VVV Venlo - Ajax 30-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 30, 2007 3:45 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef: Bedankt voor de foto, Voetske. Hier blijkt echter juist uit dat Bert en ik gelijk hebben. Huntelaar staat voorbij de tweede paal, terwijl hij volgens mij veel beter ter hoogte van de strafschopstip had kunnen staan.

Dat de bal van Suarez niet optimaal was stond al vast. Ik wilde alleen even aanstippen dat Huntelaar raar positie koos.

Wat een onzin , KjH staat niet voorbij de 2e paal .. daarbij loop je in de bal .. Suarez zijn bal komt zelfs nog wat achter KJH terecht .. man man wat een verstand ...
Ja dag, je gaat mij niet vertellen dat Huntelaar daar niet voorbij (of minstens ter hoogte van) de tweede paal staat. Het balletje van Suarez had trouwens een raar effect en ging eerder richting de goal dan achter Huntelaar.
Wat is het nu, eerst stond ie buiten het veld, toen weer naast de 2e paal en nu zou ie gelijk staan met de 2e paal.Maar dan nog.Als Suarez de bal goed of een tikkkie eerder geeft, en ik dacht dat jij toch wel als kenner zou moeten weten dat je naar de bal toe moet gaan op een pass en niet dat je gaat staan te wachten op de bal, blaast ie um er zo in.Suarez had um gewoon een meter voor KjH moeten passen.Niks fout Huntelaar, grote grote onzin.

En of dat ie een rare kronkel kreeg doet het er ook niet toe, ietsje eerder dan was het goed geweest.

Ter hoogte van de strafschopstip ? dan staat KjH buitenspel, mien jong !!
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 30, 2007 3:51 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 30, 2007 3:45 pm

Ik denk dat deze puntendeling aan Suarez te wijten is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 30, 2007 3:45 pm

Bertje schreef:In samenspraak met Adriaanse. Niemand verwacht dat Adriaanse toppers aandraagt, want dat is de taak van de scouting en niet van de coach. Adriaanse herkende de kwaliteiten van de spelers van Beenhakker echter wel.
De kwaliteiten van Trabelsi, Maxwell en Zlatan had ik ook nog wel herkend, hoor. Al die spelers kreeg Adriaanse op een presenteerblaadje. Dankzij Leo B.

Maar goed, die tijd is voorbij. We moeten verder.

@Sylvie: met een beetje slimmer positie kiezen maakt hij het voor Suarez veel gemakkelijker. Nu maakt hij het vooral voor zichzelf gemakkelijk. Dat is dus precies wat ik tegen het spel van KJH heb dit seizoen.
Laatst gewijzigd door joey op zo dec 30, 2007 3:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 30, 2007 3:46 pm

Thomas schreef:
GangstaRiB schreef:Wat een gezever over de gekozen positie van Huntelaar.
Inderdaad. Dit:
Weet je wat het ergste was? Er zat totaal geen voetbal meer in. De bal hielden we niet meer in de ploeg, we waren hem binnen 10 seconden kwijt. VVV speelde met ons aller Ajax.

Echt... zo zout heb ik het zelden gegeten. Ik kan me een aantal rampwedstrijden van de afgelopen 7 jaar herinneren, maar dit was toch wel een van de ergsten hoor.

Totaal gebrek aan voetbal.


....is veel nuttiger en meer voer voor de discussie. Erg laag open deur-gehalte ook. Geez man. Live and let live, ha?
Ach ja, ieder zo z'n prioriteiten he? Je kan het hebben over details in wedstrijd waar details er niet toe doen. Al had Huntelaar in die actie beter gelopen, wat maakt het allemaal uit? We krijgen zowiezo 2 tegendoelpunten tegen. Het is vechten tegen de bierkaai.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 30, 2007 3:47 pm

Poepon terug halen! Die scoort tenminste wel de laatste tijd :1evil.gif: :hypocrite.gif:

Het enigste positieve aan de malaise van de maand december is dat Ajax (MvG) zich niet kan verschuilen achter 'we staan toch boven aan en er komen spelers terug'.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 30, 2007 3:47 pm

joey schreef:De kwaliteiten van Trabelsi, Maxwell en Zlatan had ik ook nog wel herkend, hoor. Al die spelers kreeg Adriaanse op een presenteerblaadje. Dankzij Leo B.
Leuk, maar daar ging de discussie niet over. Iemand stelde dat Adriaanse slechte aankopen deed. Dat is onzin.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 30, 2007 3:48 pm

joey schreef:
Bertje schreef:In samenspraak met Adriaanse. Niemand verwacht dat Adriaanse toppers aandraagt, want dat is de taak van de scouting en niet van de coach. Adriaanse herkende de kwaliteiten van de spelers van Beenhakker echter wel.
De kwaliteiten van Trabelsi, Maxwell en Zlatan had ik ook nog wel herkend, hoor. Al die spelers kreeg Adriaanse op een presenteerblaadje. Dankzij Leo B.

Maar goed, die tijd is voorbij. We moeten verder.
Het was bij vlagen ook dramatisch wat het Ajax van Adriaanse liet zien.
Hetgeen mij met meest tegenstond was het gezever dat Ajax voor een plek bij de eerste 5 moest gaan. Er was zojuist voor bijna 40 miljoen gulden geinvesteerd en meneer ging voor een plek in de top 5.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 30, 2007 3:50 pm

Een groot deel van de achterban pruimt hem niet, het wordt niets.

Ik zou het liefst een trainer hebben die de spelers van Ajax bij wijze van spreken niet kent. Die niet Urby of Maduro opstelt omdat ze drie jaar geleden grote talenten werden genoemd. Die doet wat hij wil en zich niets aantrekt van alle belangenclubjes binnen Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo dec 30, 2007 3:55 pm

joey schreef:Een groot deel van de achterban pruimt hem niet, het wordt niets.

Ik zou het liefst een trainer hebben die de spelers van Ajax bij wijze van spreken niet kent. Die niet Urby of Maduro opstelt omdat ze drie jaar geleden grote talenten werden genoemd. Die doet wat hij wil en zich niets aantrekt van alle belangenclubjes binnen Ajax.
Een grote buitenlandse coach dus.

Maar dat roep ik al jaren. Ajax heeft een coach nodig die boven de druk staat. Iemand die het liefst geen woord Nederlands spreekt, zodat hij ook niets begrijpt van de teksten die onrustzaaiers van het AD, de Telegraaf, de NOS, de VI en alle anderen over hem heen storten met als doel de club in een crisis te doen storten.

Er is geld zat, een talentvolle Nederlandse trainer blijkt ook al jaren niet te werken, dan maar een keer goed investeren en een ervaren topper halen. Misschien werkt dat beter.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 30, 2007 3:56 pm

Van Basten is ook compleet onafhankelijk en lijkt zelden druk te voelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 30, 2007 3:59 pm

goodfella schreef:Ik denk dat deze puntendeling aan Suarez te wijten is.
Mij gaat het er niet om of dat het aan Suarez te wijten is Goodfella, mij gaat het erom dat deze dingentje, deze fouten en onhebbelijkheden er bij Suarez uit moeten, dat maakt het verschil tussen winnen als team en steeds de deksel op je neus krijgen.Tussen 3 punten of 1 punt.Dan pas, dan pas stap je als leuke voetballer over naar een speler met rendement voor het elftal, voor AJAX.

Jammer genoeg is daar nog weinig verandering in, ondanks dat " leuk " gepriegel van Suarez ( en dan druk ik me nog mild uit ).Fijn als je kansen voor jezelf creeerd, maar als de afwerking veel te veel te wensen overlaat en andere vrij staan dan doe je, maar dat is mijn mening, het team en op de lange duur jezelf tekort.

