neemt ongekende proporties aan, Wimpey.. of lees ik het verkeerd?
Lees eens goed dan... :excited.gif:

Hoezo zou ik Keizer haten? Ik vind hem een slechte trainer, maar dat is geen reden voor haat.

Plaats reactie