AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Toppie

Bericht door Toppie » vr nov 21, 2008 9:20 am

Als de wedstrijd doorgaat dan zou ik met Enoh , Gabri en Vertonghen op het middenveld beginnen. Je moet Schaars en de Zeeuw uitschakelen.

:hupajax.gif: :anew.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr nov 21, 2008 9:20 am

Wat nu als Gerrit Zalm zijn kind meeneemt en die in een Ajaxshirtje met Zlatan achterop naar binnen gaat? Zielig gedoe.

J.G.

Bericht door J.G. » vr nov 21, 2008 9:38 am

Het is geen zielig gedoe, het is de keiharde waarheid.
AZ probeert alleen incidenten te voorkomen hiermee, gelijk hebben ze.
Zelfs in onze eigen Arena werd tegen Sparta een fan van 124 weg gehaald omdat hij de 3-1 iets te uitbundig vierden in zijn sparta shirt en bepaalde mensen op 125 dit niet waardeerden. De incidenten zijn legio op dit gebied.

Nu de haat bij AZ richting Ajax ook is toegenomen probeert AZ dit soort incidenten dus te voorkomen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr nov 21, 2008 9:42 am

J.G. schreef:Het is geen zielig gedoe, het is de keiharde waarheid.
AZ probeert alleen incidenten te voorkomen hiermee, gelijk hebben ze.
Zelfs in onze eigen Arena werd tegen Sparta een fan van 124 weg gehaald omdat hij de 3-1 iets te uitbundig vierden in zijn sparta shirt en bepaalde mensen op 125 dit niet waardeerden. De incidenten zijn legio op dit gebied.

Nu de haat bij AZ richting Ajax ook is toegenomen probeert AZ dit soort incidenten dus te voorkomen.
Maar de eretribune?

J.G.

Bericht door J.G. » vr nov 21, 2008 9:48 am

Remeber Ajax-NAC tijd terug? (nac-supporter juichend/uitdagend richting F-Side)
Remeber feyenoord-Ajax laatste editie (was ook rond de eretribune, waar ik zelf zat)?
Remeber JC schaal lange tijd terug naast Vak 129 een kakkerlak juichend in skybox?
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zat/zit vaak genoeg bij clubs als psv, feyenoord, ado op de eretribune maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt te gaan juichen als Ajax scoort (bij psv kon dat, maar laatste jaren ook niet meer) laat staan een Ajax-shirt aan te trekken.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr nov 21, 2008 11:32 am

Je bent sowieso dom als je in een thuisvak het shirt van de tegenpartij aantrekt en ook nog uitbundig gaat juichen. Dan snap je het gewoon niet. Ik heb ook wel eens als uitsupporter in een thuisvak gezeten, maar dan ben ik wel wat rustiger en ga ik zeker niet de omstanders provoceren door hard te juichen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 21, 2008 11:42 am

Zo is het. Ik zit vaak genoeg 'los' maar dan ben ik altijd anoniem en gedraag ik me rustig.

Het zou niet nodig moeten zijn maar het is nu eenmaal de realiteit. Ik kan me dan ook wel vinden in de oproep.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 11:51 am

Daniel_vT schreef:
'Geen Ajax-shirts op tribunes AZ' |
De sponsors van AZ zijn middels een nieuwsbrief op de hoogte gehouden van de dresscode voor AZ-Ajax en dat betekent geen Ajax-shirts op de business seats.

'Graag vragen wij u en uw gasten deze wedstrijd gepaste kleding te dragen. Wij maken u erop attent dat in verband met veiligheidsredenen Ajax-shirts op alle AZ-tribunes - dus ook in het hoofdgebouw en de businessterrassen - zullen worden geweerd', staat er in de mailing. Bron: Ajaxshowtime
Wat leuk, zelfs de sponsors van AZ zijn voor Ajax. :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Khraa

Bericht door Khraa » vr nov 21, 2008 11:52 am

Ik zat 2 jaar terug op de Az-tribune bij AZ-Ajax. Het viel me op hoeveel nijd er tegen Ajax is in Alkmaar. Ik kon me niet inhouden toen Davids ten onrechte (m.i.) naar de kant werd gestuurd.....de rest van de wedstrijd heb ik me ingehouden.

T wordt een beetje het Rotterdam van Noord-Holland als ze zo doorgaan. Ik merk het ook in de kroeg (als ik in Alkmaar ben), er wordt enorm afgegeven op Ajax.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 21, 2008 11:55 am

Klopt. Het komt alleen allemaal zo gemaakt over. Kijk, in Rotterdam hebben ze gewoon echt een bloedhekel aan ons. Maar dat is verklaarbaar. We zijn immers al jarenlang de aartsrivaal en regelmatig krijgen ze een enorme draai om de oren van Ajax. Vaak ook nog in eigen huis.

Maar AZ had tot voor kort nauwelijks supporters in het stadion. Sinds het nieuwe stadion er is en de prestaties omhoog zijn gegaan zie je dat ze zich heel krampachtig verzetten tegen alles wat met Ajax te maken heeft. Ach, ik zie het maar als een compliment. Maar een beetje raar is het wel. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 12:03 pm

Al die clubjes willen een rivaal. We kunnen kiezen. :neutral.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr nov 21, 2008 12:04 pm

Is het ook niet een kwestie van de provincie tegen de hoofdstad? Dat die afkeer altijd wel aanwezig is geweest? En dat je met een vrij goed marcherend AZ eindelijk iets concreets in handen hebt om af te geven op Amsterdam en Ajax?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 12:12 pm

Het is zelfhaat. Het stikt bij AZ van de oud-Ajacieden. Waar zouden ze zijn zonder ons? :hypocrite.gif:

Maar serieus, dat aspect zit er natuurlijk bij, Zuidema. Maar ik krijg het gevoel dat de haat tegen Ajax bij AZ van bovenaf wordt aangemoedigd. Misschien ook omdat ze in dezelfde vijver vissen. Talenten uit Noord-Holland (zie Ronald en Frank) kozen steevast voor Ajax.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr nov 21, 2008 1:23 pm

Welnee, een paar jaar terug stonden we gewoon nog met z'n allen op het Waagplein in dezelfde kroegen bier met elkaar te drinken.

Het is begonnen onder de 'successen' van Adriaanse. Toen begonnen ze opeens een hekel aan ons te krijgen. Overigens kan je er gewoon met je Ajax shirt gaan zitten hoor, niemand die je wat doet.

De business seats zijn altijd standaard voor ajax, vandaar zijn oproep haha.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 1:31 pm

En veel jeugdspelers komen van Ajax. Of ze zijn fan van Ajax. Zoals deze jongen bijvoorbeeld. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 21, 2008 1:33 pm

Grappig, voor het goede fatsoen noemt hij ook AZ nog maar even bij zijn favoriete ploegen. :ajaxsmiley.gif:
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr nov 21, 2008 2:32 pm

Vermeer: VD Wiel,Oleguer,Vertonghen,Urby; Anita,Vermaelen; Blind; Suarez, Sulejmani; Bodul.
Motivatie:
Vermeer in de goal is denk ik logisch, omdat je meer hebt aan een keeper die meevoetbalt als je speelt met 2 centrumverdedigers naast elkaar. Gentenaar op de bank, simpelweg omdat hij meer zo'n soort keeper is dan Vonk.

VD Wiel rechter vleugelverdediger, aangezien ik de overige backs in het vleugelspel nog slechter vind. Dat terwijl VD Wiel eigenlijk een libero is die lekker kan inschuiven met zijn techniek, maar echt de vleugel bespelen? Nee niet echt. Oleguer heeft blijkbaar toch een goede uitwerking voor de groep, is belangrijk dat hij betrouwbaar wordt geacht en hij is niet paniekerig aan de bal. Vertonghen zorgt toch voor het lekker directe en snelle spel, waardoor je de man-meer-situatie in het centrum benut. Ook kan hij goed rugdekking geven aan de linker vleugelverdediger als hij zijn mannetje niet goed afstopt en kan hij als stopper uit de voeten als de bal aan de rechterkant is, is dus geschikt voor het kantelen. Urby speelt als linker vleugelverdediger, lekker iemand die de flank goed kan bespelen en vervolgens nog het vermogen heeft om in te zakken. Ik zou Schilder en Alderweireld op de bank zetten.

Anita speelt omdat ik hem sterker vind in de duels dan bijvoorbeeld Gabri. Vermaelen kan ook goed een man oppakken, is bovendien niet te onverschillig als hij iemand gevaarlijk vrijloopt. Kan dus goed zonedekken, dat is mede de reden dat hij daar staat. Reden 2 voor deze keuzes is dat ze beiden kunnen uitzakken naar de backpositie in balbezit, zodat de vleugelverdedigers kunnen aanvallen. Dat is ook de reden waarom ik niet voor Lindgren of Enoh heb gekozen, die zijn meer spelers die op de as horen te spelen. Gabri zou ik dus op de bank zetten.

Blind heb ik midmid. Simpelweg omdat hij een speler is die het spel naar zich toetrekt, die het voetballende vermogen heeft om zich niet te laten aftroeven en bovendien in de omschaling goed kan coachen. Iemand die de voorkeur boven hem zou krijgen als hij beschikbaar was zou zijn geweest Arie. Andere spelers die het wel aardig hier kunnen spelen zijn Lindgren en Enoh, maar Lindgren mist dominantie en Enoh mist het inzicht en zal daarom niet organiseren(offensief en defensief). Lindgren dus op de bank, Enoh zou ik niet meenemen.

Suarez en Sulejmani zijn de creativelingen kunnen goed rondom de puntspeler voor het gevaar zorgen, zijn bovendien spelers die gemakkelijk het verschil kunnen maken. Leonardo meenemen voor op de bank.

Bodul is de spits. Hij haalt een lekker rendement, al weet je niet hoeverre hij een rustpunt is in de ploeg omdat AZ druk zet om weer snel de bal in de ploeg te krijgen. Ik denk wel dat hij zijn mannetje kan staan, bovendien prettig voor hem om met zijn maatje Mira te spelen. Voor de bank Sno, die met zijn fysieke kracht echt balvast is zodat de spelers om hem heen zich kunnen profileren. Echter: de leepheid in de spits gaf de doorslag in de keuze.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op za nov 22, 2008 4:50 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr nov 21, 2008 2:40 pm

Lekker..... tegendraads Vedette-10.

Maar goed, op die manier wordt er wel gereageerd op je posts.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr nov 21, 2008 2:42 pm

Denk je dat ik het daarom doe? Ik heb gewoon een andere blik op voetbal, maar dit is zoals ik vind dat het moet.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr nov 21, 2008 2:54 pm

Vedette-10- schreef:Denk je dat ik het daarom doe? Ik heb gewoon een andere blik op voetbal, maar dit is zoals ik vind dat het moet.
Bodul een lekker rendement? Heeft hij al een keer in het eerste gespeeld dan?

Blind verkiezen voor Enoh... tja.. het kan.. maar om nou te zeggen dat Blind het spel naar zich toe zal trekken als hij tegenover Schaars of Mendes da Silva staat... beetje onrealistisch, niet?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr nov 21, 2008 3:03 pm

GangstaRiB schreef:
Vedette-10- schreef:Denk je dat ik het daarom doe? Ik heb gewoon een andere blik op voetbal, maar dit is zoals ik vind dat het moet.
Bodul een lekker rendement? Heeft hij al een keer in het eerste gespeeld dan?

Blind verkiezen voor Enoh... tja.. het kan.. maar om nou te zeggen dat Blind het spel naar zich toe zal trekken als hij tegenover Schaars of Mendes da Silva staat... beetje onrealistisch, niet?
Niet in het eerste, maar in het tweede is hij al heel belangrijk. Bovendien vind bijvoorbeeld Sulejmani het een hele goede voetballer, dat zegt hij heus niet alleen omdat ze goed optrekken met elkaar. En als je zo zou denken dan kan je nooit iemand overhevelen, zie bijvoorbeeld Goossens die eigenlijk op een veel hoger niveau hoort te acteren.

Blind wordt niet op basis van individuele klasse boven Enoh verkozen, maar op basis van geschiktheid voor een rol. Ik denk dat Blind tegenover De Zeeuw prima gaat spelen, ik geloof in hem want hij heeft talent.

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 21, 2008 3:31 pm

Vermaelen op het middenveld?

Hoe moet ik dat zien in balbezit?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 21, 2008 4:34 pm

Moet je niet zien, gaat ook nooit gebeuren en hij neemt ons verder gewoon in de maling, kan niet anders.

Ik begin zondagochtend mijn legerdienst, ik weet nog niet of ik mijn mobieltje bij me zal hebben als de wedstrijd gespeeld wordt, en dus zal ik niet geupdate kunnen worden. Zware kloten! Ik zie het sowieso als een van de moeilijkste dingen die ik tegemoet ga, dat ik gewoon niet meer 100% op de hoogte ga zijn van alles wat er binnen en rondom AJAX gebeurt. Dat is mijn hele leven wel zo geweest namelijk.

Hopelijk maken ze er een mooie pot van! Ik hoor in het ergste geval zondagavond wel wat er gebeurd is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 5:14 pm

Zolang je maar niemand doodschiet, Mr. Ajax. :aai.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr nov 21, 2008 10:50 pm

Rishi schreef:Vermaelen op het middenveld?

Hoe moet ik dat zien in balbezit?
Alleen als iedereen weer zijn plek heeft ingenomen en de tegenstander de bal heeft. In balbezit zakt hij uit naar de linksback positie en kan Urby naarvoren om de flank te bespelen. Vermaelen ziet vaak gevaar aankomen en kan dus goed herstelwerk in de zone verrichten.

Sulejmani, Blind en Suarez vormen het voetballende middenveld, Bodul de spits. Bij balverlies moet iedereen nuttig zijn vanuit zijn plek in balbezit: komen de vleugelverdedigers snel inzakken naar de backpositie, dan pas kunnen Vermaelen en Anita doorschuiven naar het middenveld en dan pas Suarez en Sulejmani naar de voorhoede.

Plaats reactie