En dit verhaal had ik ook bij Babel, in mijn ogen precies het zelfde.Dreiging, leuke akties ( als ie op snelheid kon komen ) maar naar het team en AJAX toe veels te weinig rendement, terwijl ie juist ( net als bij Suarez ) door wel de bal op tijd te geven nu net dat toefje slagroom op het puddinkkie zou zijn ..

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo dec 30, 2007 4:02 pm

Thomas schreef:Van Basten is ook compleet onafhankelijk en lijkt zelden druk te voelen.
En Van Basten komt straks na een (waarschijnlijk) mislukt EK met tonnen kritiek op z'n dak naar Ajax. Een deel van zijn krediet is dan al op vóórdat hij überhaupt begonnen is. Oók bij veel Ajax-fans.

Buiten dat heeft Van Basten - al schijnt de hautaine elite op deze site daar anders over te denken - nog nooit iets van trainers-talent laten zien. In 3,5 jaar tijd, geeft te denken.
***

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 30, 2007 4:03 pm

Je kan toch niet zeggen dat het aan Suarez ligt dat we er achterin standaard 2 tegenkrijgen toch? Dat we na 10 seconden de bal al weer kwijt zijn? Dat Suarez als een dolle moet gaan rennen om die kansloze uitrappen van Steek te kunnen opvangen?

Zoals ik al eerder zei in een ander topic: Ajax speelt op dit moment met een 3de keus selectie, een paar uitzonderingen daargelaten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 30, 2007 4:04 pm

Scherrer schreef:Buiten dat heeft Van Basten - al schijnt de hautaine elite op deze site daar anders over te denken - nog nooit iets van trainers-talent laten zien. In 3,5 jaar tijd, geeft te denken.
Wat raar om iemand vanwege z'n mening hautain te noemen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 30, 2007 4:05 pm

GangstaRiB schreef:Je kan toch niet zeggen dat het aan Suarez ligt dat we er achterin standaard 2 tegenkrijgen toch? Dat we na 10 seconden de bal al weer kwijt zijn? Dat Suarez als een dolle moet gaan rennen om die kansloze uitrappen van Steek te kunnen opvangen?

Zoals ik al eerder zei in een ander topic: Ajax speelt op dit moment met een 3de keus selectie, een paar uitzonderingen daargelaten.
Dat zegt dus niemand.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 30, 2007 4:06 pm

Scherrer schreef:Een grote buitenlandse coach dus.

Maar dat roep ik al jaren. Ajax heeft een coach nodig die boven de druk staat. Iemand die het liefst geen woord Nederlands spreekt, zodat hij ook niets begrijpt van de teksten die onrustzaaiers van het AD, de Telegraaf, de NOS, de VI en alle anderen over hem heen storten met als doel de club in een crisis te doen storten.

Er is geld zat, een talentvolle Nederlandse trainer blijkt ook al jaren niet te werken, dan maar een keer goed investeren en een ervaren topper halen. Misschien werkt dat beter.
Kijk, wij begrijpen elkaar.
Ajax leeft voor een groot deel van vooronderstellingen. Maduro zou een groot talent zijn, Urby ook, Stekelenburg is de nieuwe Sar, etc. Maar is dat allemaal wel zo? Een buitenlandse trainer is denk ik objetiever, die heeft geen boodschap aan de grootsheid van die of die.
Daarnaast heb je de druk van de pers, onderschat die niet. Ten Cate bijvoorbeeld werd vanaf dag 1 afgezaagd. Ga daar maar eens mee om. En de vijfde colonne staat bij Ajax ook altijd klaar. Een trainer kan maar beter geen TV kijken en met dopjes in zijn oren bij Ajax door de gang lopen, bij wijze van spreken.

