Leg eens uit.joey schreef: Cruijff is beter op de hoogte dan je denkt.
Ik lees dat JC die OR eruit wilde gooien. Op basis waarvan? Die man zit er net een half jaar. Hij is een buddy van CA, zou dat JC's 'besluit' enigszins beinvloed kunnen hebben?!Maar los daarvan, je hoeft niet elke week op de Toekomst rond te lopen om te zien waar het probleem ligt.
En wat dacht JC daar op korte termijn aan te kunnen veranderen? 18 nieuwe jeugdtrainers en een nieuwe directeur opleidingen aanstellen? Het lijkt mij een klassiek geval van verschil van benadering, joey; JC focust zich op wat er fout gaat, MVB ziet dat er ook een heleboel goed gaat. Een legendarisch vml. Ajax-trainer zou gezegd hebben: voor MVB is het glas half vol, voor JC half leeg.Kijk naar de spelers die doorkomen en ontdek hun tekortkomingen. Dat zijn er nogal wat. Kan geen bal aannemen (Babel), beheerst het vak verdedigen niet (Urby), schuift elke bal breed in een laag tempo (Maduro), moet nog in het eerste écht leren keepen (Stekelenburg). Talent heeft Ajax genoeg, maar dat talent wordt niet goed genoeg ontwikkeld.

Dat zou betekenen dat de opleiding prima is, maar dat het rond de A-junioren en Ajax-2 mis gaat. Het welbekende laatste stapje dat groot en zwaar blijkt te zijn. Ook niet iets dat met een paar overhaaste beslissingen en schoten voor de boeg wordt verholpen.Je ziet ook dat talentvolle spelers van 15, 16 jaar stilstaan in hun ontwikkeling. Denk niet dat Chelsea nu nog komt voor Goossens, Anita of Sarpong.
Ik krijg steeds meer de indruk dat MVB een goed doortimmerd plan wenst en kritische vragen stelt. JC daarentegen reageert - zo komt het op mij over - meer vanuit de onderbuik. Dus ik denk dat MVB het bij het rechte eind heeft: analyseren, oplossingen bedenken, implementeren.