Wereldkampioenschap 2010

Waarom wij winnen en zij niet

Moderator: mods

Wie wordt er wereldkampioen 2010?

Spanje
13
29%
Argentinië
5
11%
Brazilië
7
16%
Duitsland
2
4%
Nederland
14
31%
Engeland
4
9%
Italië
0
Geen stemmen
Frankrijk
0
Geen stemmen
Anders, namelijk
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 45

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door generaal » vr dec 04, 2009 7:31 pm

Nog meer Afrikaanse koddigheid.. al heeft Peter Klashorst nu waarschijnlijk een stijve.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10317
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door WP_Legend » vr dec 04, 2009 7:31 pm

Ik heb er nu al zin in!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door beelzebub » vr dec 04, 2009 7:33 pm

Kon moelijker, kon makkelijker. Brazilie, Ivoorkust en Portugal hebben mazzel dat Noord-Korea erbij zit, maar hopelijk vermoorden ze elkaar al in in de poule. Ga er vanuit dat de tweede ronde tegen eentje uit poule F is. Dus 1e worden en je krijgt de nummer 2 uit Italie, Paraguay, Nieuw-Zeeland of Slowakije.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Giacomo Puccini » vr dec 04, 2009 7:33 pm

Het goede nieuws is dat je na de eerste ronde Ivoorkust of Portugal al kwijt bent. Brazilië gaat wel door, die lijken me topfavoriet.

Makkelijke loting voor Nederland, denk dat we heel tevreden mogen zijn.
Ajax!

wimpey
Berichten: 52049
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door wimpey » vr dec 04, 2009 8:32 pm

Is de 'loting' voor de 2e en volgende rondes al bekend? Of wordt dat tijdens het toernooi gedaan?

Duitsland heeft weer heerlijke tegenstanders om in het toernooi te groeien. :excited.gif:

Oranje gaat het moeilijk krijgen. Met deze bondscoach zie ik ons wel verliezen van Denemarken met de sluwe Olsen en van Kameroen.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Hoeladans » vr dec 04, 2009 10:16 pm

Huh, Duitsland heeft gewoon heel erg zwaar geloot met Ghana en Servie.

Moet nog maar zien of ze uberhaupt de 2e ronde halen.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Rachid » vr dec 04, 2009 10:23 pm

Uberhaupt? Overdrijf niet zo.

Ghana en Servie <-> Kameroen en Denemarken

Vergelijkbaar niveau, natuurlijk gaan de Duitsers door.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door generaal » vr dec 04, 2009 11:07 pm

Servië is natuurlijk veel sterker dan die andere 3 teams. Als je Kuzmanovic, Vidic, Ivanovic, Kolarov, Subotic, Kacar, Stankovic en Krasic kunt opstellen, heb je een ijzersterke achterhoede en een WK-waardig middenveld. In de voorhoede moeten ze het van Zigic en Jovanovic hebben, maar dat zijn ook geen koekenbakkers. Natuurlijk geen Torres of zelfs Huntelaar, maar in een goed draaiend elftal kunnen ook zij beslissend zijn.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Hoeladans » vr dec 04, 2009 11:10 pm

Rachid schreef:Uberhaupt? Overdrijf niet zo.

Ghana en Servie <-> Kameroen en Denemarken

Vergelijkbaar niveau
, natuurlijk gaan de Duitsers door.
:drecul.gif:

Verdiep je even in die teams, en kom dan maar weer terug.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 04, 2009 11:17 pm

Brazilie gaat niet winnen in de winter. Die presteren alleen in de hitte. Zou me niet verbazen als ze er na de eerste ronde uitliggen.

Kwa klimaat, voordeel Duitsland en Nederland. Kampioen komt voor mij uit het rijtje Spanje, Duitsland, Nederland. Normaal zou ik Argentinie daar ook bij zetten, maar met een coach als Maradona kunnen die het vergeten.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Beloki » vr dec 04, 2009 11:21 pm

