Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door Mano » do sep 05, 2024 8:26 am

Caesar Kroes: Geef het volk Brood, koop Depay! :smallgrin.gif:
:00001595.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 05, 2024 9:06 am

Neefkens schreef:
do sep 05, 2024 7:22 am
OK, iedereen zijn gal kwijt? :excited.gif:

Het belang van de verkoop van Bergwijn was groot genoeg om het risico te nemen. Helaas is het nu fout gelopen. Ik ben benieuwd wat er nu gedaan wordt.
Het gaat mij er niet om dat er geen vervanger is. Het is de onkunde, Neefkens. En er daarna over liegen.
IK GELOOF!!!!!!

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do sep 05, 2024 9:14 am

Cluijffert schreef:
do sep 05, 2024 7:58 am
Ik denk als deze magere transferperiode iets aantoont, is dat Alex Kroes een enorm integere man is.

Al voor zijn komst hadden de usual suspects hun vermoedens al klaar. Met zijn komst zou SEG bij Ajax binnengefietst worden en er allemaal schimmige dealtjes gesloten worden waar AK zichzelf en zijn 'vrinden' binnen de makelaarswereld zou verrijken.

Niets blijkt minder waar, want ik lees overal dat dit een voor Ajax onnatuurlijk magere transferperiode is geweest en geen enkele transfer riekt naar steekpenningen en hoge fees voor de Ajax bestuurder. Dus onkunde... wellicht, maar integer is ie wel hoor :hypocrite.gif:
Hhmm, ik denk dat hij het eerder te druk had met zijn aandelenpakket. Het is best een lastige beslissing hoor: moet ik nou extra Ajax-aandelen kopen nadat Bergwijn vertrokken is of toch niet?

Kroes wordt toch meer afgerekend op zijn grote mond. Hij ging het allemaal wel even regelen (gechargeerd gezegd). Nou, mooi niet dus. En dat er verzachtende omstandigheden is helemaal waar. De transfermarkt zal potdicht deze zomer en er zijn vrijwel geen grote transfers geweest. Dat maakt het lastig.
Maar wanneer je, zoals Kroes, je voorganger de les leest maar uiteindelijk zijn je prestaties ook niet briljant dan is het niet raar dat je kritiek krijgt.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 9:21 am

Hhmm, ik denk dat hij het eerder te druk had met zijn aandelenpakket. Het is best een lastige beslissing hoor: moet ik nou extra Ajax-aandelen kopen nadat Bergwijn vertrokken is of toch niet?
:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do sep 05, 2024 9:31 am

Mano schreef:
do sep 05, 2024 8:26 am
Caesar Kroes: Geef het volk Brood, koop Depay! :smallgrin.gif:
:00001595.gif:
Nogmaals, dat zou wel hilarisch zijn hoor.
Los daarvan, ik vermoed dat heel wat fans een gat in de lucht springen als Depay zou komen, ook een hoop van de capuchonnetjes.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 05, 2024 9:34 am

En waarom zou Depay dat doen? :confused.gif:

Die kan elders een veelvoud verdienen.

Ik vind het trouwens goed dat Kroes en Lenderink erin geslaagd zijn Bergwijn te verpatsen. Die jongen hing als een molensteen om Ajax' nek.

999

Bericht door 999 » do sep 05, 2024 9:43 am

Ja, had ie dat hebben tegen gehouden zou hier het forum ook weer te klein zijn geweest w.b. zeiken op Kroes.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 9:49 am

Van Bergwijn is best een leuk filmpje te maken. Hij heeft een behoorlijke CV: PSV, Spurs, Ajax en Oranje. Was op het EK zelfs basisspeler. Niet alle clubs doen de moeite om verder te kijken en die Arabische al helemaal niet, heb ik de indruk.

Bergwijn heeft niet voor niets een andere zaakwaarnemer genomen. Die kan blijkbaar meer voor hem doen. Uiteindelijk wordt zo'n speler gewoon aangeboden, dan hoop je dat een kapitaalkrachtige club onder de indruk raakt van zo'n filmpje.

Een club uit de zandbak = deus ex machina, vandaag de dag.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do sep 05, 2024 10:02 am

Nou ja, hoeveel kritiek is er op Kroes m.b.t. de deal rondom Bergwijn? Dat is verder prima gedaan. Al had het blijkbaar, als je de verhalen moet geloven, nog beter kunnen zijn. Heeft hij werkelijk dat gekregen wat er in zat? Schijnbaar werd er meer geboden, ging Kroes niet akkoord en kwamen ze uiteindelijk uit op een lager bedrag omdat ze in tijdsnood kwamen. Mocht dit zo zijn dan is het natuurlijk niet echt lekker onderhandeld van Kroes.

