Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 10:10 pm

Jesse schreef:Misschien zoiets:

Perez Huntelaar De Mul

-------------Sneijder-------------
-----Davids---------Big John----

Urby Grygera Stam Ogararu
Ik heb twee problemen met die opstelling:

1) Je hebt twee opkomende backs waarbij Urby niet hard genoeg is en in positioneel opzicht zwak is in verdedigende zin. Oga is in ook niet goed in positie kiezen en kan totaal niet 1 op 1 verdedigen. Dat betekent dus dat je twee centrum verdedigers hulp zullen moeten krijgen vanaf het middenveld, terwijl Johnny en Davids het al druk genoeg zullen hebben met het ontlasten van respectievelijk én Oga én Urby én Sneijder (zowel John als Davids).

Tegen Feyenoord is het sowieso geen optie omdat je Gryga en Stam mist en dus verdedigend zwakker bent en Heitinga zeker naar achteren moet halen.

2) Heitinga speelt niet tussen verdediging en middenveld in zoals nu maar echt op het middenveld. In mijn ogen komt hij daarvoor handelingssnelheid tekort, net als Maduro (die ik het ook beter zie doen op de speciale positie van Big John). Verder heeft hij als rechtshalf veel minder een echte tegenstander om zich in vast te bijten en om dus vanuit te spelen en kan hij veel minder inschuiven door het centrum, omdat hij 1 van de 3 middenvelders is en dus erg belangrijk is in de omschakeling.

Die opstelling lijkt veel meer op de Lindenbergh en Galasek als blok achter Sneijder-opstelling onder Blind en daar heb ik iets tegen. Hoe goed Sneijder destijds ook tot z'n recht kwam, Ajax moet als team opereren en zich niet vastpinnen aan de grillen van Sneijder. Davids moet zeker ook wat mogen en Heitinga moet in kunnen schuiven, maar in de opstelling die jij geeft gaat dat moeilijk.
Peter schreef:Davids zal tegen Feyenoord vast niet starten, hoor. Al is er door het wegvallen van Stam en Grygera bijna geen keuze meer over. Het zal een keuze tussen Lindenbergh en Davids worden in dat geval.
Ik mag toch hopen van wel. Davids is gewoon fit en hoeft niet te wennen aan het systeem dat Ajax speelt. Het lijkt me erg sterk dat Ten Cate de voorkeur aan Lindenbergh geeft.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 28, 2007 10:13 pm

Neefkens schreef:Drenth en Lucius er niet bij ?

Feyenoord is altijd gevaarlijk.
Lucius is er wel bij en Feyenoord denkt er aan om die gele kaart van Drenthe aan te vechten.

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 10:15 pm

Hoe zie jij het dan het liefst, Thomas?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 10:21 pm

Jesse schreef:Hoe zie jij het dan het liefst, Thomas?
Ik ben na het aantrekken van Davids ook aan het puzzelen geslagen en kwam met alle aan -en kanttekeningen tot het volgende:

Thomas schreef:Deze optie dus:
Thomas schreef:Of:

Davids-------Gabri
--------Sneijder

Urby--Gryga--Stam--Heitinga
Aan de ene kant misschien wel mijn favoriete omdat je zowel Emanuelson en Sneijder opstelt en omdat Sneijder daardoor niet te dicht op Huntelaar speelt. Aan de andere kant twijfel ik of Davids Sneijder ook zo goed kan ontlasten als Sneijder vaak naast of achter hem staat gepositioneerd.

Heitinga als doorsluitende rechtsback is goed voor het elftal, al zullen de individuele foutjes van Heitinga wel blijven. Wellicht dat je hem toch wat meer vrijheid kan geven om via het centrum in te schuiven, want dat doet hij gewoon erg goed. Dan zou je in balbezit zoiets krijgen:

----------Sneijder
-Urby----Davids---Gabri

--------Heitinga
----Gryga---Stam

Waarbij Heitinga de opbouw kan verzorgen vanuit het centrum, Gabri Heitingas zone beschermt, Urby vrijheid krijgt, Davids zekerheid inbouwt achter Sneijder en de druk opvoert en Sneijder inloopt op 10.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo jan 28, 2007 10:21 pm

Tsja, ik zou toch met Ogararu en Urby als vleugelbacks gaan spelen, simpelweg omdat je verder niet veel mogelijkheden hebt. Een driemans verdediging met Heitinga, vermealen en Vertonghen/ Lindenbergh zie ik simpelweg niet zitten.

Een ander punt is de bezetting van de vleugels, De Mul, Babel, Leonardo, wie gaan het worden??

Daniel

Bericht door Daniel » zo jan 28, 2007 10:32 pm

Babel en Leonardo. De Mul was onzichtbaar vandaag, vorige wedstrijd tegen Feyenoord deed hij het tegen Leonard goed maar je weet natuurlijk niet zeker of hij speelt, aangezien Feyenoord misschien de kaart van Drenthe aan gaat vechten of Koeman haalt een andere verdediger tevoorschijn die linksback gaat en je weet niet hoe dat uit zal pakken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 11:58 pm

Op FN doen de meesten het al in hun broek voor Ajax.