generaal schreef:Servië is natuurlijk veel sterker dan die andere 3 teams. Als je Kuzmanovic, Vidic, Ivanovic, Kolarov, Subotic, Kacar, Stankovic en Krasic kunt opstellen, heb je een ijzersterke achterhoede en een WK-waardig middenveld. In de voorhoede moeten ze het van Zigic en Jovanovic hebben, maar dat zijn ook geen koekenbakkers. Natuurlijk geen Torres of zelfs Huntelaar, maar in een goed draaiend elftal kunnen ook zij beslissend zijn.
Ik vind Ghana ook net ff wat sterker dan Kameroen of Denemarken, hoor. Duitsland zit gewoon in een loodzware poule.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Rachid » vr dec 04, 2009 11:24 pm

generaal schreef:Servië is natuurlijk veel sterker dan die andere 3 teams. Als je Kuzmanovic, Vidic, Ivanovic, Kolarov, Subotic, Kacar, Stankovic en Krasic kunt opstellen, heb je een ijzersterke achterhoede en een WK-waardig middenveld. In de voorhoede moeten ze het van Zigic en Jovanovic hebben, maar dat zijn ook geen koekenbakkers. Natuurlijk geen Torres of zelfs Huntelaar, maar in een goed draaiend elftal kunnen ook zij beslissend zijn.

Ghana vergeleken met Kameroen en Servië met Denemarken. Staat er misschien een beetje onduidelijk.

Maar goed, leuke namen inderdaad, maar dat zei men 4 jaar geleden ook over Servië. Denemarken wordt eerste in een poule met Zweden en Portugal, Servië eerste in een poule met Frankrijk en Ierland. Ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn, ondanks dat Servië wat meer talent heeft.



Prima reactie Hoeladans :biggthumpup.gif:
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door generaal » vr dec 04, 2009 11:29 pm

Beloki schreef:
generaal schreef:Servië is natuurlijk veel sterker dan die andere 3 teams. Als je Kuzmanovic, Vidic, Ivanovic, Kolarov, Subotic, Kacar, Stankovic en Krasic kunt opstellen, heb je een ijzersterke achterhoede en een WK-waardig middenveld. In de voorhoede moeten ze het van Zigic en Jovanovic hebben, maar dat zijn ook geen koekenbakkers. Natuurlijk geen Torres of zelfs Huntelaar, maar in een goed draaiend elftal kunnen ook zij beslissend zijn.
Ik vind Ghana ook net ff wat sterker dan Kameroen of Denemarken, hoor. Duitsland zit gewoon in een loodzware poule.
Mwah, Ghana vind ik eigenlijk niet beter dan Denemarken. Essien en Muntari vormen een sterk koppel op het middenveld en Asamoah Gyan is een gevaarlijke aanvaller, maar meer is het niet. Vooral hard en vuil spel. Denemarken heeft misschien geen speler die dezelfde individuele klasse als Essien of Muntari heeft, maar Denemarken beschikt wel over een beter elftal. Spelers als Kroldrup, Kjaer en Agger zijn prima verdedigers, op het middenveld heb je een degelijk blok met Poulsen en Jensen, Kahlenberg is een prima spelmaker, alleen voorin blijft het behelpen. Bendtner speelt dit seizoen amper, Tomasson is een oude man op voetbalschoenen en Soren Larsen is een soort Charisteas.
Laatst gewijzigd door generaal op vr dec 04, 2009 11:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Hoeladans » vr dec 04, 2009 11:32 pm

Kom op Rachid,

Als je beweert dat Servie niet beter is dan Denemarken, dan heb je gewoon echt geen idee waar je over praat.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door generaal » vr dec 04, 2009 11:39 pm

Rachid schreef:
generaal schreef:Servië is natuurlijk veel sterker dan die andere 3 teams. Als je Kuzmanovic, Vidic, Ivanovic, Kolarov, Subotic, Kacar, Stankovic en Krasic kunt opstellen, heb je een ijzersterke achterhoede en een WK-waardig middenveld. In de voorhoede moeten ze het van Zigic en Jovanovic hebben, maar dat zijn ook geen koekenbakkers. Natuurlijk geen Torres of zelfs Huntelaar, maar in een goed draaiend elftal kunnen ook zij beslissend zijn.

Ghana vergeleken met Kameroen en Servië met Denemarken. Staat er misschien een beetje onduidelijk.

Maar goed, leuke namen inderdaad, maar dat zei men 4 jaar geleden ook over Servië. Denemarken wordt eerste in een poule met Zweden en Portugal, Servië eerste in een poule met Frankrijk en Ierland. Ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn, ondanks dat Servië wat meer talent heeft.



Prima reactie Hoeladans :biggthumpup.gif:
Alleen heeft Servië dit keer een veel betere voorbereiding gehad, en beschikt de ploeg over meer doorgebroken talenten dan 4 jaar geleden. Hun enige zwakke plek is de doelman: van Stojkovic word je niet vrolijk. Talenten als Obradovic, Tomovic en Tosic kunnen op de bank plaatsnemen. En voor het EK 2012 zou ik ze zelfs een outsider voor de titel willen noemen, wanneer spelers als Sulejmani, Ljajic en Aleksic er waarschijnlijk ook bij zitten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Jöhnk » za dec 05, 2009 12:28 am

Hoeladans schreef:Huh, Duitsland heeft gewoon heel erg zwaar geloot met Ghana en Servie.

Moet nog maar zien of ze uberhaupt de 2e ronde halen.

Dat zal wel meevallen. Duitsland heeft zwaarder geloot dan Nederland, maar is dan ook een klasse beter.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Chris » za dec 05, 2009 9:38 am

Jöhnk schreef:
Hoeladans schreef:Huh, Duitsland heeft gewoon heel erg zwaar geloot met Ghana en Servie.

Moet nog maar zien of ze uberhaupt de 2e ronde halen.

Dat zal wel meevallen. Duitsland heeft zwaarder geloot dan Nederland, maar is dan ook een klasse beter.
Meen je dat nou? Ik zie niet echt in dat Duitsland beter spelersmateriaal heeft. Vooral niet aanvallend gezien, daar zijn ze echt afhankelijk van de grillen van Ballack. En verdedigend doen wij niet zo heel veel onder aan de Duitsers. Fysiek wel, maar qua kwaliteit, mwoah..
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Jesse » za dec 05, 2009 11:29 am

generaal schreef:Servië is natuurlijk veel sterker dan die andere 3 teams. Als je Kuzmanovic, Vidic, Ivanovic, Kolarov, Subotic, Kacar, Stankovic en Krasic kunt opstellen, heb je een ijzersterke achterhoede en een WK-waardig middenveld. In de voorhoede moeten ze het van Zigic en Jovanovic hebben, maar dat zijn ook geen koekenbakkers. Natuurlijk geen Torres of zelfs Huntelaar, maar in een goed draaiend elftal kunnen ook zij beslissend zijn.
En Pantelic! :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Velibor Vasovic
Berichten: 78
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 7:33 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Velibor Vasovic » za dec 05, 2009 12:42 pm

Ik vind de aanvalslinie juist de zwakste linie bij Servië. We hebben geen echte goalgetter en we missen diepgang. Dat laatste is zeer belangrijk in het hedendaagse voetbal. Zigic is alleen nuttig tegen bepaalde tegenstanders, Pantelic scoort veel te wenig. Ik vind op dit moment Jovanovic in het Servische elftal de beste aanvaller en Lazovic doet het de afgelopen twee jaar altijd goed in het Servische team, zowel als basisspeler alsmede als invaller.

Het middenveld en de verdediging zijn de betere linies. Ervaren krachten met heel veel talent gemixed.

Gelukkig geen NL geloot (te veel trauma's, WK1998 - EK2000). Mijn voorkeur ging uit naar Brazilië, Zuid-Afrika of Duitsland als groepshoofd. Dat is in ieder geval gelukt. Wat NL tegen Duitslad heeft, leeft in Servië ook.

Tegen Ghana en Austalië moet er gewoon gewonnen worden, deze landen hebben gewoon minder kwaliteit dan de Serviërs.
HVALA BOGU STO SAM SRBIN

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Thijs » za dec 05, 2009 1:31 pm

Ok dan nu mijn reactie op de loting: Zo, dat valt me alleszins mee! We gaan door!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52049
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door wimpey » za dec 05, 2009 1:58 pm

Velibor Vasovic schreef: Wat NL tegen Duitslad heeft, leeft in Servië ook.
Ploegen uit het vml. Joegoslavie doen het sowieso vaak goed tegen Duitsland. Ik zie Servie wel winnen van de Duitsers (die natuurlijk easy winnen van de Ozzies en Ghana).

Loting is trouwens prima voor Duitsland. Tot aan de halve finale komen ze landen van het kaliber Frankrijk, Engeland en Argentinie tegen.

