Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

joey
Erelid

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di jul 20, 2010 10:25 am

Maar maken jullie je geen zorgen over de gang van zaken. De ENIGE reden waarom DE Ridder op het lijstje van Jol staat (vooropgesteld dat het waar is) moet m.i. het feit zijn dat hij bij Raiola zit. Want kwalitatief schiet hij zwaar tekort. We zitten dus met een trainer die er een dubbele agenda op nahoudt. Hier is dus iets meer aan de hand dan dat de trainer een speler wil halen die niet zo goed is.

Puinruimen heeft geen zin als je er zulke spelers voor terughaalt.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 20, 2010 10:26 am

joey schreef:Maar maken jullie je geen zorgen over de gang van zaken. De ENIGE reden waarom DE Ridder op het lijstje van Jol staat (vooropgesteld dat het waar is) moet m.i. het feit zijn dat hij bij Raiola zit. Want kwalitatief schiet hij zwaar tekort. We zitten dus met een trainer die er een dubbele agenda op nahoudt. Hier is dus iets meer aan de hand dan dat de trainer een speler wil halen die niet zo goed is.

Puinruimen heeft geen zin als je er zulke spelers voor terughaalt.
Vermeldenswaard : ik ben het je eens :biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 20, 2010 10:28 am

Jol mag van mij lekker oppleurEn als hij echt met De Ridder of De Mul aankomt..
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 20, 2010 10:28 am

Eens. Het kan niet zo zijn dat Jol de Ridder zo veel beter vindt dan wat we nu hebben lopen dat hij daar voor zo'n spelletje speelt.
I think I lost my fucking headache

D_skilled

Bericht door D_skilled » di jul 20, 2010 10:32 am

De RvC zullen dit toch wel afschieten? Althans, dat mag je verwachten. Ben je net af van Kennedy, kom je met Daniel de Ridder. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 20, 2010 10:33 am

Boog en Slop mogen gelijk mee dan.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 20, 2010 10:33 am

Een pikante bijkomstigheid: Danny Blind moet helemaal niets van De Ridder hebben. Dus als Jol opstapt en Blind hem opvolgt, kan De Ridder meteen Wielaert achterna.

Was het niet zo dat iedereen binnen Ajax het over een aankoop eens moest zijn? Dat stond geloof ik in het inmiddels in de papierversnipperaar geschoven rapport-Coronel. Ik kan me niet voorstellen dat er binnen Ajax behalve Jol nog meer fans zijn van De Ridder.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 20, 2010 10:36 am

D_skilled schreef: Ben je net af van Kennedy, kom je met Daniel de Ridder. :excited.gif:
Inderdaad belachelijk. Enige (minimale) voordeel is dat De Ridder minder zal kosten per maand, nadeel is dat hij er langer zal zitten dan dat Kennedy nog contract had (en dat hij uberhaupt iets kost).
Face your fears and live your dreams, No Fear

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jul 20, 2010 10:38 am

Marillion schreef:@Doc: Kennedy speelt niet meer bij Ajax.
:blub.gif: :blub.gif: :blub.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 20, 2010 10:38 am

Prachtig, eerst lopen mauwen dat hij weg durft te gaan en als blijkt dat hij blijft en de euvele moed heeft om een speler voor te stellen die niet in het potje van de hongerige meute valt mag hij alsnog optieften. You guys crack me up. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

999

Bericht door 999 » di jul 20, 2010 10:41 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik schrijf Jol (nog) niet af. In de eerste plaats is hij nog altijd trainer van Ajax en ik kondigde van het weekend al aan dat ik mij alleen druk maak als hij vertrekt. Da's dus tot hedenochtend 9.30 uur nog niet het geval.

In de tweede plaats vraag ik mij af wat hij verkeerd doet. Hij denkt geen kampioen te kunnen worden met de huidige selectie; niet helemaal een vreemde gedachte, want er zijn al de nodige spelers vertrokken en het heeft er alle schijn van dat het daar niet bij blijft. Als je dan vervolgens te horen krijgt dat er geen ruimte voor nieuwe aankopen is, maar dat Jol wél verantwoordelijk is voor de resultaten, kan ik mij voorstellen dat hij baalt.

En dan komt Fulham; de makkelijk, laffe, weg is dan: daaaag Ajax, laterz, ik ga dik geld verdienen in Londen en Fulham lekker veilig de middenmoot van de PL in laveren. Mind you: als Jol met de huidige Ajax selectie aan de bak moet en eind november op de 6e plaats staat, zal VDB niet schromen hem eruit te gooien. En dan heeft Jol helemaal niks; de miljoenen van Fulham niet, en ook het inkomen van Ajax niet (meer) behoudens hooguit een afkoopsom.

Maar wat doet Jol: hij stelt Ajax voor het blok: ik kán weg, maar doe het niet, als jullie mij de kans geven de selectie te versterken. Hij blijft dus loyaal - onder voorwaarden die ik mij wel kan voorstellen. Hij gooit niet direct al de handdoek in de ring maar geeft Ajax nog de mogelijkheid om verder samen door te gaan.

En dan vraag ik mij af: wat doet hij verkeerd?
Niet veel, maar tegenstanders van de trainer Jol ruiken nu hun kans.

Jol moet van AJAX dit en dat.Dat zal zonder versterkingen en met een eventuele intact gebleven selectie als een zeer moeilijk karwei zijn.Nu zijn er bruikbare spelers weg ( Pantelic en Rommedahl ) en verwacht de directie dat Jol dat dan maar effe intern met jeugdspelers moet oplossen.Nou ik zou dan ook zeggen bekijk het maar.

Maar goed, het ergste vind ik nog dat voorganger(s) met bakken met geld hebben mogen lopen smijten en er helemaal niks van terecht brachten, je nu eindelijk een trainer heeft die met zijn visie in ieder geval er een basis neer heeft gezet waarop je dit seizoen op had kunnen borduren.Overtollige zakkenvullers weg.Stabiele, met ervaring reserve bank, af en toe een jeugdspeler die door kan schuiven en de tijd krijgt om op een " normale " manier zich verder te ontwikkelen, en we pakken " zij het zonder al te veel tegenstand " ook nog een prijs(je).

En dat zou dan zodadelijk weer terug bij af gaan worden met een nieuwe trainer, want die heeft weer gegarandeert een " andere " kijk op het spelleke.En dat omdat Jol in principe alleen maar spelers terug wil ( en zoals ik het begrepen heb ook nog eens voor " normale " transfer/salaris prijzen ) voor de posities die door vertrekkende " basis " spelers vrijkomen. ...

Trouwens, vorig seizoen mocht Jol ook al optiefen als ie met Pantelic ( of Rommeldahl zou gebruiken ) aan zou komen zetten .. dus veel verandert er ook niet bij de supporters ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 20, 2010 10:49 am

Het zal allemaal best zo zijn Voetske, maar Ajax had afgelopen boekjaar een tekort van 21 miljoen na belasting. Dat betekent dus een verlies van zo'n 28 miljoen! Tot gisteren was er zo'n 10 miljoen bespaard op de salarissen. Tja, ik kan niet zo heel goed rekenen, maar dat laat volgens mij nog steeds een tekort van zo'n 18 miljoen. Ajax moet dus de CL halen en daarin redelijk presteren om volgend jaar quite te spelen. Door nu te investeren in minimaal 2 spelers, wordt het structurele tekort van Ajax naar mijn mening niet voldoende teruggebracht. Er wordt gegokt op de verkoop van een speler, maar dat hou je geen jaren vol. Ik kan me voorstellen dat je ervoor pleit die sanering over wat langere tijd uit te smeren, maar dat doe je toch niet voor spelers van de catagorie De Ridder/De Mul?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 20, 2010 10:51 am

Ik neem het Jol niet kwalijk. Zo is hij, je weet wat je in huis haalt. Wat hij afgelopen week deed, heeft hij ook al bij HSV gedaan. Geen verrassing dus.

Ik neem het de leiding van Ajax kwalijk, want die laat zich weer eens van haar opportunistische kant zien. Als je een beleidsplan uitzet, houd je daar dan aan. En laat je niet chanteren door een trainer, alleen omdat je niet weet hoe het zonder die trainer moet. De leiding moet de touwtjes stevig in handen houden en de lijnen uitzetten. Als de trainer niet akkoord gaat met de beleidslijn van de club, dan gaat hij maar.

Let wel, dit kan een keer goed gaan. Maar op den duur krijg je dus de deksel op je neus. Je hoeft maar naar het verleden te kijken en je weet hoe het kan gaan. Bij Ajax blijven ze nooit eens op koers, het is dan weer dit en dan weer dat. Dat is het probleem.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 20, 2010 10:57 am

Voor ik de eventuele koerswijziging echt veroordeel wil ik wel even afwachten wat de toezeggingen nu daadwerkelijk zijn. Natuurlijk zal Jol ergens mee tevreden zijn gesteld maar de vraag is nog even waarmee. Misschien valt die schade uiteindelijk wel mee.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 20, 2010 11:01 am

999 schreef:Jol moet van AJAX dit en dat.Dat zal zonder versterkingen en met een eventuele intact gebleven selectie als een zeer moeilijk karwei zijn.Nu zijn er bruikbare spelers weg ( Pantelic en Rommedahl ) en verwacht de directie dat Jol dat dan maar effe intern met jeugdspelers moet oplossen.Nou ik zou dan ook zeggen bekijk het maar.
Dat is jammer, want daar ligt het probleem uiteindelijk wel. Het zijn die dure reserves die ervoor zorgen dat Ajax jaarlijks zoveel verlies lijdt. Loos je de dure reserves? Dan verdwijnt het verlies, en is elke transfersom die je in de toekomst binnenkrijgt pure winst. Winst die je dan voor een behoorlijk gedeelte weer kunt herinvesteren.

Dat is uiteindelijk toch wat Jol wil? Of wil hij bij elke verkoop voor het feit worden gesteld dat er eerst wat gaten moeten worden gedicht voordat er eventueel iets kan?

Overigens is Jol in eerste instantie natuurlijk de trainer. Hij moet training geven. Daarvoor is hij aangenomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 20, 2010 11:01 am

Jol laat zich blij maken met een dooie mus? Dat verwacht ik niet. Er moeten hem behoorlijke toezeggingen zijn gedaan, willen die het verschil maken tussen blijven en vertrekken. Hij zal toch zelf niet denken dat hij mét De Ridder prijzen kan winnen en zonder De Ridder niet?

Het zal wel om die spits gaan. Stel dat Ajax gaat kopen zonder te verkopen, dan wordt er dus geld in een nieuwe speler gestoken terwijl de portemonnee al leeg is. En dat met de financiële situatie waarin Ajax verkeert. Ik mag hopen dat dit niet gebeurt, maar ik vrees van wel.
Slop en VDB kunnen nu gered worden door een uitgaande transfer. Liefst vandaag nog.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 20, 2010 11:07 am

joey schreef:Jol laat zich blij maken met een dooie mus? Dat verwacht ik niet. Er moeten hem behoorlijke toezeggingen zijn gedaan, willen die het verschil maken tussen blijven en vertrekken. Hij zal toch zelf niet denken dat hij mét De Ridder prijzen kan winnen en zonder De Ridder niet?

Het zal wel om die spits gaan. Stel dat Ajax gaat kopen zonder te verkopen, dan wordt er dus geld in een nieuwe speler gestoken terwijl de portemonnee al leeg is. En dat met de financiële situatie waarin Ajax verkeert. Ik mag hopen dat dit niet gebeurt, maar ik vrees van wel.
Slop en VDB kunnen nu gered worden door een uitgaande transfer. Liefst vandaag nog.
He, wij zijn het toch eens. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 20, 2010 11:07 am

Misschien ligt de toezegging wel in het feit dat er een transfer bijna 100% rond is en dat Jol toestemming krijgt om met dat geld wat te doen.

Hij zal inderdaad wel wat hebben gekregen maar ik kan me niet voorstellen dat Ajax nu echt gaat investeren terwijl er geen geld is.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 20, 2010 11:12 am

Marillion schreef:Misschien ligt de toezegging wel in het feit dat er een transfer bijna 100% rond is en dat Jol toestemming krijgt om met dat geld wat te doen.

Hij zal inderdaad wel wat hebben gekregen maar ik kan me niet voorstellen dat Ajax nu echt gaat investeren terwijl er geen geld is.
Ajax heeft natuurlijk nog een positief eigen vermogen. Dus die keuze kunnen ze maken. Of het een verstandige is!?
Komt El. H. erbij en hij schopt ze de CL in, dan is het natuurlijk snel terugverdiend. Maar gebeurt dat niet en het wordt een hopeloos seizoen (geen (V)CL, Europees voetbal et cetera), dan wordt de ellende nog groter. Ondernemen is risico nemen, maar het gaat al jaren klote. Er zijn natuurlijk al veel spelers afgevloeid en ik begreep dat ze vanaf 2011 de kosten en baten weer in balans zijn (mits er geen rare dingen gaan doen).

Verder begrijp ik Jol ook wel. Hij moet presteren en voorin zijn 2 belangrijke krachten weggevallen waarvoor hij (nog) geen vergelijkbaar alternatief heeft. Pantelic is vorig jaar gewoon belangrijk geweest. Suarez is een alternatief in de spits, maar is beter vanaf rechts. Met Suarez in de spits wordt het veel moeilijker voor de middenvelders om aan te sluiten. Daarnaast heeft Rommedahl vorig jaar zijn waarde gehad.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di jul 20, 2010 11:13 am

Dat zou heel goed kunnen, want ik kan me niet voorstellen dat Jol tevreden is met een tweerangsspitsje die hij kan halen. Hij wil om de prijzen spelen, dus dan moet je investeren.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 20, 2010 11:13 am

Bij Ajax weet je het nooit, Marillion. :blush.gif:

Het is aardig stil rond de WK-gangers van Ajax. Ze zijn natuurlijk erg aan de prijs. En wellicht is de transferwaarde van de Oranje-internationals gezakt na de mislukte WK-finale. Behalve misschien die van Stekelenburg.

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef:Jol laat zich blij maken met een dooie mus? Dat verwacht ik niet. Er moeten hem behoorlijke toezeggingen zijn gedaan, willen die het verschil maken tussen blijven en vertrekken. Hij zal toch zelf niet denken dat hij mét De Ridder prijzen kan winnen en zonder De Ridder niet?

He, wij zijn het toch eens. :666.gif:

Tja, wie weet. Ik heb geen idee wat ik ervan moet vinden. Het is allemaal zo vaag. Gelukkig merken we het vanzelf wel.

Edit: met je laatste post ben ik het niet eens. Ajax kan nu niet 'ondernemen door risico te nemen', van het EV moeten we afblijven. Anders gaan we straks F. achterna en maakt het niet meer uit welke trainer we hebben, want dan kan er niets meer. Eerst maar eens saneren en de reserves aanvullen. Dat is echt noodzakelijk.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jul 20, 2010 11:28 am

Johnk: waar zeg ik dat dan?

Nee, buiten dat een vertrek van je coach/td net voor de start van het seizoen natuurlijk een drama is, gaat het mij er ook niet om of het goed is dat Ajax nu toegeef aan Jol of niet.

Ajax wordt al jaren echt dramatisch bestuurd, zonder visie en standvastigheid, alleen maar wit of zwart:

Je gaat werken met een sterke man als coach/tech. manager die volgens beleid niet zijn eigen mensen mag meenemen, maar uiteindelijk mocht MvB en Jol dat gewoon toch. Resultaat: je bent als organisatie veel afhankelijk van deze persoon.

Jarenlang je laat de ene nitwit na de andere geld weggooien aan voornamelijk subpar spelers, dan wordt je eindelijk wakker waardoor je opeens zo star beleid moet voeren dat een redelijk ideale reserve vertrekt en er verder geen financiele mogelijkheden zijn zonder verkopen. Je negeert als bestuur de situatie volledig tot de technisch manager je het mes op de keel zet (al dan niet terecht) en je publiekelijk afgaat, je uiteindelijk duurder uitbent met een vervanger van die wisselspeler en je uiteindelijk weer onverantwoordelijk financiele risicos gaat nemen.

Allemaal omdat Amsterdamse water blijkbaar leid tot een aandoening aan de hersens waardoor Ajax bestuurders er keer op keer een enorme puinhoop van maken.

En serieus, als Daniel de Ridder wordt aangetrokken, dan is er iets anders loos... want DdR kan er werkelijk geen hout van. De Mul is beter, maar die gaat echt geen seizoen op de bank zitten.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 20, 2010 11:29 am

Jol mag ook wel effe in de spiegel kijken, vind ik. Atouba, Lodeiro, Eduardo, Kerlon, Verhoeven, Suk: dat heeft enkel een hoop geld gekost, waar nul rendement tegenover staat. Dát geld had hij op zak kunnen houden en nú kunnen uitgeven...

Dat gezegd hebbende: ik hoop dat Jol blijft. Hij heeft het vorg seizoen goed gedaan. Nu beginnen met weer een nieuwe trainer, laat staan iemand als Blind, zou wel zeer ongelukkig zijn.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di jul 20, 2010 11:31 am

Samuraskinurovanya schreef:En serieus, als Daniel de Ridder wordt aangetrokken, dan is er iets anders loos... want DdR kan er werkelijk geen hout van. De Mul is beter, maar die gaat echt geen seizoen op de bank zitten.
Daniel de Ridder wil ook regelmatig spelen, zo lang Suarez bij Ajax speelt zal de Ridder ook hier de bank warm houden. Even afwachten of de Mul dan wel de Ridder daar trek in hebben.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jul 20, 2010 11:32 am

Jol wordt gelukkig van de komst van Daniel der Ridder, hoe ongeloofwaardig klinkt dat? Het moet hem dus in die spits zitten. Ben benieuwd.

Plaats reactie