Adriaanse is juist niet geschikt, omdat hij hypergevoelig is voor alles dat over hem gezegd wordt. Hij kon de vorige keer niet tegen de druk die van binnenuit bij Ajax op hem werd uitgeoefend en dat zal een volgende keer niet anders zijn.
Laatst gewijzigd door joey op zo dec 30, 2007 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo dec 30, 2007 4:08 pm

Thomas schreef:
Scherrer schreef:Buiten dat heeft Van Basten - al schijnt de hautaine elite op deze site daar anders over te denken - nog nooit iets van trainers-talent laten zien. In 3,5 jaar tijd, geeft te denken.
Wat raar om iemand vanwege z'n mening hautain te noemen.
Foute redenatie, Thomas.

Mijn mening over die posters was er al voor hun standpunt over Van Basten. Voor de rest zijn het prima gasten hoor, daar niet van, maar als ze over voetbal praten stellen ze zich zekerder op dan Van Gaal en Cruijff bij elkaar.
***

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 30, 2007 4:09 pm

Voetske schreef:
GangstaRiB schreef:Je kan toch niet zeggen dat het aan Suarez ligt dat we er achterin standaard 2 tegenkrijgen toch? Dat we na 10 seconden de bal al weer kwijt zijn? Dat Suarez als een dolle moet gaan rennen om die kansloze uitrappen van Steek te kunnen opvangen?

Zoals ik al eerder zei in een ander topic: Ajax speelt op dit moment met een 3de keus selectie, een paar uitzonderingen daargelaten.
Dat zegt dus niemand.
Er worden (naar mijn idee) op dit moment dingen gezocht ik niet relevant vind. Huntelaar die verkeerd positie kiest, Suarez die niks goeds kan doen. Het probleem ligt veel dieper dan dat. Misschien heb ik het fout, maar we kunnen de voorwaartsen op dit moment weinig kwalijk nemen.

Ik zit nog steeds zwaar gefrustreerd te typen. Niet zozeer omdat je punten laat liggen in Venlo, maar meer de manier waarop. Er is geen voetbal meer te bekennen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo dec 30, 2007 4:09 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:Een grote buitenlandse coach dus.

Maar dat roep ik al jaren. Ajax heeft een coach nodig die boven de druk staat. Iemand die het liefst geen woord Nederlands spreekt, zodat hij ook niets begrijpt van de teksten die onrustzaaiers van het AD, de Telegraaf, de NOS, de VI en alle anderen over hem heen storten met als doel de club in een crisis te doen storten.

Er is geld zat, een talentvolle Nederlandse trainer blijkt ook al jaren niet te werken, dan maar een keer goed investeren en een ervaren topper halen. Misschien werkt dat beter.
Kijk, wij begrijpen elkaar.
Ajax leeft voor een groot deel van vooronderstellingen. Maduro zou een groot talent zijn, Maduro ook, Stekelenburg is de nieuwe Sar, etc. Maar is dat allemaal wel zo? Een buitenlandse trainer is denk ik objetiever, die heeft geen boodschap aan de grootsheid van die of die.
Daarnaast heb je de druk van de pers, onderschat die niet. Ten Cate bijvoorbeeld werd vanaf dag 1 afgezaagd. Ga daar maar eens mee om. En de vijfde colonne staat bij Ajax ook altijd klaar. Een trainer kan maar beter geen TV kijken en met dopjes in zijn oren bij Ajax door de gang lopen, bij wijze van spreken.

Adriaanse is juist niet geschikt, omdat hij hypergevoelig is voor alles dat over hem gezegd wordt. Hij kon de vorige keer niet tegen de druk die van binnenuit bij Ajax op hem werd uitgeoefend en dat zal een volgende keer niet anders zijn.
Dat bedoel ik. En met grote buitenlandse coach bedoel ik ook écht een grote. Dan maar wapperen met de euro's.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 30, 2007 4:12 pm

Scherrer schreef:Foute redenatie, Thomas.

Mijn mening over die posters was er al voor hun standpunt over Van Basten. Voor de rest zijn het prima gasten hoor, daar niet van, maar als ze over voetbal praten stellen ze zich zekerder op dan Van Gaal en Cruijff bij elkaar.
Ach, iedereen heeft z'n eigen manier van posten. Je geeft je mening en als je dat stellig doet en die mening afwijkt van de algemene opinie, ben je blijkbaar hautain?