De andere helft van het schema is veel zwaarder. O.b.v. de loting is Duitsland dan ook dé favoriet wat mij betreft.

wimpey
Berichten: 52049
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door wimpey » za dec 05, 2009 2:04 pm

Chris schreef: Meen je dat nou? Ik zie niet echt in dat Duitsland beter spelersmateriaal heeft.
Meen je dat echt?

Stekel - Adler
Gio - Lahm
Ooijer / Heitinga - Mertesacker
Joris - Westermann
Bommel - Ballack
Nigel - Rolfes

Het defensieve blok van de Duitsers is superieur aan dat van Oranje. Schweini is een toernooispeler, Özil heeft een enorm potentieel en met Klose, Gomez en Podolski heeft de ploeg spelers die er altijd wel een in prikken. Voeg daar de extra-extra klasse van Ballack nog aan toe.

Op rechtsachter heeft Duitsland een probleempje, maar voor de rest is het een zeer sterke ploeg. Beduidend beter dan Oranje. Ook qua trainer. Die Löw is weliswaar een poseur, maar hij heeft veel meer inhoud dan die grijze duif bij ons....

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Scherrer » za dec 05, 2009 2:07 pm

wimpey schreef:
Chris schreef: Meen je dat nou? Ik zie niet echt in dat Duitsland beter spelersmateriaal heeft.
Meen je dat echt?

Stekel - Adler
Gio - Lahm
Ooijer / Heitinga - Mertesacker
Joris - Westermann
Bommel - Ballack
Nigel - Rolfes

Het defensieve blok van de Duitsers is superieur aan dat van Oranje. Schweini is een toernooispeler, Özil heeft een enorm potentieel en met Klose, Gomez en Podolski heeft de ploeg spelers die er altijd wel een in prikken. Voeg daar de extra-extra klasse van Ballack nog aan toe.

Op rechtsachter heeft Duitsland een probleempje, maar voor de rest is het een zeer sterke ploeg. Beduidend beter dan Oranje. Ook qua trainer. Die Löw is weliswaar een poseur, maar hij heeft veel meer inhoud dan die grijze duif bij ons....
Maar zoals je het niet te benoemen al aangeeft, is de aanval van Nederland duidelijk een klasse beter.

Duitsland zou Nederland er ongetwijfeld uitgooien als we ze tegenkomen op het WK, maar dat heeft dan te maken met het feit dat ze als toernooi-team veel beter zijn en natuurlijk die typisch Duitse degelijkheid op de mat kunnen leggen. Níet omdat ze betere spelers zouden hebben.
***

wimpey
Berichten: 52049
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door wimpey » za dec 05, 2009 2:16 pm

Scherrer schreef: Maar zoals je het niet te benoemen al aangeeft, is de aanval van Nederland duidelijk een klasse beter.
Spiele gewinnt man mit der Offensive, Turniere mit der Defensive, Herr Scherrer. Vrij naar Olli Kahn. :smallgrin.gif:
Duitsland zou Nederland er ongetwijfeld uitgooien als we ze tegenkomen op het WK, maar dat heeft dan te maken met het feit dat ze als toernooi-team veel beter zijn en natuurlijk die typisch Duitse degelijkheid op de mat kunnen leggen. Níet omdat ze betere spelers zouden hebben.
Je spreekt jezelf tegen. Fysieke en mentale kracht zijn immers ook onderdeel van het 'voetballer zijn'. Als ik op zo'n toernooi mocht kiezen tussen Podolski en Robben, dan wist ik het wel. Hoewel Robben qua aanleg veel beter is.

De keuze tussen pseudoleider Van Bommel en geboren leider Ballack is ook snel gemaakt. Vrij gemakkelijk: Duitsland heeft een aantal spelers die er op het moment supreme staan. Oranje zakt door de mand op het moment dat het spannend wordt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Jöhnk » za dec 05, 2009 3:06 pm

Scherrer schreef:Maar zoals je het niet te benoemen al aangeeft, is de aanval van Nederland duidelijk een klasse beter.
Dat hangt een beetje van de formatie af. Als dat paard weer van stal gehaald wordt komt NED doorgaans maar weinig aan uitgespeelde aanvallen toe.

Overigens zijn Özil, Klose, Schweinsteiger ook hele behoorlijke spelers.

Plaats reactie