Maar de kritiek op Kroes zit hem vooral op het feit dat hij vervolgens geen vervanger heeft aangetrokken. Hij is dus niet in staat geweest om twee dingen tegelijk te doen want anders was Sulemana wel op tijd afgerond. Nou weet ik niet of het heel erg is dat hij niet is gekomen, maar toch.
Tijd voor iets nieuws.

999

Bericht door 999 » do sep 05, 2024 10:04 am

Yopii schreef:
do sep 05, 2024 9:49 am
Van Bergwijn is best een leuk filmpje te maken. Hij heeft een behoorlijke CV: PSV, Spurs, Ajax en Oranje. Was op het EK zelfs basisspeler. Niet alle clubs doen de moeite om verder te kijken en die Arabische al helemaal niet, heb ik de indruk.

Bergwijn heeft niet voor niets een andere zaakwaarnemer genomen. Die kan blijkbaar meer voor hem doen. Uiteindelijk wordt zo'n speler gewoon aangeboden, dan hoop je dat een kapitaalkrachtige club onder de indruk raakt van zo'n filmpje.

Jij lult het wel steeds mooi naar jou kant toe hé Yopii .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 10:14 am

Hoezo? :confused.gif:

Onderbouwing graag.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 05, 2024 10:16 am

Wat bedoel je met deze tekst over Bergwijn? Dat is me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. Dat hij relatief makkelijk te verkopen was?
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do sep 05, 2024 10:17 am

Heel je posting is/zijn aannames, niks meer niks minder ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do sep 05, 2024 10:18 am

Yopii schreef:
do sep 05, 2024 8:18 am
Het wachten is nu op een goedmakertje, een paniekaankoop om de supporters te pleasen. Dan is het beeld compleet.
Wat een ongelofelijke stemmingmakerij is dit. Als ie niets doet, “zit ie waarschijnlijk te slapen voor zijn dure centen” en als hij probeert om het nog zoveel mogelijk te herstellen is het een goedmakertje en paniekaankoop.

Zo kan hij het dus NOOIT goed doen bij jou.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do sep 05, 2024 10:27 am

Yopii schreef:
do sep 05, 2024 9:49 am

:drecul.gif: Vertaling Yopiiaans - Nederlands: Kortom, iedere oelewapper had dit kunnen regelen (en dat zegt dus volgens Joey he-le-maal niets positiefs over Kroes).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 05, 2024 10:32 am

We gaan Kroes beoordelen op de prestaties van het eerste elftal. Hij is aangenomen om een kwalitatief goede selectie neer te zetten die kan concurreren om de titel. Qua technische staf heeft hij carte blanche gegeven aan Farioli en co en qua invulling van de selectie heeft hij er voor gekozen om in te zetten op ervaring en wilskracht (Rugani, Weghorst, Traoré) en Forbs en Bergwijn op twee voor twaalf nog te verhuren/verkopen. Misschien komt er een nog een transfervrij speler die we kunnen opstellen in 10 potjes Eredivisie, maar misschien ook niet. Dat zijn keuzes die hij maakt.

Als blijkt dat Baas, Godts, Fitz-Jim en al die jongens de weg naar voren inzetten, dan heeft hij dat goed in gezien en krijgt hij daar credits voor. Als we dan ook nog eens derde worden met voorronde CL, dan is deze hele campagne ook zo weer vergeten en vergeven. Als blijkt dat we geen enkele stap voorwaarts hebben gemaakt ten opzichte van vorig jaar, dan gaat zijn hoofd op het hakblok. In the end gaat het om de prestaties op het veld. Als blijkt dat we meer punten en beter voetbal krijgen met Godts, Brobbey, Rasmussen als aanval, dan is dat goed ingeschat door de technische mensen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do sep 05, 2024 10:36 am

Mooie genuanceerde post, kan ik in meegaan. :biggthumpup.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 10:43 am

Overdrijf niet zo, Neef.
Wat bedoel je met deze tekst over Bergwijn? Dat is me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. Dat hij relatief makkelijk te verkopen was?
Nee, dat was in beginsel lastig. Clubs uit grote voetballanden hoeven hem niet. Dan moet je hopen op de zandbak. Het is dan wel mazzel als een club van daar toehapt. Bij Porto bleven ze met Galeno zitten, daar zijn ze nu erg boos. :smallgrin.gif:

Het is daarbij de vraag waarom Al-Ittihad tot de deadline wachtte. Was Bergwijn eerst (veel) duurder, te duur? Was Bergwijn zoveelste keus? Ging de zaak pas serieus schuiven toen die jongen een nieuwe zaakwaarnemer had? Er zijn veel onbeantwoorde vragen. Ik had het daarom best kunnen begrijpen als Kroes Bergwijn niet was kwijtgeraakt.