Ze verwachten dat Feyenoord met Bahia als linksback zal aantreden. Dat lijkt me nou echt een kadootje voor Leonardo of De Mul. Ik hoop in ieder geval niet dat ze Leonardo aan de andere kant tegenover die gekke Buijs zetten. Doe dan Babel maar. Die heeft meer kracht en kan wat meer hebben.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 29, 2007 12:05 am

Laatst gewijzigd door brigade zuid op ma jan 29, 2007 12:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Nihad

Bericht door Nihad » ma jan 29, 2007 12:05 am

Als Feyenoord Schrueder gaat opstellen dan moet ik waarschijnlijk naar een EHBO post, omdat ik anders om kom van het lachen. :D

Het is toch bij feyenoord een partij armoe troef.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 12:09 am

brigade zuid schreef:http://www.youtube.com/watch?v=d5Mpc8duKP0

om er ff in te komen. :D
:D

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jan 29, 2007 8:47 am

Waarom begint iedereen al met Davids? Ik zou hem op de bank laten beginnen, kan ie de tweede helft prima invallen. Perez zou bij mij spelen. Ik denk dat ik hem zo zou doen:

Stekelenburg
Heitinga Vermaelen Emanuelson
Gabri Perez Sneijder Lindenbergh
Babel Huntelaar Leonardo

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 12:17 pm

Ik zou echt niet weten waarom Davids niet meteen in de basis zou starten. Het lijkt me meer dan logisch, gezien het gemis van Stam en Gryga.

Emanuelson in een drie mans verdediging is overigens vragen om problemen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jan 29, 2007 12:24 pm

Daarom ook Lindenbergh, die twee kun je ook omdraaien.

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 29, 2007 4:24 pm

4-4-2

Met Davids.

Heb er zin an! Wedstrijd van het jaar!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 29, 2007 4:35 pm

Met de opstelling van Spijker gaan we zelfs tegen dit feyenoord de boot in, vrees ik.

Ik zou het zo doen:

Stekelenburg

Ogararu
Heitinga
Vermaelen
Emanuelson

Gabri
Sneijder
Davids

Leonardo
Huntelaar
Babel
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Beloki

Bericht door Beloki » ma jan 29, 2007 5:19 pm

Stekelenburg

Ogararu
Heitinga
Vermaelen
Lindenbergh

Gabri
Davids
Sneijder

Perez
Babel
Leonardo

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jan 29, 2007 9:23 pm

Mr. Ajax schreef:Met de opstelling van Spijker gaan we zelfs tegen dit feyenoord de boot in, vrees ik.

Ik zou het zo doen:

Stekelenburg

Ogararu
Heitinga
Vermaelen
Emanuelson

Gabri
Sneijder
Davids

Leonardo
Huntelaar
Babel
Je hebt gelijkj, zo is ie beter, anders zijn we verdedigend te zwak en gooi Davids maar gelijk voor de leeuwen. Hij is net gekeurd las ik.

Jesse

Bericht door Jesse » ma jan 29, 2007 9:27 pm

Nou ja, voor de leeuwen. Davids is wel wat gewend.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 29, 2007 9:31 pm

Fons Groenendijk schijnt op Sport1 gezegd te hebben dat het nog wel een paar weekies kan duren voordat Davids 90 minuten aankan.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jan 30, 2007 10:26 am

Dit zou ook nog kunnen trouwens:

Ryan Babel Klaas-Jan Huntelaar Tom de Mul

Urby Emanuelson Wesley Sneijder Kenneth Perez Gabri

Thomas Vermaelen Johnny Heitinga George Ogararu

Maarten Stekelenburg

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 30, 2007 10:29 am

Aardig aanvallend. Met een beetje aanval is dit je verdediging:

Vermaelen - Big John

Al moet zelfs dat genoeg zijn tegen Feyenoord. :D

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 30, 2007 10:42 am

Jöhnk schreef:Fons Groenendijk schijnt op Sport1 gezegd te hebben dat het nog wel een paar weekies kan duren voordat Davids 90 minuten aankan.
Tja, geen wedstrijdritme. :sad:

We zullen Feyenoord moeten vastzetten, want verdedigend zijn we flink verzwakt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 30, 2007 12:25 pm

Scheidsrechter Dick van Egmond leidt komende zondag het duel tussen Ajax en Feyenoord in de Amsterdam Arena. Hij wordt geassisteerd door Rob Meenhuis en Jacques Schenkels. Vierde official bij de wedstrijd is Pol van Boekel. Voor Van Egmond wordt het de eerste keer dit seizoen dat hij een wedstrijd van Feyenoord fluit. De aftrap van Ajax-Feyenoord is om 12.30 uur. (Diverse media)

voetbalzone

Nihad

Bericht door Nihad » di jan 30, 2007 1:34 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Fons Groenendijk schijnt op Sport1 gezegd te hebben dat het nog wel een paar weekies kan duren voordat Davids 90 minuten aankan.
Tja, geen wedstrijdritme. :sad:

We zullen Feyenoord moeten vastzetten, want verdedigend zijn we flink verzwakt.
Ja we moeten echt oppassen voor Kolkka, Huysegems en Charisteas. ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 30, 2007 1:46 pm

Ja, laten we Feyenoord vooral onderschatten. Dat helpt. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie