FC Volendam - Ajax 07-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo dec 07, 2008 8:17 pm

joey schreef:Bertje is zeker een beetje uit zijn hum omder Ajax opnieuw een draak van een wedstrijd heeft afgeleverd. Daarom gaat hij mopperen op anderen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand GEEN verdedigers erbij wilde hebben. En dat we het uiteindelijk met Oleguer moesten doen, was een bittere teleurstelling.


Maar over deze wedstrijd, de reactie van MVB vind ik typerend:

Van Basten: Ik ben geschrokken

VOLENDAM - Ajax won zondagmiddag de uitwedstrijd bij Volendam (1-2). "En daar ben ik blij mee", stelde trainer Marco van Basten. "Maar ik ben vooral in de eerste helft geschrokken van ons spel. We werden soms zelfs afgetroefd. Dat is een jammerlijke constatering."


Van Basten oefende in de aanloop van het duel met Volendam twee keer op kunstgras. “Maar dat was voor rust niet echt te zien”, constateerde de oefenmeester.

“In de tweede helft hebben we veel kansen gemist. Al is het triest om te zien dat Urby Emanuelson bij een kleine voorsprong van 1-2 de bal over de doelman wil stiften. Volgens mij moet je in dat geval simpel scoren. Nu moesten we nog billen knijpen tot de laatste minuut.”

Ook in zijn oordeel over de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar was Van Basten duidelijk. “Dario (Cvitanich - red.) heeft vandaag helemaal niets laten zien.”

(c)ANP/NUsport
Ik ben niet geschrokken. Het verbaast me niets. En ik vind dat Van Basten opnieuw niets heeft laten zien.

Hij begint weer eens over de kansen. Laat je team eens beter voetballen, man. :excited.gif:
Bertje, hij probeer nog krampachtig zijn air van kenner op te houden door wat krom is recht praten.

Maar die bel, hij is al lang gespat :smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 07, 2008 8:23 pm

Daniel_vT schreef:
Peter schreef:Snap dat ook niet. Bij miljoenenaankoop Mira kan hij dat namelijk ook al wekenlang roepen, maar daar repte hij over een gebrek aan ritme. Gelden dan nu voor Dario andere wetten?
Ik zou niet weten wat voor reden daarvoor zou zijn, Dario is ook een miljoenenaankoop.
Mira was vanaf de eerste minuut dat hij terug is beslissend.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 8:26 pm

Jöhnk schreef:
Daniel_vT schreef:
Peter schreef:Snap dat ook niet. Bij miljoenenaankoop Mira kan hij dat namelijk ook al wekenlang roepen, maar daar repte hij over een gebrek aan ritme. Gelden dan nu voor Dario andere wetten?
Ik zou niet weten wat voor reden daarvoor zou zijn, Dario is ook een miljoenenaankoop.
Mira was vanaf de eerste minuut dat hij terug is beslissend.
Vooral heel erg onzichtbaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 07, 2008 8:37 pm

Ik vind hem vooral beslissend, maar misschien ben ik wel te positief. Je kunt hoe dan ook moeilijk zeggen dat hij niks laat zien.
Jesse schreef:Whoooooooooooooo, PIZZA!
Haha. Effe wachten...PIZZA! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 07, 2008 8:41 pm

Had jij tot nu toe niet meer verwacht van Sulejmani, Jöhnk? Hij is inderdaad af en toe beslissend, maar vooralsnog valt het me tegen. Of komt dat nog steeds door z'n blessure?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 07, 2008 8:47 pm

Ik vind dat hij elke wedstrijd beter wordt, hij heeft blijkbaar veel wedstrijden nodig. Maar dat komt wel goed.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo dec 07, 2008 8:49 pm

Een week of twee geleden zat Sulejmani volgens Van Basten conditioneel op 80%, dat moet nu toch wel een stuk beter zijn. Ik vraag me alleen af of hij niet beter tot zijn recht komt op linksbuiten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 07, 2008 8:51 pm

Vandaag stond hij meer linksbuiten dan op '10'.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo dec 07, 2008 8:55 pm

Zou kunnen, ik heb er niets van gezien vandaag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo dec 07, 2008 8:55 pm

Blij met de punten. Je ziet dat op dit moment iedereen van iedereen kan winnen, dus laten we daar dan maar blij mee zijn. Verder werden er inderdaad veel kansen gemist. Als Suarez of Enoh de kansen maakt sta je binnen ene kwartier met 2-0 voor en dan is het klaar. Nog 3 potjes tot de winterstop en dan maar eens kijken wie ons kan versterken. Volendam heeft twee kansen gehad waarvan ze er 1 maakte, dat is weinig. De blunder van Oleguer was de tweede.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 9:21 pm

Die bal op de lat telt niet mee? Prima redding van Vermeer op het einde ook nog. Daarnaast nog wat hachelijke momenten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 07, 2008 9:56 pm

Ach zo is het elke week.. AZ kreeg tegen AJAX geen kansen, Twente niet, Heracles niet... en AJAX kreeg vorige week tegen Utrecht heel veel kansen.. het zal allemaal wel.. het spel is gewoonweg niet om aan te zien.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo dec 07, 2008 10:08 pm

Voetske schreef:Jij mag er zo tegenaan kijken, mij boeit het wel.Tja, en je hoofdpersonen uit je boek boeide dat ook .. :aai.gif: .Maarja, zoals ik al eerder schreef is men zo hongerig naar een kampioenschap dat sommige het niet interseert hoe of wat.Dat deden we de andere jaren ook niet, dan waren we ook pissig als we op zijn Italiaans een wedstrijd stolen, ook jij.Dus dan is het nu wel triest om te concluderen dat dat nu onder MVB opeens niet meer telt ..
Na vier jaren zonder landstitel en een decennium met veel te weinig prijzen, vind ik het het allerbelangrijkst dat Ajax kampioen wordt. Als we de afgelopen drie seizoenen kampioen waren geworden, zou ik nu steen en been hebben geklaagd over het spel. Nu vind ik dat van ondergeschikt belang. Deze club moet een landstitel pakken - en hoe het gebeurt, gebeurt het. Alles, maar dan ook alles voor het resultaat.