Een ander punt is het gepruts met Sulemana. Dat is gewoon ontzettend zwak. En dan nog roepen dat je op tijd hebt ingestuurd, misschien toch niet, oeps, helaas, alle begrip voor de beslissing van de FIFA... Kom op, zeg! :aai.gif: :excited.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » do sep 05, 2024 10:48 am

Kortom, iedere oelewapper had dit kunnen regelen
Nee, juist niet.

Het inschatten van de markt, van je positie tijdens onderhandelingen, van het hele proces, dat is werk voor een vakman.

De omgang met spelers ook, wat willen zij, hoe win je hun vertrouwen?

Er zijn veel dingen verkeerd gegaan, dat ligt toch aan (laten we niet voorzichtig zeggen) de onervarenheid van Kroes. Hij is te loslippig geweest en te optimistisch: hij deed het wel even. HIj geeft zelf ook toe dat hij daarmee de mist is ingegaan.

zeux

Bericht door zeux » do sep 05, 2024 10:49 am

Liberty schreef:
do sep 05, 2024 10:02 am
Nou ja, hoeveel kritiek is er op Kroes m.b.t. de deal rondom Bergwijn? Dat is verder prima gedaan. Al had het blijkbaar, als je de verhalen moet geloven, nog beter kunnen zijn. Heeft hij werkelijk dat gekregen wat er in zat? Schijnbaar werd er meer geboden, ging Kroes niet akkoord en kwamen ze uiteindelijk uit op een lager bedrag omdat ze in tijdsnood kwamen. Mocht dit zo zijn dan is het natuurlijk niet echt lekker onderhandeld van Kroes.

Maar de kritiek op Kroes zit hem vooral op het feit dat hij vervolgens geen vervanger heeft aangetrokken. Hij is dus niet in staat geweest om twee dingen tegelijk te doen want anders was Sulemana wel op tijd afgerond. Nou weet ik niet of het heel erg is dat hij niet is gekomen, maar toch.
De Saoedi's draalden blijkbaar. Daardoor hadden ze een kwartier. In Parool werd opgesomd welke shit allemaal nodig was. Soms is kritiek echt veel te makkelijk en is de praktijk weerbarstiger.
Zelfde geldt voor het uiteindelijke lagere bod. Niemand hier was er bij en weet dus precies wat de beweegredenen waren. Wèl wordt er gesproken over gedoe rond betaalvoorwaarden. Dan lijkt het mij logisch dat dit meegenomen wordt in het filosoferen over de oorzaak van de verlaging. Maar nee. De verlaging wordt (dankbaar?) aangegrepen om Kroes - op basis van eigen aannames - tot de enkels af te fikken en liefst die enkels en voeten er bij. Ik vind dat bizar.

En is het zeer af te vragen of de zo absolute criticasters het zelf beter hadden gedaan (of beter zouden kunnen doen).

Daarom ook Yopi Driessen als TD!

Ik zet de popcorn klaar om dan de 'Yopi's' op fora te lezen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 05, 2024 10:58 am

Hij liegt, Zeux. Dat is het probleem.

Als hij uitlegt dat ze iets te laat waren door alle problemen met de Saudi’s dan kan je er iets van vinden en is het een keuze. Daar kan dan ook kritiek op komen.

Maar dat ze niet wisten, ik geloof er niks van, dat ze te laat waren vind ik kwalijker. Dan ben je gewoon niet competent en integer. Laat dat laatste nou net een dingetje zijn.

Overigens heeft hij Bergwijn moeten verkopen omdat hij eerder, heeft hij zelf toegegeven, er een shitzooi van gemaakt heeft. De man is ongeschikt.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 05, 2024 11:19 am

peter schreef:
do sep 05, 2024 10:32 am
We gaan Kroes beoordelen op de prestaties van het eerste elftal. Hij is aangenomen om een kwalitatief goede selectie neer te zetten die kan concurreren om de titel. Qua technische staf heeft hij carte blanche gegeven aan Farioli en co en qua invulling van de selectie heeft hij er voor gekozen om in te zetten op ervaring en wilskracht (Rugani, Weghorst, Traoré) en Forbs en Bergwijn op twee voor twaalf nog te verhuren/verkopen. Misschien komt er een nog een transfervrij speler die we kunnen opstellen in 10 potjes Eredivisie, maar misschien ook niet. Dat zijn keuzes die hij maakt.

Als blijkt dat Baas, Godts, Fitz-Jim en al die jongens de weg naar voren inzetten, dan heeft hij dat goed in gezien en krijgt hij daar credits voor. Als we dan ook nog eens derde worden met voorronde CL, dan is deze hele campagne ook zo weer vergeten en vergeven. Als blijkt dat we geen enkele stap voorwaarts hebben gemaakt ten opzichte van vorig jaar, dan gaat zijn hoofd op het hakblok. In the end gaat het om de prestaties op het veld. Als blijkt dat we meer punten en beter voetbal krijgen met Godts, Brobbey, Rasmussen als aanval, dan is dat goed ingeschat door de technische mensen.
Ja, mee eens. :biggthumpup.gif:

Er zijn plannen van hem gelukt en mislukt. Het resultaat van de eerste transferperiode ligt er nu inclusief mee en tegenvallers. In de winterstop kan er eventueel nog iets worden gedaan om bij te sturen.