Maar goed, jij je zin: we moetuh Alves kopuh! En Zigic man! Ja, die is echt top, want hij mag bij Valencia speluh! En Ofrany, man! Als je die goal tegen Ajax zag, dan moet het wel een topper zijn! En Bodor speelt altijd zo goed in de samenvattingen van Roda!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 30, 2007 4:15 pm

Je kan natuurlijk ook overdrijven, Thomas. Ik begrijp best wat Scherrer bedoelt, al heb ik er zelf helemaal geen last van. Het zijn in mijn ogen ook mensen die weten waar ze over praten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo dec 30, 2007 4:19 pm

Thomas schreef:
Scherrer schreef:Foute redenatie, Thomas.

Mijn mening over die posters was er al voor hun standpunt over Van Basten. Voor de rest zijn het prima gasten hoor, daar niet van, maar als ze over voetbal praten stellen ze zich zekerder op dan Van Gaal en Cruijff bij elkaar.
Ach, iedereen heeft z'n eigen manier van posten. Je geeft je mening en als je dat stellig doet en die mening afwijkt van de algemene opinie, ben je blijkbaar hautain?

Maar goed, jij je zin: we moetuh Alves kopuh! En Zigic man! Ja, die is echt top, want hij mag bij Valencia speluh! En Ofrany, man! Als je die goal tegen Ajax zag, dan moet het wel een topper zijn! En Bodor speelt altijd zo goed in de samenvattingen van Roda!
Huh? Thomas, waar héb je het over?

Leg me nu geen woorden in de mond, die ik niet gezegd heb. Het gaat me ook niet om afwijkend, niets is zo leuk als een afwijkende mening, het houdt de boel levendig. Het gaat me om de manier wáárop sommigen hun mening uiten. Op een manier die in alles uitstraalt dat die mening de enige juiste is en elke andere mening er één is van iemand die er niets van begrijpt en eigenlijk zijn dommige mond beter had kunnen houden. Een manier van discussieren die mij te misplaatst arrogant is.

Anyway, jammer dat je meteen zo op je teentjes bent getrapt, want ik had het eigenlijk niet eens zo zeer over jou.
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 30, 2007 4:20 pm

Thomas onderbouwt zijn beweringen altijd, dus zou ik hem niet hautain noemen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 30, 2007 4:25 pm

Scherrer schreef:Huh? Thomas, waar héb je het over?

Leg me nu geen woorden in de mond, die ik niet gezegd heb. Het gaat me ook niet om afwijkend, niets is zo leuk als een afwijkende mening, het houdt de boel levendig. Het gaat me om de manier wáárop sommigen hun mening uiten. Op een manier die in alles uitstraalt dat die mening de enige juiste is en elke andere mening er één is van iemand die er niets van begrijpt en eigenlijk zijn dommige mond beter had kunnen houden. Een manier van discussieren die mij te misplaatst arrogant is.

Anyway, jammer dat je meteen zo op je teentjes bent getrapt, want ik had het eigenlijk niet eens zo zeer over jou.
Sorry, Scherrer. Je hebt het zo vaak wél over mij. :wink.gif:

Geintje hoor. Ik ben wat makkelijk geprikkeld na vandaag. :blush.gif:

Maar ik blijf erbij dat ik het niet met je eens ben over bepaalde mensen (als ik zo ongeveer weet wie je bedoelt). Dat 'hautaine' is vaak gewoon een manier om je mening kracht bij te zetten en komt niet per definitie voort uit hooghartigheid, of zo. Tenzij je Lucas en Voetske bedoelt natuurlijk, want die zijn het vaak oneens met mij en dus gewoon irritant en fout. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 30, 2007 4:29 pm

Je hebt gelijk :drecul.gif:

Afijn, maar 3 pnt. achter op de bovenste, hoe is het mogelijk ..

Plaats reactie