Als we weer kampioen worden, en een goeie Europese campagne beleven, dan stel ik volgend jaar heus weer wat meer eisen aan het voetbal. Maar nu is het gewoon een kwestie van niet zeuren, alle zeilen bijzetten - en die titel pakken, op welke wijze dan ook. Ik vind de amusementswaarde dit seizoen van volslagen ondergeschikt belang.

Dat zegt, inderdaad, veel over hoe ver we de afgelopen tien jaar (en in het bijzonder de afgelopen vier jaar) zijn afgegleden. Ik had zelf in 1997 ook niet kunnen denken dat ik er anno 2008 zo over zou denken.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 10:11 pm

Kowalczyk schreef:Als we eind mei met die schaal in onze tengels staan, dan was dit het het beste seizoen sinds 2003-2004. Tot die tijd weten we het niet, en boeit het me ook niet. Gewoon zorgen dat je kampioen wordt, op welke wijze dan ook; daarna lullen we verder.
Ko, ik ken je niet terug. Je moet wanhopig zijn. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 10:21 pm

joey schreef:
Kowalczyk schreef:Als we eind mei met die schaal in onze tengels staan, dan was dit het het beste seizoen sinds 2003-2004. Tot die tijd weten we het niet, en boeit het me ook niet. Gewoon zorgen dat je kampioen wordt, op welke wijze dan ook; daarna lullen we verder.
Ko, ik ken je niet terug. Je moet wanhopig zijn. :aai.gif:
Dus jij vond andere teams beter? :aai.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 10:23 pm

Ik verbaas me erover dat het er blijkbaar niet meer toe doet hoe Ajax speelt. Ik vind dat juist erg belangrijk. In mijn ogen komen de onverwinningen vanzelf, als er goed gevoetbald wordt. Slecht voetbal daarentegen leidt op den duur onherroepelijk tot puntverlies.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 10:25 pm

joey schreef:Ik verbaas me erover dat het er blijkbaar niet meer toe doet hoe Ajax speelt. Ik vind dat juist erg belangrijk. In mijn ogen komen de onverwinningen vanzelf, als er goed gevoetbald wordt. Slecht voetbal daarentegen leidt op den duur onherroepelijk tot puntverlies.
Al zou Ajax goed spelen dan nog geef je het niet toe. Je blik is volkomen troebel geworden. Je bent een gefrustreerd, zielig mannetje geworden sinds Cruijff (de grootste verrader) zichzelf buitenspel heeft gezet en daar van Basten voor verantwoordelijk houdt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 10:28 pm

goodfella schreef:
joey schreef:Ik verbaas me erover dat het er blijkbaar niet meer toe doet hoe Ajax speelt. Ik vind dat juist erg belangrijk. In mijn ogen komen de onverwinningen vanzelf, als er goed gevoetbald wordt. Slecht voetbal daarentegen leidt op den duur onherroepelijk tot puntverlies.
Al zou Ajax goed spelen dan nog geef je het niet toe. Je blik is volkomen troebel geworden. Je bent een gefrustreerd, zielig mannetje geworden sinds Cruijff (de grootste verrader) zichzelf buitenspel heeft gezet en daar van Basten voor verantwoordelijk houdt.
Wat een onzin ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 10:38 pm

Goodfella weet niet wat hij zeggen moet na de wedstrijd van vandaag. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 07, 2008 10:55 pm

Ik zie trouwens net op AN de video van MvB na afloop van de wedstrijd. Vind ik hem toch een stuk genuanceerder dan wat hier boven zoal wordt neergezet. Zelfs op het te verwachten speltype van Volendam is deze week getraind. Ik schrik alleen wel van zijn oplossing als er druk zou worden gezet door Volendam. Dan zou namelijk de lange bal worden gehanteerd, waarna direct aansluiting moest worden gezocht. Tja...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 10:59 pm

Van Basten is dol op de lange bal. Zag je ook bij Oranje.

Geweldig om te trainen op het speltype van de tegenstander, maar dan wil ik dat wel terugzien. Anders heb ik liever dat ze op hun eigen speltype trainen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 07, 2008 11:02 pm

Bij Ajax wordt op dit moment amper de lange bal gehanteerd.

Heb van de wedstrijd van vandaag weinig gezien. Gelukkig maar. De scheids had trouwens wel rood mogen trekken voor Sterk hoor. :1evil.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 11:04 pm

Eerst wel, met Vertonghen. Die gooide steeds de bal diep. Vermaelen probeerde het ook. De laatste wedstrijden zie je het inderdaad minder, omdat tegenstanders erop inspelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 07, 2008 11:07 pm

Je hebt de lange bal en de lange bal. Met een crosspass op de rechtsbuiten heb ik geen moeite.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 07, 2008 11:17 pm

Precies. Het is niet zo dat de bal blind naar voren wordt gepeerd. Vertonghen en Vermaelen geven af en toe een crosspass (dit seizoen meestal goede), maar verder gaat vrijwel alles over de grond.

Plaats reactie