We gaan zien hoever we komen met deze aanpak. Zelf heeft hij ook meerdere keren aangegeven dat hij mag worden afgerekend op het behalen van minimaal plek 3. In die doelstelling kan ik me ook vinden. Uiteraard streven we naar minimaal 2 omdat je dan meer zekerheid over inkomsten hebt. Dat moet dan de springplank zijn om het seizoen daarna weer echt voor de titel te spelen.

Als het goed is dan is de aanstelling van Farioli de meest belangrijke. Hij moet er weer een weerbaar elftal van maken dat niet op wekelijkse basis door de ondergrens zakt. Wanneer dat lukt ben je al een eind op weg richting plek drie.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do sep 05, 2024 12:01 pm

Lionel schreef:Hij liegt, Zeux. Dat is het probleem.

Als hij uitlegt dat ze iets te laat waren door alle problemen met de Saudi’s dan kan je er iets van vinden en is het een keuze. Daar kan dan ook kritiek op komen.

Maar dat ze niet wisten, ik geloof er niks van, dat ze te laat waren vind ik kwalijker. Dan ben je gewoon niet competent en integer. Laat dat laatste nou net een dingetje zijn.

Overigens heeft hij Bergwijn moeten verkopen omdat hij eerder, heeft hij zelf toegegeven, er een shitzooi van gemaakt heeft. De man is ongeschikt.
Je gelooft er niets van.

Maar je was er ook niet bij.

Wij weten allemaal niet wat er die laatste minuten is gebeurd en hóéveel ze precies te laat waren.

Maar Kroes is wel een prutser , leugenaar en weet wat allemaal niet.

Grote diskwalificaties, zonder wezenlijke kennis hoe het gegaan is.

Dat is precies de (Driessen)stijl van De T waar altijd zo tegen geageerd wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus

Bericht door columbus » do sep 05, 2024 12:04 pm

Dat het allemaal niet is gegaan zoals gehoopt is duidelijk, daar is Kroes zelf ook vrij duidelijk en eerlijk over.

Zou zeggen zoom een beetje uit en bedenk dat Overmars ook verre van goed begon en een erfenis van zijn voorgangers mee kreeg

zeux

Bericht door zeux » do sep 05, 2024 12:10 pm

Marillion schreef:
do sep 05, 2024 11:19 am
peter schreef:
do sep 05, 2024 10:32 am

Ja, mee eens. :biggthumpup.gif:

Er zijn plannen van hem gelukt en mislukt. Het resultaat van de eerste transferperiode ligt er nu inclusief mee en tegenvallers. In de winterstop kan er eventueel nog iets worden gedaan om bij te sturen.

We gaan zien hoever we komen met deze aanpak. Zelf heeft hij ook meerdere keren aangegeven dat hij mag worden afgerekend op het behalen van minimaal plek 3. In die doelstelling kan ik me ook vinden. Uiteraard streven we naar minimaal 2 omdat je dan meer zekerheid over inkomsten hebt. Dat moet dan de springplank zijn om het seizoen daarna weer echt voor de titel te spelen.

Als het goed is dan is de aanstelling van Farioli de meest belangrijke. Hij moet er weer een weerbaar elftal van maken dat niet op wekelijkse basis door de ondergrens zakt. Wanneer dat lukt ben je al een eind op weg richting plek drie.
Goed plan.

Met als kanttekening dat geen enkele TD van Ajax - welke naam hij ook heeft - ijzer met handen kan breken.

Er staat een gemankeerde selectie vol 'molenstenen', omdat ze lange contracten voor hoge salarissen op een steeds moeilijker transfermarkt hebben. En ondertussen is de kas weggeven en ligt er richting € 0 om te investeren in kwalitatieve versterking. Een fucked-up catch 22.

Die 'vlek' poets je niet in één transferperiode weg, ook niet in twee, vrees ik. Geen enkele TD lukt dit 'even'. Òòk Yopi Driessen niet...

En dat een nieuwe TD met goede moed en intenties begint en dat ook roept, tja, als hij dat nìèt doet zal daar ook weer commentaar op zijn (ambitieloos, slap of iets in die richting).

Ajax zit in een diep wak. Het is te hopen dat die derde plaats lukt. Dat lijkt mij het max haalbare dit seizoen. Misschien nog de eerste schifting in de EL overleven.

Plaats reactie